Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D3X 1 december

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik heb van horen zeggen, van iemand die het gezien heeft, dat De nieuwe Nikon D3x niet alleen de sensor van de Sony A900 krijgt, maar het ganse binnenwerk vraag maar eens aan Puerte.

    Wachten tot Nikon zelf zijn specs bekend maakt, dan zijn we zeker.
    Waarschijnlijk te vinden in één van zijn vrije vertalingen
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #32
      Re: D3X 1 december

      Ik heb het gezien van iemand die het horen zeggen heeft van de oom van de bakker van Puerte.

      Maar of het waar is weet ik niet.

      Comment


      • #33
        Re: D3X 1 december

        Foto LINK1 en LINK2

        of ook http://nikonrumors.com/wp-content/up..._d3x_front.jpg en http://nikonrumors.com/wp-content/up...2_d3x_back.jpg
        Last edited by frank207be; 26 november 2008, 20:48.

        Comment


        • #34
          Re: D3X 1 december

          De linken op Nikon USA zijn ondertussen verwijderd. Lijkt mij weer een doordacht spelletje van de promotiejongens van Nikon.
          Op de site van Nikonrumors staan de afbeelding wel. En blijkbaar ook een nieuwe lens ?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #35
            Re: D3X 1 december

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            De linken op Nikon USA zijn ondertussen verwijderd. Lijkt mij weer een doordacht spelletje van de promotiejongens van Nikon.
            Op de site van Nikonrumors staan de afbeelding wel. En blijkbaar ook een nieuwe lens ?
            Virale marketing

            Nieuwe objectieven zijn ook altijd welkom

            Ik zie wel geen knoppeke voor een eventuele sensor VR, dus die zal alvast niet in het toestel zitten. Benieuwd welke "Prepare to be blown away" eigenschap dan wel in het toestel zal zitten...

            Comment


            • #36
              Re: D3X 1 december

              Reclamefoto (bij nader inzien van twijfelachtige oorsprong)

              NR: http://nikonrumors.com/wp-content/up...kon-d3x-ad.jpg
              Last edited by frank207be; 28 november 2008, 07:02.

              Comment


              • #37
                Re: D3X 1 december

                Hier nog iets gevonden: http://www.kamerabild.se/artikel/nik...25904-566.html

                Er is zelfs sprake van 3 nieuwe lenzen: 80-400 AFS VR, 35/1.8 AFS en 135/1.8 AFS
                Vooral die laatste doet mij watertanden.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #38
                  Re: D3X 1 december

                  Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Hier nog iets gevonden: http://www.kamerabild.se/artikel/nik...25904-566.html

                  Er is zelfs sprake van 3 nieuwe lenzen: 80-400 AFS VR, 35/1.8 AFS en 135/1.8 AFS
                  Vooral die laatste doet mij watertanden.
                  Inderdaad Die wil ik ook eens van nabij bekijken Maar alweer geen VR te bespeuren op deze relatief korte lichtsterkte tele...

                  Comment


                  • #39
                    Re: D3X 1 december

                    Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                    In body VR lijkt me zeeeer straf. Ten eerste heeft Nikon een hoop VR lenzen en om deze investering in R&D zomaar weg te smijten terwijl het even goed werkt als in-body (of misschien zelfs beter?) lijkt me onwaarschijnlijk.
                    Ten tweede: de sensor schuift dan op en neer en links en rechts. Gaat de sensor dan niet voorbij de beeldcirkel kunnen schuiven op FF ? Waarschijnlijk niet maar die lijkt me toch niet onmogelijk.
                    Sony doet dit al met de a900, en waarschijnlijk gebruikt d3x dezelfde sony sensor, dus waarom niet. Is fantastisch 1,4 prime lenzen te kunnen stabiliseren, en daarbij de 24mp vraagt nu eenmaal zeer goede lenzen als je je toestel optimaal wil gebruiken. En de topzoom van nikon heeft ook al geen ingebouwde VR meer.

                    Comment


                    • #40
                      Re: D3X 1 december

                      Nog meer info:

                      http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30163302

                      24.5 mp

                      iso 100 - 1600

                      10 MP DX Crop mode

                      5 fps, 7fps in DX crop mode

                      Maar het belangrijkste in vet: 'has an exclusive 35.9 x 24mm (FX format) 24.5 mp sensor with unique OLPF (optical low pass filter) and high speed channel readout.'
                      Last edited by frank207be; 28 november 2008, 10:46.

                      Comment


                      • #41
                        Re: D3X 1 december

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        5 fps, 7fps in DX crop mode.'
                        De reclamefoto (bij nader inzien van twijfelachtige oorsprong) spreekt van 8fps.
                        Als ze dat kunnen dan is hij nog heel rap ook.
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #42
                          Re: D3X 1 december

                          Nog nieuws: http://sebrogers.typepad.com/seb_rog...ere-folks.html

                          Comment


                          • #43
                            Re: D3X 1 december

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Nog meer info:

                            http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30163302

                            24.5 mp

                            iso 100 - 1600

                            10 MP DX Crop mode

                            5 fps, 7fps in DX crop mode

                            'has an exclusive 35.9 x 24mm (FX format) 24.5 mp sensor with unique OLPF (optical low pass filter) and high speed channel readout.'
                            Volgens deze gegevens zelfde pixels, ISO bereik, crop en fps als de a900. Volgens sommige bronnen standaard ISO 200 zoals A900, maar ik geloof eerder dat men het bereik van de sensor (bij de a900 200-3200 ISO zonder expanded range) verschoven heeft naar 100-1600 ISO

                            Beperking tot 1600 ISO duid er op dat ze zich echt op de professionals richten met dit toestel. Hebben zich waarschijnlijk nog meer dan Sony op datgene gericht wat belangrijk is voor dit segment, namelijk beeldkwaliteit. Ben benieuwd naar het nieuwe OLPF systeem.
                            Nu de grote verrassing nog , de prijs.

                            Comment


                            • #44
                              Re: D3X 1 december

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Maar het belangrijkste in vet: 'has an exclusive 35.9 x 24mm (FX format) 24.5 mp sensor with unique OLPF (optical low pass filter) and high speed channel readout.'
                              Bij Kodak DSLR was en bij medium formaat is het AA filter een optie.

                              Even afwachten welke oplossing Nikon hier heeft bedacht.

                              Jan.

                              Comment


                              • #45
                                Re: D3X 1 december

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Nog meer info:


                                24.5 mp

                                iso 100 - 1600

                                10 MP DX Crop mode

                                5 fps, 7fps in DX crop mode

                                Maar het belangrijkste in vet: 'has an exclusive 35.9 x 24mm (FX format) 24.5 mp sensor with unique OLPF (optical low pass filter) and high speed channel readout.'
                                De D3/D300 gaan nog een aantal jaar meekunnen
                                BD0497BE : Nikon body + glas
                                www.RudyVerrijt.info

                                Comment

                                Working...
                                X