Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D3 1.1X crop?

PMA begint morgen dacht ik
    Jawel, morgen pas http://nikonimaging.com/global/activ...2007/index.htm

Comment

Now that Canon has had their fun, rumors abound that Nikon will unveil the new D3 tomorrow, March 5.
      Finally, the Nikon D3 has been announced. This page will be ground zero for all the latest details on the Nikon D3 (e.g., reviews, sample images, availability, and more). For now, check out the pre…

wordt dus weer niks.
      Last edited by Adri H; 7 maart 2007, 19:32.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Finally, the Nikon D3 has been announced. This page will be ground zero for all the latest details on the Nikon D3 (e.g., reviews, sample images, availability, and more). For now, check out the pre…

Het zou dan ook de eerste keer zijn dat nikon een pro toestel uitbrengt met een niet rond verwisselbaar zoekerglaasje

Comment

Vrijdag was ik bij Metrofoto te Antwerpen.
          Heb er gesproken met een dame van Nikon België zelf.

Ik vroeg haar wat ik moest doen:
          Kwil een extra prof. body bijkopen, maar koop ik nu een D2Hs of wacht ik op de opvolger.

Het antwoord:
          Als je kunt wachten tot het begin van de zomer, doe dat dan!

We zijn dus erg benieuwd

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
            Het antwoord:

Sven
            Hopelijk refereerde ze niet naar "body" als zijnde kledingstuk voor dames en de "begin van de zomer" als de koopjesperiode je gaat wel goedkoper uitkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
              Vrijdag was ik bij Metrofoto te Antwerpen.
              Heb er gesproken met een dame van Nikon België zelf.

Ik vroeg haar wat ik moest doen:
              Kwil een extra prof. body bijkopen, maar koop ik nu een D2Hs of wacht ik op de opvolger.

Het antwoord:

We zijn dus erg benieuwd

Sven
              Hoi Sven,

Thom Hogan heeft gisteren op DPReview een idee gelanceerd van een modulaire body waarvan de sensor kan gewisseld worden. Dat zou pas een revolutionair idee zijn mits de snelle onwikkeling van het digitale wereldje

Bijvoorbeeld...
              Natuurfototgrafie: hup een 12Mp DX sensor erin
              Hoge ISO concert of sportfotografie: effe wisselen naar een 35FF sensor met grotere pixels
              Zwart-wit: speciefieke zwart-wit sensor met zeer hoge resolutie en groot dynamisch bereik.
              Infrarood: zegt het zelf: ineens uitgerust met ander filter voor de sensor.

Andere merken zoals Fuji zouden ook op deze kar kunnen springen en ook hun eigen sensor module uitbrengen.

Een "minder revolutionaire" verwachting zoals hieboven al gezegd is een voortzetting van de D2X: een gecombineerde tragere 35FF/ snelle DX body.

Ik ben in ieder geval ook benieuwd.

MVG,
              Last edited by frank207be; 14 mei 2007, 15:46.

Comment

..............
                Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                  Dat zou eigenlijk iets heel interresant zijn, kun je gewoon je body houden en een nieuwe sensor kopen
                  Dan kun je je fototoestel uitrusten als je pc
                  Ik weet niet of het echt veel succes zou hebben. Ik heb in het verleden een hifi gekocht met hetzelfde principe. Maar uiteindelijk hebben ze niet erg lang upgrades uitgebracht. Eigenlijk maar 1 keer 3 jaar later sindsdien niets meer en bestaan de apparaten zelf niet meer.

Comment

Verwisselbare sensor????????????????????????

Dit geloof je nu toch zelf niet. Of geloof je echt nog in Sinterklaas?
                    Dit is toch te mooi om waar te zijn. Het zou de doodsteek betekenen van de camerafabrikanten. Nu kunnen ze je om de x jaar een nieuwe body verkopen, maar dan??? Of de prijs van die verwisselbare sensor zou de prijs zijn van bijna een body.
                    Zie eens naar de digitale achterwand van de Leica R. Omwille van de prijs en het daaran gakoppelde succes zijn ze gestopt met de productie.

groetjes

luc

Comment

En toch zou ik het een erg goed systeem vinden

Maar of het ook daadwerkelijk zal uitgebracht gaan worden weet ik wel niet want zoals hierboven al vermeld, dit zou een groot deel van de winst weghalen bij de fabrikant (en in onze zakken steken )

Groetjes

Joris

Comment

wel het zou natuurlijk leuk zijn moest je de body&knoppen houden (zoiets als een F6 ofzo) en dat de hele "chipboel" vervangen wordt.
                        sensor, buffer,...

dan blijf je natuurlijk wel zitten met een "oude" lichtmeter, autofocus en geheugenbay

hoe dan ook, betalen zullen we. waarschijnlijk zullen hier dan vragen gepost worden a la 'opdaten of volledig nieuw kopen?'
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          Verwisselbare sensor????????????????????????

Dit geloof je nu toch zelf niet. Of geloof je echt nog in Sinterklaas?
                          Dit is toch te mooi om waar te zijn. Het zou de doodsteek betekenen van de camerafabrikanten. Nu kunnen ze je om de x jaar een nieuwe body verkopen, maar dan??? Of de prijs van die verwisselbare sensor zou de prijs zijn van bijna een body.
                          Zie eens naar de digitale achterwand van de Leica R. Omwille van de prijs en het daaran gakoppelde succes zijn ze gestopt met de productie.

groetjes

luc
                          Waarom de doodsteek? Met film-SLRs deed je toch net hetzelfde? Je stak gewoon een ander filmpje en behield de body .

Maar of het elektrisch en mechanisch haalbaar zal zijn... eventjes een dure gevoelige component swappen... en moet dat mechanisch niet precies uitgelijnd worden zodat de focus correct blijft?
                          Dat lijkt me toch niet zo waarschijnlijk...
                          ...but I could be wrong...

Comment

Ze zullen eea financieel dan wel recupereren als ze de sensor swappen, want of de klant dit zelf kan doen??
                            Er komt toch altijd een zekere calibratie en afstelling bij kijken..
                            Thom Hogan zal een ballonnetje opgelaten hebben..
                            ik heb meer vertrouwen in die body die Sven ontmoette
                            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                              Het zou de doodsteek betekenen van de camerafabrikanten. Nu kunnen ze je om de x jaar een nieuwe body verkopen,
                              Terug naar realisme ja: ze hebben decennia lang overleefd met body's die jaren meegingen. Dit systeem zou hun terug met de voeten op de aarde brengen ! Maar jammer genoeg geloof ik niet dat zo iets er ooit komt.
                              Het is bovendien omdat de niet-giganten niet kunnen volgen in in-house ontwikkeling dat merken als Minolta verdwijnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                                en moet dat mechanisch niet precies uitgelijnd worden zodat de focus correct blijft?
                                Dat lijkt me toch niet zo waarschijnlijk...
                                Dat moet binnen enkele fracties van een millimeter nauwkeurig zijn, zowel afstand als vlakligging. Maar waarom zou dat niet kunnen? Diezelfde toleranties zijn nu van toepassing op de lensmount en zelfs op lenzen van een paar honderd euro lukt dat. Film moest destijds even nauwkeurig geplaatst worden en dat deed iedereen toch zelf. Uiteraard zal men de nodige bescherming moeten voorzien als de back niet in gebruik is en het verwissellen zal met de nodige zorg moeten gebeuren, net zoals bij het verwisselen en bewaren van lenzen.

Trouwens, bij Hasselblad hebben ze toch al decenia verwisselbare backs?

Een verwisselbare sensor met bijhorende elektronica (processor etc...) en LCD moet technisch best haalbaar zijn. Een aantal knoppen op de body zouden dan generiek kunnen zijn en andere functies hebben naargelang welke back erop zit. Ook de geheugenbay zou mee kunnen evolueren: het mechanische deel kan vast zijn, maar er is geen reden waarom de elektronica niet op het verwisselbare deel kan zitten (behalve plaats misschien... maar vermoedelijk zit die interface zelfs al in de processor).

Technisch moet het zeker haalbaar zijn. Of het economisch interessant is voor de producenten is een andere vraag. De prijs van body + 2 backs zal lager moeten liggen dan twee bodies nu, maar de winst liefst hoger.

In de tijd van film was het uitwisselbare deel het goedkoopst en het vaste het technisch hoogstaandst. Reken maar dat een full-frame rug niet veel goedkoper zal zijn dan een prof-body nu. Als je dan enkele euro's moet bijleggen om er een nieuwe AF en lichtmeting bij te hebben EN de oude body als back-up te kunnen houden wordt de keuze wel eenvoudig...

Koen
                                Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                                http://www.koenvangorp.be

Comment

Working...
                                X