Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jullie mening over aankoop NIKON D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• jullie mening over aankoop NIKON D5000

ingevolge scherpe prijzen bij kamera-express.nl overweeg ik toch de overstap van mijn canon 1000D naar nikon D5000.
    een belg. vriendin kocht daar onlangs ook een dig.reflexcamera en is zeer tevreden over de service.

kan iemand mij méér info geven omtrent de objectieven 18-55 mm II en 18-55 mm VR en 18-105 mm VR ?

heb je bij deze laatste niet wéér scherpteverlies of heb ik dat ergens verkeerd begrepen ?

Re: jullie mening over aankoop NIKON D5000

In tegenstelling tot internetclowns a la Rockwell (waar je vaak op komt na wat gegoogle), worden de reviews van Thom Hogan en Bjørn Rørslett als betrouwbaar beschouwd in de Nikon wereld.

Comment

De enige rede dat de kwaliteit van de lenzen met een verder van elkaar staand brandpunt verminderen is dat deze naar elkaar toeschuiven. Zo krijg je wat meer "onscherpte" in de hoeken meestal. Maar dat valt ook van lens tot lens te bezien. En van merk tot merk. Vaste brandpunten worden daarom nooit overtroffen. Maar deze gaan in het gemak dan weer wat minder zijn. Lenzen vaak wisselen enzo.
      www.debackermichel.be

Comment

Ik zou starten met de 18-105VR, een top-(kit)lens. Staat er bij mij praktisch altijd op.

Een 18-55 koop je nadien bij op ebay of zo.

Comment

Waarom zou je nog een 18-55 kpen?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dat begrijp ik al evenmin waarom nog een 18-55 te kopen als je een 18-105 gaat kopen. Je kan best de lenzen kopen die elkaar aanvullen. Zo ben je na een aantal lenzen geschikt voor alle onderwerpen. Als instaplens is dat zeker net om een 18-105 te kopen. Zeker op deze body. Maar dan als tweede opteren om van de 105mm naar een 200mm te gaan ofzo. Daar zijn ook voldoende zaken voor voorhande. In alle prijzen.
            www.debackermichel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waarom zou je nog een 18-55 kpen?
              Die vraag stelde ik mij ook. Beter om dan een lichtsterke 35 of 50 mm te kopen.
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Working...
              X