Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Pentax K-7 topic

Mijn Pa is Sssssuper tevreden, dus niets te melden.
    Hij is in blijde verwachting van een 7 à 10 mm S-W maar non fisheye!
    De man is niet meter uit zijn “Hyper-M” modus te krijgen

… en zeggen dat hij “bijna” voor een Eos 7D was gegaan.

Prettige reis Romulus-Wim

Raf’ken
    00.00 Gone

Comment

Leuk om toch nog eens iets te lezen over de K-7: er mee werken is inderdaad veel leuker dan erover schrijven maar toch.
      Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Het prettige van de K-7 is dat in Hyper 'M' mode, je meteen ook 'TV' of 'AV" heb!
        zeg maar 3 in 1
        Chique materiaal

Raf’ken
        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Het prettige van de K-7 is dat in Hyper 'M' mode, je meteen ook 'TV' of 'AV" heb!
          zeg maar 3 in 1
          Chique materiaal

Raf’ken
          Inderdaad fijne mode en mijn voorkeur voor als ik de tijd kan nemen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik meestal in de goede oude Av zit met Ev-comp op de front dial. Dat laatste is een beetje dom voor mij, want ik blijf onbewust telkens de Ev-comp knop indrukken als ik de belichting wil beïnvloeden...

Mss zal ik in Rome eens de moeite doen om HyperM te gebruiken. Da's zo één van die gewoontes die met meer aandacht doen fotograferen, en daar pluk ik altijd de vruchten van. Uit m'n eigen ben ik iets te discreet waardoor ik meestal te snel m'n ding wil doen...

Bij deze een goed voornemen... Ik zal er verslag van uitbrengen...

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
            Inderdaad fijne mode en mijn voorkeur voor als ik de tijd kan nemen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik meestal in de goede oude Av zit met Ev-comp op de front dial. Dat laatste is een beetje dom voor mij, want ik blijf onbewust telkens de Ev-comp knop indrukken als ik de belichting wil beïnvloeden...

Mss zal ik in Rome eens de moeite doen om HyperM te gebruiken. Da's zo één van die gewoontes die met meer aandacht doen fotograferen, en daar pluk ik altijd de vruchten van. Uit m'n eigen ben ik iets te discreet waardoor ik meestal te snel m'n ding wil doen...

Bij deze een goed voornemen... Ik zal er verslag van uitbrengen...

Wim
            Om AV of TV te kunnen gebruiken in M, moet je dat wel instellen (shift)
            Als je dan de green button induwt, meet hij met voorkeur, zoals in AV of TV, maar wel met alle M voordelen.
            Héél ingenieus gevonden van Pentax

Raf'ken
            00.00 Gone

Comment

Om AV of TV te kunnen gebruiken in M, moet je dat wel instellen (shift)
              Als je dan de green button induwt, meet hij met voorkeur, zoals in AV of TV, maar wel met alle M voordelen.
              Héél ingenieus gevonden van Pentax

Raf'ken
              Inderdaad erg makkelijk:
              - bij mij staat hij zodat de green button Av constant houdt en Tv aanpast.
              - AE-L indrukken en aan wieltje draaien behoudt belichting. Vooral dat is voor mij essentieel. Met Tv en Av spelen en toch belichting behouden maar zonder opnieuw licht te moeten meten (met alle mogelijke afwijkingen vandien).

Ik stel eenmaal m'n voorkeurdiafragma in en druk green. Daarna telkens AE-L en aanpassen zolang de lichtomstandigheden niet wijzigen.

Doe het al regelmatig zo, maar uit gemakzucht niet voldoende om het tot een automatisme te maken. En dat is natuurlijk de ideale situatie...

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

voor de K-7 nieuwelingen
                Menu C4/28 green button > op TV shift zetten voor AV mode in M
                00.00 Gone

Comment

• Re: Leica eindcontrole van de M9

Totaal Off topic zou je zo denken.
                  Tcoh niet helemaal!
                  Op het einde van de video wordt de Lieca M9 sensor gereinigd en jawel hoor, met de uitstekende Pentax O-ICK1 cleaning set.
                  Alle clubleden alhier, gebruiken deze methode al vanaf dag 1 in combinatie met isopropanol van bij de apotheker, als de sensor heel smerig is!
                  Bij de fotozaak kost zo een flesje, dat 10 x kleiner is “raar maar waar” ook 10 x duurder!!
                  De laatste hardnekkige residuen worden dan “met gewone swab en Isopropanol” losgemaakt en dan met de O-ICK1 stick als laatste bewerkt!
                  Volgens ons, het allerbeste en veiligste cleaning-system ever en Leica vindt dit ook, blijkbaar!!

(tip: dubbelklik op het schermpje om Fullscreen te kijken)

Raf’ken
                  Pentax O-ICK1 cleaning set.
                  Wondermiddel , wel moeilijk te vinden maar de moeite om te zoeken.
                  Vlekje in midden van sensor, weg op 5 minuutjes inbegrepen lezen RFM.
                  Bedankt StoneFree

Comment

Working...
                  X