Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Want de pixels liggen veel te dicht op elkaar.
Gevolg : meer ruis, slechtere DR, sneller diffractie en alleen de beste lenzen kunnen het oplossend vermogen/pixeldensiteit nog aan.
Spreid hetzelfde aantal pixels over een groter oppervlak en je krijgt minder ruis, betere DR, minder snel diffractie en een betere eindresultaat met een mindere lens.
DSLR's werden altijd als beter aanzien dan de compacts omwille van de grotere sensor maar ondertussen zijn er steeds meer pixels bijgekomen op deze 1.5 crop formaten. Je kan dit niet zomaar blijven doen, zelfs met verbeterde technologieën.
Hoe leg je dan de d2h uit?? 4.2 mp op dezelfde groote van sensor dan de d300.
Kan ik me niet over uitspreken maar het is een toestel geintroduceerd in 2003.
Allicht voor de iso-gekte. Dan hebben ze er het volle potentieel niet uitgehaald.
Maar dit zijn mijn conclusies. Als je een D300 wilt, by all means koop er dan één.
Wat wil je nu ? Ik zou al heel tevreden zijn als hij op ISO3200 hetzelfde resultaat geeft dan een D200 op ISO800.
Dat is het juist,dan zou ik ook tevreden zijn,maar te oordelen naar de samples zal hij op ISO 3200 een beetje slechter zijn dan de D200 op ISO 1600,niet eens een volle stop dus.Veel minder spectaculair dan het er in het begin de schijn van had.
Dat is het juist,dan zou ik ook tevreden zijn,maar te oordelen naar de samples zal hij op ISO 3200 een beetje slechter zijn dan de D200 op ISO 1600,niet eens een volle stop dus.Veel minder spectaculair dan het er in het begin de schijn van had.
Walter
Gewoon wachten tot we echte reviews zien, nu is gewoon nog altijd speculatie. Het is wel raar dat Nikon niet meer laat zien van wat de d300 nu echt kan. Ze zijn het ding toch al aan mass aan het produceren in Thailand.
Interesting to read on the 2007 official Nikon price list that the D2Xs or D200 are no longer available...
Dat de D2Xs er uit zou gaan was te verwachten en de D200 ook wel, maar van die laatste dacht ik dat ze nog een tijdje zouden laten meedraaien om een toestel aan een lagere prijs aan te bieden... niet dus Hier is dus ruimte voor een D90
MVG,
Last edited by frank207be; 18 september 2007, 08:12.
Dat de D2Xs er uit zou gaan was te verwachten en de D200 ook wel, maar van die laatste dacht ik dat ze nog een tijdje zouden laten meedraaien om een toestel aan een lagere prijs aan te bieden... niet dus Hier is dus ruimte voor een D90
MVG,
Dit wordt een D80x, met 12 MP sensor.
Daarna volgt de D40Xs.
Zie dat er maar 1 accu in de grip van D300 past , waarom zou dit veranderd zijn t.o.v. de D200 ???
Gr
Als ik mij niet vergis stop je 1 batterij in de grip, en blijft er 1 batterij in de camera zitten. Nu kan je dat batterijklepje niet meer kwijtraken (waarvoor ze bij de MB-D200 een mooi vakje hadden), of het kapotmaken bij het lostrekken. Nu kan je alleen 1 of 2 rubber kapjes kwijtraken....
Voor zover ik kan vinden kan je ook AA's gebruiken, wat ik altijd al een interessante functionaliteit heb gevonden in handgrepen.
Ik maak me echter wat zorgen of dit standaard met de grip kan, of dat je weer overpriced accesoires zal moeten bijkopen, dit vond ik nl. in de cataloog van microglobe:
"MB-D10 Multi-Power Battery Pack for D300 Includes:
MS-D10EN for use with EN-EL3e battery (sold separately)
MS-D10 for use with 8 AA batteries (not included; accepts 1.5 V LR-6 (Alkaline), Lithium (FR6), Ni-MH (HR6) or Ni-Mn (ZR6))
Can use EN-EL4/EN-EL4A (sold separately) with optional BL-3 Battery Chamber Cover"
Nikon hun marketinggedichtje rond de MB-D10 is echter gewoonweg teleurstellend.... quote: "In tegenstelling tot andere handgrepen neemt de MB-D10 niet de batterijruimte van de camera in beslag, dus u kunt opnamen maken met twee EN-EL3e batterijen, of zelfs een krachtige EN-EL4a batterij plaatsen."
Duh, wat een , bij de MB-D200 nam de greep inderdaad het batterijcompartiment in beslag, maar je kon er toch ook twee batterijen in kwijt zeker...
En het feit dat het een binnenwerk van magnesiumlegering heeft zal het ook wel weer zwaarder maken...
Comment