Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch maar een reflex ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Toch maar een reflex ?

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Kun je dan je bestelling nog veranderen?
    Dat bedoel ik niet. Ik zoek gewoon de eerste die een argument heeft ten voordele ).van de D40x/D60 tov de D40 omdat ik er geen vind.
    En ik denk dat je bij Konijn niet bestelt. Je reserveert. Als wat jij wil binnenkomt, heb je geluk, anders mag je wachten. Dus ik wacht en wacht, maar ik denk dat ik minder lang zal moeten wachten dan met de S100fs (ne neen, dit was niet de reden waarom ik nu toch een DSLR koop. De body van de D40 is momenteel niet binnen, dus moet ik wachten. De D40x en D60 zijn wel binnen. Maar iets vreemds : de D60 body is goedkoper dan de D40x. Begrijp ik niet goed
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik zou mijn bestelling bij konijn anuleren,
      der staat in de koopjeshoek een 300D met kitlens voor 150€,
      koop er een2e hands zoomlenske bij, en je zal niet weten hoe gelukkig je bent,
      staat het je niet aan, kan je alles voor dezelfde prijs terug verkopen, en alsnog een bridge kopen.
      Kwestie dat je dan héél goedkoop gediend bent, een goed toestel vast hebt,
      en nog geld over hebt om een koffie te gaan drinken met het vrouwke.

ik wil je niet doen twijfelen hoor

Comment

De stelligheid waarmee je bepaalde beweringen uit je keyboard perst is vermakelijk, niettemin is enige zelfverzekerdheid een goede eigenschap hoewel soms enigzins misplaatst.
        DPReview zegt over de 18-200mm; "het gezegde - jack of all trades, master of none - is hier van toepassing.
        (mijn vertaling; 'kan van alles maar niks goed' )
        De lens levert gebrekkige resultaten over het gehele zoombereik.
        Waar de lens scherp is vertoont hij ernstige vervorming en daar waar die vervorming onder controle is aan het lange eind, verliest de lens scherpte.
        De close-up prestatie is redelijk maar niet spectaculair en de lens zal worden overtroffen door een goedkopere combinatie van een standaard en telefoto zoomlens.
        Voor een zeker type fotograaf die gesteld is op hoge beeldkwaliteit, moet de 18-200 worden gezien als een dure snapshot lens.
        einde citaat DPReview.
        Of de positive eigenschappen zoals het 'alles in één principe' opwegen tegen de optische tegenvallers zal een ieder voor zichzelf uit moeten maken.
        Om een en ander te onderstrepen, deze lens krijgt van DPReview voor Image Quality een 7, en op www.photozone.de 2,5 van de 5 mogelijke sterren.
        De 18-200 krijgt wel een 10 voor de prijs/prestatie verhouding, maar dat is logisch gezien de prijs.
        Omdat je ganse twijfel-proces zich bewoog tussen een S100fs en een DSLR noem ik toch nog even het cijfer 8 dat de S100fs voor beeldkwaliteit kreeg.
        Die 8 zou een 9 zijn geweest als DPReview zich niet zo had opgewonden over Purple Fringing. Die opwinding is terecht overigens, maar die komt hoofdzakelijk voort uit wrevel naar Fuji dat die een kans hebben laten liggen om de perfecte 'bridge' camera in de markt te zetten.
        Met de keuze voor een D40 is niks mis, 6 MP is genoeg en wanneer je zorgvuldig werkt maak je van die 3000x2000 pixels makkelijk 6000x4000 zodat je afdrukjes kunt maken van 60x40cm bij 100 pixels per cm, als de lens meewerkt natuurlijk want alles draaite om de pixel kwaliteit.
        Ik heb zelf ook een D40, overgenomen van een spijtoptant, en ik heb er een overtollige AF-S 17-35mm opgeschroefd en dat dingetje ligt meestal op de salontafel voor algemeen gebruik. Ook de kleinkids willen er graag mee spelen en ze bekijken met veel belangstelling de hints die Nikon heeft ingebouwd.
        Ik heb je niet bang willen maken, maar dit zijn de feiten.
        Heel veel fotografie pezier gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          De stelligheid waarmee je bepaalde beweringen uit je keyboard perst is vermakelijk, niettemin is enige zelfverzekerdheid een goede eigenschap hoewel soms enigzins misplaatst.
          DPReview zegt over de 18-200mm; "het gezegde - jack of all trades, master of none - is hier van toepassing.
          Waar de lens scherp is vertoont hij ernstige vervorming en daar waar die vervorming onder controle is aan het lange eind, verliest de lens scherpte.
          De close-up prestatie is redelijk maar niet spectaculair en de lens zal worden overtroffen door een goedkopere combinatie van een standaard en telefoto zoomlens.
          Voor een zeker type fotograaf die gesteld is op hoge beeldkwaliteit, moet de 18-200 worden gezien als een dure snapshot lens.
          einde citaat DPReview.
          Of de positive eigenschappen zoals het 'alles in één principe' opwegen tegen de optische tegenvallers zal een ieder voor zichzelf uit moeten maken.
          Om een en ander te onderstrepen, deze lens krijgt van DPReview voor Image Quality een 7, en op www.photozone.de 2,5 van de 5 mogelijke sterren.
          De 18-200 krijgt wel een 10 voor de prijs/prestatie verhouding, maar dat is logisch gezien de prijs.
          Omdat je ganse twijfel-proces zich bewoog tussen een S100fs en een DSLR noem ik toch nog even het cijfer 8 dat de S100fs voor beeldkwaliteit kreeg.
          Die 8 zou een 9 zijn geweest als DPReview zich niet zo had opgewonden over Purple Fringing. Die opwinding is terecht overigens, maar die komt hoofdzakelijk voort uit wrevel naar Fuji dat die een kans hebben laten liggen om de perfecte 'bridge' camera in de markt te zetten.
          Met de keuze voor een D40 is niks mis, 6 MP is genoeg en wanneer je zorgvuldig werkt maak je van die 3000x2000 pixels makkelijk 6000x4000 zodat je afdrukjes kunt maken van 60x40cm bij 100 pixels per cm, als de lens meewerkt natuurlijk want alles draaite om de pixel kwaliteit.
          Ik heb zelf ook een D40, overgenomen van een spijtoptant, en ik heb er een overtollige AF-S 17-35mm opgeschroefd en dat dingetje ligt meestal op de salontafel voor algemeen gebruik. Ook de kleinkids willen er graag mee spelen en ze bekijken met veel belangstelling de hints die Nikon heeft ingebouwd.
          Heel veel fotografie pezier gewenst.
          Oei oei, verdorie, nu heb ik toch wel mijn bestelling gewijzigd zeker...
          Ik heb geen goesting meer om te wachten en heb dus de D40 vervangen door een D60 met dezelfde crappy lens . 'k Heb zelfs al de bevestiging gekregen dat alles klaar ligt en ga het morgen ophalen !
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Oei oei, verdorie, nu heb ik toch wel mijn bestelling gewijzigd zeker...
            Ik heb geen goesting meer om te wachten en heb dus de D40 vervangen door een D60 met dezelfde crappy lens . 'k Heb zelfs al de bevestiging gekregen dat alles klaar ligt en ga het morgen ophalen !
            En wat dacht ge van een D80 met die crappy lens
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              En wat dacht ge van een D80 met die crappy lens
              Ik zit nu al aan het absolute plafond van mijn budget, 'k zit er al met mijn hoofd door

Een serieuze vraag :
              Konijnenberg rekent volgens hun site 2% provisiekosten door als je betaalt met Visa. Dit is heel ongebruikelijk en dus stel ik me vraag of ik dan niet beter betaal met Bancontact in de winkel in Turnhout. Of rekenen ze ook kosten aan als je met een Belgische bankkaart betaalt in een Belgische winkel ?
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Een serieuze vraag :
                Konijnenberg rekent volgens hun site 2% provisiekosten door als je betaalt met Visa. Dit is heel ongebruikelijk en dus stel ik me vraag of ik dan niet beter betaal met Bancontact in de winkel in Turnhout. Of rekenen ze ook kosten aan als je met een Belgische bankkaart betaalt in een Belgische winkel ?
                Bancontact is normaal gezien kosteloos.
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Ik zit nu al aan het absolute plafond van mijn budget, 'k zit er al met mijn hoofd door

Een serieuze vraag :
                  Er zijn nog branches waar ze kosten doorrekenen als je met een CC betaald.(Reisbureau's bv.)
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                    Bancontact is normaal gezien kosteloos.
                    Ik ga er dan ook van uit dat Bancontact kosteloos is ; geen enkele winkel in België rekent een toeslag als je betaalt met Bancontact. De lage prijzen van Konijn zijn dan zo wel beter te begrijpen. Heeft iemand hier ervaring met het betalen via VISA of Bancontact bij Konijnenberg in Turnhout ? Rekenen ze effectief 2% provisie aan bij Visa ?
                    Graag een concreet geval als voorbeeld...
                    Ik apprecieer je antwoord maar 'normaal gezien' is geen bevestiging.
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Fotokonijnenberg rekent ZEKER 2% aan voor kredietkaart, zowel via betaling in de winkel als via internet. (Net als fotorubens trouwens)
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                        Fotokonijnenberg rekent ZEKER 2% aan voor kredietkaart, zowel via betaling in de winkel als via internet. (Net als fotorubens trouwens)
                        Iemand ervaring met Bancontact-betalingen bij Konijn ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                          einde citaat DPReview.
                          Deze lens krijgt van DPReview voor Image Quality een 7, en op www.photozone.de 2,5 van de 5 mogelijke sterren.
                          Is die lens dan echt rotzooi ?
                          Ik overweeg een D80 met de Nikkor 18-200 DX VR.
                          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Iemand ervaring met Bancontact-betalingen bij Konijn ?
                            Is kosteloos. Zeker weten.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                              Is kosteloos. Zeker weten.
                              Thx !
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                                Is die lens dan echt rotzooi ?
                                Ik overweeg een D80 met de Nikkor 18-200 DX VR.
                                Zo'n rotzooi zal 't wel nie zijn. Zoals met alles zijn de meningen verdeeld. Van alle reviews die ik gelezen heb komt de Nikkor VR er iets beter uit dan de Sigma OS. Ik heb beslist om wat extra te betalen voor de Nikkor
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X