Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    MIJN bevinding is dat hoe goed deze 1DIII nu ook kan zijn, de prijs veel te hoog is voor een 10 MP DSLR.

    Voor een 16 MP versie stond ik nu ook in de wachtrij.

    En als er eind dit jaar dan toch een 16 MP versie komt zoals ik die wil... dan wordt de prijs op dat moment toch weer veel te hoog.

    Jan.

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Niks van aantrekken het is Rudy he. Sinds hij geen Canon meer heeft moest Canon niet goed meer zijn, verschrikkelijk slecht zijn zelfs. Dat hij hier wat zaken door elkaar haalt is dan ook geen bezwaar. Gefundeerd bleek de commentaar meestal toch niet buiten eventueel een smaakverschil.
      Hij hint er zelfs op een terugkeer naar Canon. Maar dat zal hij niet doen hoor want die canon's zijn zoooo supersoft dat hij daar niets mee kan aanvangen en de kleuren zijn ook verschrikkelijk slecht. Allee dat was vroeger toch zo.....

      Maar Rudy heeft groot gelijk dat hoe sterker die hoge iso's zijn hoe minder nood er aan f2.8 lenzen is. Maar er zijn natuurlijk nog andere reden om een f2.8 lens te verkiezen.

      PS: wil voor de rest iedereen hier stoppen over iso1600 files bruikbaar zoals een iso400 en bruikbare iso6400 files want zo een 1DIII is absoluut geen camera voor mij maar die beelden wil ik ook!!!
      Oh, Kevlar weet wat voor camera ik heb?

      Comment


      • #18
        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        MIJN bevinding is dat hoe goed deze 1DIII nu ook kan zijn, de prijs veel te hoog is voor een 10 MP DSLR.

        Voor een 16 MP versie stond ik nu ook in de wachtrij.

        Jan.
        De MKIII kost me ongeveer 1400 Euro minder dan hetgeen een kameraad van me betaalde voor zijn D2X toen deze op de markt kwam.Dus...al bij al valt de prijs voor de MKIII met z'n erg goede specs/mogelijkheden mee.

        10MP is me ook meer dan genoeg.De pixelrace is niet aan mij besteed maar aan diegenen die eraan willen meedoen...je doet maar.Voor mij is de MKIII een erg veelzijdige camera waar ik heel lange tijd zoet ga mee zijn.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #19
          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Oh, Kevlar weet wat voor camera ik heb?
          Oh nee hoor Rudy dat gaat veel te snel bij jou dat probeer ik zelfs niet bij te houden

          Maar een canon kan het alvast niet zijn want die zijn toch zo hopeloos he.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Nu de technologie toch bestaat, zal die vroeg of laat wel doordringen tot de meer betaalbare series. Hopelijk zal de opvolger van de 30D er al van kunnen profiteren, ik heb ook het geld niet voor een 1D, ik zou natuurlijk wel zo'n camera willen, maar dan verwacht iedereen dat je perfecte foto's gaat maken. Nu kan ik het soms nog op de camera steken als de foto's wat minder zijn, als je de beste camera in je handen hebt, dan kan je dat niet meer.
            Bah als Canon doet wat ze vorige keer gedaan hebben dan is deze technologie in een camera type 30D voor heel binnenkort. Maar ja wie zegt dat canon dit deze keer opnieuw doet he. Maar een 1D type camera zal ik nooit kopen. Veel te groot en zwaar voor mij en wat ie meer kan heb ik niet nodig. De beeldkwaliteit daarentegen dat wil ik wel.

            En ja Frank207be beeld je dat eens in dat kan ik nu eens echt gebruiken. En ik zal zelfs nog steeds veel gebruik maken van de snellere primes ook.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Tof te horen dat je blij bent, al zou ik van een machine die zoveel geld kost niet anders verwachten!
              Als ik alles goed analyseer, spreek je over verbeteringen, zoals de Iso knop, de menustructuur, de hoge lichten. Fijn te horen, want dit mankeert op elke Canon tot nu toe!
              Iso 6400 met low noise, wow, daar ben ik echt jaloers op! Het voordeel van dure 2.8 lenzen word daarmee kleiner en kleiner. Je kan je de rekening maken, een 1dmkIII met een set 4.0 lenzen of een d30 met een set 2.8 lenzen, het zal niet veel meer schelen.
              De Af correctie, hoe mooi het ook mag zijn, is eigenlijk een "lapmiddel" om de tekortkomingen in calibratietechnieken te compenseren. Zou eigenlijk voor een originele Canon lens niet nodig mogen zijn. Wel voor third party lenzen. Maar als het er op staat, des te beter.
              Maar je bevindingen bevestigen wel mijn vermoedens, en dat is dat Canon inderdaad eindelijk eens een camera ontwikkeld heeft met de fotograaf in gedachte.
              Overigens, heeft de camera een auto-iso setting? Jij stelt de snelheid en diafragma in, de camera kiest de iso om de juiste belichting te hebben.

              Veel plezier met de cam! Helaas is ie nu niet leverbaar, en zal ik moeten wachten... Maar ik zal eens tot bij jou moeten komen denk ik ;-)
              Rudy , je bent welkom he dat weet je .
              Idd Canon heeft ook aan die automatische iso gedacht.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Wat ik toch ga missen aan m'n 5D is die 'C' stand. Ik heb in de handleiding wel iets teruggevonden over het opslaan en opvragen van instellingen, maar zoals het op de 5D gebeurt zal het wel niet zijn. M'n had toch enkele van die instellingen onder de 'mode' knop kunnen voorzien?

                Enfin, dat houdt mijn enthousiasme niet tegen hoor.

                Dave
                Dave , je zal hier verast van staan hoor je kan in de MKIII wel 10 peroonlijke instellingen opslaan , voor verschillende instellingen voor verschillende doeleinden. gewoon knopje drukken en kiezen.
                Dus dat ga je zeker niet missen er zijn er veel meer nu.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                  Heeft iemand de AF correctie functie al geprobeerd ????
                  Ja die heb ik ook al geprobeerd en die is
                  Vroeger had je front of backfocus op een bepaalde lens en je kon naar etbass.
                  Dan maakte ze gewoon een mooi compromis tussen al je lenzen en body.
                  Nu regel je zelf af per lens en de Camera weet welke lens eropstaat en past de aanpassingen toe , er is ook de mogelijkheid als je bv op elke lens +5 hebt dat het de cam zelf is die niet 100% goed afgesteld staat , ook dit is bij te regelen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    PS: wil voor de rest iedereen hier stoppen over iso1600 files bruikbaar zoals een iso400 en bruikbare iso6400 files want zo een 1DIII is absoluut geen camera voor mij maar die beelden wil ik ook!!!
                    Let hier vooral mee op , er zijn mensen die nu ook weer wonderen gaan verkondigen , en dat is dan ook weer niet zo .
                    Je mag je verwachten dat je gemiddeld 1 stop winst doet in de iso

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      MIJN bevinding is dat hoe goed deze 1DIII nu ook kan zijn, de prijs veel te hoog is voor een 10 MP DSLR.

                      Voor een 16 MP versie stond ik nu ook in de wachtrij.

                      En als er eind dit jaar dan toch een 16 MP versie komt zoals ik die wil... dan wordt de prijs op dat moment toch weer veel te hoog.

                      Jan.
                      Jan , en welk voordeel wil je hier dan uithalen ? muren beplakken met enorm grote fotos. Al eens gedacht aan de verwerking ervan de grote van de geheugenkaarten , berekeningen van de pc .
                      Mijn gedacht is als je naar pixels kijkt ben je verkeerd bezig dat is nu net waar de meeste leveranciers willen op inspelen , meer is beter .
                      Al eens aan gedacht welke pers of sportfotograaf zit te wachten op een toestel van 16 m pixels waar er weer een stuk van de snelheid in verwerking op achteruitgaat ?
                      Niet vergeten deze cam is voor deze mensen eigelijk gemaakt en is dan ook de doelgroep

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Bah als Canon doet wat ze vorige keer gedaan hebben dan is deze technologie in een camera type 30D voor heel binnenkort. Maar ja wie zegt dat canon dit deze keer opnieuw doet he. Maar een 1D type camera zal ik nooit kopen. Veel te groot en zwaar voor mij en wat ie meer kan heb ik niet nodig. De beeldkwaliteit daarentegen dat wil ik wel.

                        En ja Frank207be beeld je dat eens in dat kan ik nu eens echt gebruiken. En ik zal zelfs nog steeds veel gebruik maken van de snellere primes ook.
                        Hopelijk voor iedereen steken ze die technologie ook , in de opvolger van de 30D bv , waarschijnlijk toch een groot gedeelte , maar ik vrees er echt voor of ze daar ook 2 cpu gaan insteken , want dan zall de prijs ook wel de lucht ingaan.
                        Let wel op wat ik ook al schreef in de openings zin , denk nu niet dat de 1D MKII N ineens geen goeie cam meer zou zijn of een 30D BV.
                        Ook de beredenering eens je een goeie cam hebt zoals een MKIII ,kan je geen slechte beelden meer schieten is zuivere larie en apekool , ik durf er zelfs bij te zeggen het beginstadium zal veel moeilijker zijn dan bv een 30D , je moet eerst een week de handleiding doornemen om tot deftige beelden te komen .
                        Als ik in de tijd overschakelde naar de MKII heb ik heel veel moeten leren , gelukkig is het nu veel logischer in overstap naar de MKIII , maar ook hier ligt weer een grote leercurve.
                        Je kan natuurlijk ook een camera kopen zoals de MKIII om hem te hebben, maar dan kan je evengoed een 400D kopen , wil je echt een meerwaarde hebben aan het toestel zal je ook al zijn instellingen moeten kunnen benutten , daarom ook deze tread om ervaringen uit te wisselen , en iedereen er zijn voordeel uit te laten halen .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                          De MKIII kost me ongeveer 1400 Euro minder dan hetgeen een kameraad van me betaalde voor zijn D2X toen deze op de markt kwam.Dus...al bij al valt de prijs voor de MKIII met z'n erg goede specs/mogelijkheden mee.
                          4 jaar terug heb ik meer dan 4000 euro uitgegeven voor een 6 MP 10D en een kitlens.
                          En de oude 4 MP 1D kon je toen kopen voor slechts 6000 euro.
                          Dus in vergelijking hiermee is de 1DIII een echt koopje.

                          In dezelfde omstandigheden zou ik opnieuw 4000 euro uitgeven voor een 10D.

                          Maar de omstandigheden, ook in vergelijking met de D2X, zijn gewijzigd. Hierdoor is de 1DIII relatief veel te duur.

                          Jan.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                            Let hier vooral mee op , er zijn mensen die nu ook weer wonderen gaan verkondigen , en dat is dan ook weer niet zo .
                            Je mag je verwachten dat je gemiddeld 1 stop winst doet in de iso
                            Wonderen verwacht ik niet hoor maar 1 stop vind ik veel. Het is zo ongeveer de zelfde vooruitgang die de 20D maakte tov de 10D en ik kan je verzekeren dat dit voor mij heel welkom was en 1 van de hoofdredenen om die overstap te maken. Als een opvolger van de 30D dit ook zou doen dan ben ik alvast in de wolken daarover. Of ik dan die overstap zou maken zien we dan nog wel. Maar hoge iso's zijn heel belangrijk voor mij.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                            Hopelijk voor iedereen steken ze die technologie ook , in de opvolger van de 30D bv , waarschijnlijk toch een groot gedeelte , maar ik vrees er echt voor of ze daar ook 2 cpu gaan insteken , want dan zall de prijs ook wel de lucht ingaan.
                            Let wel op wat ik ook al schreef in de openings zin , denk nu niet dat de 1D MKII N ineens geen goeie cam meer zou zijn of een 30D BV.
                            Ook de beredenering eens je een goeie cam hebt zoals een MKIII ,kan je geen slechte beelden meer schieten is zuivere larie en apekool , ik durf er zelfs bij te zeggen het beginstadium zal veel moeilijker zijn dan bv een 30D , je moet eerst een week de handleiding doornemen om tot deftige beelden te komen .
                            Als ik in de tijd overschakelde naar de MKII heb ik heel veel moeten leren , gelukkig is het nu veel logischer in overstap naar de MKIII , maar ook hier ligt weer een grote leercurve.
                            Je kan natuurlijk ook een camera kopen zoals de MKIII om hem te hebben, maar dan kan je evengoed een 400D kopen , wil je echt een meerwaarde hebben aan het toestel zal je ook al zijn instellingen moeten kunnen benutten , daarom ook deze tread om ervaringen uit te wisselen , en iedereen er zijn voordeel uit te laten halen .
                            Oh maar als ik het heb over dezelfde technologie dan gaat het niet over dat gedeelte met de 2cpu's hoor. Die snelheid en processingkracht heeft een 30D opvolger niet nodig.
                            Ik vind het een hele goeie thread hoor die je lanceert en uiteindelijk als meer mensen hem hebben zal ie ook wel zijn doel bereiken denk ik. Zelf verwacht ik nooit van een camera dat deze goeie foto's voor mij gaat maken. Maar een camera moet natuurlijk ook zo min mogelijk een belemmering zijn. Een 1D type camera is voor mij meer een belemmering dan een voordeel dus eigenlijk echt niets voor mij. Ik droom nog steeds van de 3D en hoop dat die er ooit komt. Maar ik krijg hoe langer hoe meer mijn twijfels.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                              Jan , en welk voordeel wil je hier dan uithalen ?
                              De mogelijkheid om uit een grote foto een kleiner deel te kunnen behouden zonder veel kwaliteitsverlies.

                              Of er nu zoveel verschil is tussen 10 MP en 12,8 MP denk ik niet.

                              Maar ik heb een reden gezocht (en gevonden ) om niet over te stappen van de 5D naar de 1DIII en de 10 MP is echt de enige reden waarom ik dat niet doe.

                              Anders heeft de 1DIII alleen maar VOORDELEN tegenover de 5D.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                              Al eens gedacht aan de verwerking ervan de grote van de geheugenkaarten , berekeningen van de pc.
                              In dat geval zou de 1D of de 1DII een betere oplossing zijn.
                              Vroeger had ik een PC met een HD van 40 MB, nu een PC met een HD van 250 GB, en volgend jaar eventueel een PC met een HD van 2000 GB.
                              Zelfde verhaal voor de CF kaartjes, van 128 MB naar 4 GB.
                              Bovendien is er nu ook het kleinere raw formaat voor wie minder pixels nodig heeft.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                              Mijn gedacht is als je naar pixels kijkt ben je verkeerd bezig dat is nu net waar de meeste leveranciers willen op inspelen , meer is beter.
                              Iemand die een 5D, een 1DIII of een 1DsII koopt, kijkt iets verder dan alleen naar het aantal MP.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                              Al eens aan gedacht welke pers of sportfotograaf zit te wachten op een toestel van 16 m pixels waar er weer een stuk van de snelheid in verwerking op achteruitgaat ?
                              Niet vergeten deze cam is voor deze mensen eigelijk gemaakt en is dan ook de doelgroep
                              Een 16 MP sensor met een 10 MP crop zoals bij Nikon zou voor die doelgroep nog beter zijn. Maar dan zou Canon geen enkele 1DsII meer verkopen.
                              In elk geval behoor ik niet tot deze doelgoep.

                              On topic: http://www.andyrouse.co.uk/img/files...1st_review.pdf van http://www.andyrouse.co.uk.

                              Voor bepaalde toepassingen is 10 MP beter dan 12,8 MP.
                              Ik wacht nog enkele maanden af en bekijk dan wat mijn volgende DSLR wordt.

                              Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 12 juni 2007, 14:08.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Maar de omstandigheden, ook in vergelijking met de D2X, zijn gewijzigd. Hierdoor is de 1DIII relatief veel te duur.

                                Jan.
                                De D2x is gezien de sensor die erin steekt ook veel te duur OK, het zijn 12.4 hele scherpe megapixels aan basis ISO maar boven ISO 400 wordt het al snel lelijk in minder optimale omstandigheden. Ik vraag me af waar het verschil eigenlijk zit met bv de D200 En ik kan maar 1 echt argument bedenken: de dure CAM2000 AF module met 9 supergevoelige focuspunten, maar voor de rest? Iets snellere spiegel, de sterkere klassieke AF motor. betere batterij en vaste verticale greep... misschien ook made in Japan versus made in Thailand?

                                MVG,
                                Last edited by frank207be; 12 juni 2007, 14:49.

                                Comment

                                Working...
                                X