Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gratis Leica!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: gratis Leica!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    pascalleke, ge brengt mij op een idee joeng!!

    mss is het wel leuk, om es in september (dan heb ik groot verlof) richting 'spikke-city' af te reizen, en er es een mini-SD-tje van te maken?

    dan neem ik zowel mijn plastieken sony-bakske mee, alsmede diene leica, met wat lenskes erbij..
    dan kom ik ook, als ik mezelf mag uitnodigen, met de 8x10"

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #32
      Re: gratis Leica!!

      Gefeliciteerd!!
      Je hebt een cadeautje ter waarde van enkele duizenden € gekregen

      Comment


      • #33
        Re: gratis Leica!!

        Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
        portverdorie, heb jij daar even geluk zeg!!!!!

        ben stikjaloers.

        G
        het is ongelooflijk.... dit in de schoot geworpen te krijgen.. soms denk ik dat ik nog steeds droom...

        ik heb enorm slecht geslapen vannacht, ten eerste omdat de tijd voorbij vloog met het bewonderen van dit spulleke,(moest om 6 uur vanmorgen weer opstaan voor die arbeit..) en ten 2e omdat ik nog steeds niet kan geloven dat het allemaal echt is...

        ik ben van alles en nog wat aan het uitzoeken, ik lees de boekjes allemaal door, ben de boel aan het schoonmaken en aan het bekijken....


        ik ga me aanmelden bij de officiele leica site, serienummerkes van alles doorgeven, en alle info en geschiedenis als een spons opzuigen...

        strakjes proberen deftige fotookes van dit spul te proberen maken.....

        groetjess, Alex!!

        Comment


        • #34
          Re: gratis Leica!!

          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          dan kom ik ook, als ik mezelf mag uitnodigen, met de 8x10"

          G
          Ja lap het ene kwijl is nog nie weg en daar moet ik weer nen zakdoek bovenhalen..jonges toch hou op ...hou ôp..
          Van die Mini SD dat zie ik wel zitten..Kan ik eens een paar nice shots maken van deze prachtige zaken..Ben ik vet mee als je er nadien terug mee afbolt...
          Nee het is je gegund hoor en ik hoop dat je daar nog veel plezier aan gaat beleven..Al is de gewonen analoge fotografie nu iets duurder geworden denk ik?

          Ik heb de laatste twee weken van Augustus vrij en dan kan er de eerste week wel eens iets afgesproken worden.Al is het nu iets makkelijker want ik ben deze week en de week erop volledig kinderloos...En dan niet in die twee weken!
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #35
            Re: gratis Leica!!

            Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Gefeliciteerd!!
            Je hebt een cadeautje ter waarde van enkele duizenden € gekregen
            ongelooflijk!! ik kan het nog steeds niet geloven...! ik krijg er nog steeds tranen van in mijn ogen... ik kijk naar dit mooie spulletje, en het is zoo mooi gemaakt, alles full-metal,de ingebouwde metalen zonnekappen, die zo heerlijk ' smooth' over dat objectief naar voren schuiven...zelfs voor de 200 mm 2.8 leitz-weslar zit er een prachtige messing verloop-stuk bij, om op statief te zetten... het lijkt alsof alles met veel vakmanschap en liefde op de metaaldraaibank gemaakt is uit een massief stuk messing, metaal of aluminium...

            de zoeker is zoo helder, het voelt allemaal even stevig en kwalitatief aan..

            ik zal dit materiaal met de grootste zorg en liefde behandelen, zolang als dat ik leef....


            ik heb er gewoon geen woorden voor... GRATIS!!

            ik word nog steeds helemaal gek....

            ik zal hem zeker gebruiken, het is een supergoede camera, die gewoon gebruikt moet en zal worden, ipv ergens op een zolderke te liggen verstoffen...

            het kost idd een flink pak geld, zo'n camera met hetgene wat ik erbij gekregen heb...

            ik ga er dan ook zeer voorzichtig mee om...

            veel voorzichtiger dan met mijn sony dslr...

            dit is en blijft iets om te bewaren, en er goed voor te zorgen...

            ik loop al vanaf gisteren, te fluiten, te zingen, en vreugde-danskes te maken, en het viel zowel de patienten, als de collega's op, hihihihihi!!

            ik ga er zo weer op uit... dslr-ke mee, en natuurlijk ook diene leica..!

            eigenlijk voel ik mezelf geen eigenaar, maar tijdelijke bezitter, ik MAG hem gebruiken, om hem hopelijk later weer te kunnen doorgeven aan de volgende generatie...

            dat zou mooi zijn...

            groetjess, Alex!!

            Comment


            • #36
              Re: gratis Leica!!

              Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
              dan kom ik ook, als ik mezelf mag uitnodigen, met de 8x10"

              G
              dat zou helemaal super zijn!!

              Comment


              • #37
                Re: gratis Leica!!

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ja lap het ene kwijl is nog nie weg en daar moet ik weer nen zakdoek bovenhalen..jonges toch hou op ...hou ôp..
                ohnee... ik heb ook nog een 7x17" en een kleine verzameling 4x5" camera's en die worden ALLEMAAL gebruikt

                G

                (nu ben ik écht weg)
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #38
                  Re: gratis Leica!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  ohnee... ik heb ook nog een 7x17" en een kleine verzameling 4x5" camera's en die worden ALLEMAAL gebruikt

                  G

                  (nu ben ik écht weg)
                  super! dat je het nog allemaal gebruikt!! we moeten onze ouwere camera´s eren, en koesteren, door er gewoon fotookes mee te maken!

                  old soldiers never die, is mijn motto..

                  oude spitfires, mustangs, dc/3´s etc. worden ook nog steeds in de lucht gehouden...


                  en het zijn nog steeds machtige vliegtuigen, met geschiedenis..


                  zo geldt het eigenlijk ook voor de ´ouwe´ camera´s... gewoon gebruiken, genieten van die, weliswaar wat oudere technieken´, maar ze doen nog steeds hun werk...

                  en ook nog es zeer goed.... ik word door zo´n ´ouwetje´meer geprikkeld om des te meer mijn best te doen, dan met mijn dslr-ke...

                  de meeste fotookes maak ik tegenwoordig met mijn dslr, maar wat is het af en toe heerlijk om weer es 10x te moeten nadenken, over slechts 1 compootje...

                  en dan moeten wachten of het al dan niet gelukt is...

                  het ligt niet aan het materiaal, het ligt aan mij, als nederige hobby-fotograaf...

                  ik kan maar moeilijk de schuld geven aan dat leica-setje he??


                  toen de eerste dslr's op de markt kwamen, was het voor mij te duur, en na lange tijd toch den overstap gemaakt... en blij dat ik was/ben...

                  wat doet ikke vervolgens na 1 jaartje... Alex gaat weer analoog schieten...

                  omgekeerde wereld eigenlijk, maar wel superdikke fun!!

                  ik gebruik alles door en naast elkaar...

                  en zo hou ik mijzelf in mijn vrije tijd weer van de straat en verveel ik mijzelf niet...

                  man, man, wat een mooie hobby hebben wij toch!!

                  Comment


                  • #39
                    Re: gratis Leica!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Ja lap het ene kwijl is nog nie weg en daar moet ik weer nen zakdoek bovenhalen..jonges toch hou op ...hou ôp..
                    Van die Mini SD dat zie ik wel zitten..Kan ik eens een paar nice shots maken van deze prachtige zaken..Ben ik vet mee als je er nadien terug mee afbolt...
                    Nee het is je gegund hoor en ik hoop dat je daar nog veel plezier aan gaat beleven..Al is de gewonen analoge fotografie nu iets duurder geworden denk ik?

                    Ik heb de laatste twee weken van Augustus vrij en dan kan er de eerste week wel eens iets afgesproken worden.Al is het nu iets makkelijker want ik ben deze week en de week erop volledig kinderloos...En dan niet in die twee weken!

                    Geert komt me de 7x17" en ik met mijn 8x10" van een bekend merk.
                    Zonhoven is zover voor mij nog niet.

                    -m-
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #40
                      Re: gratis Leica!!

                      toch nog wat fotookes van dit spulleke...

                      en sorry voor de slechte kwaliteit..

                      er gaat bij mij, momenteel vanalles mis tussen mij en mijn dslr-ke...

                      poginkske gedaan om een gedeelte vast te proberen te leggen...


                      heb de hele zooi meegenomen in mijn autooke, inclusief mijn zenit, om wat te kunnen vergelijken....

                      eigenlijk had ik dit ding nooit mogen krijgen, want ik ben verpest.... mijn sony bekijk ik nu helaas met andere ogen...

                      geen grap, het is echt zo...en dat al na slechts iets meer dan 1 jaarke dslr-fotografie... (heb vandaag meer fotookes geschoten met diene leica dan met mijne sony..

                      ik ben geen leica-cult-freak, maar ik moet eerlijk bekennen, dat zelfs mijn sony, incl. grip en 2 accu´s met de 70-200 2.8 licht en anders aanvoelt als die leica met de 200mm elmarit-r 2.8...het is anders.... en het voelt ook anders.. ik kan het niet uitleggen... ik ben een realist, echter geen purist, maar ik moet eerlijk bekennen, dat dit iets anders is, dan wat ik van tevoren in mijn handen gehouden heb....

                      heb ook wat geexperimenteerd met de balg icm de macro/elmar 1:4/100.. je kunt er dus ook mooie en scherpe landschapkes mee schieten se...

                      man, wat een scherpte door die zoeker... ik vond die mamiya al rete-scherp, en dat zenit EM-dingske met zijn toch erg lichtsterke F/2 helios lenske deed er niet veel voor onder se...

                      ik stop met de superlatieven, want ik kan wel een hele avond door lopen leuteren...

                      ik ga wat slechte fotookes laten zien van dit spulleke...

                      (alles mislukt de laatste 2 dagen...ik baal er enorm van..)


                      anyway... de linkjes naar de leica-fotookes... ik zit met brandend hart te wachten, totdat ik mijn allereerste rolletje kan ontwikkelen, maar geduld is een schone zaak, zeker met deze 'ouwe' schone dames... het is iets anders, dan een cf-kaartje in je pc proppen en gaan met die banaan...


                      F1..

                      mijne Leica bakske tesamen met die summicron 50mm F/2..





                      F2
                      mijn zenit EM bakske, tesamen met de helios 50mm F/2




                      F3

                      de twee dames saampjes op het dak van mijne peugeootje..




                      F4
                      de leitz-wetzlar 200 mm 2.8 elmarit-r (zwaar, en over een rond diafragmaatje gesproken, deze heeft een kogelrond diafragmaatje... )




                      F5
                      de macro-elmar F/4-100 op mijn statiefke...(vind ik een echt mooi ding, en rete-scherp zeg!!) amaai!!





                      F6 en F7

                      2 fotookes met de leica icm met de hierboven genoemde 200mm 2.8 elmarit-r...









                      dit spul moet m.i. gewoon gebruikt worden, ze verdient het gewoon.. idd, ik bewonder de kwaliteit, de robuustheid en de 'mint'-condition waarin het nog steeds verkeert, maar het moet en zal gebruikt worden...

                      het kost een berg duiten, maar daar gaat het imho niet om... vergelijk het met een huis bezitten, waarvan de waarde in ene keer stijgt... zolang je erin woont, heb je geen boodschap an wat het zou mogen opbrengen.. voor mij is het sowieso geen issue, want het blijft gewoon hier...dit is fotospul met een verhaal, en een geschiedenis, dat is meer waard dan wat de gek er voor zou willen bieden... ik verkoop het toch nooit... de emotionele waarde is vele malen hoger, en het plezier dat ik ervan heb, is onbetaalbaar...

                      morgen krijgt mijn collegaatje de verrassing van haar leven...

                      op het kantoor staat een bos bloemen, die ik vandaag heb laten maken, en het is een hele grote...de grootste, die de bloemist in zijn hele carriere heeft moeten maken in opdracht van iemand.. het maakte mij niets uit, wat het zou kosten...het zal nooit in verhouding staan, met hetgene wat ik gekregen heb..

                      eigenlijk nog niets, vergeleken met het spul wat ik gekregen heb, maar ik weet echt niet wat ik nog kan doen, om mijn dank te uiten...

                      en anders krijgt ze een blanco cheque van mij, om es met haar manneke luxe te gaan eten, ik zal gaarne de rekening betalen...

                      het gebaar van haar kant alleen al, is onbetaalbaar!!

                      en nu ga ik ff een hapje eten, en op mijn gemakske achter de televisie zitten..

                      groetjess, alex!

                      Comment


                      • #41
                        Re: gratis Leica!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                        toch nog wat fotookes van dit spulleke...

                        en sorry voor de slechte kwaliteit..

                        er gaat bij mij, momenteel vanalles mis tussen mij en mijn dslr-ke...

                        poginkske gedaan om een gedeelte vast te proberen te leggen...


                        heb de hele zooi meegenomen in mijn autooke, inclusief mijn zenit, om wat te kunnen vergelijken....

                        eigenlijk had ik dit ding nooit mogen krijgen, want ik ben verpest.... mijn sony bekijk ik nu helaas met andere ogen...

                        geen grap, het is echt zo...en dat al na slechts iets meer dan 1 jaarke dslr-fotografie... (heb vandaag meer fotookes geschoten met diene leica dan met mijne sony..

                        ik ben geen leica-cult-freak, maar ik moet eerlijk bekennen, dat zelfs mijn sony, incl. grip en 2 accu´s met de 70-200 2.8 licht en anders aanvoelt als die leica met de 200mm elmarit-r 2.8...het is anders.... en het voelt ook anders.. ik kan het niet uitleggen... ik ben een realist, echter geen purist, maar ik moet eerlijk bekennen, dat dit iets anders is, dan wat ik van tevoren in mijn handen gehouden heb....

                        heb ook wat geexperimenteerd met de balg icm de macro/elmar 1:4/100.. je kunt er dus ook mooie en scherpe landschapkes mee schieten se...

                        man, wat een scherpte door die zoeker... ik vond die mamiya al rete-scherp, en dat zenit EM-dingske met zijn toch erg lichtsterke F/2 helios lenske deed er niet veel voor onder se...

                        ik stop met de superlatieven, want ik kan wel een hele avond door lopen leuteren...

                        ik ga wat slechte fotookes laten zien van dit spulleke...

                        (alles mislukt de laatste 2 dagen...ik baal er enorm van..)


                        anyway... de linkjes naar de leica-fotookes... ik zit met brandend hart te wachten, totdat ik mijn allereerste rolletje kan ontwikkelen, maar geduld is een schone zaak, zeker met deze 'ouwe' schone dames... het is iets anders, dan een cf-kaartje in je pc proppen en gaan met die banaan...


                        F1..

                        mijne Leica bakske tesamen met die summicron 50mm F/2..





                        F2
                        mijn zenit EM bakske, tesamen met de helios 50mm F/2




                        F3

                        de twee dames saampjes op het dak van mijne peugeootje..




                        F4
                        de leitz-wetzlar 200 mm 2.8 elmarit-r (zwaar, en over een rond diafragmaatje gesproken, deze heeft een kogelrond diafragmaatje... )




                        F5
                        de macro-elmar F/4-100 op mijn statiefke...(vind ik een echt mooi ding, en rete-scherp zeg!!) amaai!!





                        F6 en F7

                        2 fotookes met de leica icm met de hierboven genoemde 200mm 2.8 elmarit-r...









                        dit spul moet m.i. gewoon gebruikt worden, ze verdient het gewoon.. idd, ik bewonder de kwaliteit, de robuustheid en de 'mint'-condition waarin het nog steeds verkeert, maar het moet en zal gebruikt worden...

                        het kost een berg duiten, maar daar gaat het imho niet om... vergelijk het met een huis bezitten, waarvan de waarde in ene keer stijgt... zolang je erin woont, heb je geen boodschap an wat het zou mogen opbrengen.. voor mij is het sowieso geen issue, want het blijft gewoon hier...dit is fotospul met een verhaal, en een geschiedenis, dat is meer waard dan wat de gek er voor zou willen bieden... ik verkoop het toch nooit... de emotionele waarde is vele malen hoger, en het plezier dat ik ervan heb, is onbetaalbaar...

                        morgen krijgt mijn collegaatje de verrassing van haar leven...

                        op het kantoor staat een bos bloemen, die ik vandaag heb laten maken, en het is een hele grote...de grootste, die de bloemist in zijn hele carriere heeft moeten maken in opdracht van iemand.. het maakte mij niets uit, wat het zou kosten...het zal nooit in verhouding staan, met hetgene wat ik gekregen heb..

                        eigenlijk nog niets, vergeleken met het spul wat ik gekregen heb, maar ik weet echt niet wat ik nog kan doen, om mijn dank te uiten...

                        en anders krijgt ze een blanco cheque van mij, om es met haar manneke luxe te gaan eten, ik zal gaarne de rekening betalen...

                        het gebaar van haar kant alleen al, is onbetaalbaar!!

                        en nu ga ik ff een hapje eten, en op mijn gemakske achter de televisie zitten..

                        groetjess, alex!

                        Ik kan nie meer....
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #42
                          Re: gratis Leica!!

                          Amaai, wat een geschenk....
                          Nu maar hopen, dat je na een paar shoots niet terug naar een dslr grijpt.

                          Comment


                          • #43
                            Re: gratis Leica!!

                            ik moet trouwens nog een correctie doen, want ik was in de war met die panagor tele, die 200mm f/3.5 is (ga ik weinig gebruiken, denk ik..), die ori telelens is een 180mm elmarit/R, (niet dat het veel uitmaakt in mm's, maar het is voor de correctheid.. btw.. )

                            ben trouwens eea aan het afschuimen, wat er nog zoal te koop is, verrassend veel nog eigenlijk.. maar duur voor een okkazie zeg! heb wel gelezen, dat deze lens gebruikt kan worden voor een canon EOS dslr, met een verloopring... laat ik nu net een sony alpha hebben zeg.... ..

                            maar ik gebruik dit toestel gewoon, hij gaat ook gewoon iedere dag mee in den auto, dit toestel leren kennen, en ik moet zeggen, het gaat vrij aardig.. eerst was ik enorm roestig, maar het gaat steeds beter..het is dan ook een no-nonsense camera, dus veel kun je niet verkeerd doen, nu nog leren fotograferen..

                            groetjess, Alex!
                            Last edited by Sjinouck; 7 augustus 2009, 12:23. Reden: ik ben vergeetachtig..

                            Comment


                            • #44
                              Re: gratis Leica!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              ik moet trouwens nog een correctie doen, want ik was in de war met die panagor tele, die 200mm f/3.5 is (ga ik weinig gebruiken, denk ik..), die ori telelens is een 180mm elmarit/R, (niet dat het veel uitmaakt in mm's, maar het is voor de correctheid.. btw.. )

                              ben trouwens eea aan het afschuimen, wat er nog zoal te koop is, verrassend veel nog eigenlijk.. maar duur voor een okkazie zeg! heb wel gelezen, dat deze lens gebruikt kan worden voor een canon EOS dslr, met een verloopring... laat ik nu net een sony alpha hebben zeg.... ..

                              maar ik gebruik dit toestel gewoon, hij gaat ook gewoon iedere dag mee in den auto, dit toestel leren kennen, en ik moet zeggen, het gaat vrij aardig.. eerst was ik enorm roestig, maar het gaat steeds beter..het is dan ook een no-nonsense camera, dus veel kun je niet verkeerd doen, nu nog leren fotograferen..

                              groetjess, Alex!
                              Leitax makes reversible Leica and Contax lenses conversion to Pentax SLR and DSLR mount
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment


                              • #45
                                Re: gratis Leica!!

                                THX!! het bestaat dus toch!

                                Comment

                                Working...
                                X