Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D3X 1 december

    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    De D3/D300 gaan nog een aantal jaar meekunnen
    Ongetwijfeld Maar het is altijd leuk om zien dat het merk waarin je redelijk in geïnvesteerd hebt het goed blijft doen en dus geruststellende toekomstperspectieven biedt, vandaar mijn interesse

    Comment


    • #47
      Re: D3X 1 december

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Bij Kodak DSLR was en bij medium formaat is het AA filter een optie.

      Even afwachten welke oplossing Nikon hier heeft bedacht.

      Jan.
      Hopelijk een zeer efficiente

      Uit http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30048990

      You will all be pleased. Believe me. It is the first high res 24x36 that I enjoy the detail. It does not give you that smudgy feeling at the first look.

      Comment


      • #48
        Re: D3X 1 december

        Op het eerste zicht gebruikt ie een gemodifieerde versie van de Sony Sensor uit de A900. Ben benieuwd of de reactie's even negatief zullen zijn...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #49
          Re: D3X 1 december

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Op het eerste zicht gebruikt ie een gemodifieerde versie van de Sony Sensor uit de A900. Ben benieuwd of de reactie's even negatief zullen zijn...
          Als de D3X door dit uniek OLPF/AA spectaculair scherpe beelden produceert en de beeldverwerking ruisvrije foto's onder ISO400 garandeert, zou ik niet inzien waarom

          Eventuele kritiek op hoge ISO ruis kan makkelijk weerlegd worden worden door te verwijzen naar de D3/D700 die excellent zijn op dit vlak

          Comment


          • #50
            Re: D3X 1 december

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Prijsgerucht : 150% van de prijs uit bovenstaande blog. Zou een 7000 euro zijn.... lijkt mij niet goedkoop, op het onwaarschijnlijke af.

            Comment


            • #51
              Re: D3X 1 december

              Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
              Prijsgerucht : 150% van de prijs uit bovenstaande blog. Zou een 7000 euro zijn.... lijkt mij niet goedkoop, op het onwaarschijnlijke af.
              Dat is inderdaad heel duur en pal tegenover de Canon 1DsIII geprijsd. Nikon zal er blijkbaar van overtuigd zijn dat de beeldkwaliteit van de D3X echt wel hoge ogen gaat gooien. Afwachten dus wat het verschil gaat zijn tov de Sony A900 en de Canon 5DII Ik zal in ieder geval zelf nooit €7000 aan een camera geven tenzij ik vanavond met de Lotto win natuurlijk

              Comment


              • #52
                Re: D3X 1 december

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Dat is inderdaad heel duur en pal tegenover de Canon 1DsIII geprijsd. Nikon zal er blijkbaar van overtuigd zijn dat de beeldkwaliteit van de D3X echt wel hoge ogen gaat gooien. Afwachten dus wat het verschil gaat zijn tov de Sony A900 en de Canon 5DII Ik zal in ieder geval zelf nooit €7000 aan een camera geven tenzij ik vanavond met de Lotto win natuurlijk
                Wat het verschil is met de A900 en de 5DII weten we nu al.

                Ik denk niet dat iemand met Sony of Canon deze D3X koopt alleen voor de beeldkwaliteit, zelfs al zou de beeldkwaliteit beter zijn dan medium formaat.
                Even zien of er op dit forum eerst een A900 of eerst een D3X eigenaar te vinden is.

                Ik hoop dat we maandag fotos kunnen vergelijken en dat deze aankondiging er niet enkel is omdat de 5DII er nu ook is en iedereen dan nog enkele maanden moet wachten op de eerste foto.

                In vergelijking met medium formaat is de D3X heel goedkoop.
                Maar veel belangrijker is wat de beeldkwaliteit wordt voor de 24 MP versie van de D700.

                Jan.

                Comment


                • #53
                  Re: D3X 1 december

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  In vergelijking met medium formaat is de D3X heel goedkoop.
                  Maar veel belangrijker is wat de beeldkwaliteit wordt voor de 24 MP versie van de D700.

                  Jan.
                  Dat wordt dan geen A900 maar een D900
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #54
                    Re: D3X 1 december

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Volgens deze gegevens zelfde pixels, ISO bereik, crop en fps als de a900. Volgens sommige bronnen standaard ISO 200 zoals A900, maar ik geloof eerder dat men het bereik van de sensor (bij de a900 200-3200 ISO zonder expanded range) verschoven heeft naar 100-1600 ISO

                    Beperking tot 1600 ISO duid er op dat ze zich echt op de professionals richten met dit toestel. Hebben zich waarschijnlijk nog meer dan Sony op datgene gericht wat belangrijk is voor dit segment, namelijk beeldkwaliteit. Ben benieuwd naar het nieuwe OLPF systeem.
                    Nu de grote verrassing nog , de prijs.
                    Sony is toch 24,6 MP en geen 24,5MP. Zie niet in waarom ze dezelfde sensor zouden nemen en er een reepje van 0,1 MP afsnijden met een breekmes.

                    Kan natuurlijk doorontwikkelde versie zijn, maar de MP zijn niét gelijk, de optimale ISO range ook niet.
                    De specificaties spreken dus voorlopig helemaal niet over dezelfde A900 sensor.

                    De brochure die rondgaat, vertelt ook over een 'exclusive 35,9 x 24mm sensor'.

                    Comment


                    • #55
                      Re: D3X 1 december

                      Ehh volg ff niet.. waarom ISO 100-1600?! (auto iso dan?)

                      Comment


                      • #56
                        Re: D3X 1 december

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Ehh volg ff niet.. waarom ISO 100-1600?! (auto iso dan?)
                        Wat snap je niet? Je kan manueel kiezen voor een waarde tussen 100 en 1600 ISO.

                        Er is ook nog een extra lage ISO (50) en desgewenst kan je tot ISO 3200 & 6400. Maar die krijgen eigen benaming, omdat ze niet binnen optimale ISO range zitten van 100-1600, volgens Nikon.

                        Met Auto ISO kan je vanalles instellen en (laten) kiezen, waarschijnlijk van de laagste tot hoogste ISO waarde.

                        Comment


                        • #57
                          Re: D3X 1 december

                          En nu is het officieel:

                          DPReview

                          Microsite

                          Comment


                          • #58
                            Re: D3X 1 december

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            En nu is het officieel:

                            DPReview

                            Microsite
                            Wat een camera
                            Nu heb je bij Nikon toch wel een heel mooie range camera's.
                            Ik vroeg me al af waarom ik zoveel aanbiedingen kreeg voor de Canon 1DSmkIII aan belachelijke lage prijzen

                            Comment


                            • #59
                              Re: D3X 1 december

                              om ff door te gaan

                              HUP Nikon HUP

                              Comment


                              • #60
                                Re: D3X 1 december

                                Sample foto's zijn er precies in overvloed

                                http://imaging.nikon.com/products/im...d3x/sample.htm

                                http://www.studioimpressionsphotogra...sample-images/

                                Comment

                                Working...
                                X