Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3 1.1X crop?

    Van Nikonians forum:

    Oorspronkelijk geplaatst door Nikonians
    Reports of a full frame (1.1X sensor) prototype being tested were getting stale; however, with apologies for the delay, our intelligence sources in the heart of Japan have confirmed it:

    New Model denomination: D3, most likely D3H

    Sensor Manufacturer: Either Sony (most likely) or Nikon

    Megapixel rating: in the 18MP to 20MP range

    Expected announcement date: March 2007, at PMA

    Likely availability in store shelves around the world: October 2007

    Surprise Feature: DX format high FPS rate High Speed Crop Mode
    Ik ben benieuwd. Bij Nikonians hebben ze alvast het D1/D2 forum hernoemd naar D/1/D2/D3

    MVG,
    Last edited by frank207be; 27 februari 2007, 18:24.

  • #2
    Re: Nikon D3 1.1X crop?

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Van Nikonians forum:



    Ik ben benieuwd. Bij Nikonians hebben ze alvast het D1/D2 forum hernoemd naar D/1/D2/D3

    MVG,

    Ik ben ook benieuwd.Ik moet bekennen,de MKIII heeft me echt een schok gegeven. Ook designmatig is dat ding af tot en met.Nog nooit zo'n mooie camera gezien.Die ronde vormen,dat biodesign,de afwezigheid van dikke uitstekende knoppen bovenop de camera.Live preview,mitrailleur sluiterprestaties,ISO 6400,focuscalibratie enzovoort,enzoverder.Ik ga dat hier natuurlijk niet zeggen tegen Concertfoto,hou het stil hé. Ik heb echt het gevoel dat het nu voor Nikon erop of eronder is.Ofwel komen ze met spectaculaire dingen die toch enigszins de vergelijking kunnen doorstaan,ofwel zinken ze nu voorgoed weg in het moeras van de dertien in het dozijn. Een prosumermerk,broederlijk op het schab tussen Panasonic en Samsung.
    Afwachten wat komen gaat,wie weet



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3 1.1X crop?



      gaat het over deze knaap ? smaak is goesting natuurlijk maar lijkt mij eerder een kruising tussen een stuiterbal en een camera... zal zo wel heel schokvrij zijn natuurlijk en nu maar hopen dat de D2Xs/Hs prijzen zakken

      vriendelijke groeten, dimidub
      ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
      http://www.flickr.com/photos/dimidub/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3 1.1X crop?

        Die staat daar al een half jaar te blinken.
        We weten het binnen een paar weken.
        Phororhacos : dat gevoel van erop of eronder heb ik ook.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3 1.1X crop?

          Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
          dat gevoel van erop of eronder heb ik ook.
          Persoonlijk denk ik dat ze op korte termijn iet DEFTIG moeten doen aan hun naservice of ze mogen nog met mega-camera's afkomen.
          (een klant die 5000€ voor een tostel betaalt, wil zijn camera geen 6 à ... weken kwijt zijn)

          Nog even geduld en we weten wat er gebeurd.

          Sven

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3 1.1X crop?

            Ken Rockwell is waarschijnlijk de grootste blaas die internet ooit heeft voortgebracht.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3 1.1X crop?

              Binnen een jaar of 5 zijn er dus waarschijnlijk consumer FullFrame DSLR's Een 17mm groothoek gaat dan van 28mm equivalent naar 19mm equivalent... Laat die ultra groothoek maar zitten

              Anderzijds gaat je 300mm van 450mm equivalent naar 330mm equivalent...

              Anywayz, ik denk dat een groter sensoroppervlak de ruis ten goede komt
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3 1.1X crop?

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Ken Rockwell is waarschijnlijk de grootste blaas die internet ooit heeft voortgebracht.
                Spot on.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3 1.1X crop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Ik ben ook benieuwd.Ik moet bekennen,de MKIII heeft me echt een schok gegeven. Ook designmatig is dat ding af tot en met.Nog nooit zo'n mooie camera gezien.Die ronde vormen,dat biodesign,de afwezigheid van dikke uitstekende knoppen bovenop de camera.Live preview,mitrailleur sluiterprestaties,ISO 6400,focuscalibratie enzovoort,enzoverder.Ik ga dat hier natuurlijk niet zeggen tegen Concertfoto,hou het stil hé. Ik heb echt het gevoel dat het nu voor Nikon erop of eronder is.Ofwel komen ze met spectaculaire dingen die toch enigszins de vergelijking kunnen doorstaan,ofwel zinken ze nu voorgoed weg in het moeras van de dertien in het dozijn. Een prosumermerk,broederlijk op het schab tussen Panasonic en Samsung.
                  Afwachten wat komen gaat,wie weet

                  Walter
                  Wat een gezwets toch. Nikon maakt al een decennia fantastisch goeie camera's. Nikon heeft een reeks topklasse objectieven en blijft die uitbreiden. Maar nu Canon een (op het eerste zicht) subliem nieuw vlaggeschip heeft uitgebracht, is dit plots van geen tel meer. Nikon zou zich plots moeten reppen om zich te onderscheiden van Samsung. Te gek voor woorden.
                  Het zal wel iets mannelijks zijn zeker, zich dermate identificeren met je 'materiaal' dat een constante competitie met andermans 'materiaal' een bestaansreden wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Familie van Germaine Greer/Anja Meulenbelt?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    Wat een gezwets toch. Nikon maakt al een decennia fantastisch goeie camera's. Nikon heeft een reeks topklasse objectieven en blijft die uitbreiden. Maar nu Canon een (op het eerste zicht) subliem nieuw vlaggeschip heeft uitgebracht, is dit plots van geen tel meer. Nikon zou zich plots moeten reppen om zich te onderscheiden van Samsung. Te gek voor woorden.
                    Het zal wel iets mannelijks zijn zeker, zich dermate identificeren met je 'materiaal' dat een constante competitie met andermans 'materiaal' een bestaansreden wordt.


                    Ik bedoel maar,de dagen van het echt fundamentalistisch feminisme,dat overal sporen meende te ontwaren van onwenselijk mannelijk gedrag zijn al een tijdje voorbij hé.
                    Ik vind het heel leuk voor jou dat je tevreden bent met hoe het nu is,maar er zijn een hoop mensen die verder kijken dan hun neus lang is en zien wat er aan de overkant gebeurd.Of dat mannelijk is weet ik niet maar 't heeft er alvast voor gezorgd dat we nu niet meer in spelonken wonen.
                    Waar het om gaat is dat met de introductie van de MIII de D2Hs in één klap een volkomen onverkoopbare camera geworden is,tenzij ze hem heel sterk doen dalen in prijs.Voor weinig Euros meer heb je nu immers een camera die zoveel meer kan dat het niet mooi meer is.Het gevaar daarvan is dat nu echt alle pro's gaan overschakelen op Canon.En dat op zijn beurt heeft dan weer gevolgen voor een hoop amateurs,die zich zwaar hebben ingekocht in Nikon (lenzen;accessoires),want,van een wegdeemsterende fabrikant moet je dan niet veel lekkers meer verwachten in de onmiddellijke toekomst.
                    En daar sta je dan,met al je lenzen en toebehoren,terwijl technisch belangrijke innovaties,die het fotograferen leuker maken,aan je neus voorbij gaan.
                    Als bovenstaande uitleg in jouw woordenboek staat voor "zich identificeren met" en "competitie aangaan",welaan dan PIZZA,je hebt gelijk.


                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3 1.1X crop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Ken Rockwell is waarschijnlijk de grootste blaas die internet ooit heeft voortgebracht.
                      Of het de grootste blaas is weet ik niet, maar toch één van de...
                      Het probleem met de man is dat hij soms wel dingen zegt die wel kloppen, maar vervolgens een straffe uitspraak doet waardoor je je toch vragen stelt over zijn geloofwaardigheid.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3 1.1X crop?

                        @pichayandege: eindelijk iemand die er zijn verstand kan bijhouden...
                        Meer valt hier niet te zeggen.
                        Nikon, Apple & Epson

                        Comment


                        • #13
                          Re: Familie van Germaine Greer/Anja Meulenbelt?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Ik bedoel maar,de dagen van het echt fundamentalistisch feminisme,dat overal sporen meende te ontwaren van onwenselijk mannelijk gedrag zijn al een tijdje voorbij hé.
                          Ik vind het heel leuk voor jou dat je tevreden bent met hoe het nu is,maar er zijn een hoop mensen die verder kijken dan hun neus lang is en zien wat er aan de overkant gebeurd.Of dat mannelijk is weet ik niet maar 't heeft er alvast voor gezorgd dat we nu niet meer in spelonken wonen.
                          Waar het om gaat is dat met de introductie van de MIII de D2Hs in één klap een volkomen onverkoopbare camera geworden is,tenzij ze hem heel sterk doen dalen in prijs.Voor weinig Euros meer heb je nu immers een camera die zoveel meer kan dat het niet mooi meer is.Het gevaar daarvan is dat nu echt alle pro's gaan overschakelen op Canon.En dat op zijn beurt heeft dan weer gevolgen voor een hoop amateurs,die zich zwaar hebben ingekocht in Nikon (lenzen;accessoires),want,van een wegdeemsterende fabrikant moet je dan niet veel lekkers meer verwachten in de onmiddellijke toekomst.
                          En daar sta je dan,met al je lenzen en toebehoren,terwijl technisch belangrijke innovaties,die het fotograferen leuker maken,aan je neus voorbij gaan.
                          Als bovenstaande uitleg in jouw woordenboek staat voor "zich identificeren met" en "competitie aangaan",welaan dan PIZZA,je hebt gelijk.


                          Walter
                          Walter,
                          Zoals nog wel eens gebeurd in dit forum, wordt er niet echt aandachtig gelezen voor er een vlammende reactie wordt neergepend. Waar staat dat ik tevreden ben met hoe het nu is? Ik ben er gerust in dat elk cameramerk constant ontwikkelt en verbetert of die nu Nikon of Canon of Samsung heten. Als de D2HS nu minder verkoopt, heeft dit alles te maken met het feit dat er een D3 aankomt. Omwille van die reden zal hij dus inderdaad dalen in prijs, zoals elk merk dit zou doen uit commerciële overwegingen. Met Canon heeft dit weinig te maken. Of dacht je dat iemand die investeerde in een kast Nikon materiaal dit allemaal wil buitengooien omdat Canon een mark III uitbrengt? Nu zou ik dit persoonlijk niet betreuren, want dan komt er een overaanbod van tweedehands topobjectieven op de markt. Zou toch mooi zijn?
                          Maar ik raad je aan om eens een aantal serieuze beschouwingen te lezen over marktaandeel een verkoopcijfers van Canon, Nikon en de rest in Japan, de VS en Europa. Dan zal je zien dat zo'n Nikon apocalyps nog niet voor morgen is. Komaan zeg, als Nikon geen beter toestel dan de MarkIII op de markt brengt, wordt het een 'wegdeemsterende' fabrikant die niet meer in staat is om technisch belangrijke inovaties in te voeren?? Hoe verklaar je dan dat er van Sony, Olympus, Pentax, ... wél met technisch belangrijke inovaties komen, terwijl die (vandaag) niets in huis hebben dat kan concurreren met een Canon 1D of Nikon D2.

                          Fundamentalisme en feminisme zijn me vreemd, doch als man meen ik goed geplaatst te zijn om 'competitiviteit' als veelal mannelijke eigenschap te herkennen. Gaat het nu over voetbal, auto's of fototoestellen. Hoe goed je ploeg/merk ook is, wat telt is of het beter is dan dat ander merk. Dit is logisch voor voetbal, nietwaar Pozzo?

                          mvg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3 1.1X crop?

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Ken Rockwell is waarschijnlijk de grootste blaas die internet ooit heeft voortgebracht.
                            Daar ben ik absoluut NIET mee akkoord. Hij oordeelt heel erg subjectief, met zijn eigen criteria. Als hij een 18-200 VR de toplens vind, zal hij dat ook ventileren. En dat is zijn goed recht. Het is tenminste iemand die kan relativeren. En niet iemand die op de eerste beste vraag over lenzen de mensen de duurste oplossing voortstelt!
                            Je moet zijn reviews interpreteren. Het zijn geen wetenschappelijke hoogstandjes, maar wel een mix van allerlei faktoren, die voor jan modaal misschien meer van tel zijn, dan de zoveelste ruisvergelijking, waar je beeldjes naast mekaar gaat leggen of op het scherm gaat peiren naar ruis op 100% en dergelijke.

                            Gewoon mijn gedacht hé.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3 1.1X crop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Ik ben ook benieuwd.Ik moet bekennen,de MKIII heeft me echt een schok gegeven. Ook designmatig is dat ding af tot en met.Nog nooit zo'n mooie camera gezien.
                              Euh... die design is al jaar en dag dezelfde gebleven hoor.

                              Comment

                              Working...
                              X