Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
    Iemand enige ervaring met het 'dust-removal'-systeem? Werkt het goed en hoe verwijder je het 'afgetrilde' stof?
    Wel het is in ieder geval uitgebreider dan wat ik gezien heb op de 400D: je hebt net zoals op de 400D dust removal tijdens uitschakelen van het toestel, maar ook tijdens inschakelen, maar dat is geruisloos en zit nooit in de weg. Daarnaast heb je "manuele" dust removal dat enkele seconden duurt en waarbij de sluiter enkele keren afgaat om nog meer trilingen te veroorzaken. Ten derde heb je "dust data" waarmee DPP stof kan verwijderen.

    Maar 'k heb hem nu nog maar van gisteren dus of dat het werkelijk iets uithaalt zou'k u nog ni kunnen zeggen.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #47
      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
      Iemand enige ervaring met het 'dust-removal'-systeem? Werkt het goed en hoe verwijder je het 'afgetrilde' stof?
      Na elke reiniging die de cam doet , gaat de stofzuiger van de cam even aan en blaast hij alles naar buiten .

      Nee grapje hoor , goeie vraag eigelijk hier was ik nog niet opgekomen .
      Nu schrijft Canon zelf ,om toch is met een blaaspeertje in de cam te blazen als er toch regelmatig stof moest zitten dus ......

      Comment


      • #48
        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Iemand enige ervaring met het 'dust-removal'-systeem? Werkt het goed en hoe verwijder je het 'afgetrilde' stof?
        er zou een heel klein bakje in zitten met een plakkende stof waar het stof dan in valt en aan blijft plakken.
        daarom dat je tijdens cleaning met EOS Integrated Cleaning de camera best recht vooruit houd zodat het stof naar beneden valt op de plakkende strip en niet recht op het glas van je lens

        Comment


        • #49
          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          @GroovBird: Wat zijn uw bevindingen in verband met de zoeker, vooral in vergelijking met de 5D ?

          Jan.

          Comment


          • #50
            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            @GroovBird: Wat zijn uw bevindingen in verband met de zoeker, vooral in vergelijking met de 5D ?

            Jan.
            Wel de zoeker is kleiner, uiteraard, de sensor is ook kleiner. Maar hij is wel helder. Ik kan straks nog eens loeren in de MkII die nog bij mij ligt om te zien of den ene helderder is dan den andere.

            Maar qua grootte klaag ik niet. Op de 5D gebruikte ik zo'n opzetstukje omdat ik een bril draag, en dat heb ik nu toch niet zo hard meer nodig.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #51
              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              design: kon beter
              ruis: tot 3200 goed bruikbaar, 6400 echter niet meer
              batterij: nipt genoeg
              stevigheid: top

              ps: wedden dat men dit binne 2 a 3 jaar gaat schrijven als men em vergelijkt?

              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #52
                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                design: kon beter
                care to elaborate?
                pixelpusher

                Comment


                • #53
                  Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  design: kon beter
                  In vergelijking met een D200, of zelfs met een D80 is de 1DIII duidelijk ontworpen voor de doelgroep van de prosumer amateurs.

                  Maar wij Canonians zijn toch NIETS gewoon op het gebied van design.
                  En dus zijn wij tevreden met een 1D of een 1Ds.

                  Jan.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    Lol :g :d

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      design: kon beter
                      ruis: tot 3200 goed bruikbaar, 6400 echter niet meer
                      batterij: nipt genoeg
                      stevigheid: top

                      ps: wedden dat men dit binne 2 a 3 jaar gaat schrijven als men em vergelijkt?

                      Komaan, 10d, 5d, 1d serie, allemaal goede ergonomie. (d20 en d30, ok, das wat anders, maar ook dat is kwestie van smaak))
                      iso 3200, is toch fantastisch? 6400 is wat minder, maar toch wel bruikbaar in sommige situaties.
                      Ik ben geen Canon freak, hun menugebaseerd ontwerp staat haaks op mijn voorkeur, maar eerlijk is eerlijk, deze 1dmkIII is toch wel een topcamera! Ook al is em binnen 2 a 3 jaar weer voorbijgestoken.... (hopelijk eens niet door Canon zelf)

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        Ik las vanavond via dpreview een stukje over problemen die men heeft met de nieuwe MKIII. Het gaat dan om het scherpstellen.
                        Stukje is hier te lezen: http://www.robgalbraith.com/bins/con...id=7-8740-9006
                        Voor het dp forum, met dit onderwerp: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=23690745
                        Maar dit probleem is een stevige, en ben heel benieuwd naar de reaktie van Canon.

                        Vraag aan de MKIII eigenaren of ze dit probleem ook al hebben ondervonden?
                        Bezit zelf een MKII en volg dit dus met interesse.
                        Last edited by steldat; 19 juni 2007, 19:59.
                        Canonvijfdeemarkdrie

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Als ik het goed begrijp heeft Canon de autofocus heel goed getest in erg moeilijke omstandigheden... maar is vergeten de autofocus te testen in gewone omstandigheden.

                          Dit zegt ook veel:
                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                          Jan.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            En hoe verhoud hij zich tov de Mark2
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                              En hoe verhoud hij zich tov de Mark2
                              Nen tweede upgrade in een week tijd in zicht Jan ?
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                                Hahahahaha nee, maar nu ik de MK2 heb vraag ik me gewoon af, hoe ze in hemelsnaam zo een toestel nog kunnen verbeteren. Ok, de iso en de schermgroote bv. Maar dit zijn geen ongekende vernieuwingen hé. Live view zegt me ook weinig.
                                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                                Comment

                                Working...
                                X