Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700

    Ik heb mij zojuist een D700 aangeschaft van NIKON!
    Mijn oudere lenzen van de D70 passen hier perfect op?
    Kan dit kwaad voor het nieuwe toestel?
    Wat is het gevolg als ik de oudere lenzen opsteek?
    Bestaat er ergens een compatibiliteitstabel?
    Welke lens kan men hier aanbevelen voor een redelijk prijs?

  • #2
    Re: D700

    Dag Jan,
    Proficiat met je aankoop ! je zal het je zeker niet beklagen!

    post hier eens over welke lenzen het juist gaat?
    want de meeste nikkors gaan zonder problemen passen hoor, ik zou niet weten waarom niet.

    wat fotografeer je meest? beetje verduidelijking om gerichter advies te kunnen geven//
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: D700

      Ik zoek zo'n beetje een all-round lens?
      Men zei mij een 28-200 VR lens? voor zo'n 450 tot 600 € om te beginnen
      Ik fotografeer model en reportage!
      Zeker dank voor je snelle reactie en interessant advies!

      Comment


      • #4
        Re: D700

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan D. Bekijk bericht
        Ik zoek zo'n beetje een all-round lens?
        Men zei mij een 28-200 VR lens? voor zo'n 450 tot 600 € om te beginnen
        Ik fotografeer model en reportage!
        Zeker dank voor je snelle reactie en interessant advies!
        De 28-200VR lens bestaat niet bij Nikon, wel de 18-200VR maar dit is een DX lens. De D700 zal normaal dan automatisch(default zo ingesteld) overgaan in DX mode en foto's van 5MP aanmaken. Zet je hem in FX mode, dan zal je sterke vigneting hebben.
        Tamron heeft dacht wel een 28-300 lens die geschikt is voor FX maar of ze ze hebben met VC(als VR maar bij Tamron) weet ik niet van buiten. Merk op dat dit superzooms zijn en ideaal zijn als wandellens maar niet echt voor studio en/of reportages(tenzij wandelreportages)
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: D700

          Ik veronderstel dat FX mode full frame betekent?
          en DX dan? snijden ze gewoon een stuk van je foto weg om het goeie deel vd lens te gebruiken!
          Waar kan ik een beetje lezen over deze zaken?

          Comment


          • #6
            Re: D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan D. Bekijk bericht
            Ik veronderstel dat FX mode full frame betekent?
            en DX dan? snijden ze gewoon een stuk van je foto weg om het goeie deel vd lens te gebruiken!
            Waar kan ik een beetje lezen over deze zaken?
            FX is inderdaad full frame.
            Inderdaad in DX mode worden als het ware de randen die voor vigneting zorgen eraf gesneden. MAW. van de 36 X 24 sensor wordt maar een goede 40% gebruikt, vandaar 5MP ipv 12MP.
            Leesvoer hierover kan je vinden in de handleiding en ook een beetje hier.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: D700

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              De 28-200VR lens bestaat niet bij Nikon, wel de 18-200VR maar dit is een DX lens. De D700 zal normaal dan automatisch(default zo ingesteld) overgaan in DX mode en foto's van 5MP aanmaken. Zet je hem in FX mode, dan zal je sterke vigneting hebben.
              Tamron heeft dacht wel een 28-300 lens die geschikt is voor FX maar of ze ze hebben met VC(als VR maar bij Tamron) weet ik niet van buiten. Merk op dat dit superzooms zijn en ideaal zijn als wandellens maar niet echt voor studio en/of reportages(tenzij wandelreportages)
              Tamron heeft inderdaad een 28-300 met VC, die is vrij recent. Er zijn nog maar weinig tests van te vinden. Als je zou geïnteresseerd zijn in die lens raad ik je wel aan ze te testen op je camera in de winkel, want sommige D700 gebruikers hebben met deze lens last van 'DBS' (Dead Battery Syndrome): de lens zorgt ervoor dat de camera uitvalt. Kan vervelend zijn.
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

              Comment


              • #8
                Re: D700

                op de website van Nikon support vind je een pdf file met een overzicht van alle nikon lenzen en wat die doen (of juist niet doen) in functie van de camera
                en waarschijnlijk staat ook zo'n (bondig) overzicht in de handleiding van je toestel

                Comment


                • #9
                  Re: D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan D. Bekijk bericht
                  Ik heb mij zojuist een D700 aangeschaft van NIKON!

                  De enige zonder "Cosmik Debris" in het blauwe kanaal!!
                  Jan heeft stijl, smaak & inzicht, proficiat!!

                  Groetjes
                  veronique
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700

                    Proficiat met je D700, echt het neusje van de zalm.

                    Qua compatibiliteit van objectieven, past zowat alles van lenzen die Nikon de laatste 25 jaar maakte, maar dan wel in min of meerdere mate met beperkingen, zo zullen DX lenzen maar een beperkt deel van je sensor benutten, en zijn dus niet aan te raden, maar je kan er je mee behelpen.

                    Alle AF-D lenzen passen ook perfect, maar dan met een wat tragere autofocus dan AF-S lenzen.

                    Ook de oudere manuele lenzen kan je er op gebruiken, maar natuurlijk haal je de beste resultaten/snelheid met de nieuwe generatie objectieven.

                    Als ik je een goede raad mag geven, koop glas dat je D700 waardig is, en wil je topkwaliteit, blijf dan bij Nikon, ik weet dat hier terug tegenspraak komt, van koop Tamron of Sigma of eender wat, maar problemen zoals hierboven reeds aangehaald zijn niet uit de lucht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700

                      Compabiliteits-lijstje:

                      The Camera to Lens Compatibility Chart contains the complete Nikon lineup.


                      D700 staat er nog niet op, maar zal waarschijnlijk vrij gelijkaardig zijn met de D3.

                      Proficiat met je camera, prachtig toestel, maar ik zou demeyereg's advies volgen. Je hebt een supercamera gekocht, dus is het een beetje zonder daar een "simpel" lensje op te zetten. Ik hoop dat je je goed geinformeerd hebt op voorhand, want je zit blijkbaar met nog heel wat vragen die men zich eigenlijk best op voorhand stelt... Veel geluk met je aanwinst!
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Als ik je een goede raad mag geven, koop glas dat je D700 waardig is, en wil je topkwaliteit, blijf dan bij Nikon, ik weet dat hier terug tegenspraak komt, van koop Tamron of Sigma of eender wat, maar problemen zoals hierboven reeds aangehaald zijn niet uit de lucht.
                        Voila
                        is jammer voor zo'n goeie body te gebruiken zonder goede objectieven, en als je budgettair niet nog zo'n investering wenst, begin dan met enkele prime-lenzen, die kwalitaties TOP zijn maar budgettair zeker haalbaar: 35mm2.0, 50mm 1.8 (1.4), 85mm1.8.
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700

                          Proficiat met je D700 Ik ga de mijne ophalen nu maandag

                          In het telebereik is de 70-300VR een aanrader, in het middenbereik wordt het al snel moeilijker om een zeer goede zoom te vinden met een krap budget en bieden enkel de vaste brandpunten een goedkopere uitweg naar topkwaliteit.

                          Ik ga in die range alvast aan de slag met de AFS 17-35mm f/2.8D, de AFS 50mm f1.4G en de 85mm f/1.4D, maar van die laatste 2 zijn de f/1.8 versies ook super

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700

                            kijk ook eens maar de AF-S VR 24-120 / f 3.5-5.6 als goedkoper alternatief
                            Nikon D700 + mooi glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Proficiat met je D700 Ik ga de mijne ophalen nu maandag

                              In het telebereik is de 70-300VR een aanrader, in het middenbereik wordt het al snel moeilijker om een zeer goede zoom te vinden met een krap budget en bieden enkel de vaste brandpunten een goedkopere uitweg naar topkwaliteit.

                              Ik ga in die range alvast aan de slag met de AFS 17-35mm f/2.8D, de AFS 50mm f1.4G en de 85mm f/1.4D, maar van die laatste 2 zijn de f/1.8 versies ook super
                              Ook proficiat met je aankoop. Laat ons af en toe eens meegenieten.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment

                              Working...
                              X