Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gratis Leica!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gratis Leica!!

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    THX!! het bestaat dus toch!
    Je moet dan wel de optieken ombouwen. Dus Leica vatting eraf halen. En de Minolta vatting erop.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Comment

ombouwen? ik blijf er mooi vanaf... ik dacht dat het met alleen die adapter mogelijk zou zijn, en dan zou het best wel es leuk zijn om es van de ene naar de andere camera te kunnen switchen..maar ombouwen, nee, dat gaat me net iets te ver.

Groetjess, Alex!

Comment

Nu nog iemand vinden die je een Nikon Coolscan 9000 cadeau doet
        Kun je de filmpjes scannen met bijna 6000 x 4000 pixels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Nu nog iemand vinden die je een Nikon Coolscan 9000 cadeau doet
          Kun je de filmpjes scannen met bijna 6000 x 4000 pixels
          DAT zou helemaal te gek zijn!! Maar ik denk niet dat ik zo 1,2,3, iemand zo gek ga krijgen om dit machtige masjien kado aan mij te laten doen, hahahahaha!!

het is een prachtig apparaat, maar ontzettend duur..

en het is al zo´n knettergek gedoe allemaal..

deze week werd ik door mijn gulle geefster gebeld, om te bedanken voor de bos bloemen die ik gegeven had...

enfin, op een gegeven moment zaten we toch weer te praten over fotografie etc, en het kwam op die door haar vader ontworpen ontwikkel/kast...

wat blijkt?

ze ontwikkelt zelf nog 35mm film!

en nu snap ik er helemaal niets meer van!

ze schiet nog met een analoge canon eos, en ontwikkeld zelf haar filmpjes...

Dan moet ik toch aannemen dat ze verstand van zaken heeft, of heb ik het helemaal mis?? (een leicaflex sl weggeven en een analoge canon eos houden???..... i'm confused!!)

Voor mij is het ontzettend langgeleden dat ik met mijn vader eea ontwikkeld heb, en ik heb nog bar weinig over van zijn doka materiaal... ik vrees dat er weinig meer van over is, behalve dan nog een vergrotingsapparaat..

(ik heb nog tot vorig jaar analoog geschoten, maar dat liet ik dus ontwikkelen... kleurenfilm in mijn dynax, plus het gemak..)

nu, mijn gulle geefster heeft aangeboden, om, tesamen eea te ontwikkelen in haar doka, zodat ik er ten eerste weer een beetje in kan komen, en ten tweede, zal ik op zoek moeten naar wat 2e hands doka spul..(wat volgens mij goed te vinden moet zijn!)

het zou mooi zijn, als ik eea weer zelf kan ontwikkelen..

ik kan nog steeds geen plaatjes laten zien, geschoten met dat toestelleke, want ik doe alles op mijn gemakske, ik moet het toestel leren kennen, en in tegenstelling tot een dslr moet eerst dat rolletje vol zijn he??

ik kan echter bijna niet wachten, totdat ik de eerste resultaten zal kunnen zien..

ik ben al de hele week bezig om zoveel mogelijk info te verzamelen over mijn toestelletje, de lenzen etc.. heb me aangemeld bij de off. leica site, en ook leica-users forum, teneinde tips en adviezen te krijgen..
          (ook heel leuk om te doen, trouwens..)

ben alweer eergisteren naar een andere fotoboer geweest, om eea uitleg te proberen te krijgen, (ik heb mijn sony bij hem gekocht, al is hij meer voor analoge camera's), en hij vond het mooi spul...

hij was vooral gecharmeerd van die 180mm elmarit, en heeft eea aan een inspectie onderworpen...(zijn letterlijke woorden: 'het is veel glas en metaal he?? over understatements gesproken...) ik vind die 180mm wel enorm zwaar om te handelen, en ik ben benieuwd naar de eerste resultaten...

hij vroeg wat ik voor alles betaald had, en toen ik zei dat ik het gratis had gekregen, viel hij zowat achter de toonbank..

Hij doet naast zijn zaak, ook wat met ouwe hasselblad's en leica's voor de hobby, dus ik denk dat ik voor goede adviezen bij hem aan het juiste adres ben..

zowel de zoektocht als het gebruik is erg leuk... ik neem er gewoon veel meer tijd voor, als dat ik met mijn dslr deed...

en dan maar afwachten wat eruit rolt..

heb nu ook de nadelen van dit toestel gevonden... al zijn het er niet al te veel..

maar als je hem op zijn kant legt, dan zit je algauw met je vingers OF tegen de zelfontspanner aan te duwen, OF de DOF knop, alsmede dat je met je gezicht tegen de 'doortrekhandel' duwt, waardoor je lichtmeter weer uitvalt..

maar da's een kwestie van wennen, denk ik..(of mijn onkunde, hahahahaha!)

ik ga afsluiten, want het is weer een enorm lang verhaal geworden...

groetjes van mij, en hartstikke bedankt voor alle adviezen, doorgegeven links en nog vele meer!!

Comment

Is er ondertussen op dit forum al iets te zien geweest wat getrokken is met dit wondermooi spul?

Ik ben er echt benieuwd naar!

Comment

ik zal er eens wat plaatsen binnenkort....

Comment

mag ik eens weten waar je die films van hebt gehaald? ik heb nog een , heel, oude camera staan (ene met een balg). Die zou ik heel graag, al was het maar voor 1 keer, nog een eens een paar foto's laten maken . Kwaliteit zal dat niet meer zijn aangezien de lens wel wat minder is.

Probleem is dat geen enkele fotoboer in mijn omgeving die grote rolletjes nog heeft
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

bedoel je grootformaat?? daar heb ik zelf nog geen ervaring mee, mss dat je geert van de broeck es kunt contacteren, die fotografeerd nog heel veel (en met prachtige resultaten btw) op grootformaat..

groetjess, Alex!

btw, hier achter de link nog wat voorbeeldfotootjes van mijn sl-flex.. geen technisch hoogstaande plaatjes, maar wel een voorbeeld van hoe eea zich op 35mm film verhoudt.. deze zijn met een 50mm summicron/r gemaakt..

vooral de details vind ik erg leuk om te zien... groetjes, alex!
                  Last edited by Sjinouck; 13 oktober 2009, 16:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                    mag ik eens weten waar je die films van hebt gehaald? ik heb nog een , heel, oude camera staan (ene met een balg). Die zou ik heel graag, al was het maar voor 1 keer, nog een eens een paar foto's laten maken . Kwaliteit zal dat niet meer zijn aangezien de lens wel wat minder is.

Probleem is dat geen enkele fotoboer in mijn omgeving die grote rolletjes nog heeft
                    Zowel 4x5 vlakfilm, instant film als 120 en 35mm rolfilm kan je bij macodirect.de vinden. Zeer betrouwbaar, snel en goedkoop.

Comment

Working...
                    X