Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Misschien nog een interessante link ivm de focusproblemen met de 1D-III.

    http://www.naturescapes.net/phpBB2/v...er=asc&start=0
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

    Comment


    • #92
      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Ik heb de mijne pas van vrijdag en nog niet veel mee gewerkt. Wat me wel direct opviel is dat foto's zeer soft zijn als je ze in play-back bekijkt op het schermpje. Op de computer zijn ze ok, maar op het schermpje lijken ze onscherp. De komende 2 weken constant tennis dus kan ik hem eens goed aan de tand voelen en de instellingen juist zetten. hopelijk geen AF problemen zoals sommige anderen die hebben.

      Comment


      • #93
        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Nu ik was eigelijk alle heisa een beetje aan het weglachen op de forums ivm de af problemen van de MKIII.
        Nu ik has tot hiertoe weinig in ai servo gewerkt en ik wou , deze namiddag toch is degelijk testen op actie sport .
        Groot was mijn verbazing ,er is dus idd wel degelijk een probleem , zelfs zo groot om te huilen met de pet op . Mijn entousiasme ivm met de mkIII heeft plots een flinke deuk gekregen , het is meermaals zo dat de cam er compleet naast zit .Naar mijn gevoel en de tests die ik gedaan heb heeft hij het probleem in het algemeen in AI servo zelfs zonder busrt zitten er missers tussen . Ik zou zeggen goed testen mannen want het probleem is er wel degelijk , ook ik dacht van niet , ik weet niet of er nog mensen zijn met een MKIII die van een MKIIN komen want ik kan me voorstellen dat als je van een niet pro body komt dat het niet direct opvalt .
        Een kameraad van mij heeft eveneens de MKIII en deze week zullen er verdere tests en resultaten volgen , maar als Canon hier niet snel een antwoord op geeft gaat de Cam gewoon terug , want dit is niet aanvaardbaar voor een camera van dit gehalte

        Comment


        • #94
          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          Als je alle reakties op dpreview leest, dit is maar 1 voorbeeld, dan is het onmogelijk dat er er geen AF probleem zou zijn.
          En de verklaring dat er eerst enkele instellingen moeten gewijzigd worden voor de AF wel kan werken... voor een DSLR van 4000+ euro.

          Wat nog niet duidelijk is of alle 1DIII dit probleem hebben of slechts een groot aantal.
          Maar dan wel een heel groot aantal.

          De 1D had een probleem met de CCD.
          De 1DII had een probleem met rood en geel.
          De 1DIII heeft een AF probleem.

          Hoe kan Canon dit nu weer oplossen.

          Jan.

          Comment


          • #95
            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            Ik ben ervan overtuigd dat Canon al aan een oplossing aan het werken is. Als het een bug in de software blijkt te zijn, zal een firmware update voldoen. Anders zal Canon een reparatie moeten uitvoeren of een uitwisseiing doen.

            Zulks een probleem is niet wat slecht is voor de reputatie van Canon. Wat slecht is is de manier waarop men reageert. Canon weet dat.
            pixelpusher

            Comment


            • #96
              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
              Nu ik was eigelijk alle heisa een beetje aan het weglachen op de forums ivm de af problemen van de MKIII.
              Nu ik has tot hiertoe weinig in ai servo gewerkt en ik wou , deze namiddag toch is degelijk testen op actie sport .
              Groot was mijn verbazing ,er is dus idd wel degelijk een probleem , zelfs zo groot om te huilen met de pet op . Mijn entousiasme ivm met de mkIII heeft plots een flinke deuk gekregen , het is meermaals zo dat de cam er compleet naast zit .Naar mijn gevoel en de tests die ik gedaan heb heeft hij het probleem in het algemeen in AI servo zelfs zonder busrt zitten er missers tussen . Ik zou zeggen goed testen mannen want het probleem is er wel degelijk , ook ik dacht van niet , ik weet niet of er nog mensen zijn met een MKIII die van een MKIIN komen want ik kan me voorstellen dat als je van een niet pro body komt dat het niet direct opvalt .
              Een kameraad van mij heeft eveneens de MKIII en deze week zullen er verdere tests en resultaten volgen , maar als Canon hier niet snel een antwoord op geeft gaat de Cam gewoon terug , want dit is niet aanvaardbaar voor een camera van dit gehalte
              Spijtig dit te lezen,Rudy.Heb er zelf nog niks van gemerkt maar zoals je zegt kan het zijn dat het me nog niet echt opgevallen is.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #97
                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Ik ben ervan overtuigd dat Canon al aan een oplossing aan het werken is. Als het een bug in de software blijkt te zijn, zal een firmware update voldoen. Anders zal Canon een reparatie moeten uitvoeren of een uitwisseiing doen.

                Zulks een probleem is niet wat slecht is voor de reputatie van Canon. Wat slecht is is de manier waarop men reageert. Canon weet dat.
                Nu ja het minste wat je zou mogen verwachten , is ten minste een persmededeeling of zoiets , maar het is waarschijnlijk de vraag wat gaan ze daar antwoorden , als ze nog geen oplossing hebben .
                Nu is het probleem blijkbaar ook niet van die aard dat er direct moet gepanikeerd worden , maar als ze een cam voorstellen die per defenitie een zoveel beter AF systeem zou hebben dan de MKII en dan dit ? Ik kan u garanderen dat het AF Systeem van de MKII stukken beter was .
                Dus Canon zet al die ingineurs op overuren want dit is echt onaanvaardbaar , zoals gezegd blijf ik verder testen en liefst met 2 bodys om te vergelijken .

                Comment


                • #98
                  Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                  Spijtig dit te lezen,Rudy.Heb er zelf nog niks van gemerkt maar zoals je zegt kan het zijn dat het me nog niet echt opgevallen is.
                  Danny ,

                  Het valt pas echt op in snelle sport , zoals gisteren bv waterski zitten er beelden tussen , en niet van verkeerd gefocust maar waar gewoon niks scherp inzit , ik zal straks een voorbeeld posten als het al deftig te zien is op een crop, want je zit hier met je limiet he , wat me ook opviel was zelfs in AI servo een beeld nemen dat stilstaat en je hebt het soms en ik zeg soms ook

                  Comment


                  • #99
                    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                    Danny ,

                    Het valt pas echt op in snelle sport , zoals gisteren bv waterski zitten er beelden tussen , en niet van verkeerd gefocust maar waar gewoon niks scherp inzit , ik zal straks een voorbeeld posten als het al deftig te zien is op een crop, want je zit hier met je limiet he , wat me ook opviel was zelfs in AI servo een beeld nemen dat stilstaat en je hebt het soms en ik zeg soms ook
                    Heb net een hele boel foto's gemaakt in AI servo maar wel van stilstaande objecten.Heb gefocust op 3 objecten die verscheidene meters uit elkaar staan maar ongeveer wel op een zelfde lijn zodat ik erg snel kon switchen van het ene object naar het andere.

                    Soms bleef de focus inderdaad precies "hangen" zonder scherp te stellen.Ik had wel de trackinggevoeligheid tussen langzaam en medium in gezet.Dan heb ik de tracking gevoeligheid op snel gezet en geen enkel probleem meer.Focust snel en nauwkeurig.Tuurlijk is dit geen snelle aktiefotografie. Ik zal mijn hond eens wat gaan afjakkeren in de tuin
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      Nu deze namiddag met ne kameraad aan het testen geweest , en raar maar waar , niet direct iets te ontdekken , op verschillende instellingen geprobeerd en alles perfect in focus .
                      Nu begin ik al aan mezelf te twijfelen , want ik had gisteren ook fotos genomen met de 2x convertor en daar bleek de grootste fout te zitten .
                      Anderzijds had ik er met de 300L 2,8 een deel genomen van mijn hond en mijne maat kan niet ontkennen dat er daar meerdere tussen zaten out of focus .
                      Ook hier heb ik liggen over denken , en ben tot de conclusie gekomen dat het wel is zou kunnen zijn dat mijn hond de 3 meterzone was binnen getreden en dan focust de lens dus niet meer
                      Nu alle gekheid op een stokje , je word deemoedig van al die geruchten .
                      Op dit oogenblik niks meer aan de hand , en ik ga er ook niet meer van wakker liggen en al die zever lezen op dpreview .
                      Feit is wel op sportshooters word er ook melding van gemaakt door enkele befaamde sportfotografen en Rob gailbrait is natuurlijk ook niet de eerste de beste .
                      Ik ga gewoon afwachten van de Cam genieten en zien wat de volgende resultaten zijn , als er echt een seriues probleem is gaan we dit wel horen van Canon en ondertussen is er toch niks aan te doen

                      Comment


                      • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                        Ik ga gewoon afwachten van de Cam genieten en zien wat de volgende resultaten zijn , als er echt een seriues probleem is gaan we dit wel horen van Canon en ondertussen is er toch niks aan te doen
                        Dat begrijp ik, en als er al een probleem is wordt dit door Canon opgelost. De 1DIII is geen 10D.

                        Maar toch is het aan re raden om deze te bekijken.

                        Jan.

                        Comment


                        • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Dat begrijp ik, en als er al een probleem is wordt dit door Canon opgelost. De 1DIII is geen 10D.

                          Maar toch is het aan re raden om deze te bekijken.

                          Jan.
                          Ik had hem al gezien Jan die gast is goed crazy

                          Comment


                          • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            Hahahahahaha geweldig !! En die reply's dat er op volgen :d
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                              Ik ga gewoon afwachten van de Cam genieten en zien wat de volgende resultaten zijn , als er echt een seriues probleem is gaan we dit wel horen van Canon en ondertussen is er toch niks aan te doen
                              Zo zie ik het ook.Als er al een probleem is,zal het wel opgelost worden.
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                                Ik heb de MarkIII van vorige week vrijdag, wou hem inzetten op de Pro Tour ploegentijdrit in Eindhoven zondag ll, maar ben snel terug overgeschakeld naar de MarkIIN.
                                Sindsdien nog niet echt de kans gehad om serieus te testen, maar heb idd zondag enkele beelden waar gewoon niks scherp is, terwijl ik 100% zeker ben dat ik juist heb gefocussed.
                                Hopelijk is mijn vrees onterecht, want de Tour de France staat voor de deur

                                groeten,
                                Luc
                                Luc

                                Comment

                                Working...
                                X