Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 1.1X crop?

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
    Persoonlijk denk ik dat ze op korte termijn iet DEFTIG moeten doen aan hun naservice of ze mogen nog met mega-camera's afkomen.
    (een klant die 5000€ voor een tostel betaalt, wil zijn camera geen 6 à ... weken kwijt zijn)

Nog even geduld en we weten wat er gebeurd.

Sven
    Toch beterschap te merken op, dat vlak.
    Ik heb mijn D200 binnen gegeven bij de lokale fotohandelaar op 13/02/07. Heeft hem de 14de verstuurd naar Procirep en het toestel is hersteld en wel teruggekomen bij de handelaar op 28/02/07. Die heeft me direct gebeld en 's namiddags afgehaald. Voor een herstelling met vervanging van onderdelen (CF printplaat)
    al bij al geen slechte score.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      Toch beterschap te merken op, dat vlak.
      Ik heb mijn D200 binnen gegeven bij de lokale fotohandelaar op 13/02/07. Heeft hem de 14de verstuurd naar Procirep en het toestel is hersteld en wel teruggekomen bij de handelaar op 28/02/07.
      Ik heb zelf al twee herstellingen laten doen bij Procirep (zelf binnengebracht). De ene was klaar binnen de week en de andere heeft iets meer dan 2 weken geduurd (een lens die naar Frankrijk gestuurd moest worden omdat ze ze in Brussel niet konden herstellen).

Geen slechte ervaringen dus met Nikon herstellingen, en al helemaal niet als ik zie wat hersteltermijnen er tegenwoordig in de IT sector zijn...

Jos
      Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

waarom zijn meer dan de helft van de posten over een canon?
        zoals het ontwerp van de 1D
        wat the f*ck heeft dat met de nieuwe nikon te maken?
        dit terwijl het topic over een nikon gaat?
        sommige moeten toch altijd een ander merk erbij kunnen sleuren
        dit irriteerd met vrij sterk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          wat the f*ck heeft dat met de nieuwe nikon te maken?
          Welke nieuwe Nikon.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Welke nieuwe Nikon.

Jan.
            BAM... nice one.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
              BAM... nice one.
              Ja inderdaad, maar dat leidt uiteindelijk nergens toe hé

MVG,

Comment

Als ik het goed voorheb, zijn dit allemaal nog gissingen hé?
                Zijn er officiële mededelingen?

Zal het een D3h, D3X of gewoon D3 worden?

Sven

Comment

Wat zouden we nu eigenlijk echt onmisbaar vinden op een nieuwe D3(H of X)?
                  Is Full Frame erg belangrijk, welke features van (bijvoorbeeld) Canon móet op de nieuwe Nikon?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                    Is Full Frame erg belangrijk, welke features van (bijvoorbeeld) Canon móet op de nieuwe Nikon?

zolang het maar Geen canon is

Comment

Voorlopige en onvolledige wenslijst:

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht

1)Mogelijkheid om vliegensvlug van geheugenbank te wisselen (dus geen gehannes met in de menu duiken)

2)Auto ISO (multi)-instelbaar met knoppen (alweer zonder menu)

3)Als het enigszins kan:drastische beperking van ruis op hogere ISO

4)min.10 MPvoor de D3H,18 voor de D3X(krijgt dan de capaciteiten van een medium format )

5)FF of semi FF(1.13)met cropmogelijkheid voor DX objectieven

6)Live preview met kantelbaar lcd én autofocus,als ze het bij Canon kunnen en willen implementeren,dan bij Nikon ook en liefst beter.

7)3.5 inch LCD,350000pixels

8) Vierkante sensor (alleen D3X)
                      Na de voor de hand liggende wensjes de meer exotische,we mogen al eens lachen,zie onderstaand e replies,maar dit bedoel ik ernstig.Met een vierkante sensor hoef je je camera nooit meer te draaien in portretstand,als bovendien een vorm van live preview kan geboden worden bovenaan de camera,kun je hem gebruiken als een medium format Hasselblad of Rollei.Via menu of anderszins kan gekozen worden voor andere frames,waarbij de niet gebruikte gedeelten van het vierkant afgezwart worden.Een 36X36mm vereist een erg groot spiegelhuis,dat de camera de bulk zou geven van een lichte vrachtwagen,dus FF kan op deze manier teveel van het goede worden,1.3 of 1.5 crop kan handzamer zijn .Misschien een idee voor een niche camera tussen D3H en D3X in ?

Als er tenminste IETS komt,buiten elvendertig coolpixjes,want voorlopig leven we uitsluitend en alleen op geruchten die zichzelf recycleren.

Walter
                      Last edited by Phororhacos; 2 maart 2007, 10:03. Reden: toevoeging
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                        Als ik het goed voorheb, zijn dit allemaal nog gissingen hé?
                        Zijn er officiële mededelingen?

Zal het een D3h, D3X of gewoon D3 worden?

Sven
                        Nikon moet dit jaar sowieso met nieuw pro materiaal uitkomen, en bij Nikonians zijn ze blijkbaar al heel zeker van hun zaak

Met de info die ik er nu kan uithalen zou het gewoon D3 zijn met 18-20Mp 1.13X crop plus 10-11Mp HSC 1.5X crop aan 8, misschien 10FPS?

MVG,

Comment

Je mag er zeker van zijn dat dit materiaal al beta-getest wordt door sommige fotografen. Kent er iemand Bjorn Roslett persoonlijk ?
                          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Nikon moet dit jaar sowieso met nieuw pro materiaal uitkomen, en bij Nikonians zijn ze blijkbaar al heel zeker van hun zaak

Met de info die ik er nu kan uithalen zou het gewoon D3 zijn met 18-20Mp 1.13X crop plus 10-11Mp HSC 1.5X crop aan 8, misschien 10FPS?

MVG,
                            En nu nog een aanvaardbare prijs (binnen een jaar of 2) en iedereen is gelukkig
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                              Je mag er zeker van zijn dat dit materiaal al beta-getest wordt door sommige fotografen. Kent er iemand Bjorn Roslett persoonlijk ?
                              Ja, ikke, maar die doet voorlopig geen gratis test/reklame campagnes meer.

Mvg,
                              TravelToy
                              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Re: Voorlopige en onvolledige wenslijst:

Fictieve Wishlist:
                                - Auto ISO die zich instelt volgens tijdstip/datum/periode vh jaar/...
                                - 30MPx
                                - max ISO 16000
                                - LF: large frame, x0,75
                                - 5" QVGA widescreen touchscreen lcd
                                - lcd vh body kunnen halen en via bluetooth camera besturen en live preview
                                - 1,8" 100GB harddisk
                                - 802,11g wireless network
                                - built-in gps military specs
                                - verwisselbare lensfitting zodat je lenzen van nikon, canon, pentax, ... kunt gebruiken
                                - ingebouwde fiber monopod
                                - VR 5th gen op volledige body, niet de lens of de sensor beweegt maar gans de body
                                - pop-up SB-1200
                                - alle lenzen hebben ingebouwde ringflits
                                - ingebouwde instant photo printer
                                - 1 batterijlading gaat 5000 fotos mee (voor élke foto mét gebruik van flits, VR, gps, ...., en 30sec nazien op 't wireless scherm)
                                - weegt minder dan 200g
                                - past (inclusief 10-600mm lens) in borstzakje
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                                X