Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Ik geloof dat de test gebeurt was met enkel het centrale AF-sensortje...net daar waar de A700 een F2.8 sensor heeft, welke de A550 niet heeft
    hebben testen met centrale "zentraler-AF-punkt" en met "mehrfeld-AF" uitgevoerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      hebben testen met centrale "zentraler-AF-punkt" en met "mehrfeld-AF" uitgevoerd
      Ok ok goed maar het f2.8 type sensor is nog steeds iets wat de A550 niet heeft

ps: Ik herinner mij de test maar half, was de A700 in beide tests "de winnaar"?

Comment

IS er al ergens een uitgebreide A550 review? Lijkt me een ideaal toestel als ik de specs bekijk (life view, lcd enzovoort)

Comment

Ik luitser over een paar maand graag naar Stijn zijn ervaringen. Nu is dat toestel nog te nieuw en alle reviews en gebruikerservaringen zijn nog teveel gekleurd door enthousiasme.

G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
            Ik luitser over een paar maand graag naar Stijn zijn ervaringen. Nu is dat toestel nog te nieuw en alle reviews en gebruikerservaringen zijn nog teveel gekleurd door enthousiasme.

G
            Een paar maand.... dan is de cam end of life bij Sony.

Comment

LOL@rudi

ik ga straks zelf eens naar de fotoboer, kijken of die hem al heeft.
              Allen kijken hoor!

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

De A500 is goed voor hoge ISOwaarden maar wat met de lage?
                De laagste is 200iso , waarom geen 100 of 80 ISO?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanmelkh Bekijk bericht
                  De A500 is goed voor hoge ISOwaarden maar wat met de lage?
                  De laagste is 200iso , waarom geen 100 of 80 ISO?
                  De "standaard-gevoeligheid" van de sensor ligt iets hoger, waardoor het signaal minder fel moet versterkt worden bij hoge ISO-waardes. Ik denk niet dat dit nadelig is voor de lagere ISO-waarden, maar ISO 100 kan je dus niet instellen.
                  about.me/stijnv

Comment

Eindelijk (iets later dan Stijn)
                    ik heb sinds gisteren ook een A550.
                    Eerste testen --> whaaw dit tov mijne"oude" A100

voorlopig nadeel is dat LR2.5 en PS4 de raw nog niet ondersteund !
                    groetjes Pascal
                    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
                    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pajoke65 Bekijk bericht
                      voorlopig nadeel is dat LR2.5 en PS4 de raw nog niet ondersteund !
                      De beta van Lightroom 3 leest de RAW-bestanden wel in, maar ik ben eigenlijk heel tevreden van de JPG's.
                      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        De beta van Lightroom 3 leest de RAW-bestanden wel in, maar ik ben eigenlijk heel tevreden van de JPG's.
                        idd van de geproduceerde JPG's ben ik ook heel tevreden maar met een RAW file kan je toch meer . . .
                        ps ik hoop wel dat hij mee in de 2.6 gaat zitten, heb niet veel zin om een upgrade aan te kopen mn. LR 3 (dit voor enkel A550 raw file)
                        groetjes Pascal
                        Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
                        mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

In mijn album vind je de foto's van Limbomania terug van gisterenavond. Allemaal genomen in JPG, het merendeel daarvan op ISO 6400.
                          about.me/stijnv

Comment

I am impressed. Da's echt wel enorm verbeterd. Way to go, Sony...
                            Prachtwerk, Stijn. Met wat voor lens heb je deze genomen ? Een 50mm F1.4 ?
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                              In mijn album vind je de foto's van Limbomania terug van gisterenavond. Allemaal genomen in JPG, het merendeel daarvan op ISO 6400.
                              Nice!!
                              en dit allemaal met de a550 genomen? in combi met welke lens?

Comment

Alle foto's werden gemaakt met de Alpha 550 en een Sigma 50-150mm f/2.8 APO EX DC II HSM (op een paar fisheye shots na).

P.S. standaard wordt het album van Absolutely Free Festival geopend, zorg dat je je niet vergist hé
                                about.me/stijnv

Comment

Working...
                                X