Al een aantal jaren fotografeer ik met een digitale spiegelreflex. Heb het gevoel toe te zijn aan een upgrade, maar weet niet goed hoe of wat. Ik heb een Canon 350D met Sigma 17-70/2.8-4. Incidenteel gebruik ik ook een Canon 50/1.8 en een Sigma 70-300 /4-5.6 APO DG Macro, maar de praktijk leert dat ik meestal de 17-70 gebruik, de groothoekkant voor landschappen, de tele-kant voor portretten. Ik zou graag een stapje verder willen qua scherpte, dynamisch bereik, kleuren e.d.
Wat zou volgens jullie de volgende stap moeten zijn? Ik ken het algemene verhaal dat lenzen meer bepalend zijn dan de camera, maar hoe zit dat met deze combinatie. Komt op de 350D een betere lens tot zijn recht, en zo ja, welke komt in aanmerking? En omgekeerd: komt een nieuwe camera (40D/50D) tot zijn recht met deze lenzen?
Ik kom er niet goed uit. Allebei upgraden, ja natuurlijk, graag, maar €€€€
Dank alvast! Joep
Wat zou volgens jullie de volgende stap moeten zijn? Ik ken het algemene verhaal dat lenzen meer bepalend zijn dan de camera, maar hoe zit dat met deze combinatie. Komt op de 350D een betere lens tot zijn recht, en zo ja, welke komt in aanmerking? En omgekeerd: komt een nieuwe camera (40D/50D) tot zijn recht met deze lenzen?
Ik kom er niet goed uit. Allebei upgraden, ja natuurlijk, graag, maar €€€€

Dank alvast! Joep
Comment