Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    't Is even wennen, ja. Vooral opletten voor die "tussenstand" op de aan/uit schakelaar. Da's dan weer verbeterd op de 7D.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Het niet oplichten van de AF punten. En na de update van de firmware de mindere ondersteuning voor Third party batterijen, maar gelukkig meer dan genoeg voordelen ;-)
      Canon EOS 5D Mark III

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        de beperkte snelheid van het SD kaartslot in de 5D mk3, 20mb/s

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Ik kocht me net een FUJI HS50 EXR. Hij is erg snel, kan raw, alles manueel (zoom, scherpstelling, belichting, diafragma,...) filters op de lens plaatsen, een geweldige beeldstabilisatie, en erg veel digitale filters. Enkel voor wie graag een kleine bloem of insect vergroot op een foto willen zetten raad ik deze af. Maar ja, wie wil genieten van een 42x zoom kan ook niet alles verwachten hé.
          In elk geval is hij voor mij perfect. Ik kan tijdens mijn wandelingen vele dingen kort bij halen, kan leren met een modern toestel te werken...
          En wie weet, als ik enkele jaren ervaring heb, en heel wat geleerd heb, zal ik zeker wel eens een veel duurder toestel kopen.
          Last edited by Freemike; 26 mei 2013, 20:23.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Net een canon powershot G15 gekocht voor op reis, maar meent ge nu dat daar een bulb-functie opstaat? Wat een misser van canon!
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Nadeel van mijn D90 body's: continue speed niet geweldig: 4.5 frames per seconde.. en jammer genoeg vind ik boven iso 1000 de foto's kwalitatief niet meer goed genoeg.. verder een prima toestel
              2x Nikon D3 en wat glas :)

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                Net een canon powershot G15 gekocht voor op reis, maar meent ge nu dat daar een bulb-functie opstaat? Wat een misser van canon!
                en toen U hem kocht, zat het er nog wel op..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Op mijn nieuwe 6D zit geen joystick, wat ik wel lastig vind om de AF-punten te verschuiven.

                  Ook wel jammer dat er maar 1 geheugenkaart in kan.

                  Voor de rest is t wel n toptoestel !
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Tiens, nu ge het zegt neen ... maar het blijft toch spijtig voor zo'n prachttoestel!
                    Mvg, Tin_tin
                    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      OM-D EM-5 :
                      groot centraal autofocus punt. Ik had het echt wel kleiner willen hebben.
                      Voor actiefoto's is die toch niet echt heel goed geschikt.

                      X100s : de levertermijn

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                        OM-D EM-5 :
                        groot centraal autofocus punt. Ik had het echt wel kleiner willen hebben.
                        Voor actiefoto's is die toch niet echt heel goed geschikt.
                        Je kúnt het AF punt van de OM-D kleiner maken. Wat dan wel weer jammer is, is dat je deze voorkeur niet kan opslaan dus elke keer als je de camera uit en weer aan doet moet je de grootte van het AF punt weer opnieuw kleiner maken. Wat je nog wel kunt doen is bijv. de Fn1 of de REC knop instellen om je AF punt groter of kleiner mee te maken, dat werkt nog wel aardig snel...

                        Wat ik van de OM-D jammer vind is dat de continuous AF niet zo best is..
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Je kúnt het AF punt van de OM-D kleiner maken. Wat dan wel weer jammer is, is dat je deze voorkeur niet kan opslaan dus elke keer als je de camera uit en weer aan doet moet je de grootte van het AF punt weer opnieuw kleiner maken. Wat je nog wel kunt doen is bijv. de Fn1 of de REC knop instellen om je AF punt groter of kleiner mee te maken, dat werkt nog wel aardig snel...
                          Wat ik van de OM-D jammer vind is dat de continuous AF niet zo best is..
                          Wel, ik denk dat ik 't zo heb ingesteld (op de fn2) maar , tja moeilijk om uit te leggen, hij doet dan toch niet altijd wat ik verwacht.
                          Als ik dan op de fn1 druk krijg ik een heel klein vierkantje ..maar moet ik dan eerst nog op OK drukken of niet ... is me niet echt duidelijk
                          Last edited by PhilippeVDP; 29 juni 2013, 14:16.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Nikon D5100.

                            Misschien een raar probleem, maar... na één jaar gebruik, beginnen de rubberen onderdelen uit te zetten waardoor mijn grip begint los te komen en het deurtje links niet meer goed sluit.

                            Is toch wel een nadeel te noemen vind ik, gelukkig kun je die dingen los bestellen om ze te vervangen op je camera.


                            Voor de rest heb ik niet echt een nadeel ondervonden met deze camera. Natuurlijk, een duurder model met meer knopjes en maakt het bedienen iets gemakkelijker, maar ik heb daar zelf nog geen problemen mee gehad. De meeste functies die ik nodig heb kan ik bedienen zonder in het menu te moeten gaan.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Nikon D5100.

                              Misschien een raar probleem, maar... na één jaar gebruik, beginnen de rubberen onderdelen uit te zetten waardoor mijn grip begint los te komen en het deurtje links niet meer goed sluit.

                              Is toch wel een nadeel te noemen vind ik, gelukkig kun je die dingen los bestellen om ze te vervangen op je camera.


                              Voor de rest heb ik niet echt een nadeel ondervonden met deze camera. Natuurlijk, een duurder model met meer knopjes en maakt het bedienen iets gemakkelijker, maar ik heb daar zelf nog geen problemen mee gehad. De meeste functies die ik nodig heb kan ik bedienen zonder in het menu te moeten gaan.
                              Dat heeft te maken met de zuurtegraad van je handen, kan je niet veel aan doen. Sommige personen veroorzaken dit bij hun camera (alle camera's zijn hier gevoelig voor) en andere niet.
                              Je kan nieuwe rubbertjes online bestellen voor weinig geld.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                                Dat heeft te maken met de zuurtegraad van je handen, kan je niet veel aan doen. Sommige personen veroorzaken dit bij hun camera (alle camera's zijn hier gevoelig voor) en andere niet.
                                Je kan nieuwe rubbertjes online bestellen voor weinig geld.
                                Mijn eos 550D heeft er ook al nieuwe ik had geluk dat ze dit onder garantie gedaan hebben.
                                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                                Comment

                                Working...
                                X