Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dat is een ander paar mouwen!

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht

Nu is 't beter. De camera schakelt nu zelf SR uit als je 't niet nodig hebt (statief .....
    Aha, dat is goed nieuws, Wim!
    Ik dacht nl. in de K-7 Pdf van mijne Pa, iets anders gelezen te hebben?

namelijk:

1.Op statief wordt aangeraden om de SR uit te schakelen! (nie automatisch, dus)
    Set shake reduction to OFF when using camera on a tripod or when this function is not needed!!
    >>staat onder Caution > pagina 136

Op statief krijg je dankzij die automatische uitschakeling van SR overigens nog een nieuwe functie bij!! Je kan de sensor 1mm in alle richtingen verschuiven om je compositie bij te stellen. Dat klinkt niet veel, maar als je het uittest is het echt wel een grote speling die je bij krijgt. Een beetje als shift maar dan met de sensor! Perfect voor het fijnere studio en macro-werk! Welke andere camera laat dat toe?

Wim

2. De Comp adjust is ook enkel te kiezen via het: [REC. mode 2] menu, staat op pagina: 205
    To adjust ...... such as when using a tripod!
    Staat niets van automatisch bij, hier??

Maar vermits dat je een K-7 eigenaar met ervaring bent, ga ik ervan uit dat je wel gelijk zal hebben en de K-7 operating manual (pdf) verouderd of gewoonweg fout zit.

Raf'ken

Btw ons ma is volledig clean (vrij van) krijg ik hier net binnen, dus zal de aankoop snel volgen!
    Mijne pa had zich voorgenomen om niets te kopen alvorens dit "posi" bericht te horen!
    Joepiiiiiiiiii
    00.00 Gone

Comment

• Pa gaat eindelijk aankopen ... yes!!

Et voilà, binnen een 10 tal dagen staat hier "zeker" een Pentax K-7 / Nikon D300s of Eos7D, ten huize van "SF"!! (of/of, hé)
      Ik gok op de lucky 7!!

Dit vind ik echt niet op de K-7:
      User settings mode: Save up to two sets of your favorite camera settings here.
      (ik vind er maar ééntje in de user guide)

Raf'ken
      00.00 Gone

Comment

• Re: Dat is een ander paar mouwen!

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
        Btw ons ma is volledig clean (vrij van) krijg ik hier net binnen, ...
        Ik ben zeer blij dat te mogen lezen Raf dit is werkelijk zeer goed nieuws.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          Ik ben zeer blij dat te mogen lezen Raf dit is werkelijk zeer goed nieuws.
          Ja inderdaad, het is hier vrijdag groot feest als ze terugkomen!
          Heel de familie en heel de fotoclub komt.
          Tataaa en de week daarop DSlr'ken kopen + transparanten in koker!
          ... en misschien de 70-200 verkopen.

Eindelijk weer "back to normal" YESsssss!!!

Raf'ken
          00.00 Gone

Comment

• Leica eindcontrole van de M9

Totaal Off topic zou je zo denken.
            Tcoh niet helemaal!
            Op het einde van de video wordt de Lieca M9 sensor gereinigd en jawel hoor, met de uitstekende Pentax O-ICK1 cleaning set.
            Alle clubleden alhier, gebruiken deze methode al vanaf dag 1 in combinatie met isopropanol van bij de apotheker, als de sensor heel smerig is!
            Bij de fotozaak kost zo een flesje, dat 10 x kleiner is “raar maar waar” ook 10 x duurder!!
            De laatste hardnekkige residuen worden dan “met gewone swab en Isopropanol” losgemaakt en dan met de O-ICK1 stick als laatste bewerkt!
            Volgens ons, het allerbeste en veiligste cleaning-system ever en Leica vindt dit ook, blijkbaar!!

(tip: dubbelklik op het schermpje om Fullscreen te kijken)

Raf’ken
            00.00 Gone

Comment

Aha, dat is goed nieuws, Wim!
              Ik dacht nl. in de K-7 Pdf van mijne Pa, iets anders gelezen te hebben?

namelijk:

1.Op statief wordt aangeraden om de SR uit te schakelen! (nie automatisch, dus)
              Set shake reduction to OFF when using camera on a tripod or when this function is not needed!!
              >>staat onder Caution > pagina 136

2. De Comp adjust is ook enkel te kiezen via het: [REC. mode 2] menu, staat op pagina: 205
              To adjust ...... such as when using a tripod!
              Staat niets van automatisch bij, hier??

Maar vermits dat je een K-7 eigenaar met ervaring bent, ga ik ervan uit dat je wel gelijk zal hebben en de K-7 operating manual (pdf) verouderd of gewoonweg fout zit.

Raf'ken

Btw ons ma is volledig clean (vrij van) krijg ik hier net binnen, dus zal de aankoop snel volgen!
              Mijne pa had zich voorgenomen om niets te kopen alvorens dit "posi" bericht te horen!
              Joepiiiiiiiiii
              Hmm, net even bedacht dat ik misschien wat snel was. Je moet inderdaad expliciet voor composition adjust kiezen. Ik weet dat SR dat uitgeschakeld wordt zonder dat je het nog eens extra moet doen, maar mogelijk gebeurt dit niet automatisch op statief... Dat zou immers een sensor aan de statiefschriefdraad veronderstellen, en dat zou ook willen zeggen dat als je daar een quick release plaatje hebt zitten dat SR niet zou werken zelfs al heb je de camera vrij in de handen. En dat laatste is zeker niet het geval... Dus ik heb me allicht vergist. SR blijft op statief aan. Ik was allicht op 't verkeerde been gezet omdat ik nogal vaak met de 2s self timer werk voor statisch (statief) werk, en dan gaat SR weldegelijk automatisch uit...

Goed 't horen dat je goed nieuws kreeg overigens!!

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Hmm, net even bedacht dat ik misschien wat snel was. Je moet inderdaad expliciet voor composition adjust kiezen. Ik weet dat SR dat uitgeschakeld wordt zonder dat je het nog eens extra moet doen, maar mogelijk gebeurt dit niet automatisch op statief... Dat zou immers een sensor aan de statiefschriefdraad veronderstellen, en dat zou ook willen zeggen dat als je daar een quick release plaatje hebt zitten dat SR niet zou werken zelfs al heb je de camera vrij in de handen. En dat laatste is zeker niet het geval... Dus ik heb me allicht vergist. SR blijft op statief aan. Ik was allicht op 't verkeerde been gezet omdat ik nogal vaak met de 2s self timer werk voor statisch (statief) werk, en dan gaat SR weldegelijk automatisch uit...

Goed 't horen dat je goed nieuws kreeg overigens!!

Wim
                Hoi,

Nu ja, er zijn zoveel in te stellen parameters, dat je soms de pedalen kwijtraakt, hé wim.
                Maar ik zag dat er in het info scherm een icon is (rechtsonder) om SR: on & off te zetten!
                Laat ons positief zijn en zeggen dat de SR knop er niet meer kan afvallen

Ik zag net ook dat er een SR + 1% tilt correctie mogelijk is
                (dus, horizontaal, verticaal en diagonale SR functie)
                Dat is ook enkel bij Pentax te vinden zulke snufjes!

... en het is "definitief" beslist! (ben ik blij zeg)

Zijn keuze:

K-7, mss met de 18-55 WR (4on the boat )

DA 12-24** or DA15mmLimited or DA14mm (nog niet beslist)

DA 40 mm Limited (beslist)

DA 70 mm (beslist)

DA* 200 mm (beslist)

** omdat hij een 18mm (analoog) gewend is!
                Vermis hij niet gek is van zomm-toeters, gok ik op de 15 of 14 mm Primes.
                Knap setje wordt dat, vind ik toch!!

Kom ik toch ne wim tegen, die zich ook Ishpuïni noemt, op DPR, zekers!

Gelukkig Raf'ken
                00.00 Gone

Comment

• Re: Het grote Pentax K-7 topic

The "exclusive" Pentax K-7 icon, was made by wijlen Veronique, 4Stonfree!

Nice

Raf'ken
                  00.00 Gone

Comment

Hoi,
                    ** omdat hij een 18mm (analoog) gewend is!
                    Vermis hij niet gek is van zomm-toeters, gok ik op de 15 of 14 mm Primes.
                    Knap setje wordt dat, vind ik toch!!
                    De DA14/2.8 is ook een behoorlijk grote toeter. Toen ik nog twijfelde tss de DA14 en de DA15 liep ik eens met een geleende DA14 rond in Londen, om tot de conclusie te komen dat ik 'm door die omvang te weinig zou gebruiken. Kwam er nog bij dat 14mm op APS-C voor mijn persoonlijke goesting (fan van 24mm op 135film analoog) te breed was. Van zodra de DA15 iets later uitkwam kocht ik 'm. Nog geen spijt van gehad.

Kom ik toch ne wim tegen, die zich ook Ishpuïni noemt, op DPR, zekers!
                    Tja, ne kleine wereld hé!

Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

De DA14/2.8 is ook een behoorlijk grote toeter. Toen ik nog twijfelde tss de DA14 en de DA15 liep ik eens met een geleende DA14 rond in Londen, om tot de conclusie te komen dat ik 'm door die omvang te weinig zou gebruiken. Kwam er nog bij dat 14mm op APS-C voor mijn persoonlijke goesting (fan van 24mm op 135film analoog) te breed was. Van zodra de DA15 iets later uitkwam kocht ik 'm. Nog geen spijt van gehad.

Wim
                      Dat is een beetje (veel) mijn schuld, Wim.
                      Voor Pa, is het altijd al de 15mm F4 geweest.
                      Ik ben de vervelende die hem 10-22, 12-24 of 14mm aanpraat.
                      Pa kennende (moeilijk van zijn stuk te brengen) zal het wel de DA 15mille F4, Limited worden.

Volgende week rond dezen tijd staat hier al teenentander van Pentax, navenant de leveringsdata, natuurlijk!!

Raf’ken
                      00.00 Gone

Comment

Voor diegenen met meer interesse!!

Hier kun je een pdf openen: K-7 gebruiksaanwijzing!

Misschien een goede tip, vermits dat nogal saaie lectuur is!
                        1. Ga recht naar pagina 351 [Index]
                        2. Ga rustig het alfabet af en telkens je iets tegenkomt dat je interesseert of je aandacht vraagt, klik je op het blz. nummer en wordt je naar de betreffende pagina gebracht!
                        3. Door op: CTL+NUM 2 of NUM 3 te drukken ga je full-screen pdf!

Zo doe ik dat altijd en dat werkt perfect, zonder saai te worden, integendeel!

Raf'ken
                        00.00 Gone

Comment

Jawel, de K-7 is Besteld!! (met 18-55WR)
                          00.00 Gone

Comment

Yep,ook besteld.

Comment

• ... maar het is niet voor mij maar voor m'n pa

@fbr2808
                              Waar heb jij hem gkocht/besteld?
                              Wij in Turnhout bij kornijn!
                              Heb je ook de 18-55WR genomen of ...beter?
                              .... en vlot leverbaar, deze keer.

Raf'ken
                              Last edited by StoneFree; 14 oktober 2009, 20:46.
                              00.00 Gone

Comment

Zelfde winkel, heb er de 50 - 200 wr bij.
                                Zit in februari in Bulgaarse bergen, sneeuw en koude, dus leek mij het beste toestel
                                om mee te nemen.

Comment

Working...
                                X