Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch maar een reflex ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Toch maar een reflex ?

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Laat maar zitten, heb toestel besteld zonder kaart en ga zelf voor alle zekerheid een SDHC 4Gb kaartje halen bij Carrefour. Maar 'k weet nog steeds niet hoe het nu zit met die SD en SDHC verschillen.
    Wanneer ik de camera heb, zal ik wel laten weten hoe hij bevalt en eens wat foto's posten. Kijken jullie er, net zoals ik, al naar uit ?
    Officieel volgens de standaard van SD en SDHC zou een 4gb kaartje altijd een SDHC moeten zijn. Maar merken die het minder serieus nemen met standaarden hebben in het verleden 4gb SD kaartjes uitgebracht. Maar ik ben toch wel zeker dat je bij Konijn SDHC kan vinden moest je willen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Maar ik ben toch wel zeker dat je bij Konijn SDHC kan vinden moest je willen
      @Kaneda
      Toch maar altijd vragen of je 30 days money back garantie krijgt gezien je nogal gemakkelijk van gedacht veranderd
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        @Kaneda
        Toch maar altijd vragen of je 30 days money back garantie krijgt gezien je nogal gemakkelijk van gedacht veranderd
        veranderT !
        Sorry ben vertaler van beroep en elke dag met taal bezig. 't Is sterker dan mezelf. No hard feelings !
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

veranderT !
          Sorry ben vertaler van beroep en elke dag met taal bezig. 't Is sterker dan mezelf. No hard feelings !
          Bedoelde feitelijk "van gedacht bent veranderd"
          Hubert

Comment

Laat maar zitten, heb toestel besteld zonder kaart en ga zelf voor alle zekerheid een SDHC 4Gb kaartje halen bij Carrefour. Maar 'k weet nog steeds niet hoe het nu zit met die SD en SDHC verschillen.
            Wanneer ik de camera heb, zal ik wel laten weten hoe hij bevalt en eens wat foto's posten. Kijken jullie er, net zoals ik, al naar uit ?
            Ik ben geen geheugenkaartjes expert maar voorzover ik weet zijn SD kaartjes van 4 en 8 GB altijd SDHighCapacity.
            De gedachte dat een 4 GB SDHC kaartje meer data zou kunnen bevatten dan een 4 GB SD kaartje vind ik best komisch.
            Ter info; op een 2 GB kaartje passen precies 364 JPG bestandjes van 11 MP en op een 4 GB 729. In RAW zijn dat respectievelijk 85 en 171 bestanden.

Comment

daar vind je ze wel.

Ik heb deze gekcoht in de makro http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=29415
              Ik vond het intressant daar er een reader bijzit.Mijn oude cardreader leest geen SDHC kaartjes heb ik nadien uitgevonden.

Waarom zou je een oud toestel nog veel geld willen voor krijgen ? Je vind massa's fototoestellen op het internet. Ik heb mijn oude practica's gewoon als decoratie in de living staan.
              Krijg er toch niks voor en voor mij hebben ze meer een sentimentele waarde ...ik denk af en toe zo eens aan wijlen mijn vader toen ik als jong mannetje mee mocht op een fototrip. Ik was meermalen
              zijn model .
              Last edited by Fabbe; 24 juni 2008, 20:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=29415

daar vind je ze wel.

Ik heb deze gekcoht in de makro http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=29415
                Ik vond het intressant daar er een reader bijzit.Mijn oude cardreader leest geen SDHC kaartjes heb ik nadien uitgevonden.

Waarom zou je een oud toestel nog veel geld willen voor krijgen ? Je vind massa's fototoestellen op het internet. Ik heb mijn oude practica's gewoon als decoratie in de living staan.
                Krijg er toch niks voor en voor mij hebben ze meer een sentimentele waarde ...ik denk af en toe zo eens aan wijlen mijn vader toen ik als jong mannetje mee mocht op een fototrip. Ik was meermalen
                zijn model .
                De URL die jij opgeeft verwijst naar een gewoon SD kaartje. Dit heeft Konijnenberg mij trouwens bevestigd. Een 4Gb SD kaart ? Dat zou normaal gezien niet kunnen. Gewone SD gaat tot 2 Gb. Vanaf het moment dat je 4Gb hebt is het normaal gezien SDHC. Het is allemaal heel verwarrend. Er is toch iets met die bestandsindeling tussen SD en SDHC. Zoals ik in mijn vorige post al zei, op een SDHC 4Gb kan je in theorie meer foto's opslaan dan op een 4Gb SD. Laten we het voorbeeld nemen van FAT16 en FAT32. Met FAT16 nemen bepaalde bestanden meer plaats in dan met een FAT32 systeem omdat de blocks per sector (ik spreek in hardeschijftermen) groter zijn dan bij FAT16. Maar ik ga hier niet in detail treden. Enfin, ik heb mijn S100fs besteld bij Konijn samen met een extra batterij en ik ga morgen al eens zien tijdens mijn middagpauze bij Carrefour voor een Sandisk SDHC 4Gb Extreme III kaartje (37,50 euro met cardreader inbegrepen). Ik hoop dat ik niet langer dan twee weken moet wachten op mijn camera want na al dat lange twijfelen heb ik toch wel echt zin om te fotograferen.
                A propos, niemand geïnteresseerd in een Olympus Camedia 750-UZ, inclusief alle handleidingen, CD, memcards (1x16Mb , 1x32Mb, 2x128Mb, 1x512Mb SD card), 4Mp, 10x optische zoom, 3 sets AA-batterijen, lader, in perfecte staat (het enige dat ik niet meer heb is de doos) ?
                Last edited by Kaneda; 24 juni 2008, 21:48.
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

er staat inderdaad niet bij konijn de juiste afbeelding !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                    http://www.ciao-shopping.nl/Sandisk_...096_MB__854387

er staat inderdaad niet bij konijn de juiste afbeelding !
                    Wel de juiste afbeelding. Konijnenberg heeft me per mail bevestigd dat het effectief een SD-kaartje is en geen SDHC. Maar SD gaat maar tot 2Gb.
                    Nogmaals, allemaal vreemd en verwarrend.
                    In ieder geval ga ik vandaag een SDHC-kaartje van 4Gb halen bij Carrefour. Zo heb ik een gerust geweten...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Zo vreemd is het allemaal niet.
                      4 GB is en blijft 4 GB.
                      Fabrikanten van geheugenkaartjes en harddisks vermelden graag de opslag capaciteit inclusief dat deel van het geheugen dat is gereserveerd voor de bestandsindeling. Effectief kun je dus minder opslaan.
                      Ik verwijs verder naar de handleiding van de S100FS (in de engelse taal gratis te downloaden van internet) waar op pagina 168 staat aangegeven hoeveel foto's je gemiddeld kunt opslaan op een kaartje.
                      Dit zijn gemiddelden omdat een foto met veel details en kleurtjes een veel groter bestand oplevert dan een foto van een grijze muur.

Gebruik de tijd tot aan de werkelijke aflevering om de gebruiksaanwijzing te lezen, die kun je hier downloaden
                      At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

De bijgeleverde software, Finepix Viewer en RAW converter, biedt niet de mogelijkheid om ruis te onderdrukken in een RAW bestand.
                      Veel S100SF bezitters die het Fujifilm forum van dpreview bezoeken gebruiken daarom 's7raw', dat programma kun je eveneens gratis downloaden.
                      Een beschrijving en een uitstekende handleiding van dit programma kun je vinden op

Dit programma kun je downloaden van deze site

klik hier op s7raw [Ver 0.4.7c build 161] 703Kbytes 2008/05/05

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Zo vreemd is het allemaal niet.
                        4 GB is en blijft 4 GB.
                        Fabrikanten van geheugenkaartjes en harddisks vermelden graag de opslag capaciteit inclusief dat deel van het geheugen dat is gereserveerd voor de bestandsindeling. Effectief kun je dus minder opslaan.
                        Ik verwijs verder naar de handleiding van de S100FS (in de engelse taal gratis te downloaden van internet) waar op pagina 168 staat aangegeven hoeveel foto's je gemiddeld kunt opslaan op een kaartje.
                        Dit zijn gemiddelden omdat een foto met veel details en kleurtjes een veel groter bestand oplevert dan een foto van een grijze muur.

Gebruik de tijd tot aan de werkelijke aflevering om de gebruiksaanwijzing te lezen, die kun je hier downloaden
                        At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

De bijgeleverde software, Finepix Viewer en RAW converter, biedt niet de mogelijkheid om ruis te onderdrukken in een RAW bestand.
                        Veel S100SF bezitters die het Fujifilm forum van dpreview bezoeken gebruiken daarom 's7raw', dat programma kun je eveneens gratis downloaden.
                        Een beschrijving en een uitstekende handleiding van dit programma kun je vinden op

Dit programma kun je downloaden van deze site

klik hier op s7raw [Ver 0.4.7c build 161] 703Kbytes 2008/05/05
                        De gebruiksaanwijzing heb ik al gedownload en eens doorgenomen. RAW kan ik normaal gezien bewerken in Photoshop CS2 (mits een (gratis) plug-in). Weet niet of dit mogelijk is in Aperture (voor de niet-Maccers, is vergelijkbaar met Adobe Lightroom). In ieder geval heb ik de nodige apps. De bijgeleverde soft bij camera's is meestal niet veel soeps en is meestal gewoon een port van de Windows versie, inclusief interface. Bij mij verdwijnt dit dan ook meteen richting prullenmand...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Slecht karakter
                          Hubert

Comment

Nice try
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Beste,

Eerst en vooral zou ik jou willen feliciteren met de aanschaf van jouw Fuji-camera. Ik kan jou het volgende vertellen: een vriend van mij had vroeger de Fine Pix S9500. Hij was daar heel erg tevreden over. Jammer genoeg heeft hij het toestel laten vallen en was het naar de vaantjes. De herstellingskosten zouden heel erg hoog opgelopen zijn en men kon hem dan zelfs nog niet garanderen dat alle problemen van de baan waren. Hij is uiteindelijk overgestapt op een Canon DSLR (ik geloof de Canon EOS 400D). Het was eerder uit noodzaak.
                              Enkele maanden geleden zag ik hem terug en vroeg hem naar zijn ervaringen. Hij vertelde me dat zijn Canon ongetwijfeld een heel goed toestel was maar dat hij toch liever opnieuw voor een Fuji zou gegaan zijn. Hij vond het immers een superhandig toestel.
                              Ik kan jouw twijfel heel erg goed begrijpen. Je kan immers niet goed genoeg geïnformeerd zijn.
                              Ik begrijp dan ook niet dat er hier mensen zijn die het jou kwalijk nemen dat je zoveel vragen stelt. Daar dient een forum immers voor.
                              Ik zou zeggen, veel succes ermee en laat eens weten of het toestel jou bevalt!
                              Pentax K200D

Comment

Working...
                              X