Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX1 vs. Fuji S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

    Voor zover ik aan de sample foto's heb kunnen zien is purple fringing bij de Canon qua pixelbreedte iets smaller. Wel heb ik waargenomen dat het over het gehele zoombereik voorkomt, hetgeen in tegenstelling tot wat DPReview beweert, bij de S100FS absoluut niet het geval is. De S100FS vertoont bij zeer hoge contrasten PF in het groothoek gebied en voornamelijk aan de randen, tot dusver heb ik (ruwe schatting) op 3 van de 100 foto's in moeten grijpen omdat ik een zeer grote afdruk wilde laten maken.

    HIER de photoshop plugin, zowel voor elements als voor het grote broertje.
    Dit werkt al vrijwel perfect met de 'default' settings.

    Ook kun je op een andere manier PF wegmoffelen zoals HIER beschreven. In de meeste programma's zoals Elements en PSP werkt dit voortreffelijk.

    Wanneer ik echter van plan ben een foto te maken waarvan ik met zekerheid weet dat er onaangename PF zal optreden, en dat is 100% voorspelbaar, dan schakel ik over naar C1 alwaar RAW onder de knop zit.
    Voor RAW gebruik ik het gratis programma s7raw waarvoor een uitgebreide beschrijving beschikbaar is van de hand van Matt Spinelli
    De resultaten zijn verbluffend.

    Comment


    • #17
      Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

      Duidelijke uitleg!! Bedankt Viewfinder !!

      Comment


      • #18
        Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Voor zover ik aan de sample foto's heb kunnen zien is purple fringing bij de Canon qua pixelbreedte iets smaller. Wel heb ik waargenomen dat het over het gehele zoombereik voorkomt, hetgeen in tegenstelling tot wat DPReview beweert, bij de S100FS absoluut niet het geval is. De S100FS vertoont bij zeer hoge contrasten PF in het groothoek gebied en voornamelijk aan de randen, tot dusver heb ik (ruwe schatting) op 3 van de 100 foto's in moeten grijpen omdat ik een zeer grote afdruk wilde laten maken.

        HIER de photoshop plugin, zowel voor elements als voor het grote broertje.
        Dit werkt al vrijwel perfect met de 'default' settings.

        Ook kun je op een andere manier PF wegmoffelen zoals HIER beschreven. In de meeste programma's zoals Elements en PSP werkt dit voortreffelijk.

        Wanneer ik echter van plan ben een foto te maken waarvan ik met zekerheid weet dat er onaangename PF zal optreden, en dat is 100% voorspelbaar, dan schakel ik over naar C1 alwaar RAW onder de knop zit.
        Voor RAW gebruik ik het gratis programma s7raw waarvoor een uitgebreide beschrijving beschikbaar is van de hand van Matt Spinelli
        De resultaten zijn verbluffend.
        zeer interessant, waarvoor dank
        > is s7raw ook beschikbaar Mac, of zijn daar alternatieven voor?
        Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
        Baaah! | Digital Echo Photography

        Comment


        • #19
          Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

          De Canon SX1 vertoont al op ISO: 80 vuiligheid (brokken) in sommige kanalen.
          Voor de rest is hij zeker in orde, vandaar mijn: Fuji S100fs voorkeur.
          Deze laatste heb ik trouwens enkele maanden in mijn bezit gehad, maar is nu verkocht.

          Succes met Uw keuze
          veronique
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #20
            Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

            Ik denk dat de fuji beter aan de eisen voldoet dan de canon: iso, grote afdrukken (A3 en evt A2) door meer MP, …

            > ik heb nog een vraagje: de engelstalige handleiding zwijgt in alle talen over de mohelijkheid om de flits te synchroniseren met het eerste of het tweede gordijn, bestaat die of flitst ie standaard op een van de twee?
            Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
            Baaah! | Digital Echo Photography

            Comment


            • #21
              Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

              De Fuji S100fs heeft geen tweede gordijn synchronisatie. (zover ik weet ).

              Comment


              • #22
                Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                Slow sync is tweede gordijn. Verder wordt er geflitst wanneer er afgedrukt wordt.. dat moet je als eerste gordijn zien.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Slow sync is tweede gordijn.......
                  Hummm, kuch.......??

                  Slow sync
                  is meer om de achtergrond op te helderen, via een langere sluitertijd!
                  Rear sync, is om natuurlijke(re) bewegingseffecten te krijgen!

                  Voorbeeldje
                  Loop met een lamp door een licht verduisterde kamer.
                  First/front Sync: lichtslierten gaan "vóór" u komen te staan (onnatuurlijk)
                  Rear Sync: lichtslierten gaan achter U komen te staan (zoals het hoort)


                  Groetjes
                  Veronique
                  Last edited by Veronique; 6 januari 2009, 23:50. Reden: bijkomnende info toegevoegd
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                    dus er is geen flitssynchronisatie voor het tweede gordijn?
                    Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                    Baaah! | Digital Echo Photography

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                      Ik kan me niet inbeelden dat de fuji dat niet zou hebben, download eens de handleiding en dan zal je het wel terugvinden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
                        Ik heb al een tijdje een powershot S5, dus toen ik hoorde dat canon de SX1 aankondigde, dacht ik dat het een mooie upgrade zou zijn, mooi meegenomen de Full HD, groothoek, 4 fps, 20x zoom, …
                        Bij het opzoeken van informatie ontdekte ik de s100fs, die eigenlijk nog meer aan de eisen voldoet (iso, handzoom, …) alleen jammer van de Full HD.
                        > Over de Full HD: ik hoor van veel mensen dat het enkel maar ruimte inneemt op je kaartje of HD, en dat het verder niet zo nuttig is?
                        > Bovendien heb ik mijn powershot S5 nog om kwaliteitsfilmpjes te maken (VGA, stereogeluid)
                        Wel dan is het toch duidelijk, Je hebt geen nood aan de voordelen van de SX1 en je wil de voordelen van de S100FS. Waarover twijfel je dan nog?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                          De Slow synchro functie van de S100FS wordt omschreven als een mode die je in staat moet stellen om foto's van mensen tegen een nachtelijke achtergrond te maken.
                          Als zodanig zegt dit nog niks over het synchronisatie moment.
                          Bij de S100FS komen de door Veronique vermelde 'lichtslierten' achter het object terecht, dus is mijn conclusie dat de flitser wordt ontstoken vlak voordat het (virtuele) tweede gordijn sluit.
                          Het is geen tweede gordijn functie zoals je die op de SX1 zult aantreffen, omdat o.a. de S100FS slow synchro functie niet werkt in de M mode.
                          Een SX1 in combinatie met een Canon flitser zal je in staat stellen dezelfde volautomatisch flitsfuncties te gebruiken als met een DSLR. Hier is Canon zonder meer de winnaar.

                          Ik kwam op het Fujifilm Talk Forum van DPReview nog een leuke demonstratie tegen van digitale zoom bij optisch 400 mm, dus een digitale brandpuntsafstand van 800 mm
                          Ik heb me ook al een aantal keren laten verleiden om op het ^ pijltje te drukken en ik ben verbaasd over de kwaliteit waarmee die camera van 3 MP weer 11 MP maakt.
                          Ter lering ende vermaeck
                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Ik kan me niet inbeelden dat de fuji dat niet zou hebben, download eens de handleiding en dan zal je het wel terugvinden.
                            heb ik gedaan, maar ik vind het niet
                            enkel slow sync.
                            ik vind het ook vreemd
                            zal het eens vragen in de winkel (maar daar weten ze dat wsl ook niet)
                            Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                            Baaah! | Digital Echo Photography

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                              Op pag 76 en volgende van de handleiding vind je de uitleg over werking van de flits van de S100
                              Fuji x 100 f

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon SX1 vs. Fuji S100fs

                                Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
                                dus er is geen flitssynchronisatie voor het tweede gordijn?
                                Dat weet ik niet, ben geen flitsfanaat en heb me er nooit echt mee beziggehouden.
                                Volgens forumlid Viewfinder, is de slow dus eigenlijk een soort van rear sync modus.
                                Ik gok dan op een combi van: slow en rear, wat perfect mogelijk en zinnig is.
                                Sorry dat mijn posts soms héél kortaf zijn, maar dat is gewoon zwaar tijdsgebrek.
                                Groetjes
                                veronique
                                « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                                Comment

                                Working...
                                X