Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DMKII Plastieken Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5DMKII Plastieken Camera

Volgens K.ROCKW. Zou de 5dmkII een plastieken camera zijn. Ik vraag me af in hoever je sommige website's (in dit geval een éénmansaktie) betrouwbaar zijn.

De Canon 5D mkII is zeker en vast geen plastieken Camera.. Dit Kan je gewoon even testen door in de winter te fotograferen. De Camera voelt dan echt ijskoud aan en ik kan je verzekeren dat er heus een echt groot verschil is (in koude buitentemperatur)tussen een Canon 450d of een Nikon d90 wat wel degelijk plastiek is en een 5dmkII.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit .. plastiek of metaal.. maar dit bewijst gewoon het tegendeel (met een simpele test die iedereen kan doen)

Ik vind het gewoon een schande een product afbreken op zo'n manier. Ik vind het erg dat alles op het internet zomaar getolereerd word. Jammer.
    Last edited by Funcky; 19 januari 2009, 22:27.
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Re: Canon 5DMKII Plastieken Camera

wie komt er nu nog op die kerel z'n site ?? Das toch echt bullsh*t
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Ik vind het erg dat alles op het internet zomaar getolereerd word. Jammer.
      Hahaha. Wilde je internet gaan censureren of zo? Man, wees blij dat we mogen schrijven wat we willen. Het is je eigen verantwoordelijkheid waarheid en bedrog uit elkaar te houden, maar dat is in het 'echte leven' precies zo.

Comment

Altijd alles met een korreltje zout nemen ja.
        En veel dingen kan je zelf nagaan, bekijk de specs van de camera en kan zelf zien of hij van plastiek is of niet.

Die Ken is nu wel een bekende troll. Die man haat alles wat Canon is.

Vergeet ook niet dat iemand die een probleem heeft dat op het intenet zet. Iemand die er geen heeft zet dat zelden op het net.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Hahaha. Wilde je internet gaan censureren of zo? Man, wees blij dat we mogen schrijven wat we willen. Het is je eigen verantwoordelijkheid waarheid en bedrog uit elkaar te houden, maar dat is in het 'echte leven' precies zo.
          Je hoeft me niet uit te lachen en de bal in mijn kamp smijten. Dit heeft niets te maken met verantwoordelijkheid. Fotografie is een hobby.. en ik ben het er mee eens dat je niet alles moet geloven. Maar deze website brengt niks anders dan contraversiteiten. We hoeven als hobby'isten daarmee niet akkoord te gaan. Als je bij manier van spreken zegd dat een Nikon D40 even solide aanvoelt dan een 5dmkII dan ben je toch niet goed bezig. Ikzelf heb een D200 en een 5DmkII en inderdaad deze 200 voelt steviger.. waarom ? omdat deze vierkantiger is van bouw en daardoor voelt hij ruwer dan de 5D met zijn rondingen. Langs de andere kant heeft de D200 ook zachtere wieltjes en zachter rubber voor de grip. Dus deze dingen staan ook vermeld in deze website zoals ik ze ervaar. Wat er niet instaat is bijvoorbeeld.. dat de zachtere rubber in de hoeken van de grip loskomt na verloop van tijd en dat het voorste wieltje regelmatig tegen de rubber aanslijpt van de grip doordat je regelmatig druk uitoefent met je bovenste vinger.

De mensen met Nikon zullen zich niet zo storen aan deze website.. de meeste nikon gebruikers hebben ook niets gemeen met canon. Als je Canon gebruiker bent je kan je u toch wel storen aan deze website. Ook als je beide merken gebruikt zoals ik weet je dat dit allemaal niet zo heel eerlijk en correct verloopt.

Als reviewer moet je objectief blijven over de verschillende merken en er zijn altijd plus en minpunten bij een camera.. maar die 20 minpunten over de 5D dat is er wel over deze keer.

Ti's zoals iemand schreef.... K.R krijgt fototoestellen binnen om te testen. Al wat hij goed vind krijgt de sticker Nikon en al wat slecht is Canon.

Ja.. we hoeven dit allemaal niet te lezen.. das waar.. maar ik lees het toch want op deze manier kan je alleen uitmaken of er iets zinnig verteld word en ik lees het ook puur om informatie er uit te halen zoals ik bijvoorbeeld op zijn website de Nikon G adapter voor Nikon objectieven op canon te zetten.

Het is de manier waarop die mij altijd stoort...
          Jammer.
          Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Die kerel doet dat gewoon om bezoekers naar zijn site te lokken. T'is gewoon een verkoper.
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

We hoeven als hobby'isten daarmee niet akkoord te gaan.
              Wat ga je er aan doen dan? Staken?

De mensen met Nikon zullen zich niet zo storen aan deze website.. de meeste nikon gebruikers hebben ook niets gemeen met canon. Als je Canon gebruiker bent je kan je u toch wel storen aan deze website.
              Ik ben Canon-gebruiker en kom niet meer op die site, dus stoor ik me geenszins. Hij mag van mij z'n gang gaan. Vrijheid van meningsuiting.

Je doet net of er pas sinds internet onwaarheden geschreven worden. Daarvoor had je echter ook al kranten, de bijbel en de Donald Duck.
              Last edited by Leonidas; 17 januari 2009, 11:25.

Comment

De 5D2 is idd helemaal geen plastieken camera maar het is wel zo dat het CF deurtje allesbehalve een stevig iets is, qua bouw was dit iets wat beter had gekund mijn gedacht, voor de rest ziet het er toch een behoorlijk stevige camera uit .
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

En ik wil een knopje voor mirror lock-up, en 't mag in plastiek zijn. Ném .

Comment

'k heb geen idee wie K.ROCKW. is en via google is er ook geen enkele site van die "persoon" terug te vinden? 'k zou er dan ook niet echt zwaar aan tillen
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      'k heb geen idee wie K.ROCKW. is en via google is er ook geen enkele site van die "persoon" terug te vinden? 'k zou er dan ook niet echt zwaar aan tillen
                      Het is een figuur die graag sterke uitspraken doet over van alles en nogwat, best wel vermakelijk, maar niet om heel erg serieus te nemen, zie het maar als de hofnar.

Ps goochel eens op Rockwell.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Het is een figuur die graag sterke uitspraken doet over van alles en nogwat, best wel vermakelijk, maar niet om heel erg serieus te nemen, zie het maar als de hofnar.

Ps goochel eens op Rockwell.....
                        Hofnar was (is) een heel belangrijke functie
                        Last edited by palombian; 17 januari 2009, 19:40. Reden: (De)

Comment

De mensen met Nikon zullen zich niet zo storen aan deze website.. de meeste nikon gebruikers hebben ook niets gemeen met canon. Als je Canon gebruiker bent je kan je u toch wel storen aan deze website. Ook als je beide merken gebruikt zoals ik weet je dat dit allemaal niet zo heel eerlijk en correct verloopt.
                          Ik heb niet die indruk. Ken R is geliefd bij Canon en Nikon gebruikers.

Ken R wi vooral veel bezoekers op zijn site. Dit betekent meer geld. En door enkele gekleurde of zelfs misleidende uitspraken is het aantal bezoekers hoger.

En door uw bericht hier weet ik zeker dat je Ken R goed meehelpt.

En ja, de Canon 5DII is van plastiek.

Zo, gelijk wat extra bezoekers voor BD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            En ja, de Canon 5DII is van plastiek.
                            Is dat erg? Als je een nagel in de muur wilt kloppen gebruik je toch beter een hamer hoor . Voor de rest denk ik niet dat er iemand gaat zien dat je foto door een plastieken camera genomen is .

Comment

Ken Rockwell vind ik gewoon een fijne kerel, die zegt wat ie ervan vind, zonder enige gegronde motivatie. Is dat fout ? NEEN verdomme.
                              Als HIJ vind dat de 5DMKII plastiek aanvoelt, is dat zijn goed recht om dat neer te pennen. ( er is overigens wel iets te zeggen over de bouw van de 5D, zoals zijn deurtje....)
                              Hij is overigens NIET tegen Canon, maar heeft nu eenmaal liever Nikon, en ik kan hem daar een heel eind in volgen.
                              Hij zegt ook dat de 5D de scherpste camera is, in vergelijking met D700 en D3. Heb ik ook vastgesteld, en hier ook nen hoop kritiek over die uitspraak gekregen.
                              KR hou bijvoorbeeld ook van de 18-200, wat voor sommigen geen toplens is, maar voor hem wel een superbruikbare lens.
                              Ik beschouw die kerel gewoon als een amusante entertainer, die ongezouten zijn gevoel neerpent, en een camera gebruikt waar die voor gemaakt is, en geen domme grafiekjes in mekaar knutselt waar geen normaal fotograaf iets aan heeft ;-)

Comment

Working...
                              X