Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of D2x ??

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik werk momenteel al liever met mijn D2HS dan met mijn D2XS . . . 1600 ISO met de D2HS . . . .zalig in vergelijking met mijn D2XS.
    Laat maar weten wat die D2Xs nog moet kosten Francis, dan zal ik eens kijken of ik mijn wederhelft zover krijg.

Mvg,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik ben dan ook wel 2.07m groot en weeg een slordige 105Kg maar dan nog begint dat te wegen na een tijdje

MVG,
      Oei, er begint er hier ene met z'n spierballen te rollen.. ik ben maar 1m79 en weeg maar 69kg maar ik kan wel heel snel fietsen

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik zou het iets voorzichtiger formuleren in de zin van: De D2x voelt nog een stuk robuuster en degelijker aan. Dat komt m.i. iets minder provocerend over bij D200 gebruikers

MVG,
      Provoceren, moi ? Ik denk er niet aan.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        Laat maar weten wat die D2Xs nog moet kosten Francis, dan zal ik eens kijken of ik mijn wederhelft zover krijg.

Mvg,
        TravelToy
        ik hou je op de hoogte . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Laat het mij ook even weten aub!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
            Laat het mij ook even weten aub!!
            Héla, wat zie ik ? Kapers op de kust ???

Tegenwoordig zie ik steeds meer amateuren met een D200 rondlopen en dat irriteerd mij dus mateloos (dit is zeker geen kritiek maar een een afwijking van mij)
            IK WIL EEN D2XS!!!!
            Ik koop nu speciaal een D2Xs ipv een D200, alleen al omdat ik (=amateur) het van jou niet mag.

Dus speciaal om jou extra te irriteren en ervoor te zorgen dat je een D3X(s) zal moet kopen of ook met een tot amateur-kamera gedegradeerde D2Xs zal moeten werken.

Mvg,
            TravelToy

PS Hopelijk staan er genoeg smileys in om niemand op de tenen te trappen.

Comment

HAHA er moet heel wat gebeuren eer dat iemand mij me op mijn tenen trapt.

Comment

Tegenwoordig zie ik steeds meer amateuren met een D200 rondlopen en dat irriteerd mij dus mateloos (dit is zeker geen kritiek maar een een afwijking van mij)
                Ik zou zeggen, trek u daar gene zak van aan!
                Wannabe's / losers gaat ge altijd hebben maar 't is niet omdat er iemand wilt pronken met zijn D200 nekband, dat hij daarvoor deftige foto's kan trekken
                Moesten ze die ook nu ne keer niet constant goedkoper maken... kheb em al zien staan voor 1300!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pr0grez Bekijk bericht
                  Ik zou zeggen, trek u daar gene zak van aan!
                  Wannabe's / losers gaat ge altijd hebben maar 't is niet omdat er iemand wilt pronken met zijn D200 nekband, dat hij daarvoor deftige foto's kan trekken
                  Moesten ze die ook nu ne keer niet constant goedkoper maken... kheb em al zien staan voor 1300!
                  Soms is't nog erger ... er zijn van die gasten met een D200-avatar die losers met en D200-nekband uitkafferen, maar zelfs geen foto's trekken (of laten zien)

Mvg,
                  TravelToy.

Comment

Ai ik laat ook nooit foto's zien, niet omdat ik me schaam voor me werk, maar puur omdat ik daar de tijd niet voor heb.
                    Maar goed iedereen mag op mijn website kijken, maar ja als ik die hier neerzet wordt ie weer gehaald ivm reclame dus dat schiet ook niet echt op.

Maar de D200 heb ik nog voor een scherpe prijs van 1700 gekocht en het ding is nu inderdaad voor 1300 euries al te koop.

En nee ik trek me er ook niet heel veel van aan dat menig amateur met een d200 loopt te zeulen op een bruiloft, maar toch wil je als fotograaf liever een betere, duurdere, heftigere camera in handen hebben. Ik ben verder niet materialistisch hoor

Comment

Ai ik laat ook nooit foto's zien, niet omdat ik me schaam voor me werk, maar puur omdat ik daar de tijd niet voor heb.
                      Maar goed iedereen mag op mijn website kijken, maar ja als ik die hier neerzet wordt ie weer gehaald ivm reclame dus dat schiet ook niet echt op.
                      Was zeker niet voor/tegen iemand specifiek bedoeld hoor. Posten van je foto's mag trouwens wel hoor.

Als je mensen naar je site wil "lokken", plaats dan in je publiek profiel een link naar je website en ze zullen je wel weten te vinden. Een klein beetje reclame zal ook nog wel mogen, gewoon een beetje "gezond boerenverstand" aan de dag leggen en de mensen laten genieten van mooie platen.

En nee ik trek me er ook niet heel veel van aan dat menig amateur met een d200 loopt te zeulen op een bruiloft, maar toch wil je als fotograaf liever een betere, duurdere, heftigere camera in handen hebben. Ik ben verder niet materialistisch hoor
                      Ach ja, "leven en laten leven" zullen we maar denken hé.

Mij maakt het echt niet uit wat iemand wel of niet koopt en waarom iemand dat doet. Ikzelf koop waar ik zin in heb (of voldoende centjes voor heb) en ik hoop dat anderen dat ook doen.

Mvg,
                      TravelToy

Comment

Allee, ik zal mij ook eens moeien met deze discussie.
                        Ik werkte tot voor kort met een Nikon D70. Voornamelijk reportage's, concertjes, festivals,...
                        Omdat ik toch graag een toestel had dat een beetje weer- en stofbestendig is en tegen een stootje kan, keek ik uit naar een D200 of D2X...

Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld, veel pro's en con's afgewogen, fora bezocht, centen geteld,...
                        Maar als ik de som moet maken, kon ik het voor mezelf (nog) niet verantwoorden om meer dan 3000 Euro te spenderen aan een fototoestel.
                        Zoveel verdien ik nu ook niet met m'n fotowerk...
                        Ik vind een D2X ook een fantastisch machien om te zien en vast te hebben, maar geef toe.... als (gevorderd) amateur of semi-prof volstaat een D200 toch meer dan genoeg. En voor die centen die je daarmee uitspaart koop je een paar schitterende lenzen.
                        www.peterdejongh.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Ik denk dat je veel geluk moet hebben om in een "Mediamarkt" een D200 te vinden, laat staan een D2X.
                          Zowel in de Mediamarkt van Brussel in de Nieuwstraat als die in die van Sint-Pieters-leeuw (net buiten Brussel) stond er onlangs een D200. In die in de Nieuwstraat (boven de Inno) staat nu al zeer lang een D2Xs als ik me niet vergis.
                          Flickr! :: Blog
                          Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Tot nu toe de discussie met belangstelling gevolgd en ik kan alleen zeggen dat voor wat ik het toestel gebruik, de D200 een schitterend toestel is.
                            Ik ben nu een week ongeveer noodgedwongen aan de slag met mijn "oude" D50, en dan weet je pas wat je mist. Of de meerprijs van de D2x te rechtvaardigen is, ieder moet dat voor zich uitmaken in de soort fotografie die hij beoefent.
                            Mijn soort fotografie is voornamelijk in het veld en daarnaast wat sport en de occasionele verplichte nummertjes op aanvraag. Eén ding staat voor mij als een paal boven water. Als mijn D200 de geest geeft komt er gewoon een nieuwe D200. En als mijn D50 het laat afweten komt er een Fuji S5 bij
                            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                              Soms is't nog erger ... er zijn van die gasten met een D200-avatar die losers met en D200-nekband uitkafferen, maar zelfs geen foto's trekken (of laten zien)

Mvg,
                              TravelToy.
                              Stel u voor
                              Dat komt binnenkort wel in orde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                                Mijn gedacht.. bottom line blijft.. probeer met beiden te werken en zie wat je best ligt.
                                Ik vind de X goed in de hand liggen, het kan zijn dat frele vrouwenhanden liever met een lichter en kleiner toestel werk, dat kwalitatief ook hoogstaande beelden levert.
                                De uitbalancering van de X met een zware lens is volgens mij ook stukken beter dan die van de D200.
                                Gisteren heb ik een concert van een harmonie gefotografeerd met D2x en D200, en ik moet toch wel toegeven dat mijn D2x "geruststellender" aanvoelt op mijn 200mm prime dan de D200.

MVG,

Comment

Working...
                                X