Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Ik heb gisteren met remote live view wat gespeeld, en ik kan mij toch voorstellen dat voor landschappen, productfotografie, macro, dat heeeel handig kan zijn.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #62
      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Inderdaad, maar ik zie dit nu louter in het concert fotografie aspect. En inderdaad dingen zoals live view kan handig zijn maar ik heb het over foto kwaliteit. Is daar een hemelsbreed verschil?
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

      Comment


      • #63
        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
        Inderdaad, maar ik zie dit nu louter in het concert fotografie aspect. En inderdaad dingen zoals live view kan handig zijn maar ik heb het over foto kwaliteit. Is daar een hemelsbreed verschil?
        Vergeleken met m'n 5D zou ik niet direct "hemelsbreed" kunnen noemen, maar 'k heb gisteren maar wat aan het spelen geweest met mijn broer. Dit weekend komt het echte werk.

        Ik ben wel overtuigd van sRAW, maar ik vind het een beke spijtig dat ACR 4.1 dat niet ondersteund, en DPP ziet er zo ... uit.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #64
          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          Voila, het is inderdaad natuurlijk een betere camera met veel nieuwe snufjes en verbeterde functies. Maar of dit zich gaat tonen in de foto kwaliteit. Want als je bv een 30D met een 1D vergelijkt zie direct een hemelsbreedverschil.

          Maar een MK2 VS een MK3 dat vraag ik me af.
          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

          Comment


          • #65
            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            't Zal wachten zijn op dpreview, zeker?

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #66
              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              't Zal wachten zijn op dpreview, zeker?

              Dave
              Inderdaad, ben ik ook heel benieuwd naar.
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • #67
                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                Wel ik kom van de 1DmkII en dan later nog de N versie .
                Ik vind op diet moment de beelden van de MKIII idd beter .
                Nu wat betreft het focus systeem ik heb nog niks abnormaal ondervonden , en zelfs meer keepers dan met de MKII N , Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik nog niet geprobeerd heb in warmere temperaturen , dit test ik een van de dagen uit

                Comment


                • #68
                  Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  care to elaborate?
                  canon kennende zal de opvolger beter zijn, niet?
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                    canon kennende zal de opvolger beter zijn, niet?
                    ja pfff anders kunnen ze die engineers daar gewoon naar huis sturen.

                    ik verwacht in de toekomst nog meer dynamic range, 16-bit processing en alle 45 autofocuspunten van het cross-type.

                    hehe
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      AF werkt volgens deze mijnheer zeer behoorlijk (maar je moet de juiste settings gebruiken): REVIEW
                      Last edited by roadrunner; 21 juni 2007, 07:07.
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                        Jan , en welk voordeel wil je hier dan uithalen ? muren beplakken met enorm grote fotos. Al eens gedacht aan de verwerking ervan de grote van de geheugenkaarten , berekeningen van de pc .
                        Mijn gedacht is als je naar pixels kijkt ben je verkeerd bezig dat is nu net waar de meeste leveranciers willen op inspelen , meer is beter .
                        Al eens aan gedacht welke pers of sportfotograaf zit te wachten op een toestel van 16 m pixels waar er weer een stuk van de snelheid in verwerking op achteruitgaat ?
                        Niet vergeten deze cam is voor deze mensen eigelijk gemaakt en is dan ook de doelgroep
                        Juist: 10 mp is ruim voldoenden. Wil je er bioscoopgevels mee versieren neem dan een middenformaat camera die gaan tot 20 mp.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Juist: 10 mp is ruim voldoenden. Wil je er bioscoopgevels mee versieren neem dan een middenformaat camera die gaan tot 20 mp.
                          Zelfs voor bioscoopgevels denk ik dat 10MP voldoende is. Die dingen worden toch bekeken vanaf 20m ofzo. Je gaat op een reklamebord toch ook niet de pixels tellen? Daarbij, die dingen worden afgedrukt met zo'n raster, van dichtbij zie je alleen maar gekleurde bollen.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Juist: 10 mp is ruim voldoenden. Wil je er bioscoopgevels mee versieren neem dan een middenformaat camera die gaan tot 20 mp.
                            Als je 10 mp ruim voldoende vindt, dan kan je beter dit niet bekijken: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=166077
                            En deze ook niet: http://phaseone.com/Content/p1digita...plus/P45+.aspx

                            Sommigen vinden 6 MP ruim voldoende, ik vind 10 MP ruim onvoldoende en anderen vinden 20 MP ruim onvoldoende.

                            Jan.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              Als je 10 mp ruim voldoende vindt, dan kan je beter dit niet bekijken: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=166077
                              En deze ook niet: http://phaseone.com/Content/p1digita...plus/P45+.aspx

                              Sommigen vinden 6 MP ruim voldoende, ik vind 10 MP ruim onvoldoende en anderen vinden 20 MP ruim onvoldoende.

                              Jan.
                              Hoe meer hoe liever (zolang de kwaliteit niet achteruitgaat door ruis), het gaat niet enkel om de maximum, maar ook om de cropmogelijkheden, als je een ff met 20mpixel hebt, is er flink wat meer ruimte om te croppen, zodat je toch weer met een 200mm een 300 of meer kan simuleren, zoals je nu een 300mm krijgt op een cropcamera.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Hoe meer hoe liever (zolang de kwaliteit niet achteruitgaat door ruis), het gaat niet enkel om de maximum, maar ook om de cropmogelijkheden, als je een ff met 20mpixel hebt, is er flink wat meer ruimte om te croppen, zodat je toch weer met een 200mm een 300 of meer kan simuleren, zoals je nu een 300mm krijgt op een cropcamera.
                                ...met alle lensfouten en al...
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X