Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: D3X 1 december

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Er lijkt geen stof reductie te zijn, zoals bij de D3.
    Is er op de D3 ook niet hoor. wel op de D300.

    Comment


    • #92
      Re: D3X 1 december

      Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
      Zo valt hij nog maar eens op.
      Dwepen met een 1DsIII die net even duur is, maar de Nikon D3X is te duur. Maar dat is logisch, een Powershot G10 geeft volgens hem net dezelfde kwaliteit als een MF digitale camera.
      Wel gek dat een Leica M8 er wel af kon (hij was zelf niet in staat om het UV probleem op te merken in zijn tests )
      Reichmann is steeds meer een attentiehoer, net zoals Ken Rockwell
      Als je alles uit zijn context trekt heb je gelijk maar tja dan trek je natuurlijk wel alles uit zijn context....

      Maar ik begrijp de prijs van de D3x eigenlijk wel want deze moet vergeleken worden met de 1DsIII. De vraag is echter of de prijs van de 1DsIII nog even hoog zou liggen moest deze nu uitkomen?

      Comment


      • #93
        Re: D3X 1 december

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
        Reichmann is steeds meer een attentiehoer, net zoals Ken Rockwell
        Deze gast dan ook ?

        Comment


        • #94
          Re: D3X 1 december

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht



          Is net hetzelfde bij Canon, ik vind deze prijs er zelf ook over (maar had zelf niet anders verwacht), en zou het nooit betalen. Het eerste trimester dat de 5D beschikbaar was verkocht Canon meer 'oude' 1DsII dan 5D in Australië... Er is dus zeker een markt voor dit soort camera's.
          En vergelijkingen met een 5DII of een A900 gaan ook niet (helemaal) op...
          Nikon lanceert de d3x als studio camera als een aanval op de MF's.
          Zitten een aantal features op dit toestel overgenomen van de D3 die volgens sommige de meerprijs verantwoorden, maar die volgens mij maar een beperkte meerwaarde bieden in een studio.
          Heb nu al een aantal voorbeelden gezien van de D3X zowel in jpeg als in RAW, de meeste gemaakt door nikon ingehuurde topfotografen. En ik moet zeggen die beelden zijn schitterend en haast niet te onderscheiden van MF. De in camera JPEG's zijn ook schitterend maar niet te vergelijken met de RAW-kwaliteit. Wat in camera-jpeg betreft is Nikon al een tijdje ongenaakbaar de leider, maar let op dit is hoofdzakelijk firmware, en andere producenten, kunnen en zullen vlug op het nikon niveau komen, of het moest zijn dat ze in slaap zouden zijn gevallen.

          De beelden die ik van de D3x gezien heb door niet pro-fotografen zijn heel wat minder in beeldkwaliteit en laten zien dat de man achter de camera ook een belangrijke rol speelt.
          Het is niet in de auto stand dat je super beelden gaat maken zoals men die momenteel toont.

          De landschapsfoto's zijn prachtig maar zijn zo gekozen dat er niet te veel eisen gesteld worden aan het toestel en zekers niet het beste dat ik al gezien heb. Uit de D3X beelden die ik al gezien heb, kan ik afleiden dan de D3x een zeer goede kleurtonaliteit en DR heeft.
          Maar of dit allemaal zijn prijs verantwoord is zeer de vraag, natuurlijk, imago moet je ook betalen en mischien vraagt Sony wel een fixe prijs voor zijn sensors.
          Ik veronderstel dat Nikon wel weet wat ze doen en geen marketing leken zijn.

          Natuurlijk lenzen zijn ook heel bepalend wat beeldkwaliteit betreft en heb de indruk dat hun 50 mm lenske naast de sigma versie mag geplaatst worden, of zelfs nog beter is.

          Maar een toestel haast 1/3 van de prijs of meer dan 4000euro goedkoper kun je als studio toestel ook volgende beelden maken.




          Comment


          • #95
            Re: D3X 1 december

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Thom heeft een realistische kijk op foto apparatuur en ik ben geneigd om hem te volgen in zijn visie op de D3x.

            "But there's a common problem with most people's assessment of noise, too: they do it at the pixel level."

            Voorgaande quote, waarvan de strekking mij allang bekend is, geeft maar weer eens aan dat foto beoordelingen op praktijk relevante uitgangspunten moeten zijn gebaseerd.

            De prijzen zullen onder druk komen te staan wanneer de reële economie als gevolg van de kredietcrisis een tik of dreun krijgt, dan is de kans dat de prijzen als een raket omlaag gaan zeer groot.
            De verkoopcijfers van de afgelopen maand vertonen al een zorgelijke daling in de sector luxe goederen.
            Mijn leverancier meldde dat er een verontrustend aantal pre-orders zijn afgezegd voor wat betreft de 5D MKII. Nu zullen leveranciers altijd klagen maar het fenomeen is niet onbekend, zie ook de zeer scherpe daling in de verkoop van nieuwe automobielen.
            Wie 'durft' kan volgens mij begin volgend jaar een goede slag slaan voor wat betreft een betaalbare top camera .
            Vooralsnog lijkt het erop dat de consument zeer voorzichtig is.

            Comment


            • #96
              Re: D3X 1 december

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Die logica klopt niet hé.
              Omdat Hogan tot dezelfde conclusie komt, wordt die vergelijkbaar met Reichmann of Rockwell?
              Reichmann ken ik niet echt, maar van Rockwell staat Hogan wel mijlenver af.

              Comment


              • #97
                Re: D3X 1 december

                Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Die logica klopt niet hé..
                Dat wil ik juist zeggen.

                Comment


                • #98
                  Re: D3X 1 december

                  Jullie moeten eens dieper wat nadenken over wat KR zegt. Hij heeft het dikwijls bij het rechte eind. Ik hou van zijn benadering, hij zet je weer eens met de voeten op de grond. Niet iedereen is pixelpeeper.
                  WIJ op BD zijn de foto GEKKEN, die L lenzen aanprijzen voor foto's van het kindje in de tuin te maken (aan nieuwkomers nota bene)
                  maar het woordje "sensatiehoer" is wel nieuw voor mij...heeft wel wat.

                  Comment


                  • #99
                    Re: D3X 1 december

                    Ken Rockwell
                    "While often inspired by actual products and events, just like any other good news organization, I like to make things up and stretch the truth if they make an article more fun. "

                    Gezien deze uitspraak zal ik niet snel geneigd zijn KR als een serieuze bron te gebruiken.

                    Comment


                    • Re: D3X 1 december

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Jullie moeten eens dieper wat nadenken over wat KR zegt. Hij heeft het dikwijls bij het rechte eind. Ik hou van zijn benadering, hij zet je weer eens met de voeten op de grond. Niet iedereen is pixelpeeper.
                      WIJ op BD zijn de foto GEKKEN, die L lenzen aanprijzen voor foto's van het kindje in de tuin te maken (aan nieuwkomers nota bene)
                      maar het woordje "sensatiehoer" is wel nieuw voor mij...heeft wel wat.
                      Dat is juist het probleem van KR. Hij wil iets bewijzen wat het ook is en zal dan alles aanpassen om toch maar op de een of andere manier zijn punt te bewijzen. Als hij daarvoor moet pixelpeepen zal hij dat doen, de volgende keer lukt het zeker niet al pixelpeepend en dan doet hij dat niet enz en dat is met zowat alles op zijn site het geval want het hoeft echt niet alleen over pixelpeepen of niet te gaan. Het zal bijv niet de eerste keer zijn dat hij een review geeft over een camera die hij nooit vastgehad heeft laat staan dat hij er al 1 foto mee gemaakt zou hebben. Zoiets heeft totaal geen waarde zelfs al is zijn conclusie iets dat je zelf graag zou lezen.

                      Comment


                      • Re: D3X 1 december

                        ISO100 tot ISO3200, weliswaar met slecht licht volgens de fotograaf:

                        http://www.fotoactualidad.com/2008/1...3x-sample.html

                        Edit bijgevoegd: de opinie van David Kilpatrick http://www.dphotoexpert.com/2008/12/...ll-still-sell/
                        Last edited by frank207be; 2 december 2008, 19:16.

                        Comment


                        • Re: D3X 1 december

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          ISO100 tot ISO3200, weliswaar met slecht licht volgens de fotograaf:

                          http://www.fotoactualidad.com/2008/1...3x-sample.html

                          Edit bijgevoegd: de opinie van David Kilpatrick http://www.dphotoexpert.com/2008/12/...ll-still-sell/
                          david is vrij goed op de hoogte en zijn reviews en teksten zijn vrij betrouwbaar.
                          als eigenaar van photoclubalpha (sony forum) schrijft hij in zijn forums zowel de voor als nadelen van de sony toestellen zonder teveel te verbloemen en zet ook de voordelen van andere merken in de kijker. Hij tracht van zo objectief mogelijk te zijn zoals je kunt afleiden uit de tekst.

                          Vorige week schreef hij nochtans het volgende in zijn forum

                          You'll be seeing some leaked advert copy no doubt very soon in other web pages, not here of course, do some searches for Nikon D3X and it's bound to happen tonight or over the weekend. You will also learn the price. Alpha 900 owners will be cracking open a case a champagne and dancing on the rooftops. Honest!

                          David

                          Comment


                          • Re: D3X 1 december

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            De D3X zit er aan te komen... datum zou 1 december zijn. .De geruchten op DPR worden overigens met het uur interessanter. De meest smeuïge zou een in-body VR zijn LINK

                            MVG,
                            Kan ik me na 1 december niet meer vertonen met mijn D3.
                            Dat betekent weer diep in de buidel tasten.

                            Comment


                            • Re: D3X 1 december

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Kan ik me na 1 december niet meer vertonen met mijn D3.
                              Dat betekent weer diep in de buidel tasten.
                              koop tegenwoordig nog een D3 ? plots paar honderd euro meer in de winkel. zelfs tot 600€ extra op een paar dagen tijd
                              www.loft6.be

                              Comment


                              • Re: D3X 1 december

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Allemaal welkom

                                Michael Reichmann heeft ondertussen zijn D3X voorbestelling al opgezegd omwille van het prijskaartje LINK Een voorbeeld dat m.i. navolging verdient
                                Nikon onderschat de investeringscrisis in de Wereld.
                                De banken zullen voorlopig niet in de rij staan om kredieten te verstrekken
                                voor dergelijke investeringen: ook reclame en fotobureaus zitten momenteel in de problemen.

                                Comment

                                Working...
                                X