Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D3X 1 december

    Ach, wat is duur? Ik heb nog nooit iemand bij de intro van camera's op dat nivo horen zeggen "prijs valt mee".
    Wel opmerkingen in de trant van "nog even wachten tot de prijzen dalen....."
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • Re: D3X 1 december

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Nikon deed dit eerder al met de D2X <> D200, dus ik was er vrij gerust in dat die D700 er vrij snel ging komen
      D2X en D200 toch niet echt vergelijkbaar met D3 en D700.
      D2X 12 MP en duidelijk hogere detailweergave (op lagere ISO) dan D200.
      D2X professionele AF en body.
      Zowat het verschil tussen de Canon 5D en de Canon 1DsII. En de 1DsII was evengoed 7000 euro.

      Bij de D3 en D700 is beeldkwaliteit volledig gelijk en heeft de D700 zelfs nog wat extras.
      Tussen de Canon 1DsIII en de 5DII is alleen de beeldkwaliteit gelijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Nikon heeft zichzelf een beetje buiten de markt gezet met die te hoge prijs, en na de initiële rush is het niet moeilijk te veronderstellen dat de vraag naar D3X'en nu al naar quasi nul gezakt zal zijn. Het is dus eender hoe Nikon nu reageert, er zal altijd wrevel zijn
      Maken ze de D700X te goedkoop, morren de D3X gebruikers zoals PSG al zei.
      Maken ze de D700X te duur, dan wordt een 5DII of zelfs een A900 wel een interessant alternatief.
      De D3X is bedoeld voor professionele fotografen en heeft dezelfde prijs als de 1DsIII. Anderen blijven een D300, een D700 of zelfs een D3 kopen.
      Dit is een volledig vergelijkbare situatie als bij de Canon 50D, 5DII, 1DIII en 1DsIII. De 1DsIII en D3X zijn nog vele malen goedkoper dan een medium formaat oplossing en beter inzetbaar in veel meer situaties.

      Alleen is er nu de Sony A900 maar of veel Canon of Nikon gebruikers deze Sony gaan kopen is weer een andere vraag.
      De aankoopprijs van een lenzen verzameling is vaak hoger dan het prijs verschil tussen de D3X en de A900.
      Last edited by Jan_10D; 17 januari 2009, 23:42.

      Comment


      • Re: D3X 1 december

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        D2X en D200 toch niet echt vergelijkbaar met D3 en D700.
        D2X 12 MP en duidelijk hogere detailweergave (op lagere ISO) dan D200.
        D2X professionele AF en body.
        Zowat het verschil tussen de Canon 5D en de Canon 1DsII. En de 1DsII was evengoed 7000 euro.

        Bij de D3 en D700 is beeldkwaliteit volledig gelijk en heeft de D700 zelfs nog wat extras.
        Tussen de Canon 1DsIII en de 5DII is alleen de beeldkwaliteit gelijk.

        De D3X is bedoeld voor professionele fotografen en heeft dezelfde prijs als de 1DsIII. Anderen blijven een D300, een D700 of zelfs een D3 kopen.
        Dit is een volledig vergelijkbare situatie als bij de Canon 50D, 5DII, 1DIII en 1DsIII. De 1DsIII en D3X zijn nog vele malen goedkoper dan een medium formaat oplossing en beter inzetbaar in veel meer situaties.

        Alleen is er nu de Sony A900 maar of veel Canon of Nikon gebruikers deze Sony gaan kopen is weer een andere vraag.
        De aankoopprijs van een lenzen verzameling is vaak hoger dan het prijs verschil tussen de D3X en de A900.
        Zeer nuchter bekeken
        mvg
        Antoine

        Comment


        • Re: D3X 1 december

          oeps 2x

          Comment


          • Re: D3X 1 december

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Nikon deed dit eerder al met de D2X <> D200, dus ik was er vrij gerust in dat die D700 er vrij snel ging komen



            Nikon heeft zichzelf een beetje buiten de markt gezet met die te hoge prijs, en na de initiële rush is het niet moeilijk te veronderstellen dat de vraag naar D3X'en nu al naar quasi nul gezakt zal zijn. Het is dus eender hoe Nikon nu reageert, er zal altijd wrevel zijn
            Maken ze de D700X te goedkoop, morren de D3X gebruikers zoals PSG al zei.
            Maken ze de D700X te duur, dan wordt een 5DII of zelfs een A900 wel een interessant alternatief.
            het grote verschil is natuurlijk dat de economie op dit moment op apegapen ligt en dat in het algemeen cameraverkoop, behalve vooor de professionelen die ervan leven, een serieuze klop gaat krijgen. De vraag is dan wat Nikon gaat doen - zijn D700x uitstellen tot de economie het weer beter stelt (2 jaar?), of de D700x lanceren in volle recessie aan een prijs die in de buurt ligt van de A900. Het zijn de bonentellers in japan die dat gaan beslissen.
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • Re: D3X 1 december

              Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
              het grote verschil is natuurlijk dat de economie op dit moment op apegapen ligt en dat in het algemeen cameraverkoop, behalve vooor de professionelen die ervan leven, een serieuze klop gaat krijgen. De vraag is dan wat Nikon gaat doen - zijn D700x uitstellen tot de economie het weer beter stelt (2 jaar?), of de D700x lanceren in volle recessie aan een prijs die in de buurt ligt van de A900. Het zijn de bonentellers in japan die dat gaan beslissen.

              Bonentellers beslissen niets. Het enige dat zij doen is bonen tellen. Ik vermoed dat de recessie in haar huidige toestand eerder een marktintroductie gaat versnellen.
              Wanneer alles nog wat verder de dieperik ingaat, zou het wel eens wat langer kunnen duren
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • Re: D3X 1 december

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                Bonentellers beslissen niets. Het enige dat zij doen is bonen tellen. Ik vermoed dat de recessie in haar huidige toestand eerder een marktintroductie gaat versnellen.
                Wanneer alles nog wat verder de dieperik ingaat, zou het wel eens wat langer kunnen duren
                Ik denk ook hetzelfde. De D3X verkoopt op zijn zachtst gezegd veel minder vlot dan de D3 vorig jaar. Als Nikon haar voorraad "unieke" 24MP sensors tijdig wil opgebruiken, zullen ze zich flink mogen reppen. Alles zit toch al in de pijplijn, en de concurrentie zit immers ook niet stil Het Nikon management zal ook wel met lede ogen aanzien hoe goed de Canon 5DII momenteel verkoopt

                Comment


                • Re: D3X 1 december

                  zelfs hasselblad weet waarom
                  The Hasselblad H3D-31 kit (camera body, viewfinder, and 80mm lens) is now offered at a new, lower price of $17,995 and the H3DII-39 at $21,995.
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • Re: D3X 1 december

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Het Nikon management zal ook wel met lede ogen aanzien hoe goed de Canon 5DII momenteel verkoopt
                    Dat valt wel mee denk ik hoor. De 5dII gaat niet speciaal veel bestaande Nikon users doen switchen naar Canon. Enkel de ongeduldigen gaan dit doen. Of het zou natuurlijk heel lang moeten duren alvorens er een D700x komt maar zo lang zal het wel niet duren. Instappers kopen deze camera toch niet en zodoende zal het Nikon management zich niet veel aantrekken van hoe de 5DII verkoopt. Ze zullen veel meer ingezeten hebben met de 5D want daar hadden ze toen geen snel antwoord op. De situatie is nu helemaal verschillend. Allee dat is mijn gedacht ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.

                    Comment


                    • Re: D3X 1 december

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik denk ook hetzelfde. De D3X verkoopt op zijn zachtst gezegd veel minder vlot dan de D3 vorig jaar. Als Nikon haar voorraad "unieke" 24MP sensors tijdig wil opgebruiken, zullen ze zich flink mogen reppen. Alles zit toch al in de pijplijn, en de concurrentie zit immers ook niet stil Het Nikon management zal ook wel met lede ogen aanzien hoe goed de Canon 5DII momenteel verkoopt
                      Door het prijsverschil tussen D3 en D3X is dat ook normaal. Hoeveel zou de D2X verkocht zijn. En ik denk dat de 24 MP sensor voor Nikon heel wat duurder is dan de 12 MP sensor van de D3. Sony moet ook winst maken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      het grote verschil is natuurlijk dat de economie op dit moment op apegapen ligt en dat in het algemeen cameraverkoop, behalve vooor de professionelen die ervan leven, een serieuze klop gaat krijgen. De vraag is dan wat Nikon gaat doen - zijn D700x uitstellen tot de economie het weer beter stelt (2 jaar?), of de D700x lanceren in volle recessie aan een prijs die in de buurt ligt van de A900. Het zijn de bonentellers in japan die dat gaan beslissen.
                      Ook de professonelen kunnen een aankoop een half jaar tot een jaar uitstellen. Als alle profesionelen dat samen gaan doen dan is er ook geen concurrentie nadeel.

                      Nikon heeft het voordeel dat de D3X de eerste Nikon DSLR met 24 MP is. Voldoende Nikon gebruikers die hiervoor willen betalen.
                      Canon heeft het geluk dat ze de eerste DSLR met full HD video hebben. Ik weet niet of Canon voldoende verkoopt. Ik weet wel dat Canon de vraag niet kan bijhouden.

                      Ik denk dat de kleine merken de grootste problemen gaan krijgen. Niet Nikon, niet Canon en Sony is groot genoeg.

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Zeer nuchter bekeken
                      mvg
                      Antoine
                      En nog even aan toevoegen dat de tijden zijn veranderd.
                      Vroeger, in de analoge tijd, kocht je een fototoestel voor 10 tot 20 jaar.
                      De eerste jaren in de digitale tijd was uw fototoestel reeds verouderd voor je het had gekocht.
                      Maar de beeldkwaliteit van de D3X is nu zoo hoog en de grens van 35 mm resolutie is bijna overschreden zodat ik mij niet kan voorstellen dat een D3X reeds na 1 of 2 jaar moet worden vervangen door nog beter. En Nikon weet dat ook. Daarom een hoge prijs.

                      Comment


                      • Re: D3X 1 december

                        review
                        Just posted! Our in-depth review of the Nikon D3X, Nikon's new 24.5 megapixel flagship DSLR. After the launch of the 12 megapixel D3 in 2007 the question wasn't if but when Nikon would present a high resolution counterpart. It took the japanese manufacturer a little while but in December of last year the D3X eventually saw the light of day. We managed to get one of the early production models and have already put it through the rigorous dpreview testing procedures. Click on the link and see if the camera can justify its $8000 price tag in our in-depth review.

                        Comment


                        • Re: D3X 1 december

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Ze zijn er precies tevreden van

                          Comment


                          • Re: D3X 1 december

                            Wat heel erg opvalt bij de D3X is dat met JPG en RAW nu wel hetzelfde resultaat mogelijk wordt.

                            Waarom dit niet bij alle andere DSLR, zelfs bij geen enkele andere DSLR, niet een standaard mogelijkheid is kunnen wij alleen maar raden.

                            Comment


                            • Re: D3X 1 december

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              Wat heel erg opvalt bij de D3X is dat met JPG en RAW nu wel hetzelfde resultaat mogelijk wordt.

                              Waarom dit niet bij alle andere DSLR, zelfs bij geen enkele andere DSLR, niet een standaard mogelijkheid is kunnen wij alleen maar raden.
                              Is een schitterend toestel, maar dat was al langer bekend, maar of de hoge prijs de meerwaarde verantwoord, daar zijn de meningen nogal verdeeld. Zie toch meer overstapper in dit segment die het Nikon kamp verlaten dan in het verleden.
                              Nikon heeft in het verleden altijd veel effort gestoken in het optimaliseren van zijn JPEG's en plukt daar nu de vruchten van, Canon is wat blijven steken, denken volgens mij alleen maar aan hoge ISO's, en Sony heeft een grote fout gemaakt om de know-how van KM op dit vlak niet overgenomen te hebben.

                              Test zegt veel over de testmethodes welke ze gebruiken bij DPREVIEW, DR op 3200 ISO ligt hoger met 3/4 stop dan op 200 ISO ?

                              Comment

                              Working...
                              X