Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D3X 1 december

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    david is vrij goed op de hoogte en zijn reviews en teksten zijn vrij betrouwbaar.
    als eigenaar van photoclubalpha (sony forum) schrijft hij in zijn forums zowel de voor als nadelen van de sony toestellen zonder teveel te verbloemen en zet ook de voordelen van andere merken in de kijker. Hij tracht van zo objectief mogelijk te zijn zoals je kunt afleiden uit de tekst.
    Lol die man is zo goed als Ken Rockwell nummer 2 alles is goed om zijn punt te bewijzen. Die verdraait de feiten en vind gewoon zaken uit allemaal om zijn bias maar te kunnen bevoordelen. Maar op handen gedragen door de Minolta nu Sony gemeenschap want hij zegt wat ze graag horen. Of dat nu steek houdt of niet.....

    Comment


    • Re: D3X 1 december

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Lol die man is zo goed als Ken Rockwell nummer 2 alles is goed om zijn punt te bewijzen. Die verdraait de feiten en vind gewoon zaken uit allemaal om zijn bias maar te kunnen bevoordelen. Maar op handen gedragen door de Minolta nu Sony gemeenschap want hij zegt wat ze graag horen. Of dat nu steek houdt of niet.....
      off topic
      Nee mijne vriend, hij is een van de weinige reviewers die met kennis van zaken spreekt, natuurlijk tegen de kennis van nen Kevlar is niemand opgewassen.
      Om een voorbeeld te geven, David is momenteel de 5dII aan het reviewen samen met de 24-105L lens welke samen in kit verkocht wordt. Heeft canon onmiddellijk op gewezen dat hij weet dat die lens niet voldoet, maar Canon bleef aandringen om die lens te gebruiken.
      Zijn reviews bevestigen momenteel zijn statements ivm de lens. Maar ipv van de review zomaar de publiceren en de de 5dmkii verkeerdelijk in een slecht daglicht te plaatsen (methode phil askey en andere kwistebieten) maakt hij een afspraak met canon om de lens issue te bespreken. Dat is een toestel reviewen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Dat is juist het probleem van KR. Hij wil iets bewijzen wat het ook is en zal dan alles aanpassen om toch maar op de een of andere manier zijn punt te bewijzen. Als hij daarvoor moet pixelpeepen zal hij dat doen, de volgende keer lukt het zeker niet al pixelpeepend en dan doet hij dat niet enz en dat is met zowat alles op zijn site het geval want het hoeft echt niet alleen over pixelpeepen of niet te gaan. Het zal bijv niet de eerste keer zijn dat hij een review geeft over een camera die hij nooit vastgehad heeft laat staan dat hij er al 1 foto mee gemaakt zou hebben. Zoiets heeft totaal geen waarde zelfs al is zijn conclusie iets dat je zelf graag zou lezen.
      een vraagje, is dat toevallig familie van jou, jullie hebben precies een aantal trekjes gemeen.

      Comment


      • Re: D3X 1 december

        En we zijn weer vertrokken...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • Re: D3X 1 december

          Heel wat verschillende meningen.
          Wat ik ervan gezien heb, lijkt het me wel een competent baaske.
          Hij lijkt me ook meer all round dan zijn directe concurrenten.
          OK, tov van de D3 valt vooral zijn grotere pixelcount op, maar in die markt kost het altijd een pak meer om weer een trapje hoger te gaan (marginale kost).
          IQ op pixelniveau vind ik ook wel goed en Nikon heeft een paar heel goede lenzen die gaan opbrengen op dit toestel.

          Dit is ook een toestel voor de pro markt en die mensen kijken daar anders tegenover denk ik, want die kunnen dit wel terugverdienen. De prijs is voor hen maar één van de factoren.

          Goedkoop is ie niet, maar op bepaalde gebieden hij heeft wel een aantal voordelen tov medium format en die bakskes kosten ook veel geld.

          Edit: mensen die mijn kritiek op de hoge pixelcount van de 5DII gelezen hebben, gaan hier misschien verwonderd zijn.
          Maar de D3X is geen nieuw toestel, het is een uitloper van de D3. Het is ook getarget op de pro waarvan je kan uitgaan dat die de beste lenzen heeft.
          De 5DII is een nieuw toestel, 4 jaar na de 5D uitgebracht. Daar had men wel andere keuzes kunnen maken en vb meer aandacht besteden aan DR ipv hoge pixelcount.
          Bovendien is de 5DII geen pro toestel voor mij maar gericht op het middenveld. En dit middenveld moet nu wel de duurste lenzen gaan kopen ...
          Bovendien hadden ze in de 5DII beter kunnen werken aan een betere AF dan er foefkes als video in te stoppen...
          Last edited by PSG; 3 december 2008, 13:03.

          Comment


          • Re: D3X 1 december

            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Heel wat verschillende meningen.
            Wat ik ervan gezien heb, lijkt het me wel een competent baaske.
            Hij lijkt me ook meer all round dan zijn directe concurrenten.
            OK, tov van de D3 valt vooral zijn grotere pixelcount op, maar in die markt kost het altijd een pak meer om weer een trapje hoger te gaan (marginale kost).
            IQ op pixelniveau vind ik ook wel goed en Nikon heeft een paar heel goede lenzen die gaan opbrengen op dit toestel.

            Dit is ook een toestel voor de pro markt en die mensen kijken daar anders tegenover denk ik, want die kunnen dit wel terugverdienen. De prijs is voor hen maar één van de factoren.

            Goedkoop is ie niet, maar op bepaalde gebieden hij heeft wel een aantal voordelen tov medium format en die bakskes kosten ook veel geld.

            Edit: mensen die mijn kritiek op de hoge pixelcount van de 5DII gelezen hebben, gaan hier misschien verwonderd zijn.
            Maar de D3X is geen nieuw toestel, het is een uitloper van de D3. Het is ook getarget op de pro waarvan je kan uitgaan dat die de beste lenzen heeft.
            De 5DII is een nieuw toestel, 4 jaar na de 5D uitgebracht. Daar had men wel andere keuzes kunnen maken en vb meer aandacht besteden aan DR ipv hoge pixelcount.
            Bovendien is de 5DII geen pro toestel voor mij maar gericht op het middenveld. En dit middenveld moet nu wel de duurste lenzen gaan kopen ...
            Bovendien hadden ze in de 5DII beter kunnen werken aan een betere AF dan er foefkes als video in te stoppen...
            Het is inderdaad een fenomenale camera. Hopelijk brengt Nikon snel de D700X uit, want die koop ik

            Comment


            • Re: D3X 1 december

              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Bovendien is de 5DII geen pro toestel voor mij maar gericht op het middenveld. En dit middenveld moet nu wel de duurste lenzen gaan kopen ...
              Bovendien hadden ze in de 5DII beter kunnen werken aan een betere AF dan er foefkes als video in te stoppen...
              Sorry maar dit is een beetje larie in m’n ogen, iemand die naar een FF wil gaan zal er ook niet tegen op zien om deftige lenzen te kopen ook, anders kan je net zo goed blijven werken met een cropcamera ( net alsof die tegenwoordig geen degelijke foto meer kunnen maken… ) om nog maar te zwijgen of ie nu pro is of niet pro, t' zijn de foto's die tellen bij mij...
              Dat die 5DII teveel pixels zou hebben dat noem ik een lachertje, had ie er maar 16mio gehad dan waren er hier nu zeker aan het mekkeren dat het er te weinig waren… Bij de lancering van de eerste 5D mekkerden er hier ook zo veel, nu 4 jaar later zullen die mannen moeten toegeven dat dit toch een camera was die de toon heeft gezet in FF land, mocht de 5D er niet geweest zijn dan betwijfel ik ten zeerste of onze Nikon vrienden nu al een betaalbare FF cam zouden gehad hebben…
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • Re: D3X 1 december

                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Heel wat verschillende meningen.
                Wat ik ervan gezien heb, lijkt het me wel een competent baaske.
                Hij lijkt me ook meer all round dan zijn directe concurrenten.
                OK, tov van de D3 valt vooral zijn grotere pixelcount op, maar in die markt kost het altijd een pak meer om weer een trapje hoger te gaan (marginale kost).
                IQ op pixelniveau vind ik ook wel goed en Nikon heeft een paar heel goede lenzen die gaan opbrengen op dit toestel.

                Dit is ook een toestel voor de pro markt en die mensen kijken daar anders tegenover denk ik, want die kunnen dit wel terugverdienen. De prijs is voor hen maar één van de factoren.

                Goedkoop is ie niet, maar op bepaalde gebieden hij heeft wel een aantal voordelen tov medium format en die bakskes kosten ook veel geld.

                Edit: mensen die mijn kritiek op de hoge pixelcount van de 5DII gelezen hebben, gaan hier misschien verwonderd zijn.
                Maar de D3X is geen nieuw toestel, het is een uitloper van de D3. Het is ook getarget op de pro waarvan je kan uitgaan dat die de beste lenzen heeft.
                De 5DII is een nieuw toestel, 4 jaar na de 5D uitgebracht. Daar had men wel andere keuzes kunnen maken en vb meer aandacht besteden aan DR ipv hoge pixelcount.
                Bovendien is de 5DII geen pro toestel voor mij maar gericht op het middenveld. En dit middenveld moet nu wel de duurste lenzen gaan kopen ...
                Bovendien hadden ze in de 5DII beter kunnen werken aan een betere AF dan er foefkes als video in te stoppen...
                ik denk daar het volgende over:
                1. nikon mikt met dit toestel, en ze noemen het zelf een studiocamera, op de huidige minder fortuinlijke MF gebruikers, en is zekers geen allround toestel zoals de D3.
                2. D3 en D3X zijn 2 pro toestellen en alle 2 de beste in hun class, maar gericht op een totaal verschillend publiek.
                3.Canon heeft niet de 5dII als tegenspeler voor de D3X maar wel de 1dsmkIII.
                4. Nikon heeft de komst van zijn 24,6 mp toestel voorbereidt en geschikte zoomlenzen op de markt gebracht die optimale kwaliteit garanderen op dit toestel

                Canon <----> Nikon
                1dmkIII <---> D3
                1dsmkIII <--->D3X
                Dat is volgens mij het plaatje den dag van vandaag van de pro toestellen.

                Of dat nikon nog een goedkopere versie van de d3x ,a la D700, op de markt brengt is nog koffiedik kijken maar best mogelijk.

                Comment


                • Re: D3X 1 december

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Sorry maar dit is een beetje larie in m’n ogen, iemand die naar een FF wil gaan zal er ook niet tegen op zien om deftige lenzen te kopen ook, anders kan je net zo goed blijven werken met een cropcamera ( net alsof die tegenwoordig geen degelijke foto meer kunnen maken… ) om nog maar te zwijgen of ie nu pro is of niet pro, t' zijn de foto's die tellen bij mij...
                  Ik had het niet over deftige lenzen maar de duurste lenzen. (Heel) goede lenzen als de 17-40 en de 24-105 doen het heel goed op een 5D, maar minder op een 5DII.
                  Features als full weather sealing en twee kaart sleuven zijn voor een pro belangrijk en niet echt voor een amateur. Dit bedoelde ik oa met pro.
                  Als een pro niet kan opleveren kan hij heel wat geld verliezen. Voor een amateur jammer maar hij gaat geen boterham minder moeten eten.


                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  had ie er maar 16mio gehad dan waren er hier nu zeker aan het mekkeren dat het er te weinig waren…
                  Kan best zijn maar bij diegene die wat verder kijken dan pixels en vaak ook een 5D hadden, was er een redelijke consensus dat deze hoge pixelcount niet de juiste weg was om te gaan.
                  Er was ook een subgroep van de 5D-ers die vóór de release van de 5DII effectief hoopte dat ie niet meer dan 16 MP ging hebben.
                  Het is dus geen kwestie van nooit content zijn. Nu wilden we éffectief minder.

                  Maar terug nr de D3X zekers?
                  Last edited by PSG; 3 december 2008, 15:19.

                  Comment


                  • Re: D3X 1 december

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Nikon onderschat de investeringscrisis in de Wereld.
                    De banken zullen voorlopig niet in de rij staan om kredieten te verstrekken
                    voor dergelijke investeringen: ook reclame en fotobureaus zitten momenteel in de problemen.
                    Misschien zijn ze niet geïnteresseerd om een groot volume D3X te verkopen, maar juist minder toestellen te verkopen met maximale winst? Kopers zijn er immers altijd gezien de grote Nikon gebruikersgroep.

                    Comment


                    • Re: D3X 1 december

                      D3x geinteresseerden best deze post skippen

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      off topic
                      Nee mijne vriend, hij is een van de weinige reviewers die met kennis van zaken spreekt,
                      Ja zoals die keer toen hij beweerde dat als je een EF-s lens op een FF canon zette dat de spiegel zou kapot gaan......dat die ef-s mount juist bestaat om te verhinderen dat dit kan was hem ontgaan LOL en dan beweerde hij zelf van op dat moment een Canon te gebruiken met EF-s mount(hij had daar dan waarschijnlijk nooit een lens op gezet LOL). Zelfs na meermaals aandringen dat hij daar volledig de bal missloeg bleef hij volhouden...maar ja hij moest iets negatiefs over die canon kunnen zeggen.......Maar de minolta aanhangers slikten het als zoete broodjes...... En zo kan je nog ettelijke dingen vinden.

                      Uiteindelijk (toen hij zijn flater inzag waarschijnlijk) kwam hij dan met nu ja als je stukken van de mount gaat afzagen enz is het misschien mogelijk dat je die EF-s toch kan monteren op de EF en dat is dan gevaarlijk.....LOL. Kennis van zaken ja hoor LOL alles om zijn favorietjes maar te kunnen verdedigen...... En het verhaaltje dat je aanhaalt tja dat is daar ook weer een bewijs van, immers als hij zo een prof was zou jij er nu nog niets van weten...... Maar tja.....

                      Comment


                      • Re: D3X 1 december

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Misschien zijn ze niet geïnteresseerd om een groot volume D3X te verkopen, maar juist minder toestellen te verkopen met maximale winst? Kopers zijn er immers altijd gezien de grote Nikon gebruikersgroep.
                        Dat is waarschijnlijk hun strategie, en spaart productie kosten uit, en als hij niet verkoopt naar wens kunnen ze de prijs nog altijd verlagen.

                        Heb ook vernomen dat Nikon momenteel de nr 1 is wat DSLR's betreft wereldwijd. (heb cijfers nog niet echt kunnen verifiëren.
                        Als het waar is heeft Canon haast 20% moeten inboeten de laatste 2 jaar.

                        Comment


                        • Re: D3X 1 december

                          5500 Pond in the UK (ongeveer 6600 euro): http://www.warehouseexpress.com/prod...px?sku=1029746
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • Re: D3X 1 december

                            5999€ : http://erdelo.webnet4u.be/Site/fotoc...9/default.aspx
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: D3X 1 december

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Reichmann ken ik niet echt, maar van Rockwell staat Hogan wel mijlenver af.

                              OK, twee feiten (eentje heb ik al eerder aangehaald...)

                              Reichmann heeft tijdens het testen van de Leica M8 dit probleem over het hoofd gezien http://a.img-dpreview.com/reviews/Le...8_nofilter.JPG ... Neen dit is geen fototas die verkeerd gewassen is, die fototas is zwart

                              Daarna heeft hij bij zijn initiële review van de Canon EOS 1DmkIII het welbekende autofocusprobleem vastgesteld. Op vraag van Canon heeft hij dit onderdeel uit zijn review weggelaten...
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment


                              • Re: D3X 1 december

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ik zie 7899 €??

                                Comment

                                Working...
                                X