Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Pentax K-7 topic

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvg Bekijk bericht
    hey,
    Ik hoop over 1 maand de pentax K7 te kopen met de 2 kitlenzen omdat die gesealed zijn. Ik zal waarschijnlijk ook oudere manuele lenzen op de camera gaan gebruiken voor natuurfotografie. Maar zijn die kitlenzen goed? Ik ga ze het meest gebruiken voor kite/wind/golfsurf foto's. En kan hij echt 5.2 fps achtereen fotograferen of is dit enkel in de ideale omstandigheden? want HIER las ik dat dit niet is.

Alvast bedankt,
    Jeroen
    af snelheid is het zwakke punt van de K-7 en dit heeft ook invloed op frames/s

Comment

@ stone free: oke bedankt waarschijnlijk word het die kit dan
      @ puerte: ik dacht dat de AF van de pentax net wél snel was ?

Mvg,
      Jeroen
      Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
      JVG Pictures -- flickr

Comment

@ stone free: oke bedankt waarschijnlijk word het die kit dan
        @ puerte: ik dacht dat de AF van de pentax net wél snel was ?

Mvg,
        Jeroen
        AF zal wel snel zijn, maar concurrentie in dit segment is vlugger, wil niet zeggen dat ik globaal gezien de voorkeur aan een ander toestel zou geven, dat laat ik in het midden, alle toestellen hebben punten waar ze minder in uitblinken.

Comment

hey,
          Ik hoop over 1 maand de pentax K7 te kopen met de 2 kitlenzen omdat die gesealed zijn. Ik zal waarschijnlijk ook oudere manuele lenzen op de camera gaan gebruiken voor natuurfotografie. Maar zijn die kitlenzen goed? Ik ga ze het meest gebruiken voor kite/wind/golfsurf foto's. En kan hij echt 5.2 fps achtereen fotograferen of is dit enkel in de ideale omstandigheden? want HIER las ik dat dit niet is.

Alvast bedankt,
          Jeroen
          Hoe goed de pentax-kitlenzen ook zijn (en ze zijn goed, dat weten ), is de K-7 mijns inziens toch een cam die beter verdient ...

Doe jezelf een plezier een koop een K-7 met de 16-50 2.8 of met de 17-70 4.0; qua standaardzooms zijn dat degene waarmee je het beste uit de K-7 haalt; met de kitlezen doe je dat volgens mij niet helemaal (en dat blijkt ook uit een aantal reviews). Van de 55-200 zou ik persoonlijk al helemaal afblijven als je voor een K-7 gaat ...

En die Fps en Af-snelheid: de K-7 is voor mijn noden snel genoeg, maar allicht zal een D300 het - qua specs tenminste - wel beter doen. Of je echter "back in the real world" dat verschil ook zal merken ...?

Mijn idee, en voor wat het waard is uiteraard.
          Last edited by y-cam; 2 december 2009, 22:35.
          Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Ja je hebt misschien wel gelijk maar ik ga meestal voor natuur/macro fotografie wel oude pentax/M42 lenzen gebruikenen daar heeft mijn papa al een paar lenzen voor zoals de pentax m 50mm f1.4 en f 1.7 en misschien de tair 300mm voor sportfotografie.
            Maar ik wil dus de kitlenzen vooral voor fotografie op het strand met harde wind.
            En de 16-50 of 17-70 gaat wat over mijn budget . misschien dat ik ze volgend jaar wel koop en de kitlens verkoop.
            Maar wat is er dan mis met de DA 50-200 WR ?

Mvg,
            Jeroen
            Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
            JVG Pictures -- flickr

Comment

Ik heb de 18-55WR toch ook maar genomen (als probeersel) voor op de boot en omdat hij maar 90€ kostte.
              Ik hou eerder van primes, but it’s a keeper.
              Natuurlijk, zoals bij alle merken, is er veel beter en veel duurder.

Over de AF, deze is véél sneller dan ikzelf en ik ben razendsnel!
              ... ik spreek wel "MET" K-7 ervaring, alsof dat niet belangrijk is??
              SF
              Last edited by StoneFree; 3 december 2009, 15:30.
              00.00 Gone

Comment

Ok,
                nu hopen dat mijn olympus snel verkocht word dan kan ik hem sneller kopen

Mvg,
                Jeroen
                JVG Pictures -- flickr

Comment

• Cash-Back!!!

Ok,
                  nu hopen dat mijn olympus snel verkocht word dan kan ik hem sneller kopen

Mvg,
                  Jeroen
                  Hoi Jeroen,

Probeer vóór het einde van de Pentax caschback te kopen, dan krijg je nog wat €'kes terug. (kitlensje gratis)

SF
                  00.00 Gone

Comment

ja dat ga ik doen als ik dan niet genoeg geld heb moet ik misschien even lenen bij ouders haha
                    Maar als je de camera in nederland koopt krijg je dan ook cashback in belgië?

Mvg,
                    Jeroen
                    JVG Pictures -- flickr

Comment

ja dat ga ik doen als ik dan niet genoeg geld heb moet ik misschien even lenen bij ouders haha
                      Maar als je de camera in nederland koopt krijg je dan ook cashback in belgië?

Mvg,
                      Jeroen
                      1. Daar zijn papa & mama toch voor
                      2. Ik zou niet weten waarom dit een probleem zou zijn als EUro-Burger!
                      Factuur of bon + de juiste winkel en land kiezen op de site.
                      SF
                      Last edited by StoneFree; 3 december 2009, 18:21.
                      00.00 Gone

Comment

Dat DA 18-55WR kit-lensje houdt van AnnenAss
                        SF
                        00.00 Gone

Comment

hey,
                          Ik heb gisteren een koopje kunnen doen op ebay. dat was nieuwe een pentax K7 + 18-55 WR. ( hopelijk dit weekend afhalen )
                          Nu heb ik 2 mogelijkheden
                          1. de 50-200 kopen ( op ebay in engeland voor 120+33 verzendkosten)
                          2. doorsparen voor een ( zoom)tele van tot 200 of tot 300 mm van rond de 500 € (eventueel 2dehands )
                          Ik denk dat optie 2 het beste is niet? ( Weten jullie toevallig nog goede tele's ?

Mvg,
                          Jeroen
                          Last edited by jeroenvg; 10 december 2009, 13:04.
                          JVG Pictures -- flickr

Comment

hey,
                            Ik heb gisteren een koopje kunnen doen op ebay. dat was nieuwe een pentax K7 + 18-55 WR. ( hopelijk dit weekend afhalen )
                            2. doorsparen voor een ( zoom)tele van tot 200 of tot 300 mm van rond de 500 € (eventueel 2dehands )
                            Ik denk dat optie 2 het beste is niet? ( Weten jullie toevallig nog goede tele's ?

Mvg,
                            Jeroen
                            De DA*50-135/2.8 is ietsje duurder, maar zeker een top-objectief. Vraag je je zeker af of je echt 200 of 300mm nodig hebt. Persoonlijk is 135mm voor mij in de meeste gevallen voldoende, tenzij ik echt telewerk doe en ik 300mm nodig heb. Maar daarvoor heb ik een vaste brandpunt, i.e. de FA*300/4.5, want alle telezooms tot 300mm die ik voordien had stelden me zwaar teleur. Vaak is zo'n zoom op 300mm nl nogal donker en volopen erg onscherp.

Ik hoor echter lovende woorden voor de DA55-300 van Pentax, mss is dat een alternatief.

Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Bedankt voor je reactie
                              Ik had ook al naar de 50-135mm gekeken maar daar ga ik denk ik te weinig mee hebben aangezien ik veel kite/windsurf/surf foto's ga maken en ik met de olympus 40-150mm (word 300mm) soms voor kite/surf foto's niet genoeg heb voor windsurf is hij wel goed.
                              Naar de 55-300 had ik ook al gekeken en misschien word het die wel.
                              Andere tips zijn wel nog welkom

Mvg,
                              Jeroen
                              JVG Pictures -- flickr

Comment

hey,

Mvg,
                                Jeroen
                                Hangt er een beetje af waarvoor je die tele gaat gebruiken he.
                                Ik heb de DA 50-200, een prima FA* 200 2.8 en de Sigma 50-500.
                                De FA* 200 is de minst gebruikte hier, de Bigma (Sigma 50-500) de meeste...
                                De DA 50-200 is wel bijzonder handig: weegt niets, en past met de zonnekap er omgekeerd opgeklikt in een jaszak.

De DA 55-300 zou optisch wel wat beter zijn dan de DA 50-200, maar is dan ook wat duurder en groter

Misschien is een DA 50-200 misschien wel een goede optie, en dan later eventueel de uitstekende DA* 60-250?
                                Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Working...
                                X