Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Eos10D en lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met Eos10D en lens

Hallo samen,

we hebben hier een Canon Eos 10D liggen en willen er een lens opzetten, de lens is een Sigma 28-200 IF.
    Op de camera komt Error99.

Past deze lens hier niet op of is het een bepaalde instelling?

Dank bij voorbaat

Greets banderas
    MY JETPHOTOS
    ONLINE!!!

Tja, dat kan het resultaat zijn van wat men backward engineering noemt. Misschien ff laten rechippen???
    R

Comment

Volgens mij zijn die contactjes van de lens vuil,
      telkens na het nemen van 1 foto, krijg ik weer een error.

Kan ik die contacten reinigen?

Greets banderas
      MY JETPHOTOS
      ONLINE!!!

Comment

moet je mss het diaframga volledig toedraaien (f/22) ?? Op de Nikon moet dat ook omdat het electronisch wordt geregeld ... is maar een gok ...

Comment

Ik heb een min of meer gelijkaardig probleem met de 10D en de SIGMA macrolens 180mm F5.6. Bij F 5.6 werkt alles, maar bij F6.7, F8 of hoger krijg ik ERROR99. Op de "CANONIANS" website staat er ergens een link naar SIGMA-lenzen die niet werken met de canon eos 10D en die zou je dan gratis kunnen laten bijwerken door SIGMA. Mijn lens staat er echter niet tussen en ik heb ze tweedehands gekocht, dat wordt dus al wat moeilijker...

Comment

Tis heel raar de ene keer lukt het wel maak ik wat fotos en dan weer niet, zo constant.
            De lens is ook tweedehands aangekocht, ik heb de contacten eens gereinigd maar zonder enig resultaat.

Greets banderas
            MY JETPHOTOS
            ONLINE!!!

Comment

Is een bekend probleem... enige oplossing is de lens naar Sigma sturen voor een aanpassing van de chip.
              Luc

Comment

Tja wat gaat da weer kosten, is een tweedehands lens van 150 euro
                om nog te zwijgen van de tijd dat ik ze zal kwijt zijn

greets banderas
                MY JETPHOTOS
                ONLINE!!!

Comment

Vragg me nu wel af, heb je dit ook met nieuwe lenzen?? zo ja, als je dan een sigma lens besteld voor je canon moet je dan erbij zeggen dat het voor een D10 is of iets dergelijks?

mvg
                  Frederic

Op de "CANONIANS" website
                  kan je soms eens de link geven naar die site??
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Originally posted by fredericrom
                    Vragg me nu wel af, heb je dit ook met nieuwe lenzen?? zo ja, als je dan een sigma lens besteld voor je canon moet je dan erbij zeggen dat het voor een D10 is of iets dergelijks?

mvg
                    Frederic

Op de "CANONIANS" website
                    kan je soms eens de link geven naar die site??
                    http://www.canonians.com/

Nieuwe Sigma's zouden geen probleem mogen geven.
                    Ik heb althans geen probleem met de 70-200.
                    Luc

Comment

Gewoon Canon kopen, dan heb je dit niet!!! grapje natuurlijk, jullie weten hoe ik tegenover Sigma lenzen sta. Ik kan er ook niet zo goed bij, een 10d kopen (toch geen low-budget spul), en dan op de lens willen besparen. Foei foei. En, het bewijs is er, zelfs al koop je vandaag een goeie 70-200 of zo met ex, hsm en alles wat je wil, de lens zal misschien niet werken op de 20d?? Het kan snel gaan hoor.

R

Comment

Gewoon Canon kopen, dan heb je dit niet!!! grapje natuurlijk, jullie weten hoe ik tegenover Sigma lenzen sta. Ik kan er ook niet zo goed bij, een 10d kopen (toch geen low-budget spul), en dan op de lens willen besparen. Foei foei. En, het bewijs is er, zelfs al koop je vandaag een goeie 70-200 of zo met ex, hsm en alles wat je wil, de lens zal misschien niet werken op de 20d?? Het kan snel gaan hoor.

sorry maar de ex serie van sigma is nog zo geen brol, en ik vraag me zelfs af of het wel nodig is om op een digitale camera een superdure lens te steken (bij canon slaan ze er niet naast met de prijzen) want je blijft gebonden aan je pixels, moest je nu bv een 500mm of 800mm kopen dan kan je misschien een verschil zien maar anders(bv tot 300mm) betwijfel ik dat toch, tenzij je natuurlijk analoog trekt en ze uitvergroot tot een of ander posterformaat.

Comment

Ik zeg absoluut niet dat Sigma brol is, ik vergelijk met Canon, en trek mijn conclusies, uit eigen live tests.
                          En de lens is enorm belangrijk, ik zie heel goed het verschil tussen goede en minder goede lenzen, zeker nu met de 10d.
                          Nu ga ik een heel straffe uitspraak doen, mijn 24-85 3.5-4.5 usm is zeker zo goed, als ie al niet beter is, dan de ex 24-70 2.8 van sigma, ik heb het over beeldkwaliteit.

Comment

tja,
                            jij hebt er ervaring mee, ik niet, maar ik vermoed dat ik toch al gelukkig zal zijn met mijn sigma lenzen, canon is gewoon te duur, het is soms het dubbele of het driedubbele van prijs, waarvan je grotendeels gewoon de merknaam betaald en de kwaliteit kan misschien iets beter zijn maar wat is dat iets?? een iets van niets?

Comment

Tja Rudy,

als ik genoeg (dus lees (te) veel) geld zou hebben dan zou ik waarschijnlijk ook L-glas lenzen kopen hoor. Jammer genoeg is dit niet het geval en moet een mens als ik (en velen met mij) zoeken naar haalbare alternatieven. Bepaalde Sigma lenzen zijn zeker uitmuntend in prijs-kwaliteit verhouding en doorstaan vergelijkingen met de befaamde L-glas lenzen van Canon (zie dpreview). Maar eigenlijk is dit een discussie die al meerdere malen aan bod gekomen is hier op BD maar die blijkbaar veelvuldig weerkeert en nog niet zo snel zal verdwijnen ... Het is natuurlijk ook moeilijk te slikken als je een lens bijna 4 maal zo duur betaald hebt en moet vaststellen dat de resultaten niet zo echt superlatief fantastisch beter zijn dan een Sigma (EX) exemplaar met vergelijkbare specificaties ...

Ik heb trouwens een gouden tip voor Sigma. Als zij morgen hun lenzen wit schilderen gaan ze zowieso meer verkopen ... als je begrijpt wat ik bedoel.

@banderas: toen ik mijn Sigma 50-500 kocht verzekerde de vertegenwoordig me dat deze lens kosteloos zou worden herchipt bij problemen met een nieuwe cam. Als het waar is dan vermoed ik dat dat niet zo veel zal kosten daar iets gratis weggeven dat meestal een beetje impliceert. Je kan je lens misschien ook zelf brengen/afhalen, dat scheelt misschien ook al een kleine slok op de borrel ...

mvg,
                              Giant Pat
                              Do or Do Not - There is no try ...
                              www.giantpat.be

Comment

Working...
                              X