Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 - persoonlijke instellingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300 - persoonlijke instellingen

Een van de weinige toepassingen uit de gebruikershandleiding ontgaat mij helemaal: hoe schakel je tussen de vier geheugenbanken ? Wat doet "herstel persoonlijke instellingen" ? Concreet: hoe schakel ik na een 'reset met twee knoppen' terug over naar een van de persoonlijke geheugenbanken ?
    Het lukt mij niet en ik snap de gids niet. Kan iemand mij hierover duidelijkheid brengen ?
    Heel erg bedankt daarvoor, Johan

Re: Nikon D300 - persoonlijke instellingen

Voor 'geheugenbank opnamemenu':
    Menu -> Opnamemenu (2e icoontje) -> Geheugenbank opname menu (1e lijn) -> A B C D

Voor 'Geheugenbank Persoonlijke instellingen'
    Menu -> Persoonlijk instelmenu (3e icoontje) -> Geheugenbank opname menu (1e Lijn) -> A B C D

Een reset veranderd normaal niet van bank.

Heb je voor 'herstellen persoonlijke instellingen' gekozen, dan worden de enkel instellingen van de huidig geselecteerde bank gewijzigd, de andere niet
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Dank, maar nog onduidelijk.
      Let wel, het instellen en naamgeven lukt perfect. Maar ik zie niet hoe heen en weer te schakelen tussen de vier ingestelde banken.
      Moet ik 'herstellen persoonlijke instellingen' lezen en begrijpen als 'terugzetten van' dan wel als 'verbeteringen aanbrengen aan' ?
      Beetje moeilijk uit te leggen maar een voorbeeld is duidelijker:
      Persoonlijk opnamemenu A = bvb ISO400 en RAW-fine e.a., na reset wordt dat ISO-AUTO en JPEG e.a. Hoe krijg ik met één vlugge handeling terug persoonlijk menu A ? Ik zie nooit wijzigingen tenzij ik dat menu A helemaal terug overloop.
      't Zal een klein onbegrip van mijn kant zijn hoor maar ja als je vastloopt is nogal vaak over zo'n kleinigheden hé !

Comment

"herstellen persoonlijke instellingen" is een ongelukkig gekozen vertaling. Dit zet de instellingen van de actieve geheugenbank terug op fabrieksinstelling (in tengels: "Reset shooting menu").
        Als je met de navigatieknop nog een optie hoger gaat, dan zie je daar de gekozen bank staan. Dan met de navigatieknop naar rechts, dan krijg je de lijst van A tot D waar je ook de naam van de bank kan wijzigen.
        Met dat zelfde menu kies je ook de actieve geheugenbank, nl door de letter te selecteren en dan op de OK toets te drukken.

Ter verificatie kan je de actieve banken ook zien op het statuslcd bovenaan de camera.

Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje

Comment

Working...
        X