Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D en D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 5D en D700

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd op dit formaat zegt dit allemaal niks. Je kan niet zien hoeveel detail noch hoe ruisvrij hij is. Ik kan niet beweren dat er andere camera's zijn die dit niet zouden kunnen. Misschien niet aan 1/80 maar dankzij stabilisatie is die 1/80 hier sowieso niet nodig ook niet.

PAs op misschien is het wel fantastisch hoor maar dat kan je hier niet zien.
    Weet je wat je doet Kevlar, ga met jou toestel naar dezelfde plaats, sluitersnelheid 1/80, en doe maar, we zullen zien hé

Comment

Met alle respect voor Antoine maar zo’n foto’s hou ik zelfs niet eens bij, zo’n hoge iso foto’s hebben nog steeds niet voldoende kwaliteit voor me, dan zou ik nog liever even teruggaan met flitsers of statieven. Maar da’s enkel m’n persoonlijke opinie hé, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat goed is en wat niet maar dergelijke kwaliteit foto’s boeien me totaal niet.
      Dat dit fantastische resultaten zijn uit de recente Nikons spreekt voor zich maar mocht Canon morgen met een camera komen die evenwaardig is of zelfs beter dan zou er nog geen haar op m’n hoofd zijn die er aan denkt om die te kopen enkel maar omdat ie een stand iso 6400 heeft….
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Weet je wat je doet Kevlar, ga met jou toestel naar dezelfde plaats, sluitersnelheid 1/80, en doe maar, we zullen zien hé
        Ik zou niet weten waar het is en ik zou IS gebruiken he dus 1/30 zal al genoeg zijn ook. Maar je weet zelf ook dat als je een foto zoveel verkleint als deze hier is dat je geen conclusies meer kan maken over detail, ruis enz..... Waarom daarover dan discussieren.

Nog eens ik geloof gerust dat het prachtig is hoor maar op dit formaat zegt dit niks en dat weet iedereen hier eigenlijk wel dacht ik alvast. Nu ja misschien vergis ik me daarin en geloven jullie wel dat dit nog iets zegt. 1 advies dan neem een foto met ruis en downsampel die. En dan zie je zelf wel het verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Met alle respect voor Antoine maar zo’n foto’s hou ik zelfs niet eens bij, zo’n hoge iso foto’s hebben nog steeds niet voldoende kwaliteit voor me, dan zou ik nog liever even teruggaan met flitsers of statieven. Maar da’s enkel m’n persoonlijke opinie hé, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat goed is en wat niet maar dergelijke kwaliteit foto’s boeien me totaal niet.
          Dat dit fantastische resultaten zijn uit de recente Nikons spreekt voor zich maar mocht Canon morgen met een camera komen die evenwaardig is of zelfs beter dan zou er nog geen haar op m’n hoofd zijn die er aan denkt om die te kopen enkel maar omdat ie een stand iso 6400 heeft….
          Maar jij bent mij ook niet.
          Als je denkt dat ik de D700 alleen hebt gekocht om de 6400 ISO dan heb jij het toch mis. Ik heb alleen de D700 gekocht omdat dit een FF is die ik kan betalen. Dat hij ook nog zeer goede kwaliteit geeft in de extreme hoge ISO dat is meegenomen.
          Ik heb deze foto gewoon gemaakt omdat ik het verdomd interessant vond hoe die molen gebouwd was. Het is zeker geen foto die ik aan de muur zal hangen. Anders had ik hem ook nog in showcase geplaatst.
          Ik heb hem hier dan ook alleen gelinkt m.b.t. de discussie hoge ISO en scherpstellen.
          Als ik daar met de D200 was geweest, had ik deze foto zonder flits of statief niet kunnen maken.
          mvg
          Antoine
          Last edited by antoine200; 11 september 2008, 10:58.

Comment

Ik ben het met vorige sprekers eens.
            Ik vind het een prachtige foto, daar ding ik niets op af.. ik hoef echter helemaal niet overtuigd te worden dat de camera's in deze prijsklasse van uitzonderlijke kwaliteit zijn.
            Als men mij daarvan per se wil overtuigen dan heb ik niets aan een plaatje van 800 x 532 pixels op mijn monitor die elk van die pixels weergeeft met een afmeting van maximaal 0,27 mm.
            Die pixel pitch van 0,27 mm komt overeen met ~37 pixels per centimeter en dat staat niet in verhouding met de 118,11 pixels per centimeter wanneer deze foto zou zijn afgedrukt met de print resolutie die mijn vaklab hanteert. Laten we dat maar even op 300 DPI houden.
            Camera's van deze klasse verdienen een grote foto aan de wand om de kwaliteit objectief te kunnen beoordelen, al was het alleen maar omdat het niet waarschijnlijk is dat we allemaal dezelfde monitor hebben en dezelfde zorg hebben besteed aan het vermijden van de hinderlijke invloed van omgevingslicht.
            Dat deze foto met ISO 6400 is gemaakt is iets waar we tot voor enige jaren alleen maar van hebben kunnen dromen. Mijn persoonlijke criterium is dat ik een foto, gemaakt met ISO 800, kan afdrukken op 90 x 60 cm zonder op normale bekijkafstand te worden geconfronteerd met hinderlijke ruis.
            Die 3 stappen tussen ISO 800 en 6400 zal ik dan moeten compenseren door een statief te gebruiken en/of een portable flits studiootje op te bouwen.

Comment

Met alle respect voor Antoine ... da’s enkel m’n persoonlijke opinie hé ... iedereen moet voor zichzelf uitmaken ….
              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Maar jij bent mij ook niet.
              Als je denkt dat ik de D700 alleen hebt gekocht om de 6400 ISO dan heb jij het toch mis. Ik heb alleen de D700 gekocht omdat dit een FF is die ik kan betalen. Dat hij ook nog zeer goede kwaliteit geeft in de extreme hoge ISO dat is meegenomen.
              Ik heb deze foto gewoon gemaakt omdat ik het verdomd interessant vond hoe die molen gebouwd was. Het is zeker geen foto die ik aan de muur zal hangen. Anders had ik hem ook nog in showcase geplaatst.
              Ik heb hem hier dan ook alleen hier geplaatst m.b.t. de discussie hoge ISO en scherpstellen.
              Als ik daar met de D200 was geweest, had ik deze foto zonder flits of statief niet kunnen maken.
              mvg
              Antoine
              Ik weet niet hoe je er tegen aankeek maar ik bedoelde niks persoonlijks hoor
              Ik kan alleen maar blij zijn voor jullie Nikonians dat er eindelijk een betaalbare FF oplossing is, geef toe alleen voor die heerlijke zoeker zou je het doen , ik kan alleen de diehard Nikonians maar bewonderen, een voorbeeld van geduld na al die jaren dat Nikon toch wat aangemodderd heeft, veel Canonians kunnen hier nog wat van leren tegenwoordig
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

ik zou IS gebruiken he dus 1/30 zal al genoeg zijn ook.

Natuurlijk doe jij dat zo, alleen ik heb nog nooit iets van je gezien en kom nou niet met je verhaal van "daar heb ik mijn reden voor".

Ik denk dat ik die reden inmiddels goed ken.
                mvg
                Antoine

Comment

Natuurlijk doe jij dat zo, alleen ik heb nog nooit iets van je gezien en kom nou niet met je verhaal van "daar heb ik mijn reden voor".

Ik denk dat ik die reden inmiddels goed ken.
                  mvg
                  Antoine
                  Buiten het feit dat wat je hier komt zeggen totaal niets te maken heeft met waarover we het hier hebben. Moet je misschien beter zoeken.

Als voor de reden tja dat wist je dus ook al.... En je denkt een andere laat mij raden je bent overtuigd dat ik een slechte fotograaf ben? Wel daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Maar dat is geen echter geen reden om niets te posten he

Comment

Ik weet niet hoe je er tegen aankeek maar ik bedoelde niks persoonlijks hoor
                    Ik kan alleen maar blij zijn voor jullie Nikonians dat er eindelijk een betaalbare FF oplossing is, geef toe alleen voor die heerlijke zoeker zou je het doen , ik kan alleen de diehard Nikonians maar bewonderen, een voorbeeld van geduld na al die jaren dat Nikon toch wat aangemodderd heeft, veel Canonians kunnen hier nog wat van leren tegenwoordig
                    Ik keek er zeer positief tegen aan.
                    Ik kon maar niet wennen aan een crop camera, de D200 is een schitterende camera die ik ook bewust gekocht heb.
                    Toen ik de D200 kocht heb ik even getwijfeld aan de Canon 5D echter de keuze voor het merk Nikon had toen de overhand.
                    De D3 is ook mijn budget te boven dus prijs ik mij nu zeer gelukkig met de D700.
                    Ik hoop echt dat Canon snel komt met een evenwaardig/beter product zodat wij weer allen foto's gaan maken.
                    Uiteindelijk dient daar de camera toch voor.

mvg
                    Antoine

Comment

Ik hoop echt dat Canon snel komt met een evenwaardig/beter product zodat wij weer allen foto's gaan maken.
                      Uiteindelijk dient daar de camera toch voor.
                      Wat houdt er jou dan nu tegen? Het is maar een vraag hoor want ik zie het probleem immers niet voor eenderd wie

Comment

... maar op dit formaat zegt dit niks
                        Pfff, als je gaat pixelpeepen niet nee, maar als je gewoon naar de foto kijkt, en niet naar de pixels, dan vallen er wel een aantal dingen op, allemaal hiervoor aangehaald. Ik zou durven stellen dat je hier eenvoudig op het zicht kan zien dat we over kwaliteit spreken. Net zoals je een foto uit een 5D en een 30D ook uit elkaar kan halen op dit formaat. De algemene kwaliteit is gewoon GOED hier.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Pfff, als je gaat pixelpeepen niet nee, maar als je gewoon naar de foto kijkt, en niet naar de pixels, dan vallen er wel een aantal dingen op, allemaal hiervoor aangehaald. Ik zou durven stellen dat je hier eenvoudig op het zicht kan zien dat we over kwaliteit spreken. Net zoals je een foto uit een 5D en een 30D ook uit elkaar kan halen op dit formaat. De algemene kwaliteit is gewoon GOED hier.
                          Taj vind je de algemene kwaliteit van deze dan niet goed? Er zit zeker meer ruis en onscherpte op dit beeld dan op dat van antoine maar op dit formaat van geen kanten een probleem of niet goed te noemen. Puur te danken aan het downsampelen. Daarom dat ik gewoon aangeef dat op dit formaat dit allemaal niets zegt. Want dit is met een stokoude APS camera gemaakt. In omstandigheden die moeilijker zijn. (oh en ook geen enkele aanpassing buiten verkleinen en save to web in PS)

Comment

Taj vind je de algemene kwaliteit van deze dan niet goed? Er zit zeker meer ruis en onscherpte op dit beeld dan op dat van antoine maar op dit formaat van geen kanten een probleem of niet goed te noemen. Puur te danken aan het downsampelen. Daarom dat ik gewoon aangeef dat op dit formaat dit allemaal niets zegt. Want dit is met een stokoude APS camera gemaakt. In omstandigheden die moeilijker zijn. (oh en ook geen enkele aanpassing buiten verkleinen en save to web in PS)
                            nee, ik vind de algemene kwaliteit van die foto zeker niet van dezelfde orde als die van de watermolen. En dat ben jij overigens ook omstandig aan het verdedigen: omstandigheden moeilijker, geen aanpassing, buiten verkleinen en save to web...
                            het feit dat meer ruis en onscherpte geen probleem is op dit formaat, wil niet zeggen dat je het niet ziet en dat het er niet is. het is er wel. Stop eerst eens met naar de pixels te kijken, en kijk naar de foto zelf. Niet of die subjectief mooi is of niet, maar of hij prettig kijkt, kleuren, dynamisch bereik... dan vind ik het een overduidelijk verschil. En hiermee zeg ik helemaal niks over jouw kwaliteiten als fotograaf hé, laat dat duidelijk zijn. compositie en dergelijke zijn hier effe niet aan de orde.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              nee, ik vind de algemene kwaliteit van die foto zeker niet van dezelfde orde als die van de watermolen. En dat ben jij overigens ook omstandig aan het verdedigen: omstandigheden moeilijker, geen aanpassing, buiten verkleinen en save to web...
                              het feit dat meer ruis en onscherpte geen probleem is op dit formaat, wil niet zeggen dat je het niet ziet en dat het er niet is. het is er wel. Stop eerst eens met naar de pixels te kijken, en kijk naar de foto zelf. Niet of die subjectief mooi is of niet, maar of hij prettig kijkt, kleuren, dynamisch bereik... dan vind ik het een overduidelijk verschil. En hiermee zeg ik helemaal niks over jouw kwaliteiten als fotograaf hé, laat dat duidelijk zijn. compositie en dergelijke zijn hier effe niet aan de orde.
                              Dat is jouw volste recht maar jij bent degene die kwam spreken over mooi scherp en detail enz. En ik weet dat mijn foto niet scherp is en dat kan je op dit formaat niet zien. Dynamisch bereik? Eerlijk gezegd ik zie geen enkel probleem in mijn foto tov die andere maar als jij er wel een ziet mij goed hoor.( ze zijn ook echt niet vergelijkbaar) Eerlijk gezegd denk ik wel dat je er gewoon probeert uit te praten. want prettig kijkt, kleuren, overduidelijk verschil enz.... kan het nog subjectiever?

Comment

ik kan alleen de diehard Nikonians maar bewonderen, een voorbeeld van geduld na al die jaren dat Nikon toch wat aangemodderd heeft, veel Canonians kunnen hier nog wat van leren tegenwoordig
                                Ik vind dat ik veel geduld heb gehad, maar dat is vooral een gevolg van Nikon. Als Nikon vorig jaar de D700 had uitgebracht had ik die vorig jaar al gekocht.
                                Maar ik ben dan ook nooit een Canonian geweest, en zal nooit een Nikonian worden. Ik ben een fotograaf.
                                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                                X