Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMKIII UW bevindingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    Roadrunner, bedoel je nu dat je met dat CANON-bakbeest eventuele front- en backfocus kunt corrigeren op het toestel zelf, en dat voor 20 verschillende lenzen ?
    Greetz, Kariboe
    Dit is een prachtige feature en 't werkt prima

    Als je nu bijv.voor macro de "live view"-functie in werking zou kunnen zien op de MKIII zou je merken dat dat CANON-bakbeest nog andere geweldige en bruikbare snufjes in huis heeft.Begin alvast maar te sparen!
    Last edited by roadrunner; 7 juli 2007, 08:30.
    Danny's Photosite

    Comment


    • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
      Ja dat klopt inderdaad .
      Perfect voor elke lens bij te stellen , zo hoef je je lenscollectie niet te laten calibreren op het toestel door canon zelf .
      en dit werkt perfect hoor .
      Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
      Als je nu bijv.voor macro de "live view"-functie in werking zou kunnen zien op de MKIII zou je merken dat dat CANON-bakbeest nog andere geweldige en bruikbare snufjes in huis heeft.Begin alvast maar te sparen!
      Ik zou het begot nog gaan doen, hoor
      Ik ga die MKIII toch eens van dichter gaan bekijken, want dit is niet niks vind ik..
      Niet dat ik zou 'switchen', maar gewoon om te eens te kijken wat ik mis !!!

      Jammer dat die CANONbakken zo'n spuuglelijke ondingen zijn... Om dan nog niet te spreken van degene die d'er mee werken
      Oef, dat lucht op
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Ik zou het begot nog gaan doen, hoor
        Ik ga die MKIII toch eens van dichter gaan bekijken, want dit is niet niks vind ik..
        Niet dat ik zou 'switchen', maar gewoon om te eens te kijken wat ik mis !!!

        Jammer dat die CANONbakken zo'n spuuglelijke ondingen zijn... Om dan nog niet te spreken van degene die d'er mee werken
        Oef, dat lucht op
        Greetz, Kariboe
        Heb ik je al verteld dat ook de hightlight priority schitterend werkt.Je hebt een veel groter dynamisch bereik en dus minder vlug uitgebrande delen..concurrentie voor je Fuji.
        Danny's Photosite

        Comment


        • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

          Hi guys,

          Als 5D bezitter, volg ik deze thread , en andere, waarbij ik steeds weer lees hoe geweldig de instelmogelijkheden van de Mark III zijn.

          Ik zie alleen geen foto's. Misschien is iedereen de instellingen aan het bestuderen.

          Toen ik mijn 5D kocht, bij CVI nota bene, ben ik gestopt bij het eerste monument dat ik tegenkwam, nl. de kerk in 's Hertogenbosch en foto's gemaakt.

          Twee uur later stonden die op BD.

          Wat is dat toch met die Mark III. Wanneer zien we foto's ?

          Ik hoop dat de MOD niet al te boos is.

          Dpaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

            'tkan heel moeilijk worden om de juiste instellingen te vinden wanneer het toestel maar in één modus behoorlijk werkt
            Ter illustratie een voorbeeldje van mijn eerder aangehaalde probleempje.


            Aiservo scherpstellen




            crop van het resultaat, soms backfocus en soms frontfocus per ongeluk zit er eens ééntje bij de scherp is.




            Dat het ook anders kan, maar dan wel in one-shot.






            Misschien kan de Moderator de offtopic berichten verwijderen zodat het ietsje overzichtelijker word

            Groeten, Jean-Pierre
            Last edited by Franciskine; 8 juli 2007, 12:32.

            Comment


            • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Hi guys,

              Als 5D bezitter, volg ik deze thread , en andere, waarbij ik steeds weer lees hoe geweldig de instelmogelijkheden van de Mark III zijn.

              Ik zie alleen geen foto's. Misschien is iedereen de instellingen aan het bestuderen.

              Toen ik mijn 5D kocht, bij CVI nota bene, ben ik gestopt bij het eerste monument dat ik tegenkwam, nl. de kerk in 's Hertogenbosch en foto's gemaakt.

              Twee uur later stonden die op BD.

              Wat is dat toch met die Mark III. Wanneer zien we foto's ?

              Ik hoop dat de MOD niet al te boos is.

              Dpaul.
              Denk dat er ondertussen toch genoeg foto's te vinden zijn op het internet die met de MKIII genomen zijn,Paul.Op BD wordt er inderdaad weinig gepost maar dat heeft misschien te maken met de reakties/topicvervuiling die daar dan weer op volgen.Gewoonlijk duurt het niet lang of de een of ander moet weer hoogdringend bewijzen dat zijn merk...toch veel beter is en dat de fotokwaliteit toch niet het van het is.Ik voel me dan ook niet geroepen om hier foto's te posten.En waarschijnlijk ben ik niet de enige die er zo over denkt.Wat mij betreft is de fotokwaliteit erg goed:mooie gesatureerde kleuren en een betere bokeh.De mooiere bokeh zou volgens sommigen te maken hebben op FM met de 14 bits die de MKIII gebruikt en daardoor zou de OOF mooier en zachter overkomen.Als fervente bokehliefhebber vind ik dit een groot pluspunt.De scherpte van de foto's is ook prima.De LCD laat dit in RAW wel minder goed beoordelen.

              Ik ben twee namiddagen bezig geweest de focus van m'n lenzen correct in te stellen.Dat werkt echt prachtig en m'n resultaten zijn nu veel scherper met de lenzen die een finetuning nodig hadden.Ik heb de focuschart gebruikt en ter extra controle nog een andere opstelling.Nen boel werk maar het loont.

              Bij de oudere manuele focuslenzen zijn er verscheidene lijken uit de kast gevallen.M'n Nikkor 50/1.4 AIS bijvoorbeeld had een enorme frontfocus en die heb ik netjes kunnen corrigeren (al moest ik een maximale correctie van +20 instellen).De camera herkent de Canon AF-lenzen automatisch.Ook m'n Sigma 12-24mm werd automatisch herkend.Toen ik als eerste MF de 50/1.4 ingaf gaf de camera automatisch "50mm-50mm" aan tot m'n tevredenheid (met een AF-adapter,met gewone adapter werkt het niet) en kon ik de bovenvermelde bijstelling doorvoeren.Toen ik echter als volgende lens de Nikkor AFD 200/4 macro op de camera plaatste kreeg ik weer de melding dat het een "50mm-50mm" lens was.De camera kan bij de manuele lenzen dus blijkbaar niet automatisch een onderscheid maken in de mm.Resultaat is dus dat als ik de 50/1.4 ga gebruiken met instelling +20 om de frontfocus te corrigeren ik elke manuele lens zo ga gebruiken en dat kan natuurlijk niet.Ga me in de plaats Canon AF-lenzen aanschaffen want de AF correct kunnen bijstellen is echt wel waardevol.

              Veel uitleg,Paul,maar weer geen foto's...
              Last edited by roadrunner; 8 juli 2007, 13:08.
              Danny's Photosite

              Comment


              • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                Roadrunner, ben wel benieuwd naar die ....nog andere opstelling die je gebruikt ter extra controle voor de finetuning buiten de focuschart en heb je ook behoorlijk resultaten in de Aiservo modus of gebruik je die momenteel nog niet

                Comment


                • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht

                  Bij de oudere manuele focuslenzen zijn er verscheidene lijken uit de kast gevallen.M'n Nikkor 50/1.4 AIS bijvoorbeeld had een enorme frontfocus en die heb ik netjes kunnen corrigeren (al moest ik een maximale correctie van +20 instellen).
                  Ik had het eerder al eens aangehaald, maar blijkbaar had je't niet door. Je moet me eens vertellen hoe een correctie van het AF-systeem toe te passen valt op manueel te focussen lenzen.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                    @GroovBird: Met Canon lenzen en met bepaalde adapters is er ook een (auto)focus bevestiging tijdens het manueel scherpstellen.

                    Jan.

                    Comment


                    • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                      'tkan heel moeilijk worden om de juiste instellingen te vinden wanneer het toestel maar in één modus behoorlijk werkt
                      Ter illustratie een voorbeeldje van mijn eerder aangehaalde probleempje.


                      Aiservo scherpstellen




                      crop van het resultaat, soms backfocus en soms frontfocus per ongeluk zit er eens ééntje bij de scherp is.




                      Dat het ook anders kan, maar dan wel in one-shot.






                      Misschien kan de Moderator de offtopic berichten verwijderen zodat het ietsje overzichtelijker word

                      Groeten, Jean-Pierre
                      Ik zou al zeker van de 45 focuspunten afstappen

                      Comment


                      • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        @GroovBird: Met Canon lenzen en met bepaalde adapters is er ook een (auto)focus bevestiging tijdens het manueel scherpstellen.
                        Jan.
                        Klopt Jan.Zoals reeds gezegd wel een AF-confirm adapter gebruiken want anders lukt het niet.

                        @ jpjp: Ik heb de AI servo al wel gebruikt en daar is me niks abnormaal bij opgevallen.Moet wel toegeven dat ik meestal one shot gebruik.De Rudy (topicstarter) heeft dit al grondiger uitgetest.

                        De andere opstelling is niks wetenschappelijks hoor.Ik regelde eerst de lens af op basis van de focuschart en als extra controle had ik gewoon een hele boel kleine identieke doosjes (2,5cm breed,9cm hoog) met tekst erop diagonaal achter elkaar gezet met telkens een erg kleine spatie ertussen.Ik stelde als 2de controle hier gewoon steeds op een doosje in het midden scherp en controleerde dan of de scherpte netjes op dat doosje zat of het exemplaar ervoor of er achter.Ik probeerde ook steeds verscheidene gradaties uit en na heel wat probeersels vrijdag ben ik gisteren opnieuw begonnen en heb ik het nogeens uitgetest.Ik heb nu twee maanden verlof en dus tijd genoeg

                        Met de 70-200/4 IS heb ik slechts +2 bijgestuurd,de 24-105/4 IS +5 en de Sigma 12-24 had ik eerst afgeregeld op 24mm en moest dan een +9 krijgen maar met de doosjes merkte ik dat het beter was +6 te gebruiken daar de lens dan ook scherpere resultaten gaf op 12mm - 18mm.
                        Last edited by roadrunner; 8 juli 2007, 19:57.
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                          Ik zou al zeker van de 45 focuspunten afstappen
                          Ik heb het centrale focuspunt geregistreerd (heb nu weer wel de omliggende focuspunten geaktiveerd) en gebruik meestal dit centrale punt (of selecteer zelf een ander punt maar dan ook maar 1 punt).

                          Met de 45 punten heb ik ook al zitten prullen en dit is wel indrukwekkend hoe netjes de AF z'n punten maar ik heb het enkel bij "one shot" gebruikt.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                            Tubbs, allebei gemaakt met cenraal scherpstelpunt.

                            Comment


                            • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                              Klopt Jan.Zoals reeds gezegd wel een AF-confirm adapter gebruiken want anders lukt het niet.

                              @ jpjp: Ik heb de AI servo al wel gebruikt en daar is me niks abnormaal bij opgevallen.Moet wel toegeven dat ik meestal one shot gebruik.De Rudy (topicstarter) heeft dit al grondiger uitgetest.

                              De andere opstelling is niks wetenschappelijks hoor.Ik regelde eerst de lens af op basis van de focuschart en als extra controle had ik gewoon een hele boel kleine identieke doosjes (2,5cm breed,9cm hoog) met tekst erop diagonaal achter elkaar gezet met telkens een erg kleine spatie ertussen.Ik stelde als 2de controle hier gewoon steeds op een doosje in het midden scherp en controleerde dan of de scherpte netjes op dat doosje zat of het exemplaar ervoor of er achter.Ik probeerde ook steeds verscheidene gradaties uit en na heel wat probeersels vrijdag ben ik gisteren opnieuw begonnen en heb ik het nogeens uitgetest.Ik heb nu twee maanden verlof en dus tijd genoeg

                              Met de 70-200/4 IS heb ik slechts +2 bijgestuurd,de 24-105/4 IS +5 en de Sigma 12-24 had ik eerst afgeregeld op 24mm en moest dan een +9 krijgen maar met de doosjes merkte ik dat het beter was +6 te gebruiken daar de lens dan ook scherpere resultaten gaf op 12mm - 18mm.
                              Bedankt, stemt ongeveer overeen met de batterijen die ik hiervoor gebruikte en ook het meest precies.
                              Last edited by jpjp; 8 juli 2007, 22:01.

                              Comment


                              • Re: Canon 1DMKIII UW bevindingen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                @GroovBird: Met Canon lenzen en met bepaalde adapters is er ook een (auto)focus bevestiging tijdens het manueel scherpstellen.

                                Jan.
                                Ok, maar de camera is fysisch niet in staat om zo'n oude manuele lens bij te regelen. Ik vraag me dus ook af wat het nut is van het afregelen van de camera ifv oude MF lenzen.
                                David Leemans
                                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X