Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 1.1X crop?

Maakt de kleur wat uit?
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

my god! geen touchscreen!!! ik steek altijd met men neus tegen dat schermpje

maar als ze der nu eens een 3D van maken? D3 3d nen stereoscopischedigitale camera. en via de hardware zodat je twee lenzen moet opschroeven.
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Re: Voorlopige en onvolledige wenslijst:

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
        Fictieve Wishlist:
        - Auto ISO die zich instelt volgens tijdstip/datum/periode vh jaar/...
        - 30MPx
        - max ISO 16000
        - LF: large frame, x0,75
        - 5" QVGA widescreen touchscreen lcd
        - lcd vh body kunnen halen en via bluetooth camera besturen en live preview
        - 1,8" 100GB harddisk
        - 802,11g wireless network
        - built-in gps military specs
        - verwisselbare lensfitting zodat je lenzen van nikon, canon, pentax, ... kunt gebruiken
        - ingebouwde fiber monopod
        - VR 5th gen op volledige body, niet de lens of de sensor beweegt maar gans de body
        - pop-up SB-1200
        - alle lenzen hebben ingebouwde ringflits
        - ingebouwde instant photo printer
        - 1 batterijlading gaat 5000 fotos mee (voor élke foto mét gebruik van flits, VR, gps, ...., en 30sec nazien op 't wireless scherm)
        - weegt minder dan 200g
        - past (inclusief 10-600mm lens) in borstzakje
        Als ik de discussie hier zo goed volg, zit dat toch allemaal al op de nieuwe Canon
        Maar gelukkig heb je niet zo heel veel wensen idd.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Just FYI:

de discussie wil ik hier niet aan gaan
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
            Just FYI:

de discussie wil ik hier niet aan gaan
            Hier nog één van op Photo.net het zou dus toch een 35FF worden en geen 1.1X crop, en er komt een AFS 50mm f1.2 plus AFS 24-120mm f2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Photo.net

Attended the D3 Sales Rep seminar last night. Confirmed: D3 announcement on Monday

Jim Seaholm, Mar 03, 2007; 02:30 p.m.

Last night I attended a Nikon sales rep seminar in Los Angeles, where Nikon's D3 was unveiled to an audience consisting of L.A. area Advanced Systems Dealers and myself.

Courtesy of my cousin, who is a salesperson at a major Los Angeles Nikon retailer, I was able to get credentials and attend the 45 minute meeting with him.

All camera cell phones were checked at the door, as we entered the meeting room. The LA sales rep revealed the D3 which was partially wrapped in black gaffers tape so as to disguise key elements of its appearance. For about 30 minutes, the sales rep talked to the assembled audience about Nikon's latest offering which is to be unveiled on Monday, March 5th at PMA:

- Full Frame (no 1.1 crap) - DX mode at 1.5x - High Speed Crop - VERY fast motor drive (can't remember the number he quoted, but when he fired it, it sounded at least as fast as my F5 on CH. - 18.7 MB - MSRP $7999 - No H and X models anymore, just the one D3 - D2xs will continue to sell. - Dimensions and weight were mentioned, but I don't remember the minutae. Suffice to say, the camera looked to be roughly the same size as the D2 series.

The camera was fitted with another new release: an undisguised 50mm 1.2G AF-S lens, which looked to be quite large and sturdy. Also mentioned but not present was a 24-120 2.8G AF-S. The rep said no new DX lenses were forthcoming in the near future.

So there you have it. End of rumors. We'll all see it undisguised on Monday. So relax, its here.

Regards,

Jim

Comment

Laatste nieuws uit het geruchtencircuit

Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
                Laatste nieuws uit het geruchtencircuit
                Dit lijkt niet echt meer een gerucht.

Maar als deze informatie correct is dan heeft Nikon eindelijk een goed alternatief voor de 1Ds reeks van Canon.

Dit betekent lagere prijzen en meer keuze vrijheid voor iedereen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Dit lijkt niet echt meer een gerucht.

Maar als deze informatie correct is dan heeft Nikon eindelijk een goed alternatief voor de 1Ds reeks van Canon.

Dit betekent lagere prijzen en meer keuze vrijheid voor iedereen.

Jan.
                  MRSP van 7999$ lijkt me niet echt laag Eens zien wat dat in Eurokes wordt

De mee aangekondigde objectieven lijken ook niet mis en worden waarschijnlijk ook heel duur. AFS 50mm f1.2G en AFS VR 24-120mm f2.8 Nu nog de supertele's erbij met VR

MVG,

Comment

Waar ik de Fuji gekocht heb vanmiddag heb ik even met de eigenaar gesproken en even de opvolger van de D2XS ter sprake gebracht. Zijn antwoord, er is niks maar dan ook nog niets officieels wat betreft een opvolger, alleen gespeculeer. Hij heeft hele goeie directe banden met Nikon en Fuji ( zijn winkel doet eigenlijk bijna enkel DSLR toestellen en geen compactjes ), vandaar dat hij ook bijna steeds als eerste in Belgie op de hoogte is van nieuwe dingen. Hij wist me te vertellen dat ik de 2de was in Belgie met een Fuji S5 Pro.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Franciskine, de d3, zou dat er eentje kunnen worden waarvoor u uw d2 voor inruilt ?
                      Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        MRSP van 7999$ lijkt me niet echt laag Eens zien wat dat in Eurokes wordt
                        De 11 MP 1Ds is gestart op 9999 euro. De 1DsII is nu nog altijd 7000 euro.

Een D3 met hogere specificaties dan de 1Ds is voor professionelen, in vergelijking met medium formaat, vrij goedkoop.

Maar later komt er eventueel een FF Nikon vergelijkbaar met de Canon 5D.
                        Zodra Nikon echt gestart is met FF.

Jan.

Comment

Franciskine, de d3, zou dat er eentje kunnen worden waarvoor u uw d2 voor inruilt ?
                          Ruilen?? met een prijs van 8000€ (zal zoiets wel worden vermoed ik) zal dat niet echt van toepassing zijn lijkt me

Maar, we zullen wel zien (zei de blinde) wat er effectief van aan is. Alhoewel deze geruchten wel haalbaar lijken
                          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                            Ruilen?? met een prijs van 8000€ (zal zoiets wel worden vermoed ik) zal dat niet echt van toepassing zijn lijkt me

Maar, we zullen wel zien (zei de blinde) wat er effectief van aan is. Alhoewel deze geruchten wel haalbaar lijken
                            Waarom niet ? Als ik een d3 bestel dan wil ik eigenlijk wel van mijn d2 af. Maar omdat Franciskine nu een s5 heeft vraag ik me af hij dat pad nog gaat bewandelen.
                            Nikon spul

Comment

Waarom niet ? Als ik een d3 bestel dan wil ik eigenlijk wel van mijn d2 af. Maar omdat Franciskine nu een s5 heeft vraag ik me af hij dat pad nog gaat bewandelen.
                              Sorry misverstandje , ik bedoelde niet dat hij niet zou willen upgraden, maar ik doelde op het feit dat je voor de mogelijke prijs van een D3 wel 2 keer een D2Xs hebt, dus ruilen zal er niet in zitten (tenzij hij die S5 erbij gooit )
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Euh... die design is al jaar en dag dezelfde gebleven hoor.
                                Als je goed kijkt, dan zie je dat de 1D-mkIII wel degelijk in een nieuwe behuizing zit ...

De 11 MP 1Ds is gestart op 9999 euro. De 1DsII is nu nog altijd 7000 euro.
                                En de Canon D2000 (1998, 2.0 megapixels) kostte tijdens de introductie € 15.000,-. De techniek evolueert, dus het tarief van de 1Ds-mkI was toen rechtvaardig. De prijs van $ 7.999,- voor een Nikon D3 vind ik daarom nu te hoog.

Ja, alleen wel ruim twee jaar te laat. Door een tarief van $ 7999,- aan te houden prijst Nikon zichzelf wel volledig uit de markt. Canon zal waarschijnlijk de 1Ds-mkII wat omlaag bijstellen qua tariefstelling, en later dit jaar volgt de EOS 1Ds-mkIII. Dus 'pist' Nikon met de D3 weer naast het potje, want de 1Ds-mkIII zal opnieuw een voorsprong nemen op de Nikon D3. Met andere woorden: Nikon loopt circa twee jaar achter op Canon, en daarom is het tarief van $ 7999,- niet te rechtvaardigen.

.
                                Last edited by di Marco; 3 maart 2007, 23:29.
                                Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Working...
                                X