Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D3X 1 december

    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    Michael Reichman was bij de review van de Leica M8 laaiend enthousiast over het fototoestel. Hij had blijkbaar als enige reviewer géén enkel probleem opgemerkt ivm het gebrek aan UV Filter ... Bekijk deze foto eens. Dat is een zwarte fototas, maar door gebrek aan UV-filter ziet de Leica het leven door een roze bril http://a.img-dpreview.com/reviews/Le...8_nofilter.JPG. Zo ziet het plaatje er in werkelijkheid uit : http://a.img-dpreview.com/reviews/Le...withfilter.JPG. Merkwaardig dat je dit niet ziet, toch? Deze meisjes hebben zwarte kleren aan http://a.img-dpreview.com/reviews/Le...072_resize.jpg

    Michael Reichman heeft tijdens de test van de EOS 1DmkIII focusproblemen opgemerkt, Canon betreffende dit probleem gecontacteerd en onder druk van Canon niets van dit probleem gemeld... (gelukkig heeft R. Galbraith wel doorgezet en dit wereldkundig gemaakt)
    Maar als mijnheer Reichman een Sigma-lens reviewt (Sigma 12-24 EX) en een slecht exemplaar van deze lens in handen krijgt, dan wordt die wel tot op de grond afgebroken zonder herkansing.

    Je kan van Michael Reichman zeker iets leren, maar je moet alles wat hij schrijft met een serieuze korrel zout nemen. Zijn reviews zijn helemaal niet objectief en meestal technisch ook niet even correct uitgevoerd.
    Bedankt voor deze informatie. Ik zal wat MR beweert dus idd grondig dienen af te wegen aan andere opinies.

    Comment


    • Re: D3X 1 december

      Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
      Michael Reichman was bij de review van de Leica M8 laaiend enthousiast over het fototoestel. Hij had blijkbaar als enige reviewer géén enkel probleem opgemerkt ivm het gebrek aan UV Filter ... Bekijk deze foto eens. Dat is een zwarte fototas, maar door gebrek aan UV-filter ziet de Leica het leven door een roze bril http://a.img-dpreview.com/reviews/Le...8_nofilter.JPG. Zo ziet het plaatje er in werkelijkheid uit : http://a.img-dpreview.com/reviews/Le...withfilter.JPG. Merkwaardig dat je dit niet ziet, toch? Deze meisjes hebben zwarte kleren aan http://a.img-dpreview.com/reviews/Le...072_resize.jpg

      Michael Reichman heeft tijdens de test van de EOS 1DmkIII focusproblemen opgemerkt, Canon betreffende dit probleem gecontacteerd en onder druk van Canon niets van dit probleem gemeld... (gelukkig heeft R. Galbraith wel doorgezet en dit wereldkundig gemaakt)
      Maar als mijnheer Reichman een Sigma-lens reviewt (Sigma 12-24 EX) en een slecht exemplaar van deze lens in handen krijgt, dan wordt die wel tot op de grond afgebroken zonder herkansing.

      Je kan van Michael Reichman zeker iets leren, maar je moet alles wat hij schrijft met een serieuze korrel zout nemen. Zijn reviews zijn helemaal niet objectief en meestal technisch ook niet even correct uitgevoerd.
      Zoals je bovenstaande ook met een deftige korrel zout moet nemen. Michael Reichman is tenminste zo eerlijk om correcties achteraan dmv update's aan te brengen en niet te verzwijgen. Zie bv. de zeer duidelijke updates bij het Leica stuk en bij de Sigma.

      Hij maakt trouwens al een aantal jaar geen "klassieke" reviews meer, maar geeft zijn eigen praktijk ervaringen mee. Ook daar is hij steeds zeer duidelijk in, je weet wat je kan verwachten en wat niet.


      Hoeveel vertrouwen kan je echter hebben in een -andere- reviewsite die deel uitmaakt van een grote (online) winkel, maar dat niet aangeeft?

      Comment


      • Re: D3X 1 december

        Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
        Zoals je bovenstaande ook met een deftige korrel zout moet nemen. Michael Reichman is tenminste zo eerlijk om correcties achteraan dmv update's aan te brengen en niet te verzwijgen. Zie bv. de zeer duidelijke updates bij het Leica stuk en bij de Sigma.

        Hij maakt trouwens al een aantal jaar geen "klassieke" reviews meer, maar geeft zijn eigen praktijk ervaringen mee. Ook daar is hij steeds zeer duidelijk in, je weet wat je kan verwachten en wat niet.
        Je kan als reviewer de bal wel eens mis slaan. Maar als je meerdere keren plat op de buik gaat, dat verlies je je credibiliteit.
        Ik denk dat mijn tekst ook vooral in die zin was weergegeven : lees Michael Reichman met een korrel zout
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • Re: D3X 1 december

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
          Je kan als reviewer de bal wel eens mis slaan. Maar als je meerdere keren plat op de buik gaat, dat verlies je je credibiliteit.
          Ik denk dat mijn tekst ook vooral in die zin was weergegeven : lees Michael Reichman met een korrel zout
          "Plat op de buik gaan", laat me niet lachen.

          Alle reviewers moet je met een korrel zout nemen en zeker alle gebruikers die het "nog beter weten" (vooral als hun "eigen merk" het beste is). Zeker als je weet dat de raw-convertor soms een hemelsbreed verschil geeft.

          Comment


          • Re: D3X 1 december

            Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
            "Plat op de buik gaan", laat me niet lachen.
            Eén keer plat op zijn buik (Leica) en één keer plat op zijn rug (voor Canon)
            Alle reviewers moet je met een korrel zout nemen en zeker alle gebruikers die het "nog beter weten" (vooral als hun "eigen merk" het beste is). Zeker als je weet dat de raw-convertor soms een hemelsbreed verschil geeft.
            Het 'beste' bestaat niet. Maar dat snappen nog steed veel te veel mensen niet
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • Re: D3X 1 december

              dxo test resultaat



              Met de D3X, de D3 en de D700 biedt Nikon op dit moment de hoogste beeldkwaliteit.
              (Waarom zowat half Belgie dan nog een 5DII wil kopen is mij niet echt duidelijk )

              Dit is een vergelijking van ken rockwell zoals we die van ken rockwell kennen...
              Niet voor gevoelige DSLR gebruikers...

              Afdrukgrootte van deze fotos is 1,5 meter.
              Maar deze vergelijking toont opnieuw aan dat Canon het nodig vindt om met DIGIC 4 jpg ruisreductie uit te voeren op iSO 100.
              Ik weet niet of de Canon gebruiker dat ook echt nodig heeft.
              Dus bij afdrukken op 1,5 meter is RAW iets beter.

              Comment


              • Re: D3X 1 december

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                (Waarom zowat half Belgie dan nog een 5DII wil kopen is mij niet echt duidelijk )

                Dit is een vergelijking van ken rockwell zoals we die van ken rockwell kennen...
                Niet voor gevoelige DSLR gebruikers...
                Zijn dit de Walen of te Vlamingen?

                Ben benieuwd hoe ken rokwell aan die vergelijking komt.

                mvg
                Antoine

                Comment


                • Re: D3X 1 december

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Met de D3X, de D3 en de D700 biedt Nikon op dit moment de hoogste beeldkwaliteit.
                  (Waarom zowat half Belgie dan nog een 5DII wil kopen is mij niet echt duidelijk )

                  Dit is een vergelijking van ken rockwell zoals we die van ken rockwell kennen...
                  Niet voor gevoelige DSLR gebruikers...
                  * 100% crop vergelijkingen op dergelijke groottes is idioot
                  * vergelijkingen op jpg is idioot
                  * interpoleren naar 'oneffen' getallen als 108% of 201% is idioot

                  Comment


                  • Re: D3X 1 december

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    * 100% crop vergelijkingen op dergelijke groottes is idioot
                    * vergelijkingen op jpg is idioot
                    * interpoleren naar 'oneffen' getallen als 108% of 201% is idioot
                    Ken Rockwell is ...

                    Toch is er bij de 5DII een duidelijk verschil tussen jpg en RAW.
                    Voor het DIGIC tijdperk kon je met JPG nog hetzelfde resultaat behalen als met RAW.
                    En toen was er Canon DPP met andere kleuren dan bij jpg.
                    En toen was er DIGIC 4 met meer ruisonderdrukking en dus minder detail.

                    On topic:
                    Als Nikon ooit een D700x heeft met deze D3X sensor dan kan dit mijn eerste Nikon worden. De 5DII wordt mogelijk mijn laatste Canon.

                    Als...

                    Comment


                    • Re: D3X 1 december

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      On topic:
                      Als Nikon ooit een D700x heeft met deze D3X sensor dan kan dit mijn eerste Nikon worden. De 5DII wordt mogelijk mijn laatste Canon.

                      Als...
                      Dat ze maar beter voortdoen bij Nikon Ik wil immers ook zo'n toestel!!! Dan wordt het voorgoed bye bye APS-C

                      Comment


                      • Re: D3X 1 december

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        Als...
                        Grote Als... Als ze bij de D700X dezelfde prijspolitiek voeren als bij de D700, dan breken de kopers van de D3X het kot af.

                        Comment


                        • Re: D3X 1 december

                          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Grote Als... Als ze bij de D700X dezelfde prijspolitiek voeren als bij de D700, dan breken de kopers van de D3X het kot af.
                          Welke kopers aan die prijs

                          Comment


                          • Re: D3X 1 december

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Welke kopers aan die prijs
                            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Grote Als... Als ze bij de D700X dezelfde prijspolitiek voeren als bij de D700, dan breken de kopers van de D3X het kot af.
                            Ik hoor niemand klagen over de 1DsIII na de 5DII.

                            Het grote verschil nu is dat iedereen VOORAF weet dat er over enkele maanden een D700X komt na de D3X. Dus niet zoals met de D3 en de D700.

                            Dus iedereen die nu een D3X koopt heeft die D3X zeker ECHT nodig.

                            Vraag is alleen wanneer Nikon beslist dat het tijd is voor deze D700X.

                            Ik denk dat Nikon afwacht tot er voldoende D3X zijn verkocht... En als dus iedereen blijft wachten op de D700X en daarom geen D3X koopt...

                            Comment


                            • Re: D3X 1 december

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              Het grote verschil nu is dat iedereen VOORAF weet dat er over enkele maanden een D700X komt na de D3X. Dus niet zoals met de D3 en de D700.
                              Nikon deed dit eerder al met de D2X <> D200, dus ik was er vrij gerust in dat die D700 er vrij snel ging komen

                              Ik denk dat Nikon afwacht tot er voldoende D3X zijn verkocht... En als dus iedereen blijft wachten op de D700X en daarom geen D3X koopt...
                              Nikon heeft zichzelf een beetje buiten de markt gezet met die te hoge prijs, en na de initiële rush is het niet moeilijk te veronderstellen dat de vraag naar D3X'en nu al naar quasi nul gezakt zal zijn. Het is dus eender hoe Nikon nu reageert, er zal altijd wrevel zijn
                              Maken ze de D700X te goedkoop, morren de D3X gebruikers zoals PSG al zei.
                              Maken ze de D700X te duur, dan wordt een 5DII of zelfs een A900 wel een interessant alternatief.

                              Comment


                              • Re: D3X 1 december

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                En als dus iedereen blijft wachten op de D700X en daarom geen D3X koopt...


                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Nikon deed dit eerder al met de D2X <> D200, dus ik was er vrij gerust in dat die D700 er vrij snel ging komen
                                Ho, ik vond dat de D200 echt niet te vergelijken was met de D2X. Als je dan kijkt naar het charme-offensief van de D300 en D700, die dicht tegen de D3 lagen (met wat accentverschillen) voor een fractie van de prijs...

                                Misschien heeft Nikon geen geld meer om te charmeren ...

                                Comment

                                Working...
                                X