Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX1 vs. Fuji S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

    Het wordt me wat warrig, maar zoals ik lees is zo'n Nikon instapper in het bereik tot 200met 2 weinig lichtsterke kitlenzen van 3 x zoom al beter dan de Fuji in hetelfde bereik. Dit dan ondanks dat de Fuji al haarscherp wordt genoemd in het genoemde bereik en zelfs ook bij nog meer tele. (Of Viewfinder heeft daarna toch z'n tong afgebeten)

    Comment


    • #62
      Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

      En wederom ontstaat er een discussie die ik niet wil.
      Dpix maakt zich terecht zorgen over purple fringing, ik heb alleen duidelijk willen maken dat een dslr + superzoom ook probleempjes heeft en zeker niet zonder purple fringing is.
      De prijs van de S100FS is € 478.
      Koop voor dat bedrag een dslr + 1 of 2 lenzen met een totaal bereik van 28 tot 400 mm met verwaarloosbare vervorming, vergelijkbare scherpte en lichtsterkte.
      Doel en middelen.

      Comment


      • #63
        Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Ja, en de CA/purple fringing is dan helemaal verdwenen maar de kleur paars ook...
        Misschien helpen deze foto's. (Kan ik gelijk eens uitproberen hoe je foto's op het forum plaatst.)
        Het gaat helemaal niet over de kwaliteit van de foto's op zich, maar wel over PF.
        De foto's zijn gemaakt met breedhoek (28 mm). De eerste foto is onbewerkt. Vrij hevige PF in de overgangen naar de lucht. De tweede foto had ik met de klassieke methode behandeld om PF weg te krijgen. Alle paarse bloemen waren grijs. Omdat de bloemkleur hier belangrijk is en de bloemen buiten het gebied met PF voorkomen, heb ik met de vrije hand selectietool er een selectie van gemaakt en in een andere laag geplaatst. De PF redelijk weggewerkt in de rest van de foto ( kan waarschijnlijk beter gedaan worden, ben maar een beginneling in deze) en dan beide lagen samengevoegd. Verder nog een perspectiefcorrectie owv de breedhoek.

        Uiteindelijk is het DOKA element toch ook een plezierige bezigheid in onze fotografie-hobby !?

        PF, so what ! (zou ik bijna durven zeggen)

        Verder nog twee bedenkingen:
        1) Na een viertal maanden 'spelen' met de S100fs is het ook mijn ervaring dat PF maar af en toe de kop opsteekt. Zodoende heb ik zelf nog geen aanvoelen, wanneer het wel of niet toeslaat. Vandaar ..
        2) Van Viewfinder lees ik al enkele malen dat PF 100% voorspelbaar is. Graag meer uitleg


        Fuuu…tsjie
        www.wouldbephotography.be

        Comment


        • #64
          Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

          Koop voor dat bedrag een dslr + 1 of 2 lenzen met een totaal bereik van 28 tot 400 mm met verwaarloosbare vervorming, vergelijkbare scherpte en lichtsterkte.
          Doel en middelen.


          Er is toch niks mis me als je zegt dat in de range tot ca 200 een instapper D60 met 2 kitlenzen voor ongeveer dezelfde prijs het wint van de Fuji, maar dat in de range tot 400 de Fuji voor die prijs de spekkoper is?

          Comment


          • #65
            Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

            Als ik dat doe dan kun je er de klok op gelijk zetten dat er iemand komt vertellen dat een DSLR sneller is en dus beter. Een ander komt ons dan meedelen dat een DSLR een uitbreidbaar systeem is en een bridge niet. Net alsof jij en ik dat niet weten
            Ik heb de Fuji in eerste instantie gekocht om me te vergezellen op mijn fietstochtjes. Inmiddels is mij gebleken dat hij zeer veel in zijn mars heeft en ligt hij altijd binnen handbereik.

            Weet je wat mij dreef om de S100FS te kopen? Film Simulation Bracketing!!! De namen Provia en Velvia roepen prettige beelden uit het verleden op en ik kon het niet laten direct een bestelling te plaatsen.
            En van PF lig ik niet wakker.

            Comment


            • #66
              Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

              Jij kunt zo bij het Corps Diplomatique aan de gang!

              Zojuist de S100sf besteld onder voorwaarde van op voorrraad. Echter in bestelling en dus bestelling maar even opgehouden. Iik wil wel graag weten waar ik aan toe ben als ik de poen overmaak.
              Het nadeel is dat die S100sf zoveel zwaarder als b.v. de Pana TZ 28, maar ja.
              thx

              Comment


              • #67
                Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                u neemt uw toestel mee op fietstochten?
                mag ik vragen ; in een rugzak, of klein tasje ?

                tx

                Comment


                • #68
                  Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                  Is er iemand al een review van de SX1 (in het Engels of Nederlands) tegengekomen? In de US zijn deze toestel blijkbaar niet beschikbaar en daardoor levert Google bij mij nog geen resultaten op...
                  Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
                    Is er iemand al een review van de SX1 (in het Engels of Nederlands) tegengekomen? In de US zijn deze toestel blijkbaar niet beschikbaar en daardoor levert Google bij mij nog geen resultaten op...
                    hier bij Photoreview Australia of hier op de Photography Blog.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Freekvogel Bekijk bericht
                      Het nadeel is dat die S100sf zoveel zwaarder als b.v. de Pana TZ 28, maar ja.
                      thx
                      Het gewicht van de S100FS is inderdaad aanmerkelijk hoger, iets lichter echter dan een D60 + Tamron 18-270.
                      Zet de FZ28 en de S100FS naast elkaar en geef je persoonlijke prioriteiten een waarderingscijfer van 1 tot 10.
                      Als laag gewicht een hogere prioriteit heeft dan bijvoorbeeld de aanwezigheid van een hotshoe (volstrekt willekeurig voorbeeld) dan kies je de FZ28 en je accepteert dan ook automatisch dat je niet hoger dan ISO 400 kunt fotograferen met fatsoenlijke gedetailleerde resultaten.
                      Zet een Canon SX1 naast de S100FS en vraag je dan af of het ontbreken van RAW een onoverkomelijk bezwaar is en of dat wordt gecompenseerd door de betere video prestaties, wederom volstrekt willekeurige voorbeelden.
                      Zowel de SX1 als de FZ28 hebben een gemotoriseerde zoomlens. Ik raad u dringend aan om alvorens tot een aanschaf over te gaan te proberen of dat u bevalt. Mijn vorige fietsbuddy, de Oly C8080 (f/2,4 bij 28 mm !! en geen lens issues), dreef me tot waanzin vanwege de gemotoriseerde zoomlens.

                      @Kurt
                      Ik gebruik een rugzakje op de buik.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                        Heb de fuji ondertussen gekocht en ben er zeer tevreden van. Voor mij is dit de beste camera voor deze prijs. De CA valt nog mee vind ik (mijn PowerShot S5 was minstens even erg).
                        Ik heb al 1500 foto's gemaakt, waarvan 1000 van optredens en presentaties: donkere situaties dus. ISO 1600 leverde nog redelijke resultaten af, maar 800 vind ik het maximum. Zelfs de AF had zelden moeilijkheden in een auditorium waar de enige lichtbron het projectiescherm was. Ik heb wel wat moeite met de MF, deze is toch vrij onprofessioneel, niet? Verder een prima camera.
                        Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                        Baaah! | Digital Echo Photography

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                          Met een flinke portie wilskracht valt er uiteindelijk wel te werken met MF maar het blijft behelpen.
                          Op pagina 72 van de handleiding zul je een korte beschrijving van de One-touch AF functie aantreffen en deze is de moeite van het proberen waard.
                          Stel de focus selectie schakelaar in op MF.
                          Druk op het centrale knopje van deze schakelaar en de One-touch AF zal worden geactiveerd.
                          Dit vereist enige behendigheid maar dat heb je al snel onder de knie.
                          Bij het inschakelen van deze functie wordt de kortste scherpstelafstand verdubbeld (bij 400mm wordt 2,5 dus 5 meter) waardoor het scherpstellende element een aanmerkelijk kortere afstand behoeft af te leggen en dus AF, ook bij beduidend mindere verlichtingsomstandigheden, sneller is.
                          Voor wat betreft de bruikbaarheid van zeer hoge ISO waarden zal iedereen een andere maatstaf aanleggen maar veelal is de afdrukgrootte/toepassingsgebied bepalend.
                          Je kunt van een sensor met de afmetingen 8,8 x 6,6 mm natuurlijk geen topprestaties verwachten.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                            Heb ondertussen met de MF geexperimenteerd en bij nader inzien werkt ie perfect.
                            Hoge ISO is voor mijn normen uitstekend (Ik ben een canon S5 gewend waarbij ISO 200 nog net ging). Ik hoop op A3 te kunne afdrukken bij ISO 800.
                            Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                            Baaah! | Digital Echo Photography

                            Comment

                            Working...
                            X