Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D3X 1 december

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    De Sony A900 heeft daar echt geen last van
    Hoe groot denkt u overigens dat die uitslag in alle richtingen is?
    Tip! Relateer uw schatting aan de hand van uw ongewenste handbewegingen en de trillingen als gevolg van uw vurig kloppend bloed.
    Dat zal inderdaad niet veel bewegen maar volgens mij neemt de beeldkwaliteit ZEER snel af naar mate men de rand van de beeldcirkel benaderd. Vandaar een beetje mijn twijfel. Maar bon, ik moet toegeven dat mijn gedachte maar louter theoretisch is.
    mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
      In body VR lijkt me zeeeer straf. Ten eerste heeft Nikon een hoop VR lenzen en om deze investering in R&D zomaar weg te smijten terwijl het even goed werkt als in-body (of misschien zelfs beter?) lijkt me onwaarschijnlijk.
      Ten tweede: de sensor schuift dan op en neer en links en rechts. Gaat de sensor dan niet voorbij de beeldcirkel kunnen schuiven op FF ? Waarschijnlijk niet maar die lijkt me toch niet onmogelijk.
      Lens VR is inderdaad veel efficiënter omdat ze op maat van dat betreffende objectief ontworpen is, maar het ontwerp van sommige objectieven laat gewoon geen VR mechanisme toe zonder dat de optische kwaliteit er zwaar onder lijdt. Neem bijvoorbeeld alle snelle 35-50-85mm FF primes en de FF f/2.8 breedhoek tot normale zooms zoals de 14-24mm f/2.8 en 24-70mm f/2.8. Voor deze objectieven is sensor VR echt de enige mogelijke weg tot stabilisatie.

En zoals Viewfinder al zei, moet je gewoon even naar de Sony A900 kijken

Comment

Het blijft gewoon belachelijk het ritme waar dslrs vernieuwen (?) Maar goed dat de foto's er niet allemaal beter en fantastisch van worden , anders waren we nu allemaal de nieuwe Helmut Newton, of H,C, Bresson en was het niet leuk meer ...
        De tijd tussen bvb de 5D 5DmII vind ik aanvaardbaar, de rest is onzin en geld klopperij, met die minuscule en vaak overbodige "berbeteringen" . Nog en geluk dat we niet om de 6 maanden een arsenaal toplenzen over ons heen krijgen....
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          Het blijft gewoon belachelijk het ritme waar dslrs vernieuwen (?) Maar goed dat de foto's er niet allemaal beter en fantastisch van worden , anders waren we nu allemaal de nieuwe Helmut Newton, of H,C, Bresson en was het niet leuk meer ...
          De tijd tussen bvb de 5D 5DmII vind ik aanvaardbaar, de rest is onzin en geld klopperij, met die minuscule en vaak overbodige "berbeteringen" . Nog en geluk dat we niet om de 6 maanden een arsenaal toplenzen over ons heen krijgen....
          Dus Canon mag een hoge MP body hebben en de concurrentie niet

Wees blij dat de concurrentie volop zijn werk doet, want daar profiteren wij allemaal van

Ondertussen mag ik aannemen dat iedereen op dit forum wel weet dat talent en visie niks met de gebruikte apparatuur te maken heeft

Comment

Ik vind VR in de body als aanvulling juist geniaal..! Zo snoer je alle in-body stabilisatie fans de mond met het feit dat Nikon het niet heeft...zo bedien je die mensen die toch graag wat VR zouden zien, maar niet het geld hebben deze lenzen te kopen OF juist die lenzen gebruiken waar VR niet mogelijk is...en toch ook nog die mensen kunnen bedienen die VR perse in de lens willen (zodat bijvoorbeeld de zoeker ook stabiel is...)

Dat noem je alle markten bedienen met één product...en dat is commercieel gezien gewoon GENIAAL..!

Lijkt me overigens wel, indien mogelijk, een uitdaging om een scherpe foto te schieten met een VR lens EN de in-body VR aan..! Ik voorzie een compleet nieuwe sport...TOPsport
            Last edited by jeroen.k; 18 november 2008, 20:24.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Zo snoer je alle in-body stabilisatie fans de mond met het feit dat Nikon het niet heeft...zo bedien je die mensen die toch graag wat VR zouden zien, maar niet het geld hebben deze lenzen te kopen OF juist die lenzen gebruiken waar VR niet mogelijk is
              -Ah ja, want wat een ander heeft moet je natuurlijk ook hebben hé
              -Geen geld voor lenzen met VR? Dan koop je gewoon effe een D3X van 4000-5000 euro (wat kost dat ding?). Zit logica in...
              -Waarom zouden er bepaalde lenzen zijn waar men geen VR kan inbouwen??

Comment

Ja, als merk X iets "uitvindt" wat goed is dan wil je dat als merk A ook hebben...gaat dat niet zo met alle ontwikkelingen in alle industrieën? Of leef je in een droomwereld waarin Nikon en/of Canon alles zelf hebben uitgevonden? (evenals andere merken ook uiterraard)...(ga maar eens kijken hoevel auto's inmiddels led lampjes hebben in navolging van audi...en als de 4 wiel besturing van renault aanslaat zal je die mettertijd ook in meer auto's terug gaan vinden...en zo zijn de meeste ontwikkelingen ergens begonnen bij een bepaald merk en nemen anderen deze ontwikkeling over...)

Overstappers van een lager segment die een D3X kopen zullen wellicht niet direct geld hebben voor VR lenzen nee...of de lens die zij zoeken is niet met VR uitgevoerd...? Maar oke...is iets minder waarschijnlijk...alhoewel een hoop mensen toch hun geld slechts één keer kunnen besteden...

Lenzen waar je geen VR in kan bouwen omdat dit de kwaliteit van de lens teveel zou beinvloeden wellicht???
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

sommige objectieven laat gewoon geen VR mechanisme toe zonder dat de optische kwaliteit er zwaar onder lijdt. Neem bijvoorbeeld alle snelle 35-50-85mm FF primes en de FF f/2.8 breedhoek tot normale zooms zoals de 14-24mm f/2.8 en 24-70mm f/2.8
                  Kan iemand de technische reden geven waarom (breedhoek)primes and breedhoekzooms niet of minder geschikt zijn voor IS/VR? Canon doet het toch met de 17-55mm 2.8 IS en de 17-85mm?
                  Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
                    Kan iemand de technische reden geven waarom (breedhoek)primes and breedhoekzooms niet of minder geschikt zijn voor IS/VR? Canon doet het toch met de 17-55mm 2.8 IS en de 17-85mm?
                    De objectieven waar je het hier over hebt zijn beiden EF-S, waardoor ze alletwee een kleinere beeldcirkel bestrijken dan de FF exemplaren,waardoor er ruimte in het lenshuis om een VR/IS mechanisme in te bouwen.
                    Bij de lichtsterke f/2.8 FF zooms en de f/1.4 FF primes zie je dat het lenshuis bijna helemaal gevuld is met glas zodat er te weinig ruimte overblijft voor een VR/IS mechanisme.

Kijk bv naar de doorsnede van Nikon AF 85mm f/1.4D LINK tegenover die van een Nikon AFS VR Micro 105mm f/2.8G LINK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Bij de lichtsterke f/2.8 FF zooms en de f/1.4 FF primes zie je dat het lenshuis bijna helemaal gevuld is met glas zodat er te weinig ruimte overblijft voor een VR/IS mechanisme.
                      En waarom kan men kan het lenshuis dan niet groot genoeg maken om wel plaats te bieden voor het IS/VR mechanisme? Akkoord dat dit een nieuw lensdesign noodzaakt, maar de genoemde EF-S en AFS lenzen zijn ook nieuwe ontwerpen.

Het feit dat noch Canon, noch Nikon de moeite hebben gedaan om hun oudere FF breedhoek-zooms of primes uit te rusten met IS/VR, ook al kregen ze een update zoals de Canon 16-35mm 2.8, doet mij vermoeden dat hun long-term planning rekening houdt met in-camera IS/VR. Tezelfdertijd zouden ze een van hun weinige concurrentiële nadelen wegwerken.
                      Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

En waarom kan men kan het lenshuis dan niet groot genoeg maken om wel plaats te bieden voor het IS/VR mechanisme? Akkoord dat dit een nieuw lensdesign noodzaakt, maar de genoemde EF-S en AFS lenzen zijn ook nieuwe ontwerpen.
                        En hoe ga je dan de ontgrendelingsknop voor het objectief, selectieknop scherpstelstand, scherptedieptecontroleknop en functie knop bedienen

Het feit dat noch Canon, noch Nikon de moeite hebben gedaan om hun oudere FF breedhoek-zooms of primes uit te rusten met IS/VR, ook al kregen ze een update zoals de Canon 16-35mm 2.8, doet mij vermoeden dat hun long-term planning rekening houdt met in-camera IS/VR. Tezelfdertijd zouden ze een van hun weinige concurrentiële nadelen wegwerken.
                        Ik zie er niet direct een lange termijn planning in, maar Canon en/of Nikon zou inderdaad makkelijk in één updatecyclus sensor VR in het hele DSLR gamma kunnen opnemen. Succes gegarandeerd! Maar eerst nog afwachten of het effectief zo is

Comment

En hoe ga je dan de ontgrendelingsknop voor het objectief, selectieknop scherpstelstand, scherptedieptecontroleknop en functie knop bedienen
                          Al eens de 'canonball' canon 85mm 1.2 bekeken? Versmalling op het einde van de lens om aan alles aan te kunnen ...

Comment

even lachen: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=160299576503

als iemand zijn D3 verkoopt als de X versie uit is, stuur gerust maar een PM naar me

Comment

Al eens de 'canonball' canon 85mm 1.2 bekeken? Versmalling op het einde van de lens om aan alles aan te kunnen ...
                              Maar 'm heeft geen IS

Comment

Ik heb van horen zeggen, van iemand die het gezien heeft, dat De nieuwe Nikon D3x niet alleen de sensor van de Sony A900 krijgt, maar het ganse binnenwerk vraag maar eens aan Puerte.

Wachten tot Nikon zelf zijn specs bekend maakt, dan zijn we zeker.

Comment

Working...
                                X