Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 1.1X crop?

Oorspronkelijk geplaatst door di Marco Bekijk bericht
    Ja, alleen wel ruim twee jaar te laat. Door een tarief van $ 7999,- aan te houden prijst Nikon zichzelf wel volledig uit de markt. Canon zal waarschijnlijk de 1Ds-mkII wat omlaag bijstellen qua tariefstelling, en later dit jaar volgt de EOS 1Ds-mkIII. Dus 'pist' Nikon met de D3 weer naast het potje, want de 1Ds-mkIII zal opnieuw een voorsprong nemen op de Nikon D3. Met andere woorden: Nikon loopt circa twee jaar achter op Canon, en daarom is het tarief van $ 7999,- niet te rechtvaardigen.
    Over 20 jaar is er gewoon niemand die nog weet of het nu Canon of Nikon was, of was het nu Olympus , die als eerste een FF DSLR heeft uitgebracht.

Juist, het was Kodak.

En denk je nu echt dat er 1 Nikon professional zijn duizenden euros dure Nikon lenzen en accessoires gaat omruilen enkel en alleen omdat de Canon 1DsIII 1000 euro goedkoper is dan de Nikon D3.

Alleen al de Nikon 1,5x crop mode op een FF sensor rechtvaardigt een meerprijs tot 2000 euro.
    Waarom Canon niet begrijpt hoe nuttig deze Nikon optie is, kan ik niet begrijpen.

Of is dit de reden:
    Bij Canon wordt iedereen verplicht om twee DSLR te kopen.
    Nikon is dus goedkoper dan Canon.

Jan.
    Last edited by Jan_10D; 4 maart 2007, 00:08.

Comment

Di marco
      waarom sleur je er weer canon bij?
      dit topic gaat toch over nikon voor zover ik weet?
      uw dingen die je aanhaalt slaan bij mij totaal op niets
      mvg
      Gert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        En denk je nu echt dat er 1 Nikon professional zijn duizenden euros dure Nikon lenzen en accessoires gaat omruilen enkel en alleen omdat de Canon 1DsIII 1000 euro goedkoper is dan de Nikon D3.
        Nee, dat denk ik niet. Maar als je twee jaar na de Canon 1Ds-mkII een camera uitbrengt -die de schijn heeft grotendeels gelijkwaardige specs te hebben-, dan kun je daar niet (zonder schaamrood op je kaken) dezelfde prijs voor vragen. Waarmee ik dus wil zeggen dat $ 7.999,- een erg forse prijs is voor een stukje gelijkwaardige techniek wat Canon al twee jaar op de markt heeft. Daarom zou je mogen verwachten dat de Nikon D3 een (hele) grote stap voor heeft op de 1Ds-mkII, anders vind ik $ 7.999,- een gewaagde prijsstelling. De crop van 1.5x is zeker een pre, maar als dat echt de enige nieuwe feature is wat Nikon t.o.v. de 1Ds-mkII te brengen heeft ....

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
        waarom sleur je er weer canon bij? dit topic gaat toch over nikon voor zover ik weet? uw dingen die je aanhaalt slaan bij mij totaal op niets
        Ik 'sleur' de Canon 1Ds-mkII erbij, omdat de Nikon D3 een gelijkwaardig product lijkt te zijn. Als Nikon een fullframe camera met 18 mljn pixels gaat introduceren, dan gaan DPreview / Fredmiranda / etc. deze zonder meer afzetten tegen de Canon 1Ds-mkII in een vergelijkende test. Alleen die 1Ds-mkII is al ruim twee jaar op de markt en gaat later dit jaar vervangen worden door de 1Ds-mkIII. Het is voor Nikon dan ook noodzaak dat ze met de D3 niet op het niveau van de 1Ds-mkII terecht zijn gekomen, maar hier ver op vooruit lopen. Anders leggen ze het over enige maanden wederom af, als de 1Ds-mkIII geintroduceerd zal worden. De Nikon-liefhebber zijn waarschijnlijk goed gehumeurd zijn door de aanstaande D3, maar voor $ 7.999,- mag je hopen dat de D3 een hele dikke uitrusting kent (waar Canon-gebruikers jaloers op zullen zijn) ...

.
        Last edited by di Marco; 4 maart 2007, 00:14.
        Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Daarom zou je mogen verwachten dat de Nikon D3 een (hele) grote stap voor heeft op de 1Ds-mkII
          De Nikon D3 heeft een heel erg grote stap voor op de 1Ds-mkII....

Het is een Nikon.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            De Nikon D3 heeft een heel erg grote stap voor op de 1Ds-mkII.... Het is een Nikon.
            We zullen het snel weten, als de PMA de deuren opent. Het zou goed zijn voor Nikon als ze hogere ISO-waarden -eindelijk- kunnen verwerken, want daar heeft Canon met de 1D-mkIII (ISO 6400) wel een behoorlijke mijlpaal gezet. Op dat vlak zou je dan ook mogen verwachten dat de Nikon D3 een grote stap gaat maken. De keuze tussen full-frame en crop 1,5x is een feature waar ik wel met respect naar kijk, maar verder zie ik op dit moment geen voordelen die richting Nikon wijzen. Daarom kijk ik ook zeker met spanning uit naar de mogelijke komst van de D3. Ik ben benieuwd wat Nikon gaat brengen aan specificaties, want $ 7.999,- is een bak geld waar je wel iets van mag verwachten.

.
            Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              waarom zijn meer dan de helft van de posten over een canon?
              zoals het ontwerp van de 1D
              wat the f*ck heeft dat met de nieuwe nikon te maken?
              dit terwijl het topic over een nikon gaat?
              sommige moeten toch altijd een ander merk erbij kunnen sleuren
              dit irriteerd met vrij sterk
              Blijft maar doorgaan blijkbaar
              Ook de (voor)oordelen/speculaties over gegevens van welke camera dan ook die nog niet eens "hard" zijn.
              Kijk in je eigen tas en ben er blij mee. Kijk je in andermans tas, ben dan blij voor hem/haar
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                Blijft maar doorgaan blijkbaar. Ook de (voor)oordelen/speculaties over gegevens van welke camera dan ook die nog niet eens "hard" zijn. Kijk in je eigen tas en ben er blij mee. Kijk je in andermans tas, ben dan blij voor hem/haar.
                Is het nu echt zo vreemd dat de Nikon D3 vergeleken wordt met de Canon 1D-serie? Beide camera's zitten immers in hetzelfde (prijs)segment ...

Ik zeg namelijk niet dat de Nikon D3 slecht zou zijn, maar blijkbaar leest Gert dat graag tussen de regels door. Ik vind juist de 1.5 crop mogelijkheid een grote pre! Maar aan de andere kant vind ik ook dat je voor $ 7.999,- wel heel wat mag verwachten van Nikon, en zou je er voor deze prijs van uit mogen gaan dat de D3 meer in huis heeft dan de 1Ds-mkII. Als Gert dit 'bedreigend' vindt, dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer alleen een discussie te voeren over wat je voor $ 7.999,- mag verwachten en of die prijs wel zo realistisch is. In deze discussie is de 1Ds-mkII automatisch de benchmark, want hoe kan ik anders een Nikon D3 afzetten tegen de concurrentie ?? ..

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
                  Franciskine, de d3, zou dat er eentje kunnen worden waarvoor u uw d2 voor inruilt ?
                  Neen, ik denk dat ik eerder de D2XS zou verkopen en mijn D2HS houden in combinatie met de Fuji S5 Pro.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Is het nu echt zo vreemd dat de Nikon D3 vergeleken wordt met de Canon 1D-serie? Beide camera's zitten immers in hetzelfde (prijs)segment ...

Ik zeg namelijk niet dat de Nikon D3 slecht zou zijn, maar blijkbaar leest Gert dat graag tussen de regels door. Ik vind juist de 1.5 crop mogelijkheid een grote pre! Maar aan de andere kant vind ik ook dat je voor $ 7.999,- wel heel wat mag verwachten van Nikon, en zou je er voor deze prijs van uit mogen gaan dat de D3 meer in huis heeft dan de 1Ds-mkII. Als Gert dit 'bedreigend' vindt, dat is niet mijn bedoeling. Ik probeer alleen een discussie te voeren over wat je voor $ 7.999,- mag verwachten en of die prijs wel zo realistisch is. In deze discussie is de 1Ds-mkII automatisch de benchmark, want hoe kan ik anders een Nikon D3 afzetten tegen de concurrentie ?? ..

.

Tis op zich niet vreemd die vergelijking tussen die twee. Maar geldt dat niet alleen voor diegene die moeten/mogen kiezen tussen verschillende merken. En niet voor diegene die al tevreden zijn met hetgene waar zij mee werken?
                    Mijn mening althans. Ook jammer vind ik het dat vaak het topiconderwerp bv bij reaktie 5 al over een heel ander onderwerp gaat dan waar het om begonnen is.
                    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

.
                      Ik zie het ook allemaal niet zo bedreigend hoor. Het doet me gewoon goed dat mijn lievelingsmerk een nieuw toptoestel uitbrengt Kopen zal nog een ander paar mouwen zijn denk ik

Qua ruis moeten we het nog afwachten hé, maar de D80 bijvoorbeeld laat zien dat Nikon flinke stappen voorwaarts heeft gemaakt. Ik verwacht evenwel geen recordprestaties omdat 18.7MP op 35FF kleinere en dus ruisgevoeligere pixels betekent dan Canon's 5D, maar wel een zéér sterke vooruitgang tov het huidige Nikon hoge resolutie topmodel D2Xs, vooral dan op midden ISO's. ISO6400 hoe goed ook, zal zelfs bij de Canon er altijd slechter uitzien dan bv ISO800 en dus enkel gebruikt worden wanneer het niet anders kan, niet?

MVG,

Comment

Ook de (voor)oordelen/speculaties over gegevens van welke camera dan ook die nog niet eens "hard" zijn.
                        Kijk in je eigen tas en ben er blij mee. Kijk je in andermans tas, ben dan blij voor hem/haar
                        Maak je toch niet zo druk Dit is het camera gedeelte van het forum, en nieuw materiaal spreekt altijd tot de verbeelding, allé bij mij toch. En als dat jou stoort, dan lees je dit soort topics toch gewoon niet?

MVG,

Comment

Ik denk dat we allemaal heel tevreden zijn met wat we nu in onze tas hebben.

Maar het kan en mag altijd nog wat beter.
                          En als we allemaal gaan doen wat je voorstelt, dan is er morgen geen BD meer.

Als de D3 maandag "hard" is, dan heeft speculeren op dat moment ook geen zin meer.

Dus hebben wij geen andere mogelijkheid dan er nu "hard" mee door te gaan.

Jan.

Comment

Ja zeg hou eens op met dat kinderachtige gedoe,wij willen hier kletsen en speculeren over de fascinerende nieuwen dingen die - misschien- gaan onthuld worden door Nikon.LOgisch dat Canon,rechstreekse concurrent algemeen gesproken,en ook qua modellenpalet,hier meermaals ter sprake komt.Technische interesse gaat voorbij aan merkverafgoding.Fanboys van het ene of het andere merk gelieve zich te onthouden en andere threads te lezen.En zeker geen morele voorschriften over hoe blij we wel of niet moeten zijn met onze camera,of zijn we hier in een kerk?

Walter
                            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Qua ruis moeten we het nog afwachten hé, maar de D80 bijvoorbeeld laat zien dat Nikon flinke stappen voorwaarts heeft gemaakt. Ik verwacht evenwel geen recordprestaties omdat 18.7MP op 35FF kleinere en dus ruisgevoeligere pixels betekent dan Canon's 5D, maar wel een zéér sterke vooruitgang tov het huidige Nikon hoge resolutie topmodel D2Xs, vooral dan op midden ISO's. ISO6400 hoe goed ook, zal zelfs bij de Canon er altijd slechter uitzien dan bv ISO800 en dus enkel gebruikt worden wanneer het niet anders kan, niet?
                              Er is veel ruimte voor verbetering.

De 1DIII is gelijk aan een 17 MP FF. Dus bijna gelijk aan 18,7 MP.

De 12,8 MP 5D heeft meer ruis op ISO3200 dan de 1DIII op ISO6400.

En ISO 6400 lijkt even goed bruikbaar als ISO800 op de 1D.

Bovendien verwijdert Canon nog altijd geen kleur ruis, opnieuw een voordeel van Nikon.

Edit: Bericht is verwijderd. Hoax of NDA.

Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 4 maart 2007, 10:05.

Comment

Tis op zich niet vreemd die vergelijking tussen die twee. Maar geldt dat niet alleen voor diegene die moeten/mogen kiezen tussen verschillende merken. En niet voor diegene die al tevreden zijn met hetgene waar zij mee werken?
                                Nee, als ik voor € 15.000,- aan Nikon objectieven heb liggen, dan zal ik sowieso niet snel switchen naar Canon, dat gaat me te veel kosten. Maar als Nikon dan een D3 gaat introduceren voor $ 7.999,-, dan zou ik dat wel willen vergelijken met de concurrerende producten van bijvoorbeeld Canon. Want $ 7.999,- trek je niet zomaar uit je knip, en wil ik het gevoel krijgen dat die nieuwe Nikon ook echt dat geld waard is.

Overigens zijn het allemaal nog speculaties, dus wacht eerst maar eens af of Nikon uberhaupt wel komt met een D3 tijdens de PMA, en niet blijft steken bij een D40X ...

.

Comment

Working...
                                X