Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DMKII Plastieken Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5DMKII Plastieken Camera

Waar sommige mensen zich druk over maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
      ni uit de lucht vallen.. als het u niet moest interesseren dan zou je hier ook niet zitten..

a ja.. je kwam toevallig op deze site terecht
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Eentje voor de verzameling trollen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          nog éné die alles gelooft wat die kerel zegd..
          Funcky,

Als er nu enkelen zijn die goed de verschillen tussen Nikon en Canon kan beoordelen, dan denk ik wel dat Rudy daarbij hoort!!!
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Funcky,

Als er nu enkelen zijn die goed de verschillen tussen Nikon en Canon kan beoordelen, dan denk ik wel dat Rudy daarbij hoort!!!
            Waarschijnlijk wel maar over zaken als ergonomie heeft iemand zijn mening eigenlijk geen belang want dat is nogal heel persoonlijk en hangt meestal af van wat je gewoon bent. En niemand heeft slechte ergonomie en aan elke camera zijn ergonomie zitten voor en nadelen.

Rockwell daarentegen daar zit Rudy toch verkeerd. De reden is dat deze niet doet wat Rudy zegt. Hij geeft niet zomaar zijn gedacht over een camera. Hij wil gewoon mensen naar zijn site lokken met controverse. En daarvoor zijn alle middelen goed. Vgl testen tussen camera's maar sommige camera's heeft hij nooit vastgehad laat staan dat hij er al een foto mee gemaakt zou hebben. Manipuleren van omstandigheden om toch maar iets controversieels te kunnen vinden en als zelfs dat niet lukt tegen zijn eigen bewijsvoering in andere conclusies trekken.

En dat over alle merken heen hoor. Lang geleden was alles van Nikon goed en alles van alle anderen slecht maar dan begreep hij dat door ook controverse bij Nikon te creeren hij nog meer mensen op zijn site kon krijgen. Dus nu doet hij het voor alle merken met nog een voorkeur voor Nikon maar ik denk zelfs dat hij bij de meeste nikon fanboys al zelfs geen krediet meer heeft laat staan bij de anderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Waarschijnlijk wel maar over zaken als ergonomie heeft iemand zijn mening eigenlijk geen belang want dat is nogal heel persoonlijk en hangt meestal af van wat je gewoon bent. En niemand heeft slechte ergonomie en aan elke camera zijn ergonomie zitten voor en nadelen.

Rockwell daarentegen daar zit Rudy toch verkeerd. De reden is dat deze niet doet wat Rudy zegt. Hij geeft niet zomaar zijn gedacht over een camera. Hij wil gewoon mensen naar zijn site lokken met controverse. En daarvoor zijn alle middelen goed. Vgl testen tussen camera's maar sommige camera's heeft hij nooit vastgehad laat staan dat hij er al een foto mee gemaakt zou hebben. Manipuleren van omstandigheden om toch maar iets controversieels te kunnen vinden en als zelfs dat niet lukt tegen zijn eigen bewijsvoering in andere conclusies trekken.

En dat over alle merken heen hoor. Lang geleden was alles van Nikon goed en alles van alle anderen slecht maar dan begreep hij dat door ook controverse bij Nikon te creeren hij nog meer mensen op zijn site kon krijgen. Dus nu doet hij het voor alle merken met nog een voorkeur voor Nikon maar ik denk zelfs dat hij bij de meeste nikon fanboys al zelfs geen krediet meer heeft laat staan bij de anderen.

Ach, KR, het is toch amusant, en wees nu eerlijk, moeten we altijd alles op de letter nemen? Mag iemand geen mening hebben die afwijkt van het aanvaarde? Ik vind het heerlijk, en ik kan die KR dikwijls wel volgen.
              Of KR het uit commercieel oogpunt doet weet ik niet, maar dat word gezegd van elke reviewer, en er zal altijd wel iemand niet akkoord zijn.
              Ik blijf erbij, het is een niet wetenschapper die zegt wat ie ziet. Heerlijke afwisseling vind ik dat.
              En voor de rest vind ik de 5DII inderdaad plastiekerig afgewerkt, maar de 1DmkIII vind ik dan weer beter afgewerkt dan de D3. Gewoon persoonlijk. Vraag geen argumenten. Gevoel. Persoonlijk. Maar moest ik toch opnieuw aan Nikon kopen, was het toch weer die D3.....

Comment

nog éné die alles gelooft wat die kerel zegd..
                Goed lezen hé, hij is amusant, maar ik schrijf nergens dat ik alles geloof wat hij schrijft, dat zou nogal dom zijn.

Comment

Je eigen gevoel is altijd het juiste he Rudy, daar kan niets tegenop. Daarom dat ik ook altijd zeg als je een voorkeur hebt voor een bepaalde camera zelfs al kan je niet zeggen waarom. Koop die dan maar dat is meestal een betere reden dan degene die hier vaak vermeld worden.

Maar KR dat is in mijn ogen gewoon tijdverlies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Goed lezen hé, hij is amusant, maar ik schrijf nergens dat ik alles geloof wat hij schrijft, dat zou nogal dom zijn.
                    Is "info-tainment" met de nadruk op tainment.
                    En als je het niet te serieus neemt, best ontspannend.

Voor Nikon kijk ik meestal naar Thom Hogan en de Canonians zullen ook wel een "Thom Hogan" hebben.
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                      Eentje voor de verzameling trollen
                      Allé, geef uw definitie van een trol dan eens.

Comment

Allé, geef uw definitie van een trol dan eens.
                        Deze was niet op jou hé maar op TS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Is "info-tainment" met de nadruk op tainment.
                          En als je het niet te serieus neemt, best ontspannend.

Voor Nikon kijk ik meestal naar Thom Hogan en de Canonians zullen ook wel een "Thom Hogan" hebben.
                          Nee, wel een Rudy Rockwell

Comment

Ach, KR, het is toch amusant, en wees nu eerlijk, moeten we altijd alles op de letter nemen? Mag iemand geen mening hebben die afwijkt van het aanvaarde? Ik vind het heerlijk, en ik kan die KR dikwijls wel volgen.
                            Of KR het uit commercieel oogpunt doet weet ik niet, maar dat word gezegd van elke reviewer, en er zal altijd wel iemand niet akkoord zijn.
                            Ik blijf erbij, het is een niet wetenschapper die zegt wat ie ziet. Heerlijke afwisseling vind ik dat.
                            En voor de rest vind ik de 5DII inderdaad plastiekerig afgewerkt, maar de 1DmkIII vind ik dan weer beter afgewerkt dan de D3. Gewoon persoonlijk. Vraag geen argumenten. Gevoel. Persoonlijk. Maar moest ik toch opnieuw aan Nikon kopen, was het toch weer die D3.....
                            Zoveel verschil is er niet met de mark 3 en de 5dII kwa bouw van de camera.. zelfs een 40D of 50D is stevig.
                            De verschillen met de Nikons zijn ook niet zo verbijsterend ( D200 en D300). Het middenstuk waar de objectiefvatting aanhangt bij de nikon D300 is ook in plastiek. De deurtjes ook. De Flitser bovenaan ook. Net zoals de D2OO.

Onderaan de D300 zit bij Nikon wel rubber grip (het vlak) wat ik overigens uitstekend vind. Bij De CANON 5DII is dit plastiek. De Rest is volledig in metaal. Waar u ook de plastiekerigheid van de 5dII vandaan haalt is mij een raadsel.

De grip zelf is bij Nikon Zachter en persoonlijk vind ik die beter. Als ik de Nikon met de grip vasthoud met één hand voelt dit of deze nooit uit mijn handen kan glijden. Een veilig gevoel. Daar is ook de uitsparing in de grip verantwoordelijk voor.

Daarentegen is het mijn tweede Nikon waar de rubber op de hoeken loskomt door intensief gebruik. Niets bij Canon van dit gemerkt.
                            Ook de Wieltjes van Nikon zijn heel comfortabel en zacht. Het wieltje bij Canon is niet in plastiek maar een hard Rubber en voelt minder luxe.
                            Het achterste wieltje van Canon is van hard plastiek.

Daarentegen bij mijn D200 vroeger had ik problemen met het slijpen van het wieltje vooraan tegen de rubber van de grip doordat de Rubber te zacht is.

De D3 heb ik juist maar even vastgehad om uit te proberen. Ik kan daar niet echt over oordelen maar mijn eerste indruk is dat je echt veel Camera krijgt voor je geld. ..

Persoonlijk vind ik dus dat er weinig verschil zit kwa bouwkwaliteit tussen beide merken. Tijdens de periode van de D200 dacht ik altijd bij het vastnemen van een andere camera.. "tjonge dit voelt aan als speelgoed"
                            Nu met mijn 5dII heb ik niet het omgekeerde. De 5DII voelt stevig maar ronder. De D300 stevig maar vierkantiger.

Das dan mijn gevoel.. ook zonder andere argumenten.

Wat KR betreft. Ja natuurlijk mag je een mening hebben.. maar hou je dan vast aan één mening en trek deze dan door over heel de lijn. En wees niet altijd contraversieel.
                            Blijf objectief zoals D.P of T.HOGAN en nog vele andere. Wees gewoon eerlijk .. alleen dan kunnen mensen er iets van opsteken.
                            Last edited by Funcky; 19 januari 2009, 20:41.
                            Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Zoveel verschil is er niet met de mark 3 en de 5dII kwa bouw van de camera..
                              Pardon? en dan KR verwijten maken? aan mijn 1DmkIII hang ik zonder schrik een 300 2.8, als ik dat aan mijn 5D doe, let ik toch wel op hoe ik de combinatie vasthou.

Comment

Pardon? en dan KR verwijten maken? aan mijn 1DmkIII hang ik zonder schrik een 300 2.8, als ik dat aan mijn 5D doe, let ik toch wel op hoe ik de combinatie vasthou.
                                Funcky snapt het wel!

Ik vind het gewoon een schande een product op te hemelen op zo'n manier. Ik vind het erg dat alles op het internet zomaar getolereerd word. Jammer.
                                ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
                                X