Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade lens of camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• upgrade lens of camera?

Al een aantal jaren fotografeer ik met een digitale spiegelreflex. Heb het gevoel toe te zijn aan een upgrade, maar weet niet goed hoe of wat. Ik heb een Canon 350D met Sigma 17-70/2.8-4. Incidenteel gebruik ik ook een Canon 50/1.8 en een Sigma 70-300 /4-5.6 APO DG Macro, maar de praktijk leert dat ik meestal de 17-70 gebruik, de groothoekkant voor landschappen, de tele-kant voor portretten. Ik zou graag een stapje verder willen qua scherpte, dynamisch bereik, kleuren e.d.
    Wat zou volgens jullie de volgende stap moeten zijn? Ik ken het algemene verhaal dat lenzen meer bepalend zijn dan de camera, maar hoe zit dat met deze combinatie. Komt op de 350D een betere lens tot zijn recht, en zo ja, welke komt in aanmerking? En omgekeerd: komt een nieuwe camera (40D/50D) tot zijn recht met deze lenzen?
    Ik kom er niet goed uit. Allebei upgraden, ja natuurlijk, graag, maar €€€€
    Dank alvast! Joep

Re: upgrade lens of camera?

welk bedrag wil je hier graag aan uitgeven? Da's makkelijker denk ik om concrete raad te geven...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

probeer eerst eens met wat je nu hebt, opnamen te maken waarover je tevreden bent.
      duurder toestel of lenzen is zeker geen garantie voor betere opname hoor.
      wat je nu hebt is gewoon goed spul.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Misschien kan je eerst alles es te koop aanbieden, zien hoever je komt, en sinds je toch overwegend de 17-70 gebruikt, kan je misschien voor een 30d/40d gaan met een 24-105f4L of 17-70f4L + 85f1.8...
        Voor landschap ga je die f2.8 toch niet gebruiken en voor portret op 70mm zit je nu ook aan f4 gebonden...

Maar een gedacht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
          Misschien kan je eerst alles es te koop aanbieden, zien hoever je komt, en sinds je toch overwegend de 17-70 gebruikt, kan je misschien voor een 30d/40d gaan met een 24-105f4L of 17-70f4L + 85f1.8...
          Waar kan ik die 17-70 F4L kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            probeer eerst eens met wat je nu hebt, opnamen te maken waarover je tevreden bent.
            duurder toestel of lenzen is zeker geen garantie voor betere opname hoor.
            wat je nu hebt is gewoon goed spul.
            grt,bouk.
            Mee eens.

De 17-70 van Sigma heb ik ook gehad is voor het geld een prima vervanger voor de kitlens.
            Deze is laatst vervangen door de 17-40 L van canon.
            Beter......ja scherper.......nee.
            Ik vind de kleuren van de 17-40 echter en ga je later over op een FF dan is deze lens hier geschikt voor.
            Wil je echt een stap vooruit met een camera tja...een 5D[ al dan niet de MK2.]
            Maar wat zijn je verwachtingen?
            Je moet meestal flink in de buidel tasten om maar een klein beetje voorruit te gaan.
            Over de camera:ik heb eerst de 400D gehad nu de 40D
            Beter.....ja scherper........nee.
            Meestal zijn de verwachtingen veel hoger,dan wat het gaat worden

succes met de keuze
            ron.
            http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Waar kan ik die 17-70 F4L kopen?
              Oops. Dat mag ik nog niet verklappen

Comment