Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 1.1X crop?

Mijn Kodak SLR/n doet al jaren 14mp en dat is 4500 x 3000 pixels. En... Die wordt al bijna 2 jaar niet meer gemaakt. Je kan van Nikon dus zeker niet zeggen dat het de tijd ver vooruit is. Alleen heeft Nikon al heel wat professionele en serieuze amateurklanten verspeeld door zo lang vast te houden aan de aps sensor. Ik heb daar overigens heel mooie lenzen bij over kunnen nemen, dus ik moet eigenlijk niet klagen
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Mijn Kodak SLR/n doet al jaren 14mp en dat is 4500 x 3000 pixels. En... Die wordt al bijna 2 jaar niet meer gemaakt. Je kan van Nikon dus zeker niet zeggen dat het de tijd ver vooruit is. Alleen heeft Nikon al heel wat professionele en serieuze amateurklanten verspeeld door zo lang vast te houden aan de aps sensor. Ik heb daar overigens heel mooie lenzen bij over kunnen nemen, dus ik moet eigenlijk niet klagen
      passen Nikon lenzen dan op een Kodak?
      EDIT: ah, je hebt ook een Nikon.. scuze me
      Moet eerlijk zeggen, ik wist niet eens dat Kodak DSLR's maakte, dus very high profile zijn ze toch niet. Ik ken eigenlijk alleen Kodachrome 64 en 200 vanuit m'n gouwe ouwe dia-tijd
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
        passen Nikon lenzen dan op een Kodak?
        EDIT: ah, je hebt ook een Nikon.. scuze me
        Moet eerlijk zeggen, ik wist niet eens dat Kodak DSLR's maakte, dus very high profile zijn ze toch niet. Ik ken eigenlijk alleen Kodachrome 64 en 200 vanuit m'n gouwe ouwe dia-tijd
        Die camera's zijn een hele tijd geproduceerd, en het merendeel van de kodak DSLR gebruikt een Nikon mount
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
          Die camera's zijn een hele tijd geproduceerd, en het merendeel van de kodak DSLR gebruikt een Nikon mount
          Dat hangt ervan af hoever je teruggaat in de tijd. De eerste Kodak DSLR hadden als ik mij goed herinner allemaal een canon mount/body. Het was zelfs 1 van de redenen voor de late lancering van de 1D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            Nikon heeft nog nooit iets nieuws op de markt gebracht. Als je steeds het nieuwste wil moet je zeker niet bij Nikon zijn maar bij Canon.

yep, en als Nikon dan eens als eerste iets uitvind (vb. HSM was een uitvinding van Nikon, waar ze zelf niet in geloofden) dan laten ze Canon als eerste de professionele markt daarmee inpalmen .. over een marketing blunder van Nikon gesproken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Dat hangt ervan af hoever je teruggaat in de tijd. De eerste Kodak DSLR hadden als ik mij goed herinner allemaal een canon mount/body. Het was zelfs 1 van de redenen voor de late lancering van de 1D.
              Helemaal correct : Canon en Kodak zijn samen aan DSLR productie gestart.
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Wat ik mij zo afvraag bij al deze berichtgeving omtrent de D3 (die er nu vandaag nog niet komt) is wat de reden van die 1.1 crop kan zijn. Marketingtechnisch denk ik dat deze cropfactor een fameus nadeel is. Ik begrijp dat er misschien technische voordelen zijn aan een net niet 24x36 equivalente sensor, maar gezien de producten van "dat andere merk" ga je dat telkens toch moeten uitleggen.

Ik heb ooit eens een artikel gelezen dat de kleinere Nikon mount aanhaalde als vervelende factor voor het bouwen van een goede FF. Ik heb helaas dit artikel niet meer en ben ook de technische reden vergeten. Iemand enig idee wat en of dit ermee te maken kan hebben ?
                DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                  Wat ik mij zo afvraag bij al deze berichtgeving omtrent de D3 (die er nu vandaag nog niet komt) is wat de reden van die 1.1 crop kan zijn. Marketingtechnisch denk ik dat deze cropfactor een fameus nadeel is. Ik begrijp dat er misschien technische voordelen zijn aan een net niet 24x36 equivalente sensor, maar gezien de producten van "dat andere merk" ga je dat telkens toch moeten uitleggen.

Ik heb ooit eens een artikel gelezen dat de kleinere Nikon mount aanhaalde als vervelende factor voor het bouwen van een goede FF. Ik heb helaas dit artikel niet meer en ben ook de technische reden vergeten. Iemand enig idee wat en of dit ermee te maken kan hebben ?
                  Dat zou te maken hebben met het maken van de beeldchip. Ik ken daar bijzonder weinig van, maar een 35FF chip zou in twee stappen moeten worden gemaakt terwijl zo'n 1.1X crop in één keer kan geproduceerd worden. Die twee stappen zouden de oorzaak zijn van veel meer slechte exemplaren die ze sowieso in de vuilbak kunnen kieperen. Ik heb overigens ook ergens gelezen dat de Canon 35FF sensors naar het schijnt ook juist op het randje zijn qua afmetingen.

De kleinere Nikon mount wordt er inderdaad telkens bijgesleept, maar dat heeft niets te maken met die 1.1X crop. Zoals Rob al aanhaalde: De Kodak 14n en SLR/n van enkele jaren terug waren ook 35FF in Nikon mount Wel zal het wat moeilijker kunnen zijn om een Nikon f1.0 objectief te produceren, maar da's een andere discussie.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Ik zou wel eens resultaten van mijn AFS VR 200mm f2 op 35FF willen zien. Benieuwd wat daar uit zou komen. Op APS-C is de DOF op redelijk grote afstanden zo al flinterdun

MVG,

Comment

• Re: Nikon D3 1.1X crop?

Tiens, jullie spreken nog steeds over 1,1x crop?
                      Ik dacht dat dit reeds sinds vorige week vrijdag afgedaan geweest is, het zou een echte full frame zijn.

http://www.photographybay.com/?p=33
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Op Nikonians is de"D1/D2/D3 Users group" van het forum terug naar de benaming "D1/D2 Users group" hernoemd dus de D3 zal waarschijnlijk nog niet voor deze PMA zijn.
                        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                          Op Nikonians is de"D1/D2/D3 Users group" van het forum terug naar de benaming "D1/D2 Users group" hernoemd dus de D3 zal waarschijnlijk nog niet voor deze PMA zijn.
                          Ik heb het ook gezien Fantastisch hoe een hype gecreëerd kan worden hé Het heeft me wel doen nadenken wat ik eigenlijk echt wil, en op het ogenblik is dat geen nieuwe camera, allé toch zeker geen van 7000-8000 Euro

MVG,

Comment

Wat had ik hier ook alweer vermeld . . .
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                              Tiens, jullie spreken nog steeds over 1,1x crop?
                              Ik dacht dat dit reeds sinds vorige week vrijdag afgedaan geweest is, het zou een echte full frame zijn.

http://www.photographybay.com/?p=33
                              Tja, het wordt nog even wachten hé Ik hoop overigens dat ze dat onding in die link (dat overigens al meer dan een jaar meegaat) nooit op de markt brengen hoor... dan stap ik direkt over

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Ik heb het ook gezien Fantastisch hoe een hype gecreëerd kan worden hé Het heeft me wel doen nadenken wat ik eigenlijk echt wil, en op het ogenblik is dat geen nieuwe camera, allé toch zeker geen van 7000-8000 Euro

MVG,
                                Normaal gezien als ze een aanpassing van het forum doen op Nikonians klopt de informatie en zit er wel degelijk iets in de pipeline.Verbaast me echt dat het ditmaal niet zo is.Ergens een kink in de kabel of willen ze nog aanpassingen doorvoeren...?

Ik heb wel behoefte aan een nieuwe camera want m'n D1X is al verkocht. 'T zal toch ne Nikon worden maar ik twijfel nog steeds tussen een D200 met grip en een D2X(s).Mijn gezond verstand zegt me de eerste,m'n hart zegt me de tweede vanwege de feel en de handligging.Maar het is natuurlijk veel extra geld om een betere handligging te hebben want de snelheid van het CAM2000-systeem heb ik helemaal niet nodig.
                                Danny's Photosite

Comment

Working...
                                X