Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of D2x ??

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Gisteren heb ik een concert van een harmonie gefotografeerd met D2x en D200, en ik moet toch wel toegeven dat mijn D2x "geruststellender" aanvoelt op mijn 200mm prime dan de D200.

MVG,
    Frank,

Dat zou nu ook wel te gek zijn hé. Een lens van 4000€ kopen en er dan een body van 1400€ op zetten. (Alles kan, maar ik zou het stom vinden)

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
      Frank,

Dat zou nu ook wel te gek zijn hé. Een lens van 4000€ kopen en er dan een body van 1400€ op zetten. (Alles kan, maar ik zou het stom vinden)

mvg
      Dus als ik een body hebt van 4995 Euro en dat was mijn D2x toen, dan moet ik daar een lens opzetten van 10.000euro want zo kan ik jou verhaal ook lezen

groetjes NoName en nog steeds happy met mijn D2x en de D100
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

Ik vind nu ook niet dat de prijs van een objectief bepalend moet zijn voor welke body erop mag. Als de ISO1600/3200 prestaties van de D40 bv stukken beter zijn voor betere lowlight prestaties, zou ik zeker overwegen deze te gebruiken met de 200/2VR , ook al zal de balans ver zoek zijn En hoeveel beter de D2x ook aanvoelt met zware objectieven, boven ISO800 zijn de resultaten rechtstreeks uit de camera niet echt aangenaam meer

MVG,

Comment

Frank,

mvg
          Maar een 50mm 1.8 op een D2X mag wel
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Gisteren nog een bloemstukske mee gefotografeerd in die zaal, ISO 100, f8, WB gemeten via grijkaart, op statief, M-up, draadontspanner en resultaten. De 50mm f1.8D doe ik nooit weg

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
              Rustig rustig geen ruzie maken, iedereen heeft recht op zijn mening
              Toch vraag ik me af of dit onzinnig geneuzel op een serieus forum thuishoort.
              Maar ze bestaan toch echt: apparatenverzamelaars.

Comment

Beter een 1.4 denk ik
                Alhoewel ik m'n 50mm eigenlijk niet meer gebruik sinds ik digitaal werk.

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Toch vraag ik me af of dit onzinnig geneuzel op een serieus forum thuishoort.
                Maar ze bestaan toch echt: apparatenverzamelaars.
                serieus forum, is dat geen contradictio in terminis?
                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

heb ik dat ooit gezegd?

Comment

Frank,

mvg
                    heb ik dat ooit gezegd?
                    Jij vindt het stom om een dure tele op een 'goedkopere' body te steken.
                    Ik ga hier niet mee akkoord. Waarom zou je een 400mm F/2.8 niet op een D50 mogen gebruiken.

En als je je logica doortrekt, dan gebruikt je toch geen lenske van 100 Eur op een 'dure' body.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

• Re: D200 of D2x ??

Jij vindt het stom om een dure tele op een 'goedkopere' body te steken.
                      Ik ga hier niet mee akkoord. Waarom zou je een 400mm F/2.8 niet op een D50 mogen gebruiken.

En als je je logica doortrekt, dan gebruikt je toch geen lenske van 100 Eur op een 'dure' body.
                      Mijn mening:
                      1° Iedereen doet wat ie wil!
                      2° Ik zou nooit een 400mm f/2.8 op een D50 steken
                      3° Ik zou nooit een D2X koppelen aan een 18-70 kitlens
                      (alles kan, alles mag, maar ik zou het niet doen.)

Uiteraard is dit meer een éénzijdige mening

Sven

Comment

Op zich kan dat allemaal, maar iemand met een 400 f2.8 zie ik nog niet met een goedkope kamera rondlopen.
                        Da's zoals een bandje van 195 op een ferrari leggen

Comment

Frank,

mvg

Waarom zou dat niet kunnen??
                          Met een D200 en daar een lens op van 4000€ kan nen 'pro' even mooi foto´s maken dan diezelfde lens op nen D2Xs. Ja toch?
                          Maar nen D2Xs en een kitlens van 400€ zou iets lastiger zijn vrees ik
                          En een body van 1400€ is toch al geen goedkoop spul meer zenne, althans voor de meesten van ons niet, voor u misschien wel??
                          BD0723BE

Comment

het belangrijkste is de kwaliteit van je lens
                            is die niet echt super dan zul je met een topbody ook geen topfoto's maken
                            met een D40 en een 70-200VR lens of een 400mm F2.8 lens bv zul je wel topfoto's kunnen maken
                            dit zal niet zo direct het geval zijn bij een D2HX en een lens van ergens uit de rommelbak van 20€

Comment

Daar heb je wel een punt, Gert alhoewel je zelfs zonder lens foto's kunt maken, alleen niet zo heel scherpe .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                                Daar heb je wel een punt, Gert alhoewel je zelfs zonder lens foto's kunt maken, alleen niet zo heel scherpe .
                                Echter wel met 'n hele mooie bokeh.
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                                X