Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DMKII Plastieken Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5DMKII Plastieken Camera

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Ken Rockwell vind ik gewoon een fijne kerel, die zegt wat ie ervan vind, zonder enige gegronde motivatie. Is dat fout ? NEEN verdomme.
    Als HIJ vind dat de 5DMKII plastiek aanvoelt, is dat zijn goed recht om dat neer te pennen. ( er is overigens wel iets te zeggen over de bouw van de 5D, zoals zijn deurtje....)
    Hij is overigens NIET tegen Canon, maar heeft nu eenmaal liever Nikon, en ik kan hem daar een heel eind in volgen.
    Hij zegt ook dat de 5D de scherpste camera is, in vergelijking met D700 en D3. Heb ik ook vastgesteld, en hier ook nen hoop kritiek over die uitspraak gekregen.
    KR hou bijvoorbeeld ook van de 18-200, wat voor sommigen geen toplens is, maar voor hem wel een superbruikbare lens.
    Ik beschouw die kerel gewoon als een amusante entertainer, die ongezouten zijn gevoel neerpent, en een camera gebruikt waar die voor gemaakt is, en geen domme grafiekjes in mekaar knutselt waar geen normaal fotograaf iets aan heeft ;-)
    Wel op sommige punten klopt dat wel. Maar als je een Canon afbreekt dat je niet mee in het donker kunt fotograferen omdat de verlichtingsknop voor het display niet op dezelfde plaats staat als op een Nikon. Dan is dat gewoon dom.
    Vandaar dat ik zijn andere bevindingen niet meer wens te lezen want daar zal hij onwaarschijnlijk wel af en toe dezelfde domme stoten uithalen.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Wel op sommige punten klopt dat wel. Maar als je een Canon afbreekt dat je niet mee in het donker kunt fotograferen omdat de verlichtingsknop voor het display niet op dezelfde plaats staat als op een Nikon. Dan is dat gewoon dom.
      Toch vind ik dit wel terecht, ik erger me ook aan de ergonomie van de 5D, en ik vind het van Canon dan nog véél dommer om de iso knop van plaats te veranderen op verschillende modellen!! Alles went, dat klopt, maar moeten we ons aanpassen aan domheden? We kunnen toch niet ontkennen dan Canon op gebied van knopjes en menus nog wel wat kan leren van Nikon?
      Kijk, wat is er mis met een toestel te bekritiseren omdat je er niet graag mee werkt? Hij is overigens niet tegen Canon, want voor hem is de 5D nog steeds de betere dan welke Nikon ook voor landschap en portret. (behalve de D3X)
      KR zegt gewoon wat hij denkt. En vraag hem geen verantwoording, hij vind dat zo, en dan schrijft hij dat neer. En misschien, zou dit wel eens voor héél veel mensen een betere site zijn om te lezen, dan een review, waar kranten gefotografeerd worden, vergelijkingen gemaakt worden, waar mensen conlusies ui trekken, om dan jaarlijks met hun superuitrusting 100 foot's te maken. Waar ze geen goede foto uitkrijgen omdat ze geneens de instellingen onder de knie krijgen?

Comment

Laat ik nu ook gedacht hebben dat het een kunstofcamera is, hij voelt wel plastiekachtig aan, maar ik raak er niet van over mijn toeren wanneer iemand niet juichend schrijft over een ding wat ik ook bezit.

Comment

Trouwens, volgens Dpreview : Body material : Magnesium alloy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Is dat erg? Als je een nagel in de muur wilt kloppen gebruik je toch beter een hamer hoor . Voor de rest denk ik niet dat er iemand gaat zien dat je foto door een plastieken camera genomen is .
            daar gaat het helemaal niet over.. het gaat er hierom dat je beter geen dingen schrijft die niet de waarheid zijn.. is eerlijkheid dan zo moeilijk ?
            Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Trouwens, volgens Dpreview : Body material : Magnesium alloy
              jA maar dat wist ik al.. velen begrijpen hier het punt niet. Die K.R. zijn website staat vol onzin. Zoals hij in den beginne schreef van full frame "full frame is a oversized format" gewoon omdat Nikon met crop bleef werken. (periode d2x). En ja.. ik heb tot nu zijn theorieen gevolgd maar deze houden geen steek meer dus ben ik gestopt met zijn onzin verder te lezen.
              Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Toch vind ik dit wel terecht, ik erger me ook aan de ergonomie van de 5D, en ik vind het van Canon dan nog véél dommer om de iso knop van plaats te veranderen op verschillende modellen!! Alles went, dat klopt, maar moeten we ons aanpassen aan domheden? We kunnen toch niet ontkennen dan Canon op gebied van knopjes en menus nog wel wat kan leren van Nikon?
                Kijk, wat is er mis met een toestel te bekritiseren omdat je er niet graag mee werkt? Hij is overigens niet tegen Canon, want voor hem is de 5D nog steeds de betere dan welke Nikon ook voor landschap en portret. (behalve de D3X)
                KR zegt gewoon wat hij denkt. En vraag hem geen verantwoording, hij vind dat zo, en dan schrijft hij dat neer. En misschien, zou dit wel eens voor héél veel mensen een betere site zijn om te lezen, dan een review, waar kranten gefotografeerd worden, vergelijkingen gemaakt worden, waar mensen conlusies ui trekken, om dan jaarlijks met hun superuitrusting 100 foot's te maken. Waar ze geen goede foto uitkrijgen omdat ze geneens de instellingen onder de knie krijgen?

nog éné die alles gelooft wat die kerel zegd..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Laat ik nu ook gedacht hebben dat het een kunstofcamera is, hij voelt wel plastiekachtig aan, maar ik raak er niet van over mijn toeren wanneer iemand niet juichend schrijft over een ding wat ik ook bezit.

heeft niks te maken met over toeren draaien hoor. maar wel met eerlijke informatie te verspreiden wat deze kerel niet aan het doen is.

En als jij ook denkt dat deze camera van plastiek is .. dan is dat maar zo.

Comment

Vandaar dat ik zijn andere bevindingen niet meer wens te lezen want daar zal hij onwaarschijnlijk wel af en toe dezelfde domme stoten uithalen.
                    Hij heeft niet geschreven dat de 5DII als plastiek aanvoelt.. maar wel dat dit "een plastieken camera is"

Maar er is gewoon teveel om over die kerel te schrijven en daarom houd ik het bij dit ene puntje "plastieken 5dII"

Zoals je ziet lokt dit een serieuze discussie uit waar ik hier echt moet om lachen.

volgende...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Alles onder de 40d is plastiek. neem het ook is in je handen dan weet je het ook .
                      Alles onder de d200 is ook plastiek.

Comment

De 1D markIII voelt ook plastieker aan dan een D3.....Of had ik dat niet mogen zeggen?
                        Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                        Visit my Flickr

Comment

Leuke fotosite Dirk.. ik heb er van genoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                            De 1D markIII voelt ook plastieker aan dan een D3.....Of had ik dat niet mogen zeggen?

De D3 is een stevige Camera.. net zoals de 200 300 700 en de D3x

Comment

...bij deze ben ik (blijkbaar vandaag zéker niet de enige) ook nog is op Ken zijn site geweest!

Hij zal 't aan zijn hits wel zien dat er hier op BD een discussie over "hem" draait.

't Is de mening van 1 persoon natuurlijk. Goed dat er zo'n mensen zijn of deze discussie was er niet geweest...

Daarentegen zijn de reviews van "fredmiranda" een pak geloofwaardiger naar mijn mening.
                              Daar worden gebruikersmeningen van Jan Met De Pet, jij en ik neergeschreven.
                              CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
                                ...bij deze ben ik (blijkbaar vandaag zéker niet de enige) ook nog is op Ken zijn site geweest!

Hij zal 't aan zijn hits wel zien dat er hier op BD een discussie over "hem" draait.

't Is de mening van 1 persoon natuurlijk. Goed dat er zo'n mensen zijn of deze discussie was er niet geweest...

Daarentegen zijn de reviews van "fredmiranda" een pak geloofwaardiger naar mijn mening.
                                Daar worden gebruikersmeningen van Jan Met De Pet, jij en ik neergeschreven.
                                met u kan ik klappen ze...

Comment

Working...
                                X