Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gratis Leica!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: gratis Leica!!

    THX!!! ben net op pad geweest naar de fotoboer met alles wat ik vandaag gekregen heb, en heb om serieus advies gevraagd en wat taxaties... (ik wil dit toch apart gaan verzekeren, gezien de prijzen voor sommige lenskes..)..

    tevens heb ik er al een rolleke ingedaan, want een camera, hoe oud of mss speciaal dan ook, moet gebruikt worden om fotookes te maken... eerlijkheidshalve gezegd... het is weer een omschakeling hoor!! ik was zo lang analoog gewend, maar ben na slechts 1 jaarke VERWEND met mijn dslr-ke...


    toch is het lekker, om weer es ff 10x na te moeten denken, voordat ik afdruk.. manueel scherpstelling, manueel belichten, en zorgvuldig proberen om dat compooke in beeld te krijgen...

    gelukkig heb ik ook nog mijn dslr-ke er naast liggen, just in case... en die gebruik ik nog steeds als ik 100 % zeker wil zijn van een lekker plaatje..


    het is mss subjectief, maar volgens mij weegt die leicaflex in combinatie met die 200mm F/2.8 prime met alleen MF zwaarder dan mijn plastieken bakske met de 70-200 2.8 erop...

    tri-x is in bestelling, dus voor het testen zit er nu een rolleke kodachrome ISO 400 in..

    en afwachten maar, al zal het in dit gevalleke minder aan het cameraatje liggen, maar des te meer aan moi, het amateurke die eigenlijk dit spul helemaal niet verdient..


    ik heb nog wel een vraagke,...

    heeft iemand hier op BD, ervaring met Ilford 400 delta-film...??

    schijnt ook goede film te zijn, met goede reslutaten.. (al heb ik het allene van zeggen..)

    zou op e-bay te koop staan. voor ongeveer 40 dollar voor 5 rolletjes...

    da's dus 8 dollar per rolleke, dus ruwweg omgerekend ongeveer 6 euri per rolleke??

    het gaat mij niet om de kosten, maar om de kwaliteit...

    kodachrome 400 ben ik al wat jaartjes bekend mee, al blijf ik het nog te glad vinden, dus any experience is more than welcome...!

    Comment


    • #17
      Re: gratis Leica!!

      Mooie geste van je collega, ze heeft goed gezien dat het beter is dat er iemand die er van houdt echt iets mee kan doen, dan het te verkopen om in een glazen kastje ten toon te stellen.

      Ben wel benieuwd naar wat foto's hoor!

      Comment


      • #18
        Re: gratis Leica!!

        ik zou de gulle gever toch een van je eerste goede foto's bezorgen!
        lekker groot als dank.


        ben ook wel benieuwd naar de eerste foto's!
        have fun!!
        nikon stuff

        Comment


        • #19
          Re: gratis Leica!!

          goed gezien jongens!! dat was voor mijn collegaatje ook ´part of the deal´.. ze wil goede fotookes zien, en ook nog een serietje van haar!!..ga ik zeker doen, ik ga mijn uiterste best doen!! (en ik mag dus niet mijn dslr meenemen he?? het MOET en ZAL met die leica gebeuren!! )

          zou zonder probleem de grond kussen waar haar voeten gelopen hebben momenteel!! dit maak ik nooit of te nimer nooit meer mee.......ik hou van mijn dslr-ke, maar het voelt nu een beetje aan als prullaria in tegenstelling tot dit ouwetje...

          ben net ff op pad geweest met dit leicaatje, icm de leitz/wetzlar 200mm 2.8.. sjongejonge... die combo weegt nog meer (al ben ik er niet helemaal zeker van) dan mijn a200+gripke icm de sigma 70-200 2.8..! WAAR IS DIE WEEGSCHAAL!!!!

          en alles werkt zo lekker 'gedempt' ... en die zoeker, RUIMTE!! veel meer dan met een croppie-dslr...(blijft voor mij frusti, want ik heb erg lang met 35mm geschoten..) alles klinkt ook zo heerlijk lekker, stabiel en stevig, als je afdrukt...

          ik moet toch ff contact opnemen met mijn verzekeraar.. ik wil dit dingetje en alle stuff verzekeren en bewaren voor het nageslacht..
          ik mag hem gebruiken,(zo zie ik het toch, ipv mijzelf 'eigenaar te noemen') daar issie ook voor bedoeld, en ik zie het als mijn taak, om eea te bewaren voor het nageslacht...

          ik word niet snel emotioneel van een camera, maar dit is iets anders...

          ik ga me aanmelden bij de officiele leica-site, ga de serie-nummers doorgeven van zowel camera als lenskes en accessoires (al heb ik de hele geschiedenis hier dmv bonnetjes, garantiebewijzen, en douane-certificaten/getuigschriften voorhanden...

          deze camera is btw in brussel gekocht...

          het wordt nog veel uitzoekwerk, maar ik wil alles weten over deze camera en haar leven tot op heden...

          moet te doen zijn...voor mij is dit een belevenis die zijn weega niet kent...

          ik hoop op veel mooie momenten met deze mooie camera...

          het zal niet aan deze camera liggen, maar des te meer aan mij, mochten de platen zwaar mislukken!!
          Last edited by Sjinouck; 5 augustus 2009, 20:22. Reden: typo!!

          Comment


          • #20
            Re: gratis Leica!!

            In onderstaande links kun je nog wat informatie vinden over Leica.





            En dan nog wat Leicaspeak.
            De verschillende namen van de lenzen en hun betekenis.

            Noctilux = f/0.95-f/1.2
            Summilux = f/1.4
            Summicron = f/2
            Summarit = f/2.5
            Elmarit = f/2.8
            Elmar = f/3.5-f/4

            Comment


            • #21
              Re: gratis Leica!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Rinse Bekijk bericht
              In onderstaande links kun je nog wat informatie vinden over Leica.





              En dan nog wat Leicaspeak.
              De verschillende namen van de lenzen en hun betekenis.

              Noctilux = f/0.95-f/1.2
              Summilux = f/1.4
              Summicron = f/2
              Summarit = f/2.5
              Elmarit = f/2.8
              Elmar = f/3.5-f/4
              hoi!! hartstikke bedankt voor de info!!

              heb ook wat nagezocht en inmiddels de boekjes nagelezen, en deze heeft gelukkig ttl meting, eigenlijk heeft deze leica veel weg van de mamiya sekor 1000 DTl die ik ook heb )over-geerfd van mijn ouweheer) en ongeveer uit dezelfde tijd stamt..

              voordeel van deze leicaflex is dat je de sluitertijdvoorkeuze in je zoeker ziet...was dus zijn tijd ver vooruit zeg!!

              voordeel van de mamiya... je kunt het lichtmetertje in je zoeker wat preciezer op zijn plek zetten...ging via de spanner iets in te drukken..was ook een mooi systeem, en de lenskes van mamiya waren ook helemaal toppie!

              Het gaat een mooi vergelijk worden..

              alleen jammer dat ik eea niet kan uitwisselen.. de 1000 dtl heeft p-draad, en leica heeft haar eigen bajonet-sluiting...

              niettemin, hoogstwaarschijnlijk zal ik meer met dat leicaflexke op pad gaan dan met die mamiya sekor of mijn zenit EM.....

              het is anders.. mss ben ik te zeer onder de indruk van de reputatie van dit merk.. ik weet het niet..

              of ben ik meer onder de indruk van deze unieke omstandigheden??

              ik had dit nooit kunnen dromen.. iemand moet mij wakker knijpen, en toch ligt dat ding hier vlak voor mij..ik ben gek, gestoord... het is gevoel... net zoals fotografie voor mij een gevoel is.. het maakt me blij, relaxed, en vandaag... dit is gewoon een dag om nooit meer te vergeten...

              ik ga er zo fotookes van maken, zowel voor mij als voor de verzekering..jahoeeh!!

              ben ik weer ff bezig, hihihihi!!

              nogmaals, hartstikke bedankt voor de info!!

              Comment


              • #22
                Re: gratis Leica!!

                geen fotookes voor ons
                nikon stuff

                Comment


                • #23
                  Re: gratis Leica!!

                  ik vermoed een Leica R4?
                  laat het ons eens weten

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #24
                    Re: gratis Leica!!

                    Klinkt zalig
                    Kan je geen foto posten van de leica zelf en de lenzen, kan ik dat ook eens bekijken , stuff uit de 60's.


                    Glenn
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #25
                      Re: gratis Leica!!

                      ik ga morgen fotootjes van dit spullement proberen te maken... het is een leicaflex met een summicron 50mm f/2, een leitz-wetzlar 200 mm f/2.8, een panagor 200mm f/3.5, leitz-wetzlar macro-tussenringen (3x), leitz-wetzlar voorzetlensjes,een vivitar 2x converter, een vivitar flits, 3x draadontspanner, 3 statieven, diverse Uv-filters, een leitz-wetzlar macro-balg, en een ori fototas...plus alle originele aankoop bonnekes, rekeningen, instructieboekskes, invoerpapierkes en alles wat er bij hoort..

                      eea wordt momentele uitgetest met kodachrome 400 film, maar ik wil toch echt die tri-x of ilford 400 delta uitproberen... het is mss weer een stappie terug in de tijd, maar dit wil niemand toch missen??

                      ik maak dit nooit meer mee..

                      heb een tijdje terug nog de kans gehad om een minolta x-700 te kopen, maar ben ik blij dat ik dit niet meer gedaan heb zeg...

                      vorige week nog voor de fun, mijn zenit EM gebruikt, na zoveel tijd, en nu loop ik tegen dit ding aan...

                      ik ken deze collega al meer dan 6 jaar, en nu vertelde ze mij pas over dit apparaat...

                      het kan raar lopen... en ik ben haar enorm dankbaar voor dit grote gebaar!




                      wilde vanavond dus wat fotookes van dat spul maken, blijkt mijn flash helemaal leeg te zijn..

                      batterijen gaan dus ff lekker in de lader, morgen ben ik vroeg klaar met werken, en dan gaat dat spul gewoon op de pic!!

                      ik heb wel 1 enorm rommelige foto van dat spulleke, het trekt op niks, maar kan wel de link doorgeven natuurlijk...

                      (is snapshot van een een gedeelte van het spulleke, onscherp, slecht belicht, en van alles en nog wat..)


                      sorry...



                      ik moet er ff de tijd voor kunnen nemen, eea deftig kunnen opzetten en dan eea apart van elkaar op fotooke kunnen zetten..helaas moet ik morgen om 6 uur weer mijn wekkertje aanhoren, en weer aan de bak voor het normale werk, waarmee ik mijn centjes verdien.....

                      maar het komt zeker goed.!

                      Comment


                      • #26
                        Re: gratis Leica!!

                        Wat je moet doen is een portret van de gulle geefster op trix maken (gebruik geen delta voor portretten) en op een bariet papier bv op 30x40 cm afdrukken, passe partout en kader. En ALLES zelf doen anders is het maar half.
                        Er staat nog een doka in aanbiedingen onderaan.

                        -m-
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #27
                          Re: gratis Leica!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Wat je moet doen is een portret van de gulle geefster op trix maken (gebruik geen delta voor portretten) en op een bariet papier bv op 30x40 cm afdrukken, passe partout en kader. En ALLES zelf doen anders is het maar half.
                          Er staat nog een doka in aanbiedingen onderaan.

                          -m-
                          hoi! dat zou idd het mooiste zijn! ik kan niet dankbaar genoeg zijn voor mijn collega, die me dit geschonken heeft! (het is en blijft ongelooflijk voor mij..!)

                          dit is voor mij, 1 van de allermooiste cadeau´s die ik ooit gehad heb..! (en momenteel voel ik me gelijk een kind op sinterklaas-avond die zijn spullekes zit te bewonderen!)

                          ze wil idd een mooie klassieke foto van haar zelf, en ik zal mijn uiterste best doen om er wat moois van te maken!! (anytime, anyplace en anywhere!)

                          ik zou haar en haar partner zelfs een etentje kado doen in restaurant ´oud sluis´van sergio herman hier in sluis, mocht ze dat willen...!!

                          ik ben trouwens als den dood dat ik iets zou beschadigen, dus het wordt veel lezen, naslagwerk doen, om alle ins en outs van dit toestel en de bijbehorende stuff voll. te leren kennen..

                          het mooie van leica is, dat alles tot op de dag van vandaag te traceren is, via de serienummers... het wordt een interessante zoektocht..

                          het is al een tijdje geleden, dat ik eea zelf ontwikkeld heb, dus ik zal nogal roestig zijn (alhoewel, fietsen verleert men ook niet), maar het zal zeker weer erg leuk zijn!

                          Comment


                          • #28
                            Re: gratis Leica!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                            hoi! dat zou idd het mooiste zijn! ik kan niet dankbaar genoeg zijn voor mijn collega, die me dit geschonken heeft! (het is en blijft ongelooflijk voor mij..!)

                            dit is voor mij, 1 van de allermooiste cadeau´s die ik ooit gehad heb..! (en momenteel voel ik me gelijk een kind op sinterklaas-avond die zijn spullekes zit te bewonderen!)

                            ze wil idd een mooie klassieke foto van haar zelf, en ik zal mijn uiterste best doen om er wat moois van te maken!! (anytime, anyplace en anywhere!)

                            ik zou haar en haar partner zelfs een etentje kado doen in restaurant ´oud sluis´van sergio herman hier in sluis, mocht ze dat willen...!!

                            ik ben trouwens als den dood dat ik iets zou beschadigen, dus het wordt veel lezen, naslagwerk doen, om alle ins en outs van dit toestel en de bijbehorende stuff voll. te leren kennen..

                            het mooie van leica is, dat alles tot op de dag van vandaag te traceren is, via de serienummers... het wordt een interessante zoektocht..

                            het is al een tijdje geleden, dat ik eea zelf ontwikkeld heb, dus ik zal nogal roestig zijn (alhoewel, fietsen verleert men ook niet), maar het zal zeker weer erg leuk zijn!

                            Alexander als ge nu nie gaat zwijgen he.... Ik krijg hier constant een straal kwijl zuid zuid west op mijn lip....
                            Showoff..
                            Jong veel plezier ermee en neem eens een filmke op waar je daar mee aan het werken bent..Of neem gewoon eens een geluidje op van de ontspanknop wat zoals een zwitsers uurwerk klinkt...I AM SO SJALOERS......Ik haat U...
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #29
                              Re: gratis Leica!!

                              portverdorie, heb jij daar even geluk zeg!!!!!

                              ben stikjaloers.
                              Nu ga ik deze tread blokkeren, anders word ik nog depressief... ;-)

                              G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                              Comment


                              • #30
                                Re: gratis Leica!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                                Alexander als ge nu nie gaat zwijgen he.... Ik krijg hier constant een straal kwijl zuid zuid west op mijn lip....
                                Showoff..
                                Jong veel plezier ermee en neem eens een filmke op waar je daar mee aan het werken bent..Of neem gewoon eens een geluidje op van de ontspanknop wat zoals een zwitsers uurwerk klinkt...I AM SO SJALOERS......Ik haat U...
                                pascalleke, ge brengt mij op een idee joeng!!

                                mss is het wel leuk, om es in september (dan heb ik groot verlof) richting 'spikke-city' af te reizen, en er es een mini-SD-tje van te maken?

                                dan neem ik zowel mijn plastieken sony-bakske mee, alsmede diene leica, met wat lenskes erbij..

                                lijkt me enorm leuk om te doen, lekker fotookes schieten, en dan moet gij met diene leica wat impressies in zwart-wit maken van het geheel..

                                (ik weet dat jij veel geschoten hebt op 35mm zwart-wit, dus dat moet toch helemaal goedkomen he??)

                                beter dan een videooke (heb er es eentje gehad, maar uit mijn handen laten vallen, en het lag in 1000 stukjes.. )

                                hoe klinkt het nou, dat afdrukken??

                                moeilijk uit te leggen hoor..

                                het is imho een samenhang qua gevoel tussen de rechter-wijsvinger, die de afdrukknop bedient, en het geluid van de shutter als je afdrukt..

                                eerste woord dat in mij opkomt, is 'stevig'...het klinkt na al die jaren nog steeds stevig en 'lekker'...

                                de sluiter van mijn sony a200 klinkt nu ineens niet goed meer...

                                het zit mechanisch zeer goed in mekaar, en ik heb zowel de zenit als de mamiya ernaast gezet, om het verschil in geluid te kunnen horen..

                                de mamiya sekor 1000 dtl vond en vind ik een supercamera, en is ongeveer even oud, de zenit is wat nieuwer..

                                en toch klinkt en voelt die leica net ff beter..

                                dus... en resumerend, mocht je interesse hebben voor ene 'spikke-shooting-day, dan laat je het maar ff weten via PM, het zou erg leuk zijn!!!

                                (ik zal zorgen dat er genoeg 35mm film voorhanden is, hihihihihihi!! )

                                groetjes en hopelijk tot gauw!!

                                Alex...

                                Comment

                                Working...
                                X