Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch maar een reflex ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Toch maar een reflex ?

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Ik ga er dan ook van uit dat Bancontact kosteloos is ; geen enkele winkel in België rekent een toeslag als je betaalt met Bancontact. De lage prijzen van Konijn zijn dan zo wel beter te begrijpen. Heeft iemand hier ervaring met het betalen via VISA of Bancontact bij Konijnenberg in Turnhout ? Rekenen ze effectief 2% provisie aan bij Visa ?
    Graag een concreet geval als voorbeeld...
    Ik apprecieer je antwoord maar 'normaal gezien' is geen bevestiging.
    Een 15-tal maanden terug was dit allesinds zo bij konijn turnhout, weet niet meer of het 1 of 2% was dat ze extra vroegen in de winkel voor betaling via bancontact, was allesinds waanzinig veel. Heb dan maar contant betaalt (gelukkig toen geld kunnen lenen van vriend).Is dit ondertussen gewijzigd ???
    Heb een 2 tal jaar terug, juist voor de opening in turnhout, bij konijn nederland on-line bestelt, en dit was zonder extra kosten, buiten de verzendings kosten natuurlijk, wel zeer snelle service.

Foto rubens vraag geen extra kost bij betaling via bancontact in de winkel.

cameraexpress (nederland, rotterdam) is op een aantal producten veel goedkoper dan konijn, weet niet of je hier extra kosten hebt via bancontact,
    voorzie me na ervaring konijn altijd van nodige cash. Ze vroegen wel spontaan of ik wou betalen met kaart. Meeste kopers betalen hier met kaart heb ik gezien.
    Last edited by puerte; 4 juli 2008, 16:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
      Is die lens dan echt rotzooi ?
      Ik overweeg een D80 met de Nikkor 18-200 DX VR.
      Op m'n real life clubje heeft iemand de Nikkor 18-200VR en hij is er reuze blij mee.
      De overige clubleden en ik schudden wel in diep afgrijzen ons hoofd als de beste man een A4tje aan de wand hangt want kennelijk ziet hij niet dat ze onscherp zijn. Misschien liggen mijn/onze eisen te hoog, laten we het daar maar op houden.

Edit
      Ik noem deze lenzen wel eens gekscherend f/8 lenzen.
      De Nikkor kun je met een beetje goede wil een f/5,6 - f/8 lens noemen en de Sigma maakt het nog bonter... www.photozone.de adviseert een diafragma van circa f/9 over de volle zoomlengte.
      Ik verzin dit niet zelf dames & heren!
      Hoe vaak wordt op diverse forums niet de vraag gesteld; "weet iemand hoe het komt dat ik binnenshuis maar geen scherpe foto's kan maken."
      Dan hoef ik meestal niet te vragen welke lens ze hebben.
      Last edited by ViewFinder; 4 juli 2008, 17:10.

Comment

Zo'n rotzooi zal 't wel nie zijn. Zoals met alles zijn de meningen verdeeld. Van alle reviews die ik gelezen heb komt de Nikkor VR er iets beter uit dan de Sigma OS. Ik heb beslist om wat extra te betalen voor de Nikkor
        Volgens WDC is de Sigma OS optisch de beste. Ik heb de lens gehad en op de 6MP sensor van een D50 prachtige foto's en op de D200 net niet scherp, lijkt of de resolutie van de sensot hoger ligt als die van de lens. Het was geen B/F focus, want het was nergens 'echt' scherp, gewoon wat soft.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Op m'n real life clubje heeft iemand de Nikkor 18-200VR en hij is er reuze blij mee.
          De overige clubleden en ik schudden wel in diep afgrijzen ons hoofd als de beste man een A4tje aan de wand hangt want kennelijk ziet hij niet dat ze onscherp zijn. Misschien liggen mijn/onze eisen te hoog, laten we het daar maar op houden.

Edit
          De Nikkor kun je met een beetje goede wil een f/5,6 - f/8 lens noemen en de Sigma maakt het nog bonter... www.photozone.de adviseert een diafragma van circa f/9 over de volle zoomlengte.
          Hoe vaak wordt op diverse forums niet de vraag gesteld; "weet iemand hoe het komt dat ik binnenshuis maar geen scherpe foto's kan maken."
          Zou het niet kunnen dat die mannen/vrouwen eens dringend hun toestel moeten leren gebruiken.
          Van wat ik er van gezien heb, is het geen supergoede lens, maar zeker ook geen superslechte lens.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Een 15-tal maanden terug was dit allesinds zo bij konijn turnhout, weet niet meer of het 1 of 2% was dat ze extra vroegen in de winkel voor betaling via bancontact, was allesinds waanzinig veel.
            Is NOOIT geweest. Ik heb de voorbije 2 jaar al redelijk wat spullen gekocht bij Konijnenberg in Turnhout en altijd betaald met bancontact, en NOOIT supplement moeten betalen. Achter de kassa hangt duidelijk een kaartje dat er een supplement wordt berekend voor VISA, en voor alle duidelijkheid, VISA is niet hetzelfde als Bancontact. Er is hierover trouwens al een draadje geweest.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
              Is NOOIT geweest. Ik heb de voorbije 2 jaar al redelijk wat spullen gekocht bij Konijnenberg in Turnhout en altijd betaald met bancontact, en NOOIT supplement moeten betalen. Achter de kassa hangt duidelijk een kaartje dat er een supplement wordt berekend voor VISA, en voor alle duidelijkheid, VISA is niet hetzelfde als Bancontact. Er is hierover trouwens al een draadje geweest.

Volledig juist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Een 15-tal maanden terug was dit allesinds zo bij konijn turnhout, weet niet meer of het 1 of 2% was dat ze extra vroegen in de winkel voor betaling via bancontact, was allesinds waanzinig veel. Heb dan maar contant betaalt (gelukkig toen geld kunnen lenen van vriend).Is dit ondertussen gewijzigd ???
                Heb een 2 tal jaar terug, juist voor de opening in turnhout, bij konijn nederland on-line bestelt, en dit was zonder extra kosten, buiten de verzendings kosten natuurlijk, wel zeer snelle service.

Foto rubens vraag geen extra kost bij betaling via bancontact in de winkel.

cameraexpress (nederland, rotterdam) is op een aantal producten veel goedkoper dan konijn, weet niet of je hier extra kosten hebt via bancontact,
                voorzie me na ervaring konijn altijd van nodige cash. Ze vroegen wel spontaan of ik wou betalen met kaart. Meeste kopers betalen hier met kaart heb ik gezien.

Wat kocht je er dan ?

Comment

Off-topic:
                  Er is een bepaald moment geweest(denk een 8 tal jaar terug) dat er tijdens de feestdagen bijna hoofdzakelijk met bankcontact betaald werd. (Om veiligheidredenen enzo) Ik dacht dat de kosten toen 4Bf waren en dat er een akkoord was dat de klanten en de leveranciers de kosten in twee deden. Uiteindelijk zijn er dan, in samenwerking met Unizo (dacht ik), nieuwe overeenkomsten gekomen, waardoor er geen kosten meer waren voor de klanten. Maar dat is dus al enkele jaren geleden.
                  On-topic.
                  Heb feitelijk niks on-topic te zeggen.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                    Is kosteloos. Zeker weten.
                    Hou er wel rekening mee dat er een limiet staat op wat je (op één dag, per week) mag betalen met je bankkaart he.
                    Best bij de bank eerst informeren.

En VISA is inderdaad extra kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Op m'n real life clubje heeft iemand de Nikkor 18-200VR en hij is er reuze blij mee...

Edit
                      Beetje off topic (wegens sprongetje naar Canon :-):
                      Canon komt binnenkort ook met en 18-200 IS uit. Ik ben héél benieuwd naar 'de kwaliteit' daarvan. Want het lijkt inderdaad héél moeilijk te maken op een manier dat het gehele bereik zo foutloos mogelijk is.

Als iemand meer mocht vinden ov er die Canon EF-S 18-200 IS, laat eens horen.

Comment

Yep, yep, het is zover !
                        Gisteren naar Konijnenberg geweest en een Nikon D60 met Nikkor 18-200 VR lens opgehaald. Prachtig toestel, ben er 200% tevreden mee !!
                        Eerlijk gezegd, ik vond de S100fs die ik eerst wou kopen ook super toen ik hem een tiental minuutjes kon testen, maar een reflex is toch nog iets anders. De D50 van mijn schoonvader heeft mij over de streep getrokken en dat was duidelijk een goede zaak !
                        Heb nog niet veel tijd gehad om foto's te nemen maar 'k zal mijn best doen om er in de komende dagen wat te posten. Kunnen jullie eens lachen met een beginnend amateurke...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Het leven is als een hele lange testrit en aan het eind is er geen kans om het over te doen.
                          Je bent een aardig en vriendelijk persoontje en het was leuk om je twijfel proces mee te maken, ik hoop van ganse harte dat je nu al je concentratie gaat wijden aan die factoren die je in staat stellen een foto te maken zoals jij wil.
                          Succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Wat kocht je er dan ?
                            Ik vermoed de Sony A900, je weet wel, het toestel met de superieure sensortechnologie .... Of een lensonafhankelijke body is natuurlijk ook mogelijk.

Yep, yep, het is zover !
                            Gisteren naar Konijnenberg geweest en een Nikon D60 met Nikkor 18-200 VR lens opgehaald. Prachtig toestel, ben er 200% tevreden mee !!
                            Eerlijk gezegd, ik vond de S100fs die ik eerst wou kopen ook super toen ik hem een tiental minuutjes kon testen, maar een reflex is toch nog iets anders. De D50 van mijn schoonvader heeft mij over de streep getrokken en dat was duidelijk een goede zaak !
                            Heb nog niet veel tijd gehad om foto's te nemen maar 'k zal mijn best doen om er in de komende dagen wat te posten. Kunnen jullie eens lachen met een beginnend amateurke...
                            Proficiat met je aankoop. Veel fotoplezier, en... studie- en experimenteerplezier gewenst. Ik vermoed dat je een leuke zomer tegemoet gaat .
                            Last edited by stapperke; 6 juli 2008, 22:37.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Yep, yep, het is zover !
                              Gisteren naar Konijnenberg geweest.D
                              Smakelijk
                              Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Working...
                              X