Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    ...met alle lensfouten en al...
    Neem dan een goeie lens, er bestaan genoeg sigmas en tamrons met Canon vatting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Neem dan een goeie lens, er bestaan genoeg sigmas en tamrons met Canon vatting
      Ik denk dat dat niet relevant is. Ik denk dat men kan aantonen dat wanneer je pixeldichtheid verhoogd, de lens ook moet meevolgen in kwaliteit en dat er zoiets zijn als diffractie en fysische limieten. Of dat dan een Tamron of Sigma lens is, niemand doet wonderen.
      pixelpusher

Comment

Ik denk dat dat niet relevant is. Ik denk dat men kan aantonen dat wanneer je pixeldichtheid verhoogd, de lens ook moet meevolgen in kwaliteit en dat er zoiets zijn als diffractie en fysische limieten. Of dat dan een Tamron of Sigma lens is, niemand doet wonderen.
        Was wel een grapje hé.

Comment

Was wel een grapje hé.
          't was ni grappig.
          pixelpusher

Comment

Hoe meer hoe liever (zolang de kwaliteit niet achteruitgaat door ruis), het gaat niet enkel om de maximum, maar ook om de cropmogelijkheden, als je een ff met 20mpixel hebt, is er flink wat meer ruimte om te croppen, zodat je toch weer met een 200mm een 300 of meer kan simuleren, zoals je nu een 300mm krijgt op een cropcamera.
            Het spaart je een lang objectief uit. De optische kwaliteit van middenformaat lensen laten croppen zeker toe.
            Het is niet nieuw, uitvergroten deed ik ook al met mijn analoge middenformaat camera. Toch ga ik liever naar mijn onderwerp toe dan te croppen of met een lange teletoeter een misvormt plat plaatje te maken. Zelfs met vogelfotografie gebruik ik niet vaak langere pijpen dan 200 mm.

Comment

Ik denk dat dat niet relevant is. Ik denk dat men kan aantonen dat wanneer je pixeldichtheid verhoogd, de lens ook moet meevolgen in kwaliteit en dat er zoiets zijn als diffractie en fysische limieten.
              De APS sensor van de 400D heeft dezelfde pixeldichtheid als een 26 MP FF sensor.
              Ik wist niet dat de kwaliteit van de 400D fotos zo slecht was.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                De APS sensor van de 400D heeft dezelfde pixeldichtheid als een 26 MP FF sensor.
                Ik wist niet dat de kwaliteit van de 400D fotos zo slecht was.

Jan.
                Alleszinds bevatten die meer ruis dan foto's uit een 5D of 1D MkII / MkIII. Ook zijn er weinig lenzen die de resolutie van die sensor overschrijden, zoals geschreven is door photozone. De 70-200 F/4L IS, de 135 F/2L en de 85 F/1.2L behoren tot de lenzen die de resolutie "raken". Een sensor met minder pixeldichtheid heeft op dat vlak dus een voordeel. Spijtig genoeg weegt dat allemaal niet op tegen de scherpte, CA en vignetting die FF meer aantoont in mindere lenzen.

Daarom ook dat een compactje met 10MP niet dezelfde mooie foto's aflevert als een uit de kluiten gewassen DSLR.
                pixelpusher

Comment

Net weer uren bezig geweest met het uitproberen van verschillende instellingen op m'n MKIII en ik begin er mijnen draai prima mee te vinden.Wat een toestel
                  Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                    Net weer uren bezig geweest met het uitproberen van verschillende instellingen op m'n MKIII en ik begin er mijnen draai prima mee te vinden.Wat een toestel

Goed om dat te horen Danny
                    Welk is uw serie nr , en al iets ondervonden van focus problemen in ai servo .
                    Ik heb tot hiertoe nog niets kunnen ondervinden .
                    Na de middag ga ik de ai servo nog is grondig testen se

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysteryliner Bekijk bericht
                      er zou een heel klein bakje in zitten met een plakkende stof waar het stof dan in valt en aan blijft plakken.
                      daarom dat je tijdens cleaning met EOS Integrated Cleaning de camera best recht vooruit houd zodat het stof naar beneden valt op de plakkende strip en niet recht op het glas van je lens

Kijk, toch weer de schotch tape methode.
                      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                        Goed om dat te horen Danny
                        Welk is uw serie nr , en al iets ondervonden van focus problemen in ai servo .
                        Ik heb tot hiertoe nog niets kunnen ondervinden .
                        Na de middag ga ik de ai servo nog is grondig testen se
                        Niks problemen (tot nu toe ).Alles werkt perfekt.Heb er nu zo'n 400 foto's mee genomen en een deel ervan met AI servo.Gebruikte lenzen: de Canon 24-105/4 IS en 70-200/4 IS,Sigma 12-24,Nikkors 50/1.4 en 200/4 Macro en nog enkele MF Carl Zeiss-lenskes.Werken allemaal perfekt.

Ik heb nu steeds de "lichte tonen prioriteit" opstaan.Veel minder uitgebrande delen.Heb gisteren in tegenlichtsituaties steeds met identieke settings sluitertijd/diafragma foto's genomen met deze prioriteit op en weer af en het verschil is erg duidelijk te zien (overbelichtingswaarschuwing staat steeds op)

Ben net bezig geweest met de live view functie en denk dat die bijv.erg handig gaat zijn bij macrofotografie.Vanop statief,live view op,compositie maken,deel foto selecteren waarop je wil scherpstellen,dit kleine deel van je foto vergroot je 5x of zelfs 10x en je kan veel beter beoordelen of je manuele scherpstelling goed staat of niet.Foto nemen en camera gaat automatisch terug uit naar volledig beeld zodat je dat kan beoordelen.

Op camera zelf staat serienummer 517617 en op zijkant van de doos staat serial 1888B010AA)
                        Danny's Photosite

Comment

Mijn body is nummer 503283, en ik heb ook nog geen problemen ondervonden.

Ik heb gisteren een 10 uur foto's getrokken, de shuttercount in "battery info" stond op 1700 en ik had nog 65% over, en dat met regelmatig reviewen en onbezorgd gebruik van IS.

Ik zou toch nog een tweede batterij willen, uit redundancy maar ook om het gebruik te verdelen. Weet iemand waar er al te koop zijn?

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                            Dave , je zal hier verast van staan hoor je kan in de MKIII wel 10 peroonlijke instellingen opslaan , voor verschillende instellingen voor verschillende doeleinden. gewoon knopje drukken en kiezen.
                            Dus dat ga je zeker niet missen er zijn er veel meer nu.
                            Waarover heb je het precies? Ik heb verschillende dingen tegengekomen maar nog niks dat te vergelijken valt met de 'C' stand.
                            pixelpusher

Comment

Ik heb de veiligheidsshift ingeschakeld op ISO snelheid (range ISO L-3200 maar met de hoge lichten prioriteit op is dat in de praktijk range 200 - 3200) en sluitertijdbereik op 30ste -8000 ste.Hoe staat dat bij jullie ingesteld?
                              Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                                Ik heb de veiligheidsshift ingeschakeld op ISO snelheid (range ISO L-3200 maar met de hoge lichten prioriteit op is dat in de praktijk range 200 - 3200) en sluitertijdbereik op 30ste -8000 ste.Hoe staat dat bij jullie ingesteld?
                                Ik had m'n minimumdiafragma op F/2 gezet, maar ik had gisteren toch 1.6 nodig op m'n 50mm om dat met 1/30ste en ISO6400 op een bepaald moment toch nog iets op 't schermpje te zien.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X