Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Het nadeel van mijn 5DmkII i dat het zo'n WAUW toestel is en ik mij opvreet omdat ik niet genoeg tijd heb om hem vast te houden
    Haha, super!

    Ikzelf kan het maar niet geloven dat Canon geen multiple exposure heeft. Ik heb dit nodig voor mijn eindwerk en nu moet ik speciaal een Nikon zoeken die ik kan lenen/huren voor niet teveel geld en heel veel research doen over geschikte objectieven enzo.. Nuja, ik leer dan wel met Nikon werken, maar dat neemt niet weg dat ik het een serieus tekort vind.

    Over mijn camera dan (5D 1): Stofzuiger, Na gewerkt te hebben met de 5D MII zou ik ook wel betere ISO resultaten willen (maar dat komt dan wel met de upgrade), hmm.. Dat zijn voor mij de meest opvallende.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
      Over mijn camera dan (5D 1): Stofzuiger, Na gewerkt te hebben met de 5D MII zou ik ook wel betere ISO resultaten willen (maar dat komt dan wel met de upgrade), hmm.. Dat zijn voor mij de meest opvallende.
      Mee eens, ten aanzien van het stof probleem in ieder geval. Ik Heb met m'n 5D veel meer last van stof dan met m'n 40D. Kennelijk werkt die anti-stof functie wel degelijk.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        het schermpje vd 5D classic is ook een pak minder dan van de MkII
        Op te lossen door niet te gaan kijken naar schermpjes van anderen hun 5D MkII

        Ik heb er ook wel veel stof in zitten ivgm de 40D.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          het schermpje vd 5D classic is ook een pak minder dan van de MkII
          Op te lossen door niet te gaan kijken naar schermpjes van anderen hun 5D MkII
          lol, te laat Ik ben al verpest en ga binnenkort dan ook een 5D II halen. Maar inderdaad, het schermpje van de 5D is wel van erg magere kwaliteit als je die vergelijkt met de nieuwste camera's. Maar goed, ik vind het schermpje van de 40D ook al niet geweldig.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
            Ikzelf kan het maar niet geloven dat Canon geen multiple exposure heeft. Ik heb dit nodig voor mijn eindwerk en nu moet ik speciaal een Nikon zoeken die ik kan lenen/huren voor niet teveel geld en heel veel research doen over geschikte objectieven enzo.. Nuja, ik leer dan wel met Nikon werken, maar dat neemt niet weg dat ik het een serieus tekort vind.
            Canon geen multiple exposure?
            Bedoel je bracketing?
            Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
              Canon geen multiple exposure?
              Bedoel je bracketing?

              Was ook mijn idee, maar als je gaat googlen, merk je dat er met multiple exposure toch net iets anders bedoeld wordt, en dat kan Canon helaas niet.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Er heeft nog niemand nadelen van de Canon EOS500D vermeld.

                Ik ben zeer tevreden over mijn toestel, maar sinds kort erger ik me aan bepaalde zaken, oa door hier op dit forum te zitten, me meer in fotografie te interesseren enz...

                - Geen uitklapbaar schermpje zoals op de Canon Powershot S3IS. Dat ware wel handig bij zelfportretten, concertfoto's vanuit een ongebruikelijke hoek, of foto's van planten die dicht tegen de grond staan.

                - Geen schermpje met info bovenop het toestel.

                - Komt ms iets tekort in Iso 1600 bij donkere concerten.

                - Dat ik naast mensen met een 1, 5 of 7 D maar een beginnner lijk.

                Voordelen :

                - Klein, licht, goedkoop
                - Niet te moeilijk toestel voor beginners
                - Batterijen gaan lang mee
                - Bijna alles is in te stellen
                - Doet je goesting krijgen naar meer
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  50D , Stofzuiger

                  Stof in de zoeker , gelukkig niet op de foto's te zien.

                  Steenbeke Didier

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Ik heb een nikon D80 en een groot nadeel is stof op de sensor,

                    en voor mijn F4 veel te zwaar en te groot
                    Last edited by koen1950; 13 april 2010, 17:58.

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Er heeft nog niemand nadelen van de Canon EOS500D vermeld.
                      Oei, straks denkt iedereen dat dit de ideale camera is

                      Dan ook maar even de nadelen van de 500D opsommen:

                      - neiging tot overbelichting. Mijn 400D had de neiging om foto's onder te belichten wat vrij eenvoudig kon worden opgelost met PP. Met de 500D moet ik vaak de belichting compenseren om uitgebrande delen te voorkomen.
                      - rood is overgesatureerd (was goed met de 400D)
                      - niet al te snelle maar vooral vrij onnauwkeurige AF. Ik gebruik altijd het middenste focuspunt maar de camera stelt vaak scherp op de achtergrond.
                      - contrast focus bij Live-View en filmmode is abominabel slecht. Extreem traag en totaal onnauwkeurig. Zelfs mijn GSM focust beter (no joke!)
                      - AWB is waardeloos bij kunstmatig licht
                      - geen AF tijdens filmen, ook geen controle over diafragma en dus scherptediepte
                      - Full HD mode is onbruikbaar door de lage framerate (20 fps)
                      - SD kaarten, CF kaarten zijn veel robuuster, sneller en goedkoper

                      De 500D heeft natuurlijk ook een hoop voordelen maar dat is hier off-topic
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Canon powershot G10 nadelen

                        ruis vanaf ISO 400
                        burstmode te traag 1.3 beelden per sec
                        alhoewel er een niet gedocumenteerde mogelijkheid is om sneller te werken
                        SCN op ISO3200 instellen en burstmode kiezen (3 beelden/sec) maximum resolutie 1600 *1200.
                        alleen te gebruiken bij bewolkt weer omdat de camera automatisch tegen zijn
                        tijd en diafragmalimieten aanloopt met overbelichting tot gevolg als de zon te fel schijnt.
                        Last edited by dacale; 28 april 2010, 13:39.
                        Groeten Leon
                        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                          - SD kaarten, CF kaarten zijn veel robuuster, sneller en goedkoper
                          Zo zo? Toen ik onlangs aan het kijken was om me een extra kaartje aan te schaffen merkte ik toch dat de CF (= compact flash right? En net iets groter dan de SDHC kaarten?) net iets duurder waren voor hetzelfde volume bij de SD(HC) (= secure digital something something right?). Ik dacht dat de snelheden ook allebei rond de 15 mgb/sec lagen. Ik bekeek dit op konijn denk ik...

                          Alle soit ik dacht toch dat ik tot die slotslom was gekomen, feel free om me te verbeteren...

                          Heb nu al een drie maanden mijn Nikon D300s en niets dan lof over de camera. één klein minpuntje had ik met de batterypack die zo nu en dan een keer niet werd gebruikt door de camera waarna deze overschakelde naar interne batterij... Dit probleem (hoop ik) werd gisteren opgelost door een firmware update...

                          Greetz
                          Wat nikon materiaal

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
                            Zo zo? Toen ik onlangs aan het kijken was om me een extra kaartje aan te schaffen merkte ik toch dat de CF (= compact flash right? En net iets groter dan de SDHC kaarten?) net iets duurder waren voor hetzelfde volume bij de SD(HC) (= secure digital something something right?). Ik dacht dat de snelheden ook allebei rond de 15 mgb/sec lagen. Ik bekeek dit op konijn denk ik...
                            SD kaarten zijn inderdaad goedkoper aan het worden omdat ze meer en meer populair worden. Dus in prijs zal SD vandaag in het voordeel zitten.

                            Maar ze bieden niet dezelfde capaciteit en snelheid aan als CF. CF kaarten kunnen al 90 Mbps aan, en SD maximaal zo'n 20 Mbps vandaag. Heeft te maken dat de CF meer pinnen heeft en dus ook meer data kan overdragen. Ook zijn ze reeds beschikbaar in veel grotere capaciteiten. Maar snelheid en capaciteit kosten uiteraard meer geld.
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              We raken misschien een beetje off-topic, nu we het over geheugen gaan hebben. Maar ik wil dit nog vragen: Is het niet zo dat alle typen geheugenkaartjes steeds sneller en met meet opslagruimte worden aangeboden? Als die kaartjes in een paar maanden tijd alweer beter zijn dan wanneer je de camerta kocht, maakt het dan nog wat uit, welk type een camera gebruikt?

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door vakantie Bekijk bericht
                                We raken misschien een beetje off-topic, nu we het over geheugen gaan hebben. Maar ik wil dit nog vragen: Is het niet zo dat alle typen geheugenkaartjes steeds sneller en met meet opslagruimte worden aangeboden? Als die kaartjes in een paar maanden tijd alweer beter zijn dan wanneer je de camerta kocht, maakt het dan nog wat uit, welk type een camera gebruikt?
                                [Modoff]Tuurlijk wel: uiteindelijk kan de camera maar een bepaald type "aan", ongeacht de snelheid van eventueel toekomstige kaarten. Mooi voorbeeld vormen die compacts die wel een SD-kaartje kunnen lezen, maar geen blijf meer weten met een SDHC kaart.[/Modoff]

                                [Mod]Maar inderdaad: laat ons hier bij het onderwerp blijven: "Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?"[/Mod]
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                                Comment

                                Working...
                                X