Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Weet niet of ik de 1e ben maar ;

Zie dat er maar 1 accu in de grip van D300 past , waarom zou dit veranderd zijn t.o.v. de D200 ???

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door znoopy Bekijk bericht
      http://www.ishootshows.com/photo/d3_...O1600_f2.8.jpg

Weet niet of ik de 1e ben maar ;

Zie dat er maar 1 accu in de grip van D300 past , waarom zou dit veranderd zijn t.o.v. de D200 ???

Gr
      Da's omdat de grotere EN-EL4 uit de D2/D3 reeks er ook in zou passen met betere prestaties als gevolg

MVG,

Comment

Frank ;

Vond t al enigzins verwarrend 2 accu types in 1 cam , maar t was dus waar

Bedankt voor snelle reactie.

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Da's omdat de grotere EN-EL4 uit de D2/D3 reeks er ook in zou passen met betere prestaties als gevolg

MVG,
          let op, zover ik gelezen heb moet het dan wel weer de A versie zijn. Die heeft weer een hoger Amperage
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
            let op, zover ik gelezen heb moet het dan wel weer de A versie zijn. Die heeft weer een hoger Amperage
            Ik denk wel dat de oude niet-A even goed zal werken Beiden hebben een even hoog voltage, alleen de nieuwste A heeft een grotere capaciteit en zal dus langer op één lading kunnen werken. Volgens mij wordt de oude niet-A niet aangeduid omdat ie niet meer gemaakt wordt.

MVG,

Comment

Eindelijk...
              "The D300 boasts a self-cleaning sensor unit, which vibrates at high frequencies to remove any loose dust on the surface of the sensor’s optical low pass filter"
              DVC

Comment

Foto's genomen met D300 op ISO6400.
                Last edited by Jokke; 17 september 2007, 09:38. Reden: More links
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

MVG,
                  Ik vind het wel heel eigenaardig dat je eerst een grip + een grotere akku moet kopen om de "topsnelheid" van de camera te halen. Zo zal de D300 meer dan dubbel zo duur worden dan een 40D, die met de orignele akku al 6,5 foto's per seconde kan maken.

Het lijkt mij eerder een slimme zet van Nikon om nog wat extra te kunnen verdienen, want de meeste kopers zullen toch wel die 8 foto's per seconde willen kunnen maken. Al heb je dat niet zo dikwijls nodig, 6 foto's per seconde (met de originele akku) zal voor de meeste "amateurs" al ruim voldoende zijn.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik vind het wel heel eigenaardig dat je eerst een grip + een grotere akku moet kopen om de "topsnelheid" van de camera te halen. Zo zal de D300 meer dan dubbel zo duur worden dan een 40D, die met de orignele akku al 6,5 foto's per seconde kan maken.

Het lijkt mij eerder een slimme zet van Nikon om nog wat extra te kunnen verdienen, want de meeste kopers zullen toch wel die 8 foto's per seconde willen kunnen maken. Al heb je dat niet zo dikwijls nodig, 6 foto's per seconde (met de originele akku) zal voor de meeste "amateurs" al ruim voldoende zijn.
                    Ja, en u dient wel de orginele Nikon akku en grip te gebruiken want met een Ansmann Grip en vervangakku die niet in bezit is van de Nikon-chip kunt u het ook vergeten.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                      Ja, en u dient wel de orginele Nikon akku en grip te gebruiken want met een Ansmann Grip en vervangakku die niet in bezit is van de Nikon-chip kunt u het ook vergeten.
                      dat neemt niet weg dat ik veel liever een d300 onder de kerstboom vind dan een 40D hoor (dit wel los van het feit dat ik niet echt nikon lenzen heb)
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Ze gaan toch weer niet het stoofken aansteken?
                        (lol)

mvg,

Roland

Comment

Dat ziet er minstens even slecht uit als mijn D200 op ISO3200.Ik val niet achterover.

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Dat ziet er minstens even slecht uit als mijn D200 op ISO3200.Ik val niet achterover.

Walter
                            6400 is ook wel extreem maar ik zou me niet te veel illusies maken rond de beeldkwaliteit van de D300 bij hoge iso's.

Comment

want??
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Want de pixels liggen veel te dicht op elkaar.
                                Gevolg : meer ruis, slechtere DR, sneller diffractie en alleen de beste lenzen kunnen het oplossend vermogen/pixeldensiteit nog aan.

Spreid hetzelfde aantal pixels over een groter oppervlak en je krijgt minder ruis, betere DR, minder snel diffractie en een betere eindresultaat met een mindere lens.

DSLR's werden altijd als beter aanzien dan de compacts omwille van de grotere sensor maar ondertussen zijn er steeds meer pixels bijgekomen op deze 1.5 crop formaten. Je kan dit niet zomaar blijven doen, zelfs met verbeterde technologieën.

Edit : dit wil ook zeggen dat het concept 'de lens is het belangrijkste; de body is secundair' niet zomaar meer opgaat bij digitale fotografie.
                                Last edited by PSG; 17 september 2007, 20:09.

Comment

Working...
                                X