Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gratis Leica!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gratis Leica!!

    ik kan van een collega een gratis Leica uit de jaren 60Ž bekomen...

    momenteel ben ik bezig met deze collega, om een expositie op mijn werk te maken, met fotoŽs van mijn kant..

    kaders etc. zijn inmiddels al door mijn werkgever aangeschaft, enigste wat ik nog moet doen is de fotootjes aanleveren.. voornamelijk landschapjes en natuur van hier uit de buurt..(mooi voor de ouderen die hier wonen )

    gisteren zaten we wat te ouwehoeren, totdat ze zei, dat ze nog een oude leica uit de jaren 60Ž had liggen van haar vader, en dat ik die wel voor niks kon krijgen...want ze deed er toch niks mee..

    welk model weet ik niet.. ben niet zo heel erg bekend met leica, maar voor mij was het toch een buitenkansje..

    heb al wat rond-gegoogeled, verschillende modelletjes gezien, en het blijft natuurlijk de vraag of eea nog correct zal werken, zodat ik dat dingetje evt. nog zou kunnen gebruiken, of dat ik hem in de vitrine-kast mag gaan zetten.. (ook mooi als verzameling bij de rest van mijn ouwen brol.. )

    nu is mijn vraag, welk modelletje zou het kunen zijn, en mits dat ding nog goed werkt, wat voor film zou er dan in kunnen? zou het al 35mm zijn of nog steeds rolfilm (wat niet zo snel meer voorhanden is)

    zoals ik al zei, het is gratis en voor niets, dus ik val er zeker geen buil aan, maar het zou toch fantastisch zijn, als ik daar nog es mee op pad zou kunnen he??

    call me crazy, maar ik heb iets met optische instrumenten, heb een kast vol met ouw spul, verrekijkers, lenskes waar ik geen afstand van kan nemen, en telescoopjes.. ik kan er uren naar zitten kijken, poetsen of gebruiken.. maar het mooiste is natuurlijk als het nog voll. zou werken..

    ik zou, mocht eea niet meer 'flawless' werken, nog kunnen overwegen, om eea te laten repareren, c.q. na laten kijken, maar dan moet het wel de moeite waard zijn natuurlijk...

    maar, zoals ik al zei, ik heb geen enkele weet van leica, en hoe de voornamelijk mechanische techniek zich houdt tov de 'tand des tijds' ..

    eigenlijk kan ik haast niet wachten om dat ding in 'real-life' te zien...



    alvast bedankt!!

  • #2
    Re: gratis Leica!!

    dat zal wel 35mm zijn. Rolletje TriX320 erin en testen, er zit niks anders op :-)

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: gratis Leica!!

      THX!! testen zal natuurlijk het eerste zijn, of alles nog goed werkt..toch weer erg spannend, om met zo'n ouwetje op pad te mogen gaan!

      hier in de buurt is gelukkig een fotoboer, die enorm veel weet van dat ouwe spul (voor hem ook hobby, naast zijn zaak), dus vanmiddag ga ik er ff heen... ik weet bijna zeker dat hij me verder kan helpen, ook met die film..

      als ik het goed begrijp is dat dus nog gewoon voorradig?? die tri=x film?

      groetjes, Alex!

      Comment


      • #4
        Re: gratis Leica!!

        Wslk. een Leica III idd. een Kodak trix erin en Henri Cartier - Bresson strikes again.


        -m-

        Enne je moet je film zelf ontwikkelen natuurlijk. Uitbesteden is voor pussies.
        Last edited by Nerdifant; 1 augustus 2009, 11:44.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: gratis Leica!!

          THX!! mits alles nog correct werkt, zou het een heerlijke camera zijn voor analoge Žstreet/photographyŽ...

          w.s. slaap ik de komende dagen slecht, en kan haast niet wachten totdat ik dat dingetje in mijn handen heb , om eea es goed uit te testen..

          spannend, spannend....

          Comment


          • #6
            Re: gratis Leica!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Enne je moet je film zelf ontwikkelen natuurlijk. Uitbesteden is voor pussies.
            yups.

            ik wou bijna zeggen dat je daarvoor bij mij eens mocht langskomen, maar ik heb geen spoelen meer voor kleinbeeld... alleen groter.

            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #7
              Re: gratis Leica!!

              als je wil kun je bij mij nog wat spelen komen halen.
              ze liggen hier maar te liggen ...
              maar breng dan wel die leica mee,
              'k wil ze wel eens vasthouden

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: gratis Leica!!

                THX!! dat komt helemaal goed!!

                Comment


                • #9
                  Re: gratis Leica!!

                  de leica is binnen!

                  het is een leicaflex, helemaal compleet, in originele dozen, aankoopbonnen, garantie-certificaten etc..en alles werkt dus flawless!!!!!

                  op het toestel zit zelf een summicron 50mm F/2, verder zitten er 2 telelenzen van 200mm bij, t.w. eentje van f/3.5 en een f/2.8, een macro-elmar F/4-100, een originele leits-wetzlar balg, tussenringen van leits-wetzlar, voorzetlenzen idem, een flitser, 3 statieven, meerdere draadontspanners en een 2x converter. ook de originele manual in nederlands zit er bij, en een handboek leica...alle originele zonnekappen, voor en achterdoppen, het is er gewoon allemaal... ik geloof toch echt dat ik aan het dromen ben..

                  ik geloof dat ik deze collega een HELE grote bos bloemen ga geven, want dit overtreft toch wel mijn stoutste verwachtingen, en ik heb het dus gratis en voor niets gekregen...

                  ik ben niet gauw tot tranen geroerd, maar toen ze de kofferbak van haar auto opentrok, en ik dit voor mij zag liggen, werd het hier toch aardig vochtig..

                  Comment


                  • #10
                    Re: gratis Leica!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                    de leica is binnen!

                    het is een , helemaal compleet, in originele dozen, aankoopbonnen, garantie-certificaten etc..en alles werkt dus flawless!!!!!

                    op het toestel zit zelf een summicron 50mm F/2, verder zitten er 2 telelenzen van 200mm bij, t.w. eentje van f/3.5 en een f/2.8, een macro-elmar F/4-100, een originele leits-wetzlar balg, tussenringen van leits-wetzlar, voorzetlenzen idem, een flitser, 3 statieven, meerdere draadontspanners en een 2x converter. ook de originele manual in nederlands zit er bij, en een handboek leica...alle originele zonnekappen, voor en achterdoppen, het is er gewoon allemaal... ik geloof toch echt dat ik aan het dromen ben..

                    ik geloof dat ik deze collega een HELE grote bos bloemen ga geven, want dit overtreft toch wel mijn stoutste verwachtingen, en ik heb het dus gratis en voor niets gekregen...

                    ik ben niet gauw tot tranen geroerd, maar toen ze de kofferbak van haar auto opentrok, en ik dit voor mij zag liggen, werd het hier toch aardig vochtig..
                    You,re a really lucky b*stard..Djezas wat een genot om dat ding te hebben..Ik zou zeggen Shooten en dan posten potverdorie..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: gratis Leica!!

                      het is ongelooflijk... ik zit er Žas we speak nog naar te kijkenŽ, en eea te bewonderen..zelfs de originele poetsdoekjes zitten er nog bij... alles voelt, ruikt en ziet nog als nieuw..het is zo ontzettend mooi geconstrueerd allemaal... dit setje kost meer dan mijn plastieken dslr brol..

                      ik doe hier NOOIT meer afstand van!! nu snel om tri-x film, en schieten met dat ding!!

                      (ze heeft trouwens ook nog een door haar vader, ontworpen 'ontwikkelkast', compleet met lades voor alle goedjes en een vergrotingsapparaat...zou ik het nog durven vragen???? )

                      Comment


                      • #12
                        Re: gratis Leica!!

                        Fijne collaga, heb even gegoogled naar de summicron 50mm F/2. Deze wordt al voor 900 euro aangeboden op Ebay.
                        Ze had er precies weinig benul van de waarde van heel het spul.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: gratis Leica!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                          het is een leicaflex, helemaal compleet, in originele dozen, aankoopbonnen, garantie-certificaten etc..en alles werkt dus flawless!!!!!

                          op het toestel zit zelf een summicron 50mm F/2, verder zitten er 2 telelenzen van 200mm bij, t.w. eentje van f/3.5 en een f/2.8, een macro-elmar F/4-100, een originele leits-wetzlar balg, tussenringen van leits-wetzlar, voorzetlenzen idem, een flitser, 3 statieven, meerdere draadontspanners en een 2x converter. ook de originele manual in nederlands zit er bij, en een handboek leica...alle originele zonnekappen, voor en achterdoppen, het is er gewoon allemaal...
                          Jawadde

                          Een bos bloemen als voorschot zou ik zeggen, en eens uitvissen waar je de juffrouw écht plezier mee kan doen
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: gratis Leica!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Fijne collaga, heb even gegoogled naar de summicron 50mm F/2. Deze wordt al voor 900 euro aangeboden op Ebay.
                            Ze had er precies weinig benul van de waarde van heel het spul.
                            toch wist ze wel dat het bijzonder was hoor... heb het haar ook meerdere keren gezegd, maar ze vond het echt zonde om het ongebruikt te laten liggen..en wilde het echt weggeven...

                            tegen zoŽn aanbod kan ik echt geen nee zeggen...

                            vanmiddag nog heel gesprek met haar gevoerd over het spul en haar vader, hij was weliswaar fotograaf, maar volgens haar was hij meer verzamelaar dan dat hij er fotookes mee trok, vooral de macro en de balg zijn volgens haar nog nooit gebruikt..

                            het is zo origineel nog allemaal, ik heb er geen woorden voor... echt niet...

                            kippenvel, ontroering, geshockeerd, in totale extase, het is zoŽn beetje wat ik nu voel...

                            groetjes, Alex!

                            Comment


                            • #15
                              Re: gratis Leica!!

                              Pictures or it didn't happen

                              Nee hoor, van harte Sjinouck !

                              Als ik zie wat je hier schrijft, dan heb ik het gevoel dat deze prachtige set een waardige tweede thuis heeft gevonden. Veel succes ermee en posten die foto's.... !

                              Comment

                              Working...
                              X