Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NU een D300 kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NU een D300 kopen ?

    Nu Nikon de D300s lanceerde valt te verwachten dat de D300 gaat "uitlopen" ( ? ) en dus gevoelig in prijs gaat dalen. Misschien het moment om mijn D50 op pensioen te sturen... .
    Vraag is thans welke goeie redenen er zijn om nu nog wel of niet een D300 aan te schaffen. Of toch maar een D90, misschien ? Vooraf alvast even melden dat een D700 voor deze jongen budgettair niet haalbaar is... .

  • #2
    Re: NU een D300 kopen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
    Nu Nikon de D300s lanceerde valt te verwachten dat de D300 gaat "uitlopen" ( ? ) en dus gevoelig in prijs gaat dalen. Misschien het moment om mijn D50 op pensioen te sturen... .
    Vraag is thans welke goeie redenen er zijn om nu nog wel of niet een D300 aan te schaffen. Of toch maar een D90, misschien ? Vooraf alvast even melden dat een D700 voor deze jongen budgettair niet haalbaar is... .
    Als je beslist om een D300 te kopen haast je dan ... Heb ergens gelezen (ik dacht op Nikon Rumors Forum) dat hij definitief uit produktie gaat/is. Bij Kamera Express is ie lichtjes in prijs gestegen en ... in bestelling.
    Hoop dat het je lukt want heb er vorige maand één gekocht en ben super tevreden.

    Comment


    • #3
      Re: NU een D300 kopen ?

      De D300 was al uit productie voordat de D300s aanhekomdigd was, waarschijnlijk stond de fabriek al enige tijd s-jes te maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: NU een D300 kopen ?

        Nu kopen, als er nog te vinden zijn. Gewoon een prachtig toestel en laat je niet van de wijs brengen door de full frame freaks. Ok boven 1600 iso moet hij wat toegeven aan de D700 maar op vlak van beeldkwaliteit zeker niet, op vlak van snelheid ook al niet en zeker niet wat de zoeker betreft. De D300 is een van de weinige camera's met een 100% overeenkomst tussen zoeker beeld en foto.

        Maar ik vrees dat ze bijna op zijn...

        Comment


        • #5
          Re: NU een D300 kopen ?

          Het aanbod in goede gebruikte D300 is vrij behoorlijk. Die blijven nog wel even komen...
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: NU een D300 kopen ?

            De prijs van de D300S body is ook aan het zakken bvb :topdeals.nl nu voor €1,489.90 afhaalprijs.
            Bij kameraexpres.nl kost de D300 € 1199,00 (niet op voorraad - in bestelling )dus verschil van € 290,90.
            Even verder sparen?
            Succes bij de aankoop.
            Canon IXUS95IS + wenslijst :)

            Comment


            • #7
              Re: NU een D300 kopen ?

              Ik zou niet teveel rekening houden met producten die gaan komen, of camera's die uit de handel gaan verdwijnen. Op elk moment zijn er wel nieuwe toestellen, op elk moment zijn er wel toestellen die uit de reeks gaan. Je kan echt wel blijven wachten op beter of goedkoper.

              Comment


              • #8
                Re: NU een D300 kopen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Het aanbod in goede gebruikte D300 is vrij behoorlijk. Die blijven nog wel even komen...
                Als ik op marktplaats kijk is er meer vraag als aanbod
                En als antwoord op de vraag ,het is altijd een goed moment om een D300 tekopen
                Ik was pas bij MM en daar een aantal kamera's in mijn hand gehad en dan blijkt die zoeker toch echt wereldklasse

                Comment


                • #9
                  Re: NU een D300 kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
                  De prijs van de D300S body is ook aan het zakken.

                  Even verder sparen?
                  De 300s zou zich vooral onderscheiden van zijn voorganger door de videofunctie. Vind ik absoluut niet nodig, en zelfs ietwat onnozel voor een SLR. Twee kaartsleuven lijkt mij dan weer wél een plus. Is de sensor van de "s" (erg) veel beter ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: NU een D300 kopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                    De 300s zou zich vooral onderscheiden van zijn voorganger door de videofunctie. Vind ik absoluut niet nodig, en zelfs ietwat onnozel voor een SLR. Twee kaartsleuven lijkt mij dan weer wél een plus. Is de sensor van de "s" (erg) veel beter ?
                    Volgens mij is de sensor precies hetzelfde

                    Comment


                    • #11
                      Re: NU een D300 kopen ?

                      de 300S zou ook een iets beter autofocus hebben

                      Comment


                      • #12
                        Re: NU een D300 kopen ?

                        Volgens mansurovs.com de volgende samenvatting:

                        Basically, the new D300s is exactly the same camera as the D300 in terms of features, except for the following:

                        1. D300s will shoot HD movies at 720p resolution, 24 FPS with stereo audio. Maximum length is 5 minutes for 720p and 20 mins for lower video resolutions.
                        2. D300s will be slightly faster than the D300, shooting 7 FPS in Ch mode (Nikon D300 is 6 FPS). With MB-D10 battery pack, it will shoot 8 FPS.
                        3. A new release mode "Q" (quiet shutter-release) will be added to the dial right after Ch (continuous high speed).
                        4. Dual card slots -- the Nikon D300s will feature dual card slots to work with both CompactFlash and SD (SDHC-compliant) cards. Either card can be used as the primary card. Secondary card can be used for overflow or backup storage, or for separate storage of NEF (RAW) and JPEG images and images can be copied between cards.
                        5. Active D-Lighting now has "Auto" and "Extra High" added. "Auto" is something expected, as both D700 and D90 have this mode. The "Extra High" is something new though.
                        6. Nikon D300s is slightly heavier than the D300, adding 15 more grams of weight, weighing total 840g total.
                        7. Nikon D300s has a dedicated "Lv" (LiveView) and "Info" buttons on the back of the camera.
                        Ja, video of geen video is persoonlijk, maar in de toekomst zal het vermoedelijk onvermijdelijk worden.
                        De D300S heeft wel de autofocus (contrast based = slow) mogelijkheid tijdens het filmen.
                        Visual Horizon in display om de horizon recht te houden.
                        Men hoeft het niet te gebruiken.
                        Succes met de aankoop.

                        P.S.

                        Prijsupdate:
                        justcam4you.com Nikon D300 voor Sale Price: €871.00!
                        Location London UK: justcam4you.com/locations
                        Last edited by willydp; 25 september 2009, 22:23. Reden: Prijsupdate in UK !
                        Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                        Comment


                        • #13
                          Re: NU een D300 kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
                          Volgens mansurovs.com de volgende samenvatting:



                          Ja, video of geen video is persoonlijk, maar in de toekomst zal het vermoedelijk onvermijdelijk worden.
                          De D300S heeft wel de autofocus (contrast based = slow) mogelijkheid tijdens het filmen.
                          Visual Horizon in display om de horizon recht te houden.
                          Men hoeft het niet te gebruiken.
                          Succes met de aankoop.

                          P.S.

                          Prijsupdate:
                          justcam4you.com Nikon D300 voor Sale Price: €871.00!
                          Location London UK: justcam4you.com/locations
                          Ik zou het toch echt niet durven om daar te bestellen. Volgens mij ben je dan echt je geld kwijt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: NU een D300 kopen ?

                            Je hebt gelijk.
                            Had deze op BD gevonden als vraag van iemand.
                            Heb verder gezocht en ...
                            Active Scammer Websites
                            JustCam4You
                            URL: http://justcam4you.com [mirror] / http://www.justcam4you.co.uk / http://www.justcam4you.net / http://www.just-cam4you.com.
                            Some of the old guys are back. Probably the same guys who were behind the Anepax and Wootechworld webshops (check the inactive scams below for details on those). This webshop (the .com version) was ‘founded’ at the beginning of September 2009 (whois info [2]). Several buttons/images should give you some confidence especially the ultracheap SSL certificate they use (no GoDaddy this time, but Starfield which has problems of its own ). As usual the biggest scam giveaway is the payment options. UK and US citizens can use credit card, but the rest of the world is left with a bank transfer.
                            http://www.redelijkheid.com/2009/01/...ers-going-pro/
                            Dus vergeet mijn P.S. maar
                            Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                            Comment


                            • #15
                              Re: NU een D300 kopen ?

                              Tweedehands op ebay:
                              ebay.be
                              Momenteel EUR 805,00 tot 29 sep 200921:41:23 CEST
                              Last edited by willydp; 26 september 2009, 14:36.
                              Canon IXUS95IS + wenslijst :)

                              Comment

                              Working...
                              X