Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van nikon D70s naar D300 - D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

    Op de tweedehandsmark kom je geregeld al D700 tegen voor 700a 850 euro body

    Comment


    • #32
      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
      Op de tweedehandsmark kom je geregeld al D700 tegen voor 700a 850 euro body
      D300 zal je wel bedoelen zeker Erik.

      Comment


      • #33
        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        D300 zal je wel bedoelen zeker Erik.
        nee geert heb ik gisteren op marktplaats 3 gezien stond er ook versteld van denk dat ik daar toch eens nader ga bekijken

        Comment


        • #34
          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

          Tweedehands te koop: Nikon D700 12MP DSLR Camera


          Geplaatst: Bekeken: 380 keerAdverteerder: Lucas Melvin Woonplaats: BrusselsProvincie: Brussel (België)e-mail de adverteerder Lucas Melvin
          stuur dit zoekertje door
          alle tweedehands van Lucas Melvin
          tweedehands uit Brussels
          tweedehands uit Brussel
          printen
          misbruik melden Aangeboden: Nikon D700 12MP DSLR CameraPrijs: € 800,00Tags: Nikon

          Comment


          • #35
            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            nee geert heb ik gisteren op marktplaats 3 gezien stond er ook versteld van denk dat ik daar toch eens nader ga bekijken
            Kan zeker niet zijn Erik, waarschijnlijk terug een oplichtingssite, waar je je geld kwijt bent.
            In hun advertentie staat
            D700 Digital SLR Camera Body with
            * Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Lens
            * Nikon AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G

            En daar passen deze DX lenzen eigenlijk niet op, de D700 is namelijk een FullFrame toestel.

            Reageer maar eens op zo een advertentie, en zeg dat je zelf komt ophalen en contant zal betalen, wedden dat je nooit reactie zal krijgen.

            De D700 is een dik jaar op de markt, heeft nog geen opvolging, en kost in België dikke 2.000 €

            Vriendelijke groeten,
            Geert.
            Last edited by Guest42; 2 oktober 2009, 08:11.

            Comment


            • #36
              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

              Net ff deze discussie mee gelezen.
              maar een klein vraagje is de D300 de opvolger van de D200? en ik las net D300 geen automatische instellingen meer heeft (buiten P), heeft de D200 deze nog wel of ook niet?

              Was nl aan het nadenken om een 2de body bij te kopen (tweedehands) en mijn D80 dan als reserve body te gebruiken (en om mijn paps leren mee te werken) maar aangezien ik nog steeds lerend ben om alles manueel intestellen en hoofdzakelijk voor mijn wekelijkse fotografie te werken op sluitertijd keuze & de rest automatisch schrikt mij dit toch wat af.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #37
                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                Net ff deze discussie mee gelezen.
                maar een klein vraagje is de D300 de opvolger van de D200? en ik las net D300 geen automatische instellingen meer heeft (buiten P), heeft de D200 deze nog wel of ook niet?

                Was nl aan het nadenken om een 2de body bij te kopen (tweedehands) en mijn D80 dan als reserve body te gebruiken (en om mijn paps leren mee te werken) maar aangezien ik nog steeds lerend ben om alles manueel intestellen en hoofdzakelijk voor mijn wekelijkse fotografie te werken op sluitertijd keuze & de rest automatisch schrikt mij dit toch wat af.
                Ook de D200 heeft deze automatische instellingen niet, maar de P stand is in feite ook een automatische stand, en uiteraard alle manuele standen waar gemakkelijk mee te werken valt.

                Comment


                • #38
                  Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ook de D200 heeft deze automatische instellingen niet, maar de P stand is in feite ook een automatische stand, en uiteraard alle manuele standen waar gemakkelijk mee te werken valt.
                  met manuele standen bedoel je de sluitertijd keuze en diafragma keuzen ofwat? want mss is mijn kijk verkeerd maar de manuele stand is bij mij echt alles zelf instellen en de rest is semi automatisch omdat je alles laat regelen uitgezonderd de sluitertijd of diafragma en dan vol automatisch portret, sport,...
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                    Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, ben foto's gaan maken van ons team op de GP-Paulissen te winterslag en daar hebben een paar fotografen mijne kop zot gemaakt.

                    Was aan het denken om een D300(s) aan te schaffen als vervanging van mijne D70s.
                    Nu brengen ze mij aan het twijfelen over de D700, daar dit een fullframe is en de zoeker zij zo geweldig zijn. Heb het toestel effe vast gehad en inderdaad t.ov. mijn D70s is dit inderdaad een wereld van verschil = porsche met een VW vergelijken.
                    Wat mij het meest interessante leek in het begin is het gigantisch grote LCD scherm wat echt als een computerscherm is, juiste weergave van de foto, dit in tegenstelling deze van de D70s.
                    Vermoed dat de D300(s) een idem LCD scherm heeft.
                    Momenteel bezit ik enkel nog maar de kit lens en een telelens bijde DX lenzen.
                    Als ik het goed begrijp gaan deze niet bruikbaar zijn op de D700 als ik enkel een body koop en ben ik dus verplicht om nieuw glas te kopen.
                    Wilde wel een lichtgevoelige tele kopen, ooit, maar en tele en D700 zal niet voor nu zijn.

                    klopt mijn redenering, d700 = nieuwe lens ca. 3500€ totaal
                    www.de-busschere-wolfs.net
                    D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

                    Comment


                    • #40
                      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                      met manuele standen bedoel je de sluitertijd keuze en diafragma keuzen ofwat? want mss is mijn kijk verkeerd maar de manuele stand is bij mij echt alles zelf instellen en de rest is semi automatisch omdat je alles laat regelen uitgezonderd de sluitertijd of diafragma en dan vol automatisch portret, sport,...
                      Je kan gewoon alles wat je wil, de P stand is volautomatisch, maar met de mogelijkheid sluitertijd in verhouding tot diafragma naar je eigen zin aan te passen, dan heb je diafragmavoorkeuze met automatische sluitertijd, of sluitertijdenvoorkeuze met automatisch diafragma, en de volledig manuele stand, wat wil je nog meer.

                      specifieke standen als portret of sport zitten daar niet op, als je een toestel in deze klasse koopt, wordt verondersteld dat je weet waarmee je bezig bent.

                      klopt mijn redenering, d700 = nieuwe lens ca. 3500€ totaal
                      Klopt, je kan eventueel een DX objectief gebruiken, maar dan ben je beperkt tot een cropfactor (beelduitsnede) van 5,5 Megapixels.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht
                        Als je er tot 1400 euro voor over hebt kan je makkelijk voor de D300 nieuw gaan als je die nog ergens op stock kan vinden natuurlijk...
                        Bij kamera express .nl kan je hem nog vinden aan 1200 euro, en laatst stond in roeselare in mediamarkt ook

                        Comment


                        • #42
                          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                          Bij Konijnenberg staan ze nog (1361,50€)- ik heb me er eergisteren een aangeschaft, komende van een D70s. Supercontent!!!!
                          Opnames zijn ongelofelijk!!!

                          Comment


                          • #43
                            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            nee geert heb ik gisteren op marktplaats 3 gezien stond er ook versteld van denk dat ik daar toch eens nader ga bekijken
                            Voila Erik, wat heb ik gezegd, gevestigd Verenigd Koninkrijk, zoals steeds, met de gebruikelijke gebrekkige vertaling. Zeker je geld kwijt, en nooit geen camera.

                            Groeten, Geert.

                            Hier het antwoord dat ik kreeg.

                            Hallo,

                            Bedankt voor de mail en onderzoek met betrekking tot Nikon D700 12MP
                            DSLR Camera.

                            We hebben de Nikon D700 12MP DSLR Camera in stock.They zijn allemaal
                            gloednieuw en nooit geopend met alle accessoires compleet, en wordt
                            geleverd met 2year internationale fabrikant garantie.

                            Wij zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk met vestigingen in
                            Spanje, Canada en Turkije, hoop ypu niet houdend met de afstand.

                            Uw onderzoekscommissie details hieronder:

                            Nikon D700 12MP DSLR Camera ............. 865euro
                            Administratie-en verzendingskosten ............ 55euro

                            Totaal ................................................. ...920euro

                            Package Content

                            * 1 Nikon D700 DSLR Camera
                            * 1 EN-EL3e Battery Pack
                            * 1 MH-18a Battery Charger
                            * 1 UC-E4 Data Cable (USB)
                            * 1 EG-D100 AV-kabel
                            * 1 AN-D700 Strap
                            * 1 CD-ROM
                            * Nikon D700 Garantie persbericht

                            Delivery Lead Time: 2 / 3 werkdagen UPS Express levering aan de deur
                            na de bevestiging van uw betaling.

                            Betalingsvoorwaarden:

                            Fly and Buy
                            Money Transfer
                            Bank aan Bank Transfer

                            U krijgt een volgnummer te geven aan ons door de rederij binnen 2hours
                            van bevestiging van uw betaling voor u te kunnen tracken en tracen van
                            uw pakket tijdens de doorgang tot de levering.

                            RETURN POLICY Uw tevredenheid is ons doel. je moet inspecteren uw
                            bestelling bij levering. Als om welke reden u niet tevreden bent met
                            uw aankoop, u terug uw goederen binnen 30 dagen voor een snelle en
                            hoffelijk omwisseling of restitutie, welke u wenst.

                            Pakket ontvangers krijgen een koopwaar voucher.

                            Let op: het object moet worden geretourneerd in de originele
                            verpakking in verkoopbaar conditie. Als uw koopwaar beschadigd
                            aankomt, kunt u onmiddellijk contact met ons zodat we kunnen
                            terugbetaling van uw geld terug aan u of een nieuw pakket nieuw item
                            aan jou.

                            Heeft u ons met uw bestelling, verzendkosten volledige adres waar u
                            wilt dat de camera te leveren aan en neem contact op telefoonnummer
                            voor een goede documentatie en verwerking van uw bestelling in het
                            onderstaande formulier in voor een snelle en snelle reactie op uw
                            bestelling:

                            Bestellen Offerte ...
                            Volledige naam .........
                            Adres ...........
                            Stad ..............
                            Staat .............
                            Land ...........
                            Postcode ..........
                            Telefoon #...........

                            Bedankt en blijf gezegend.

                            Groeten
                            Andrea Somerset (Sales Manager)
                            Tel: +44 7045720555
                            Originele Electronics Limited
                            Reg No.04773485
                            Second Floor, 2 Walsworth Road
                            Hitchen, Hertfordshire
                            Verenigd Koninkrijk

                            Comment


                            • #44
                              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Je kan gewoon alles wat je wil, de P stand is volautomatisch, maar met de mogelijkheid sluitertijd in verhouding tot diafragma naar je eigen zin aan te passen, dan heb je diafragmavoorkeuze met automatische sluitertijd, of sluitertijdenvoorkeuze met automatisch diafragma, en de volledig manuele stand, wat wil je nog meer.

                              specifieke standen als portret of sport zitten daar niet op, als je een toestel in deze klasse koopt, wordt verondersteld dat je weet waarmee je bezig bent.



                              Klopt, je kan eventueel een DX objectief gebruiken, maar dan ben je beperkt tot een cropfactor (beelduitsnede) van 5,5 Megapixels.
                              Dank je voor de uitleg. Vreesde even dat ik volledig manueel aan de slag moest en daar heb ik het nog niet genoeg vertrouwen voor.

                              Groetjes
                              Racing Pics
                              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                              Comment


                              • #45
                                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                                Ik heb hier nog een 70-300mm 1:4-5.6 G objectief liggen, deze zou dus perfect met een D700 moeten kunnen werken.

                                Ben dus serieus aan het denken om FF te gaan daar het verschil tussen de nieuwe D300s en D700 niet meer zo groot is, enkel een beetje bijsparen 400€ verschil.

                                Ik ben toch juist dat de D300 zo goed als niet meer te verkijgen is in de winkels.
                                www.de-busschere-wolfs.net
                                D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

                                Comment

                                Working...
                                X