Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 1.1X crop?

En denk je nu echt dat er 1 Nikon professional zijn duizenden euros dure Nikon lenzen en accessoires gaat omruilen enkel en alleen omdat de Canon 1DsIII 1000 euro goedkoper is dan de Nikon D3.

Op D.preview kun je bijna dagelijks lezen hoe bezitters van een hele hoop Nikon gear switchen.En hier,op dit eigenste forum,is er toch concertfoto die al zijn Nikon spullen heeft verkocht omdat Nikon geen gelijke tred hield met Canon qua ruisbeheersing en FF?
    We zijn ons nu rot aan het speculeren natuurlijk,maar als Nikon inderdaad afkomt met een semi FF van 8000€ dan blijven ze een tweedeplansrol spelen.Beter dan helemaal geen rol natuurlijk,maar ik denk dat de meesten verlangen naar een D3H 10 MP 10fps,een "betaalbare" FF genre 5D én een toptoestel

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door di Marco Bekijk bericht

Overigens zijn het allemaal nog speculaties, dus wacht eerst maar eens af of Nikon uberhaupt wel komt met een D3 tijdens de PMA, en niet blijft steken bij een D40X ...

.
      Dat is zo Stel dat er helemaal niets voorgesteld wordt dan staan we hier mooi voor aap met deze topic

Ikzelf ben ook niet echt vragende partij voor zo'n peperduur toestel. Ik wil een toestel gelijkaardig toestel zoals de Canon 5D. Het hoeft niet volledig 35FF te zijn, maar wel stevig gebouwd, ruisarm op ISO1600, snel en ook ongeveer 12MP Ik sta immers nog regelmatig versteld van het detail dat de D2x kan produceren

MVG,
      Last edited by frank207be; 4 maart 2007, 12:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Op D.preview kun je bijna dagelijks lezen hoe bezitters van een hele hoop Nikon gear switchen.En hier,op dit eigenste forum,is er toch concertfoto die al zijn Nikon spullen heeft verkocht omdat Nikon geen gelijke tred hield met Canon qua ruisbeheersing en FF?

Walter
        Ik vond het natrappen van Luc op Nikon tijdens zijn overstap er over In plaats van zo lang te wachten koop als professional wat je nodig hebt.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Dat is zo Stel dat er helemaal niets voorgesteld wordt dan staan we hier mooi voor aap met deze topic

Ikzelf ben ook niet echt vragende partij voor zo'n peperduur toestel. Ik wil een toestel gelijkaardig toestel zoals de Canon 5D. Het hoeft niet volledig 35FF te zijn, maar wel stevig gebouwd, ruisarm op ISO1600, snel en ook ongeveer 12MP Ik sta immers nog regelmatig versteld van het detail dat de D2x kan produceren

MVG,

Voila,dat is het precies,de meesten onder ons willen geen superkanon van +8000€,maar een Nikon versie van de 5D.En dan liefst met lekkere dingen zoals
          heel veel scherpstelpunten,extrabreed scherpstelveld,de fantastische Nikon ergonomie,live preview of toch minstens live histogram enz.

Walter
          D850

Comment

En ik denk dat deze professionals nu reeds lang zijn overgestapt. Maar niet wegens een prijsverschil maar wel omdat Nikon geen FF heeft.

Maar een aantal blijft bij Nikon tot er eindelijk een FF Nikon is.
            (Of deze professionals daarna nog bij Nikon blijven is nu nog onduidelijk )

Ik niet hoor.

Bij Canon is dat heel normaal, er was geen 1dsIII op Photokina en ook geen 40D op PMA.

Ikzelf ben ook niet echt vragende partij voor zo'n peperduur toestel. Ik wil een toestel gelijkaardig toestel zoals de Canon 5D.
            Ik wil ook nog een 5D.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Bij Canon is dat heel normaal, er was geen 1dsIII op Photokina en ook geen 40D op PMA.
              Net zolang je veel voorsprong hebt op de concurrentie, lijkt het me niet zinvol om nieuwe modellen te introduceren ....

.
              Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Wees gerust de Nikonversie van de 5D zal er wel komen. Eerst de D3 en een jaartje later komt de D300, een ietswat afgeslankte versie van de D3, en dit zal de Nikonvariant zijn op de 5D. Dit was zo met de D1>D1OO; D2>D200 en nu D3>D300
                Bij het lezen van heel deze topic wil ik even het volgende stellen.
                Ik werk reeds meer dan 25 jaar met Nikon. Nikon heeft nog NOOIT pionierswerk verricht. VRoeger niet NU niet en waarschijnlijk nooit. Merken zoals Canon, destijds Minolta ...... kwamen altijd eerst uit met de vernieuwingen, en zo is dat nog steeds. Nikon heeft nog nooit iets nieuws op de markt gebracht. Als je steeds het nieuwste wil moet je zeker niet bij Nikon zijn maar bij Canon. Wil je daarentegen een degelijk toestel waar je enkele jaren op kan vertrouwen dan ben je met Nikon op je plaats.
                Ik werk reed drie en half jaar met de D100, heb 3 dagen intensief met een D200 gewerkt, maar deze laatste kon me niet bekoren wat de beeldkwaliteit betreft. (het verschil met de D100 is me de investering niet waard) Dus ik kijk met verlangen uit naar die D300.

groetjes van een Nikonfanaat in hart en nieren

Luc

Comment

Wat ik vooral niet begrijp:

Waarom is het forum op dpreview nu nog niet hernoemd naar Nikon D1/D2/D3/D100/D200.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    Wat ik vooral niet begrijp:

Waarom is het forum op dpreview nu nog niet hernoemd naar Nikon D1/D2/D3/D100/D200.

Jan.
                    ik denk dat de verwachtingen te hoog ingeschat zijn, vooral dan door de toekomstige gebruikers, mij zou het niet verwonderen moest er echt niets spectaculair gebeuren ( ik hoop van wel natuurlijk ). maar dat is nou net Nikon . . . ze laten je in het ongewisse tot de allerlaatste seconde . . .
                    Last edited by Franciskine; 5 maart 2007, 20:54.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zoals ik ook al over de Canon 40D heb gezegd:

Iedereen weet heel zeker dat er een 40D of een D3 komt...

Alleen weet niemand of het nu morgen is of pas over 6 maand.

Beter 1 Fuji S5 in je tas...

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        ik denk dat de verwachtingen te hoog ingeschat zijn, vooral dan door de toekomstige gebruikers, mij zou het niet verwonderen moest er echt niets spectaculair gebeuren ( ik hoop van wel natuurlijk ). maar dat is nou net Nikon . . . ze laten je in het ongewisse tot de allerlaatste seconde . . .
                        Eén groot voordeel als er geen nieuwe aankondigingen komen: dat gaat véél minder kosten

MVG,

Comment

Eén groot voordeel als er geen nieuwe aankondigingen komen: dat gaat véél minder kosten

MVG,
                          Hehehehehe, daar zeg je zoal wat
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Voilà,we zijn er aan voor onze moeite:

Rest ons nu rustig verder te doen met het ontwerp van de ultieme D3

Walter
                            D850

Comment

Re: Voilà,we zijn er aan voor onze moeite:

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=22329419

Rest ons nu rustig verder te doen met het ontwerp van de ultieme D3

Walter
                              /Mod:

Goed, gezegd!

En voor alle Canon MkIII discussies verwijs ik graag naar dit topic.

Bedankt voor jullie medewerking
                              Groeten,
                              Ludo

Comment

MVG,

iets meer dan 4000dpi aan de sensor las ik onlangs, da's beter dan de beste 35mm
                                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Working...
                                X